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市場調査レポート
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1479934

断熱輸送箱市場-2024年から2029年までの予測

Insulated Shipping Boxes Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 142 Pages
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断熱輸送箱市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

断熱輸送箱市場はCAGR 5.64%で成長し、2022年の64億3,200万米ドルから2029年には94億4,200万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

断熱包装には、小型パッケージや大型輸送コンテナなど、さまざまな包装材料が含まれます。温度に敏感な商品を断熱包装で包み、包装の内側と外側の間の熱の流れを制限することで、断熱輸送箱は輸送中の商品の腐敗を防ぎます。市場力学に拍車をかけている主要理由の1つは、可処分所得の増加とeコマースの拡大であり、飲食品やパーソナルケア用品事業では需要が増加しています。断熱輸送箱を最終製品として採用するこれらのセグメントは、市場の需要を押し上げると予測されています。

さらに、人口の拡大により、医薬品セグメントも大きく拡大しています。断熱輸送箱の大口消費者である医薬品ビジネスは、市場の需要を大きく押し上げると予想されます。さらに、工業化の進展と国内外の商業の拡大が、断熱輸送箱市場に収益性の高い拡大展望をもたらすと予想されます。

有機果物・野菜の需要増加

有機果物・野菜に対する世界の需要の高まりは、この業界を牽引する重要な要因の一つです。有機農法は、多様な果物や野菜を栽培するために世界的に採用されています。その結果、輸送中の果物の鮮度を維持するために、これらの材料は果物の包装に広く使用されています。医薬品に対する世界の需要の増加は、断熱輸送箱の必要性を煽る大きな要因です。世界の医薬品産業は、中国や日本などの国々における慢性疾患の増加や高齢化によって成長しています。血液、ワクチン、特定の温度に保つ必要のある薬などの医薬品は、断熱輸送箱で輸送されるのが一般的です。結局、このアプローチは需要を増やし、断熱輸送の幅を広げることになります。

持続可能な包装への需要の高まり

断熱包装のセグメントでは、環境に配慮した包装技術の導入に力を入れる企業が増えています。例えば、Atlas Roofing Corporationの一部門であるAtlas Molded Productsの製品ラインナップには、2023年9月に生分解性技術であるDuraTherm BDT(R)が加わった。DuraTherm BDTのような製品は、コールドチェーンの取り扱い、輸送、保管において、より環境に優しい包装オプションです。

さらに、PharmaPacは2023年11月にハイドロパックが導入したサーマル・パッケージングソリューションのラインアップで、配送の問題に対処し、温度に敏感な医薬品やワクチンの法的要件に準拠しています。PharmaPacジェネシスのコンポーネントは、サーマルフィルターパック、ユニバーサルペイロードトレイ、アイスパック、ポリスチレンボックスです。これは、2~8℃で少なくとも2日間、冷蔵ペイロードの安全性を保つことができる、ハイドロパック初のPQS/Validated「事前認定システム」です。

包装食品への需要の増加

ライフスタイルの変化と高い可処分所得の結果、人々は嗜好品だけでなく加工食品や包装食品にも依存しています。加工食品や冷凍食品に見られる食事の大半は、調理済みですぐに食べられるため、働く人々が健康的な食事を準備するのに必要な時間とエネルギーを節約できます。冷凍食品、魚、肉、野菜、果物、医療用品を含む製品は、内外の温度を一定に保つために断熱包装が必要であり、これが市場の需要を促進しています。

eコマースの台頭

eコマースは大きく成長し、人々が商品を購入したり受け取ったりする方法に革命をもたらしています。インターネットでの購入が容易になっただけでなく、さまざまなオプションや戸口からの配達が可能になったことで、小売業界は完全に様変わりしました。このパラダイムの変化の中で、断熱輸送箱は、温度変化に敏感な商品のスムーズな配送を可能にする不可欠な要素となり、企業と消費者双方の期待の変化に応えています。断熱輸送事業者市場では、ミールキット用の輸送箱の使用が顕著に増加しています。世界のミールキット需要の高まりを受け、ミールキット市場にも競合他社が増えています。業界では、EPSベースの断熱輸送箱が広く使用されているが、その理由は軽量、手頃な価格、使い勝手の良さなどです。

北米は予測期間中に急激な成長を遂げる

北米は、食品小売チェーンの数が増加し、それらが拡大し、eコマースセクターが拡大しているため、予測期間中の市場成長において大きなシェアを占めると予想されます。さらに、AmazonやWalmartのような巨大企業の出現により、アメリカの食料品購買者の購買パターンが根本的に変化しています。さらに、断熱包装は食品、医薬品、化粧品のような温度に敏感な商品を劣化から守ることができるため、急速に拡大する医療、食品、飲食品のセグメントで人気が高まっています。予測期間中、この要因は断熱包装市場を推進すると考えられます。

