市場調査レポート
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1479924

気相ろ過市場-2024年から2029年までの予測

Gas Phase Filtration Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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気相ろ過市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

気相ろ過市場は予測期間中にCAGR 4.94%で成長し、2022年の20億7,600万米ドルから2029年には29億900万米ドルに達すると予測されています。

フィルターの周囲に存在する空気を浄化する方法が気相ろ過です。これらはペレットの形で入手可能であり、不純物の吸収限界に達すると適時交換が必要となります。

屋外や屋内環境における空気の質の悪化が健康に及ぼす悪影響について、人々の関心が高まるにつれて、気相ろ過の市場は今後も発展し続けると思われます。気相ろ過システムは、空気中の汚染物質による腐食から電子機器を守ると同時に、臭気のある空気を浄化します。

硫黄酸化物や硝酸酸化物、ホルムアルデヒド、炭化水素、有機酸、揮発性有機化合物、その他の不純物は、気相ろ過システムを使って除去されます。

市場促進要因:

  • 工業化の進展と産業廃棄物の増加

工業化の進展と産業廃棄物の増加により、市場は急速に発展すると予想されます。気相ろ過市場は、空気の質の悪化が人体に及ぼす悪影響に対する意識の高まりと、さまざまなエンドユーザー部門における腐食性ガスや有毒ガスのろ過への強い注目による需要の増加が原動力となっています。

空気の質の悪化が人体に及ぼす悪影響に対する意識の高まりと、さまざまなエンドユーザー部門における腐食性ガスや有毒ガスのろ過への強い関心によるもの。

  • ビジネスおよび商業環境におけるシステムの採用

データセンター、コンピュータルーム、博物館、図書館などのビジネス・商業環境でのシステムの採用、およびいくつかの産業における空気品質チェックとしてのこれらのフィルターの受け入れの増加は、すべて気相ろ過市場の成長に寄与しています。

新興諸国における技術開発と未開拓の可能性は、いずれも大きな成長の可能性を示しています。気相ろ過市場は、二酸化炭素の排出規制に関連する規制からも恩恵を受けると思われます。

市場抑制要因:

  • 技術的障害

市場の拡大は、経済状況の悪化や、業界を超えた顧客の設計要求への非効率性などの問題によって阻害されています。気相ろ過市場は、ガスろ過媒体の定期的な交換によって阻害される可能性があります。

市場セグメンテーション市場は、タイプ別に充填(薄層)フィルターとコンビネーション(深層)フィルターに区分されます。

充填床フィルター分野が大きな市場シェアを占めると予想されます。この市場のニーズは、化学、紙パルプ、石油化学、ヘルスケアなど様々な産業において、異質ガスの除去や臭いの管理に高い効率を発揮することなどが要因となっています。

アジア太平洋は気相ろ過市場で大きなシェアを占めると予測される

アジア太平洋市場は、インドや中国をはじめとする新興経済諸国の経済成長により、急速に発展すると予測されています。さらに、低コストの労働力と容易に入手可能な原材料のため、アジア太平洋地域に生産施設を設立する外資系企業も現れています。

さらに、この地域のさまざまなセクターからのエネルギー需要の拡大に対応するため、新しい発電所の建設も進んでいます。これらすべての理由が、アジア太平洋地域の気相ろ過市場を前進させると予測されています。

市場の開拓

  • Camfil社は画期的なHVACエアフィルターCamCarb XGを発表し、分子汚染制御の革新に画期的な進歩をもたらしました。分子汚染制御(MCC)製品は、従来の粒子フィルターでは捕捉できなかった空気中の分子、ガス、蒸気を捕捉するように設計されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 気相ろ過市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 充填床フィルター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 組み合わせフィルター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 気相ろ過市場
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 気相ろ過市場:メディア別

  • イントロダクション
  • 活性炭
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 過マンガン酸カリウム
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ブレンド
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 気相ろ過市場:用途別

  • イントロダクション
  • 腐食および有毒ガス制御
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 臭気制御
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 気相ろ過市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • パルプ・製紙産業
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 化学および石油化学産業
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 金属・鉱業
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 食品・飲料業界
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ヘルスケア業界
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 公益事業業界
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 半導体製造業界
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • データセンター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第9章 気相ろ過市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • メディア別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • メディア別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • メディア別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • メディア別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • メディア別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • American Air Filter(AAF)Company, Inc.
  • Freudenberg Group
  • Bry-Air(Asia)Private Limited
  • Circul-Aire Inc.
  • Promark Associates Inc.
  • Camfil Group
  • Donaldson Company
  • Clarcor(Parker Hannifin Corporation)
  • Purafi Inc.
  • Kinberley-Clark
  • Filter Ulpatek Trade Industry Co.
目次
Product Code: KSI061611583

The gas phase filtration market is projected to grow at a CAGR of 4.94% during the forecast period to reach US$2.909 billion by 2029, from US$2.076 billion in 2022.

The method of purifying the air present in the surroundings of the filter is gas phase filtration. These are available in the form of pellets and require timely replacement once it has reached their limit of absorption of impurities.

The market for gas-phase filtration will continue to develop as people become more concerned about the negative health implications of poor air quality in outdoor and indoor environments. Gas filtration systems safeguard electronic equipment from corrosion caused by airborne pollutants while also purifying odorous air.

Sulfur and nitric oxides, formaldehyde, hydrocarbons, organic acids, volatile organic compounds, and other impurities are removed using a gas phase filtering system.

Market Drivers:

  • Growing industrialization and increased industrial waste-

The market is expected to develop rapidly as a result of growing industrialization and increased industrial waste. The gas-phase filtration market is driven by an increase in demand due to increased awareness about the negative effects of poor air quality on human health and a strong focus on the filtration of corrosive and poisonous gases in various end-user sectors.

