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市場調査レポート
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1479928

スマート冷蔵庫市場-2024年から2029年までの予測

Smart Fridge Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.58円
スマート冷蔵庫市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

スマート冷蔵庫市場は予測期間中に13.68%のCAGRで成長し、2022年の3億6,869万9,000米ドルから2029年には9億484万3,000米ドルに成長すると予測されています。

スマート冷蔵庫またはスマート冷蔵庫は、内部に保管されている製品を感知するようにプログラムされており、RFIDスキャンによって在庫を追跡することもできます。冷蔵庫はまた、補充が必要な食品を知るのにも役立ちます。このスマート家電の監視は、遠隔地からでも簡単に管理でき、不正アクセスがあった場合は制御できます。

活況を呈する家電業界において、スマート冷蔵庫の世界市場は、個別化やカスタマイズに対する消費者の嗜好の高まりを受けて拡大しています。さらに、ライフスタイルの向上により、可処分所得と購買力が急増し、スマート冷蔵庫の所有がさらに促進されると予想されます。

地域別では、北米と欧州が革新的技術の採用により大きな市場シェアを占めると予想される一方、アジア太平洋が最も急成長していると考えられています。

市場促進要因

  • 技術の進歩

ライフスタイルの向上、可処分所得の増加による購買力の向上も、スマート冷蔵庫の普及に寄与しています。ミレニアル世代のテクノロジーへの親近感も、スマート冷蔵庫の需要増加の大きな要因となっています。

最新型のスマート冷蔵庫はウェブに接続でき、音声コマンドやボタンを押すだけで商品の注文ができます。例えば、サムスンは、顧客がスマート冷蔵庫に接続することで、「Groceries」Mastercardモバイル・アプリを使って必要な商品を素早く買い物・決済できるモデルを発表しました。

  • 食品の浪費に対する監視の必要性

冷蔵食品の監視と適時使用の欠如は、エンドユーザーにとって非常に一般的な問題である浪費につながります。UNDP(米国開発計画)は、インドでは約40%の食品が廃棄され、購入した食品の約20%が廃棄されていると述べています。

そのため、商業部門だけでなく住宅部門でも効果的な食品管理が必要とされ、スマート冷蔵庫の採用が進むと予想されます。食品の賞味期限だけでなく品質も監視・管理し、ユーザーアラートを生成するこれらの製品の能力は、市場を牽引すると予測されます。

メーカー各社は、ハイテクに精通した消費者のライフスタイルを支援するため、これらの製品を継続的に開発・革新しています。例えばサムスンは、スマートなユーザー体験を提供するために、カメラ、21インチのタッチスクリーン・ディスプレイ、スピーカーを統合した冷蔵庫を発表しました。

通常の冷却や食品の鮮度保持とは別に、この製品では買い物のリストアップ、スケジュールの読み上げ、ビデオクリップのストリーミングも可能です。

市場の抑制要因:

  • コスト高が障壁

スマート冷蔵庫は、従来型に比べ明らかに高価格であるため、予算を優先する消費者にとってはハードルとなります。機能によっては、食品管理アプリや延長保証などのサービスの定期的な利用料が必要となり、全体的な出費の一因となっています。スマート機能の利用やWi-Fi接続の確立は、技術に疎い個人にとっては困難な課題です。

スマート冷蔵庫市場は製品タイプ別にサイドバイサイド冷蔵庫、ボトムフリーザー冷蔵庫、ダブルドア冷蔵庫、シングルドア冷蔵庫に区分されます。

スマート冷蔵庫市場は、製品タイプ別にサイド・バイ・サイド型冷蔵庫、ボトムフリーザー型冷蔵庫、ダブルドア型冷蔵庫、シングルドア型冷蔵庫に区分されます。サイド・バイ・サイド型冷蔵庫は、一般的にタッチスクリーン、ウォーターディスペンサー、製氷機などの高度な機能を備えています。