さらに、米国では食品医薬品局(FDA)が食品と接触するいくつかの産業を規制しています。そのような産業の一例として、食品と接触する包装セグメントがあります。

市場の主要立ち上げ

  • 2023年10月、韓国のSeegeneは、100%リサイクル可能で発泡スチロールを使用しない、診断キット用の全く新しい輸送箱包装ソリューションを開発し、発表しました。真空断熱パネル、ドライアイス、アイスパック、生分解性フィルム、再生ポリエチレンテレフタレート包装、12層の紙が、この環境に優しい輸送箱を作るために使用されています。
  • 2022年7月、Pitreavie Packaging Groupの冷蔵包装部門は、完全にリサイクル可能な断熱包装箱を発表しました。同社は、縁石で100%リサイクル可能な断熱包装ソリューションを開発しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 断熱輸送箱市場:材料別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • 木材
  • ガラス
  • その他

第6章 断熱輸送箱市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 箱と容器
  • ポーチとバッグ
  • その他

第7章 断熱輸送箱市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 医薬品
  • パーソナルとビューティー
  • その他

第8章 断熱輸送箱市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 材料別
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 材料別
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 材料別
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 材料別
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 材料別
    • 製品タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • TCP Reliable(Cryopak)
  • Drew Foam of Georgia
  • DS Smith
  • MARKO FOAM PRODUCTS
  • Sonoco ThermoSafe
  • The Wool Packaging Company Limited
  • Thermal Packaging Solutions Ltd.
  • Insulated Products Corporation.
  • Cold Chain Technologies(Exeltainer)
  • Topa Thermal
目次
Product Code: KSI061616084

The insulated shipping boxes market is expected to grow at a CAGR of 5.64% reaching a market size of US$9.442 billion in 2029 from US$6.432 billion in 2022.

A variety of packaging materials, such as small packages and big shipping containers, are included in insulated shipment packaging. By enclosing temperature-sensitive goods in thermal insulation and limiting the flow of heat between the inside and outside of the packaging, insulated shipping boxes guard against the spoilage of goods during transit. One of the prime reasons fueling the market dynamics is the rise in disposable income and expansion of e-commerce, the food and beverage, as well as personal care goods businesses, have seen an increase in demand. It is projected that these sectors, which employ insulated shipping boxes as their final product, will boost the market's demand.

Further, due to the expanding population, the pharmaceutical sector is also expanding significantly. The pharmaceutical business, a large consumer of insulated shipping boxes, is expected to greatly boost the market's demand. Additionally, it is anticipated that rising industrialization and expanding domestic and international commerce would create profitable expansion prospects for the insulated shipping boxes market.

Rising demand for organic fruits & Vegetables

The growing global demand for organic fruits and vegetables is one of the key factors driving this industry. Organic farming methods are employed globally to cultivate a diverse array of fruits and vegetables. Consequently, these materials are widely used in fruit packaging to maintain fruit freshness during transportation. The increasing global demand for pharmaceutical products is a major factor fueling the need for insulated shipping boxes. The global pharmaceutical industry is growing as a result of the rising prevalence of chronic illnesses and the ageing populations of countries like China and Japan. Pharmaceutical supplies, such as blood, vaccines, and medications that need to be kept at a specific temperature, are commonly transported in insulated shipping boxes. Eventually, this approach increases demand and broadens the insulated shipping

Increasing demand for sustainable packaging

Businesses are putting more and more effort into implementing environmentally friendly packaging techniques in the insulated shipper space. For example, the product line-up of Atlas Molded Products, a division of Atlas Roofing Corporation, included DuraTherm BDT(R), a biodegradable technology, in September 2023. Products like DuraTherm BDT are more environmentally friendly packaging options for cold chain handling, transportation, and storage.

Moreover, PharmaPac is a line of thermal packaging solutions that Hydropac introduced in November 2023 to address delivery issues and comply with legal requirements for pharmaceuticals and vaccines that are temperature-sensitive. The components of the PharmaPac Genesis are a thermal filter pack, a universal payload tray, ice packs, and a polystyrene box. It is the first PQS/Validated "pre-qualified system" from Hydropac that can keep refrigerated payloads safe for at least two days at 2 to 8°C.

Increasing demand for packaged food

People rely on processed and packaged foods as well as luxury goods as a result of changing lifestyles and high disposable incomes. The majority of meals found in processed and frozen goods are prepared and ready to eat, saving the working people the time and energy needed to prepare healthy meals. Products including frozen meals, fish, meat, vegetables, fruits, and medical supplies must be packaged in insulated containers to maintain consistent temperatures inside and out thus propelling market demand.