Due to increased awareness about the negative effects of poor air quality on human health and a strong focus on filtration of corrosive and poisonous gases in various end-user sectors

  • Adoption of the system by business and commercial environments-

Adoption of the system by business and commercial environments such as data centers, computer rooms, museums, and libraries, as well as an increase in the acceptance of these filters as air quality checks in several industries, all contribute to the growth of the gas phase filtration market.

Technological developments and untapped potential in emerging countries all present significant growth chances. The gas phase filtration market would also benefit from regulations relating to carbon dioxide emission restrictions.

Market Restraint:

  • Technical impediments-

Market expansion is being stifled by issues such as poor economic conditions and inefficiency in meeting customer design requests across industries. The gas-phase filtration market may be hampered by the periodic replacement of gas filtration media.

By type, the gas phase filtration market is segmented into packed (thin) bed filters and combination (deep) filters.

The packed bed filters segment is expected to have a significant market share. The need for this market is being driven by factors such as the high efficiency of removing aberrant gases and managing smells in various industries such as chemicals, pulp and paper, and petrochemicals, as well as healthcare.

APAC is anticipated to hold a significant share of the gas phase filtration market-

The Asia Pacific market is predicted to develop rapidly owing to the economic growth of various rising economies, including India and China. Furthermore, because of the low-cost labor and readily available raw materials, some foreign corporations have been drawn to establish production facilities in the Asia Pacific.

In addition, new power production stations are being built in the region to meet the region's expanding energy demand from various sectors. All of these reasons are projected to drive the gas phase filtration market in the Asia Pacific forward.

Market Developments:

  • August 2023- Camfil introduced the revolutionary HVAC air filter CamCarb XG, representing a breakthrough in molecular contamination control innovation. Molecular contamination control (MCC) products were designed to capture molecules, gases, and vapors from the air, which could not be trapped by traditional particle filters.

Market Segmentation:

By Type

  • Packed Bed Filters
  • Combination Filters
  • Gas Phase Filtration Market

By Media

  • Activated Carbon
  • Potassium Permanganate
  • Blend

By Application

  • Corrosion & Toxic Gas Control
  • Odor Control

By End-user

  • Pulp & Paper Industry
  • Chemicals and Petrochemicals Industry
  • Metals & Mining Industry
  • Food & Beverages Industry
  • Healthcare Industry
  • Utilities Industry
  • Semiconductor Manufacturing Industry
  • Data Centers
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GAS PHASE FILTRATION MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Packed Bed Filters
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Combination Filters
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Gas Phase Filtration Market
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness

6. GAS PHASE FILTRATION MARKET BY MEDIA

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Activated Carbon
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Potassium Permanganate
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Blend
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness

7. GAS PHASE FILTRATION MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Corrosion & Toxic Gas Control
    • 7.2.1. Market opportunities and trends
    • 7.2.2. Growth prospects
    • 7.2.3. Geographic lucrativeness
  • 7.3. Odor Control
    • 7.3.1. Market opportunities and trends
    • 7.3.2. Growth prospects
    • 7.3.3. Geographic lucrativeness

8. GAS PHASE FILTRATION MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Pulp & Paper Industry
    • 8.2.1. Market opportunities and trends
    • 8.2.2. Growth prospects
    • 8.2.3. Geographic lucrativeness
  • 8.3. Chemicals and Petrochemicals Industry
    • 8.3.1. Market opportunities and trends
    • 8.3.2. Growth prospects
    • 8.3.3. Geographic lucrativeness
  • 8.4. Metals & Mining Industry
    • 8.4.1. Market opportunities and trends
    • 8.4.2. Growth prospects
    • 8.4.3. Geographic lucrativeness
  • 8.5. Food & Beverages Industry
    • 8.5.1. Market opportunities and trends
    • 8.5.2. Growth prospects
    • 8.5.3. Geographic lucrativeness
  • 8.6. Healthcare Industry
    • 8.6.1. Market opportunities and trends
    • 8.6.2. Growth prospects
    • 8.6.3. Geographic lucrativeness
  • 8.7. Utilities Industry
    • 8.7.1. Market opportunities and trends
    • 8.7.2. Growth prospects
    • 8.7.3. Geographic lucrativeness
  • 8.8. Semiconductor Manufacturing Industry
    • 8.8.1. Market opportunities and trends
    • 8.8.2. Growth prospects
    • 8.8.3. Geographic lucrativeness
  • 8.9. Data Centers
    • 8.9.1. Market opportunities and trends
    • 8.9.2. Growth prospects
    • 8.9.3. Geographic lucrativeness
  • 8.10. Others
    • 8.10.1. Market opportunities and trends
    • 8.10.2. Growth prospects
    • 8.10.3. Geographic lucrativeness

9. GAS PHASE FILTRATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Media
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By End-user
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Media
    • 9.3.3. By Application
    • 9.3.4. By End-user
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Media
    • 9.4.3. By Application
    • 9.4.4. By End-user
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Germany
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. France
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. UK
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Others
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Media
    • 9.5.3. By Application
    • 9.5.4. By End-user
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. Israel
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Others
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Media
    • 9.6.3. By Application
    • 9.6.4. By End-user
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Others
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. American Air Filter (AAF) Company, Inc.
  • 11.2. Freudenberg Group
  • 11.3. Bry-Air (Asia) Private Limited
  • 11.4. Circul-Aire Inc.
  • 11.5. Promark Associates Inc.
  • 11.6. Camfil Group
  • 11.7. Donaldson Company
  • 11.8. Clarcor (Parker Hannifin Corporation)
  • 11.9. Purafi Inc.
  • 11.10. Kinberley-Clark
  • 11.11. Filter Ulpatek Trade Industry Co.