デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1495991

胎児・新生児ケア機器市場:2024年~2029年の予測

Fetal & Neonatal Care Equipment Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 139 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
胎児・新生児ケア機器市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年04月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

胎児・新生児ケア機器の世界市場は、2022年の市場価値98億900万米ドルからCAGR 6.48%で急増し、2029年末には152億2,700万米ドルに達すると評価されています。

胎児・新生児ケア機器は、モニタリング、治療、診断の目的を問わず、病状と診断された新生児や胎児にケアを提供します。これらの機器には、光線療法機器、保育器、心肺モニター、臍カテーテル、パルスオキシメーターなどが含まれます。

同市場は、世界レベルでの早産率の増加に伴い、速いペースで成長すると予測されています。先天性疾患の増加が、予測期間中の市場需要をさらに増大させています。技術の進歩による先進的なシステムの利用可能性は、今後5年間の市場成長をさらに促進する原動力となっています。

さらに、不妊治療ツーリズムの拡大により、胎児や新生児の健康をモニタリングするための最新鋭の機器が求められており、予測期間中に市場が拡大する機会をさらに提供しています。また、35歳以上の母親の妊娠・出産時の合併症リスク増大に対する懸念も、予測期間中に市場を拡大させる。

市場促進要因:

  • 不妊治療ツーリズムの人気の高まりが市場を拡大し続ける

クロスボーダー・リプロダクティブ・ケア(CBRC)としても知られる不妊治療ツーリズムは、不妊カップルや独身、ゲイ、トランスジェンダーを含む人々が自国外で効果的な不妊治療を求める世界レベルで人気を集めています。海外での生殖医療を採用する主な理由は、法的規制や自国での高額な治療費などです。

その他の理由としては、治療の質、すなわち成功率、長い待ち時間、社会文化的な配慮が、海外での不妊治療を選択する上で重要な役割を果たしています。最も一般的な不妊治療には、体外受精、顕微授精、精子提供、卵子提供、妊孕性温存などがあります。

世界の男女の不妊症の増加は、不妊治療ツーリズムを推進する大きな要因のひとつです。米国では、15歳から44歳の女性の約10%が妊娠や妊娠継続に困難を感じていることが確認されています。国際的なレベルでは、8%以上のカップルが不妊の問題を抱えていると推定されています。さらに、不妊症患者のうち、50%近くが男性に影響を及ぼしていると分析されています。そのため、生殖医療に対する需要の高まりとともに、市場は大きな成長が見込まれます。

男性の不妊症は、糖尿病、甲状腺疾患、遺伝的疾患、ホルモンバランスの乱れなど、特定の病状によるものです。女性の不妊は、喫煙、活動的または受動的、肥満または過体重、化学物質への暴露、精神的ストレスなど、不健康な生活環境の採用が原因です。

帝王切開の件数は増加しており、予測期間中に市場が成長するチャンスとなります。

帝王切開の割合が急速に増加していることは広く指摘されています。さらに、中国、東南欧州、ラテンアメリカ諸国などの地域では、帝王切開の割合が経膣分娩の数を上回っていることが確認されています。後進国でさえ、帝王切開の割合はかなり高いです。例えば、バングラデシュでは、クリニックでの出産は60%未満であり、そのうち約65%が帝王切開であることが知られています。したがって、帝王切開分娩の増加に伴い、市場にはかなりの成長機会がもたらされています。

帝王切開の採用が世界的および地域的に増加しているのは、ヘルスケア施設で行われる出産の割合が増加していることに加え、これらのヘルスケア施設での帝王切開が増加しているためです。さらに、帝王切開の利用は、低所得国や中所得国の最貧困層よりも最富裕層でより普及していることが注目されました。

さらに、帝王切開の利用が多いのは、産科リスクの低い出産、特に教育を受けた女性の間で観察されました。例えば、ブラジルと中国では、帝王切開は公的ヘルスケアよりも民間ヘルスケアで行われる頻度が約1.6倍高いと推定されました。帝王切開の採用により、帝王切開計画の一環として分娩後の胎児と新生児の常時モニタリングが必要となり、予測期間中の市場需要はさらに増大します。

帝王切開の採用により、帝王切開計画の一環として分娩後の胎児と新生児の継続的なモニタリングが必要となり、予測期間中の市場需要が増大します。WHOが提唱する帝王切開率は10~15%です。低リスクの女性では、現在の約27~24%から年間率を低下させることが推奨されています。米国では、その割合ははるかに高く、約32%です。