Rising e-commerce industry

E-commerce has grown significantly, revolutionizing how people purchase and receive goods. The ease of internet buying, as well as the variety of options and doorstep delivery, have completely changed the retail industry. Within this paradigm change, insulated shipping boxes have become an essential element that permits the smooth delivery of temperature-sensitive items, responding to the changing expectations of both businesses and consumers. The market for insulated shippers has seen a notable increase in the use of shipping boxes for meal kits. There are now more competitors in the meal kit market due to the rising demand for meal kits worldwide. The industry uses EPS-based insulated shipping boxes extensively because of their low weight, affordability, and user-friendliness, among other benefits.

North America is witnessing exponential growth during the forecast period

North America is anticipated to have a significant share in market growth over the forecast period because the number of retail food chains is growing, they are expanding, and the e-commerce sector is expanding. eCommerce is still expanding rapidly in the nation, which is straining traditional retail. Furthermore, the emergence of large behemoths like Amazon and Walmart has fundamentally altered American grocery shoppers' purchasing patterns. Additionally, because insulated packaging can shield temperature-sensitive goods like food, medicine, and cosmetics from deterioration, it is becoming increasingly popular in the nation's rapidly expanding healthcare, food, and beverage sectors. During the forecast period, this factor will propel the insulating packaging market.

Furthermore, the Food and Drug Administration (FDA) regulates several industries in the United States that come into contact with food. One example of one such industry is the food-contact packaging sector.

Product Offerings

  • CelluLiner paper insulated delivery bags, Insulated product Corp.: These insulated delivery bags are made completely of paper, are lightweight, include recycled materials, and can easily be recycled in curbside recycling bins after usage. These paper-insulated delivery bags offer efficient temperature regulation despite being small and light.
  • Active Transport, Exeltainer: Exeltainer has created a new product line that is specially made to withstand any disruptions in the cold chain for clients that use cold transportation. In the event of active/refrigerated transport, the temperature must be managed both during loading and unloading. Their new range of Insulated Solutions, designed and certified for active transport, is a great choice to reduce the danger of unforeseen excursions and prevent any cold chain disruption.
  • Insulated Containers, Topa Thermal: These bags are interchangeable insulated containers that were created specifically to allow temperature-controlled transportation. Available in two different material kinds, with sizes ranging from compact parcels to multi-pallet packages.

Market key launches

  • In October 2023, the South Korean business Seegene has created and unveiled a brand-new shipping box packaging solution for its diagnostic kits that is 100% recyclable and devoid of Styrofoam. A vacuum insulation panel, dry ice, ice packs, biodegradable films, recycled polyethylene terephthalate packaging, and twelve layers of paper are used to create this environmentally friendly shipping box. The company's Styrofoam boxes used to have a capacity of only 24 kits per shipping box; this capacity has been increased by 30%.
  • In July 2022, Pitreavie Packaging Group's chilled packaging division introduced a fully recyclable insulated box. They have developed an insulated packaging solution that is 100% recyclable at the curb.

Segmentation:

By Material Type

  • Plastic
  • Wood
  • Glass
  • Others

By Product Type

  • Boxes and Containers
  • Pouches and Bags
  • Others

By End-User

  • Food and Beverages
  • Pharmaceutical
  • Personal and Beauty
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INSULATED SHIPPING BOXES MARKET, BY MATERIAL TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plastic
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Wood
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Glass
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. INSULATED SHIPPING BOXES MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Boxes and Containers
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Pouches and Bags
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Others
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. INSULATED SHIPPING BOXES MARKET, BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverages
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Pharmaceuticals
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Personal and Beauty
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. INSULATED SHIPPING BOXES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Material Type
    • 8.2.2. By Product Type
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Material Type
    • 8.3.2. By Product Type
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Material Type
    • 8.4.2. By Product Type
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Material Type
    • 8.5.2. By Product Type
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Material Type
    • 8.6.2. By Product Type
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. South Korea
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. China
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. India
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. South Korea
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Taiwan
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Thailand
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Indonesia
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.9. Others
        • 8.6.4.9.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.9.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. TCP Reliable (Cryopak)
  • 10.2. Drew Foam of Georgia
  • 10.3. DS Smith
  • 10.4. MARKO FOAM PRODUCTS
  • 10.5. Sonoco ThermoSafe
  • 10.6. The Wool Packaging Company Limited
  • 10.7. Thermal Packaging Solutions Ltd.
  • 10.8. Insulated Products Corporation.
  • 10.9. Cold Chain Technologies (Exeltainer)
  • 10.10. Topa Thermal