ボトムフリーザー冷蔵庫には、スマート・ディスプレイ、ウォーター・ディスペンサー、製氷機など、さまざまな機能が付いています。両開きドア冷蔵庫は、温度調節や遠隔監視などの基本的なスマート機能を備えていることが多いです。1ドア冷蔵庫は一般的に、スマート冷蔵庫の選択肢の中で最も予算に見合った選択肢です。

  • 地理的セグメンテーション:

スマート冷蔵庫市場は地域によって5つの地域に分けられる:北米、南米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカです。技術の急速な進歩により、北米地域の市場は他地域の市場に比べて発達しています。

新興国市場であるアジア太平洋地域のスマート冷蔵庫市場は、予測期間中に最も高い潜在的成長を遂げると予測されています。予測期間中、この地域の市場は個人の可処分所得の増加により拡大すると予想されます。また、欧州のスマート冷蔵庫市場も予測期間中にプラス成長が見込まれます。

市場開拓:

  • LG Electronics Indiaは2023年9月、画期的なWi-Fiコンバーチブル・サイドバイサイド冷蔵庫を発売しました。
  • 2023年1月-サムスンは、最新の最高級サイド・バイ・サイド冷蔵庫を発表しました。Convertible 5-in-1やCurd Maestro+など、サムスン独自のテクノロジーを搭載した同シリーズは、革新的なFamilyHub(TM)も特徴としています。ファミリーハブ7.0は、ユーザーに食事を提案したり、冷蔵庫の中身を確認できるなど、効率的な食品管理を可能にする機能です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 スマート冷蔵庫市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • サイドバイサイド冷蔵庫
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ボトムフリーザー冷蔵庫
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 両開き冷蔵庫
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • シングルドア冷蔵庫
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 スマート冷蔵庫市場:技術別

  • イントロダクション
  • RFID
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • Wi-Fi
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ブルートゥース
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 スマート冷蔵庫市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 技術別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Haier Inc.
  • Hitachi, Ltd.
  • LG Electronics
  • SAMSUNG electronics co. Ltd.
  • Whirlpool Corporation
  • Siemens AG
  • General Electric Company
  • Panasonic Holdings Corporation
  • Midea Group
目次
Product Code: KSI061611602

The smart fridge market is projected to grow at a CAGR of 13.68% over the forecast period to grow to US$904.843 million in 2029 from US$368.699 million in 2022.

A smart fridge or smart refrigerator is programmed to sense the products that are stored inside and also helps to keep track of the stock via RFID scanning. The refrigerator also helps the user in knowing about the food items that require replenishment. The monitoring of this smart appliance can be easily managed through any remote location and can be controlled in case of any unauthorized access.

In the booming consumer electronics industry, the global market for smart refrigerators is expanding as a result of rising consumer preferences for individualization and customization. Additionally, as an outcome of enhanced lifestyle conditions, soaring disposable income and buying power are further expected to encourage the ownership of smart refrigerators.

Region-wise, North America and Europe are expected to hold a significant market share due to the adoption of innovative technologies while the Asia Pacific is considered the fastest growing.

Market Drivers:

  • Advancement of technology-

Due to bettering lifestyle conditions, an increase in purchasing power due to the increasing disposable income is also likely to contribute to the adoption of these smart refrigerators. The millennial generation's affinity for technology is also a significant driver of the increase in demand for smart refrigerators.

The latest types of smart refrigerators can connect to the web and may be used to place orders for goods with just a few voice commands or button presses. For instance, Samsung unveiled a model that allowed customers to quickly shop and pay for the items they require using the "Groceries" Mastercard mobile app by connecting to their smart refrigerators.

  • Need for monitoring for wastage of food-

A lack of monitoring and timely use of refrigerated foods leads to wastage which is a very common problem for the end-users. The UNDP (United Nations Development Program) stated that in India, around 40% of food is wasted and about 20% of the purchased food is discarded.