北米地域はマーケットプレースとして重要な位置を占めています。

地域的には、北米は母親とその新生児のための高度なヘルスケア施設を持っているため、予測期間中に大きな市場シェアを占めると予測されています。米国では医療費が最も高いため、予測期間中の市場成長急増にさらに貢献しています。量に基づく医療から価値に基づく医療へのシフトは、予測期間における市場成長の見通しをさらに強くしています。

主な発展

  • 2024年1月:Butterfly Network社は、次世代ハンドヘルド超音波システムButterfly iQ3のFDA認可を取得。この装置は、世界初の半導体ベースのシングル・プローブ全身超音波システムの3番目の反復です。Butterfly iQ3は、画像の解像度、感度、透過性を最適化するためにデータ処理速度を2倍に向上させ、自動画像キャプチャモードの3D機能を高速化しました。
  • 2023年11月-ロイヤル・フィリップスは、ビル&メリンダ・ゲイツ財団から2回目の資金提供を受け、ルミファイ・ハンドヘルド超音波のAIアルゴリズムの世界的普及を加速します。この技術は妊娠異常の識別を簡素化し、トレーニング時間を数週間から数時間に短縮します。今回の資金援助は、世界の十分なサービスを受けていない地域へのAI支援ツールの展開を支援するものです。ルミファイ・ハンドヘルド超音波は、産科計測のための画像取得と判読を自動化する、商業的に導入された最初のポイントオブケア超音波装置です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 胎児・新生児ケア機器市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 胎児ケア
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 新生児ケア
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 胎児・新生児ケア機器市場:製品別

  • イントロダクション
  • モニター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 治療機器
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 診断機器
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 胎児・新生児ケア機器市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • クリニック
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 研究センター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 胎児・新生児ケア機器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Aspect Imaging Ltd.
  • General Electric Company
  • EMCO Meditek Pvt. Ltd.
  • Fisher & Paykel Healthcare Limited
  • Masimo Corporation
  • Natus Medical Incorporated
  • Phoenix Medical Systems(P)Ltd.
  • Dragerwerk AG & Co. KGaA
  • Spacelabs Healthcare(OSI Systems, Inc.)
  • Becton, Dickinson and Company
目次
Product Code: KSI061611882

The global fetal & neonatal care equipment market is evaluated to surge at a CAGR of 6.48% from a market value of USD9.809 billion in 2022 to reach USD15.227 billion by the end of 2029.

Fetal & neonatal care equipment, whether for monitoring, treatment, or diagnostic purposes, offers care to a newborn or an unborn fetus diagnosed with a medical condition. These pieces of equipment comprise phototherapy equipment, incubators, cardiopulmonary monitors, umbilical catheters, pulse oximeters, and many more.

The market is projected to grow at a fast pace with the growing preterm birth rates at the global level. The growing incidences of congenital diseases are further augmenting the market demand during the forecast period. The availability of advanced systems due to technological advancements is further providing an impetus to fuel the market growth over the next five years.

Additionally, growing fertility tourism demands state-of-the-art equipment for monitoring fetal and newborn health, further providing an opportunity for the market to propagate during the forecast period. Concerns about the increased risk of complications during pregnancy and delivery for mothers over the age of 35 also expand the market during the forecast period.

Market Drivers:

  • The growing popularity of fertility tourism will continue to proliferate the market

Fertility tourism, also known as cross-border reproductive care (CBRC), is gaining popularity at the global level, where people, including infertile couples and single, gay, or transgender individuals, are seeking effective fertility treatments outside of their home countries. The major reasons for the adoption of reproductive treatments abroad include legal restrictions and the high cost of treatment in their home countries.

Among other reasons, quality of care, i.e., success rate, long waits, and sociocultural considerations, play a significant role in choosing fertility treatments abroad. The most common forms of fertility treatments involve in vitro fertilization, intracytoplasmic sperm injection, sperm donation, egg donation, and fertility preservation, among others.

Growing infertility among males and females worldwide is one of the major factors driving fertility tourism. In the United States, it has been observed that around 10% of women aged between 15 and 44 years of age are experiencing difficulty in conceiving or staying pregnant. On an international level, it has been estimated that over 8% of couples are affected by fertility issues. It has been further analyzed that out of all the infertility cases, close to 50% of them are affecting males. Hence, with this, the market is projected to show strong prospects for growth along with a greater demand for reproductive care.