Therefore, the need for effective food management in the residential, as well as commercial sectors, is expected to result in the rising adoption of smart refrigerators. The ability of these products to monitor and control the quality as well as the shelf life of the food and generate user alerts is projected to drive the market.

Manufacturers are continuously developing and innovating these products to aid in easing the lifestyles of tech-savvy consumers. For instance, Samsung introduced a refrigerator integrated with cameras, a 21-inch touchscreen display, and speakers, to provide a smart user experience.

Apart from the normal cooling and retaining the freshness of the food items, this product also allows users the provision of listing out shopping items, read out schedules, and stream video clips.

Market Restraint:

  • High cost as the barrier-

Smart fridges come with a notably higher price tag compared to conventional models, presenting a hurdle for consumers who prioritize budget considerations. Certain functionalities may entail recurring subscription fees for services such as food management apps or extended warranties, contributing to the overall expense. Utilizing smart features and establishing Wi-Fi connectivity can prove to be challenging for individuals less adept with technology.

Smart fridge market segmentation by product type into side-by-side refrigerators, bottom freezer refrigerators, double-door refrigerators, and single-door refrigerators.

The smart fridge market is segmented by product type into side-by-side refrigerators, bottom freezer refrigerators, double-door refrigerators, and single-door refrigerators. Side-by-side refrigerators typically offer advanced features such as touchscreens, water dispensers, and ice makers.

Bottom freezer refrigerators come with a range of features including smart displays, water dispensers, and ice makers. Double-door refrigerators often feature basic smart capabilities like temperature control and remote monitoring. Single-door refrigerators are typically the most budget-friendly option among smart fridge choices.

  • Geographical segmentation:

The market for smart refrigerators can be divided into five regions based on geography: North America, South America, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East and Africa. Because of the rapid advancement of technology, the market in the North American region is well-developed in comparison to markets in other regions.

Being a developing region, the Asia-Pacific region's smart fridge market is anticipated to experience the highest potential growth during the forecast period. Over the course of the projection period, the market in this region is anticipated to expand due to rising personal disposable income. Additionally anticipated to experience positive growth during the forecast period is the smart fridge market in Europe.

Market Developments:

  • September 2023- LG Electronics India launched its groundbreaking Wi-Fi Convertible Side-by-Side Refrigerator, offering users the ability to convert the freezer section into a fridge from any location using the LG ThinQ App. This innovative appliance is a new era of convenience and control in home appliances, promising enhanced user experience and flexibility.
  • January 2023- Samsung, unveiled its latest top-of-the-line, premium Side-by-Side Refrigerator range. Equipped with Samsung's proprietary technologies, including Convertible 5-in-1 and Curd Maestro+, the range also featured the innovative FamilyHub(TM). The Family Hub 7.0 feature facilitated efficient food management by offering meal suggestions to users and providing a view of the refrigerator's contents, among other functionalities.

Market Segmentation:

By Product Type

  • Side-by-side refrigerators
  • Bottom freezer refrigerators
  • Double-door refrigerators
  • Single-door refrigerators

By Technology

  • RFID
  • WiFi
  • Bluetooth
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SMART FRIDGE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Side-by-side refrigerators
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Bottom freezer refrigerators
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Double door refrigerators
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Single-door refrigerators
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness

6. SMART FRIDGE MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. RFID
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. WiFi
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Bluetooth
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness

7. SMART FRIDGE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Technology
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Technology
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Technology
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. Italy
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Technology
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Technology
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Taiwan
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Thailand
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Australia
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.9. Others
        • 7.6.3.9.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.9.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Haier Inc.
  • 9.2. Hitachi, Ltd.
  • 9.3. LG Electronics
  • 9.4. SAMSUNG electronics co. Ltd.
  • 9.5. Whirlpool Corporation
  • 9.6. Siemens AG
  • 9.7. General Electric Company
  • 9.8. Panasonic Holdings Corporation
  • 9.9. Midea Group