Infertility in males is due to specific medical conditions like diabetes, thyroid disorders, genetic disorders, and hormonal imbalances, among others. For females, infertility arises due to the adoption of unhealthy living conditions like smoking, being active or passive, being obese or overweight, exposure to chemicals, and mental stress, among others.

The rising number of cesarean sections provides an opportunity for the market to thrive during the forecast period.

It has been widely noted that the rate of C-sections is growing at a rapid pace. Furthermore, it has been observed that the rate of cesarean has exceeded the number of vaginal deliveries in the regions of China, Southeast Europe, and Latin American countries. Even in less-developed nations, the rate of C-sections is quite high. For instance, in Bangladesh, less than 60% of births are known to occur in clinics, and of those, around 65% are C-sections. Hence, the market is provided with considerable growth opportunities with rising cesarean deliveries.

The global and regional increase in the adoption of cesarean section is attributed to the growing proportion of births taking place in healthcare facilities, along with the increase in cesarean use in these health facilities. It was further noticed that cesarean section usage was more prevalent in the richest countries than the poorest in low-income and middle-income countries.

Furthermore, high C-section use was observed among individuals with low obstetric-risk births, particularly among educated females. For instance, in Brazil and China, C-sections were estimated to be around 1.6 times more frequently performed in a private healthcare setting than in a public healthcare setting. The adoption of C-sections will require constant monitoring of the fetus and the newborn after delivery as a part of the C-section planning, further augmenting the market demand in the forecast period.

The adoption of C-sections will necessitate continuous monitoring of the fetus and newborn after delivery as part of the C-section planning, which will increase market demand during the forecast period. The WHO proposed rate for C-sections is 10-15%. It has been recommended that the annual rate should decline in low-risk females from the current rate of around 27-24%. In the United States, the rate is much higher, at around 32%.

The North American region is accounted to hold a significant marketplace.

Geographically, North America is projected to hold a significant market share in the forecast period owing to the advanced healthcare facilities for mothers and their newborns. The highest health expenditure in the United States is further contributing to surging market growth in the forecast period. The shift from volume-based care to value-based care is further offering strong market growth prospects in the forecast period.

Key developments:

  • January 2024- Butterfly Network received FDA clearance for its next-generation handheld ultrasound system, Butterfly iQ3. This device is the third iteration of the world's first semiconductor-based single-probe, whole-body ultrasound system. Butterfly iQ3 offers double the data processing speed for optimized image resolution, sensitivity, and penetration, as well as faster 3D capabilities for automated image capture modes. The device is designed to make ultrasound more accessible and approachable than ever before, making it a turning point in digital ultrasound technology.
  • November 2023- Royal Philips secured a second round of funding from the Bill & Melinda Gates Foundation to accelerate the global adoption of AI algorithms on its Lumify Handheld Ultrasound. The technology simplifies pregnancy abnormality identification, reducing training time from weeks to just hours. The funding supports the deployment of the AI-assisted tool to underserved communities globally. The Lumify Handheld Ultrasound is the first point-of-care ultrasound device to be introduced commercially, automating image acquisition and interpretation for obstetrics measurements.

Market Segmentation:

By Type

  • Fetal Care
  • Neonatal Care

By Product

  • Monitors
  • Treatment Equipment
  • Diagnostic Equipment

By End-User

  • Hospitals
  • Clinics
  • Research Centers

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FETAL & NEONATAL CARE EQUIPMENT MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fetal Care
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Neonatal Care
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. FETAL & NEONATAL CARE EQUIPMENT MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Monitors
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Treatment Equipment
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Diagnostic Equipment
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. FETAL & NEONATAL CARE EQUIPMENT MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Clinics
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Research Centers
    • 7.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

8. FETAL & NEONATAL CARE EQUIPMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Product
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Product
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Product
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Product
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
        • 8.5.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Israel
        • 8.5.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Saudi Arabia
        • 8.5.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Product
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Thailand
        • 8.6.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Taiwan
        • 8.6.4.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Aspect Imaging Ltd.
  • 10.2. General Electric Company
  • 10.3. EMCO Meditek Pvt. Ltd.
  • 10.4. Fisher & Paykel Healthcare Limited
  • 10.5. Masimo Corporation
  • 10.6. Natus Medical Incorporated
  • 10.7. Phoenix Medical Systems (P) Ltd.
  • 10.8. Dragerwerk AG & Co. KGaA
  • 10.9. Spacelabs Healthcare (OSI Systems, Inc.)
  • 10.10. Becton, Dickinson and Company