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市場調査レポート
商品コード
1457123

垂直リフトモジュール市場 - 2024年~2029年までの予測

Vertical Lift Module Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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垂直リフトモジュール市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

垂直リフトモジュール市場は、2022年に16億5,203万4,000米ドルと評価され、CAGR 9.89%で成長し、2029年には31億9,683万1,000米ドルの市場規模に達します。

垂直リフトモジュール(VLMs)は、固定棚位置に分割された2本の平行な柱をベースとするストレージシステムであり、トレイなどの単一のストレージモジュールを配置することができます。このモジュールは、コントロールユニットのボタンを押すことで、トレイから物品を取り出し、人間工学に基づいて配置された作業カウンターに搬送します。垂直リフトモジュール市場は、ヘルスケア、製薬、電子・電気産業が牽引しています。また、職場の安全性を確保するためには、怪我を防ぐことが重要であるため、VLMの導入が必要です。メイド・イン・チャイナ2025」構想により、中国では2025年までに自動化された製造装置が急増すると予想されています。これが同国の垂直リフトモジュール市場を牽引しています。垂直リフトモジュール市場の成長は、企業のロジスティクス部門への絶え間ない投資によっても大きく左右されます。

市場促進要因:

  • 飲食品業界の急成長

小売業界や飲食品業界では、垂直リフトモジュールの導入が急ピッチで進んでいるため、垂直リフトモジュールの需要も増加しています。同様に、病院での垂直リフトモジュールの使用も今後増加すると予想されます。世界中で小売業が増加しており、物流をより効率的かつ効果的に管理するために倉庫の容量が増加しています。新興諸国における小売セクターの発展は、柔軟な小売政策、貿易障壁の撤廃、世界貿易機関(WTO)へのリンクの確立によって促進されています。

  • 小売とeコマースの台頭

欧州と北米の新興経済諸国では、世界の小売業界は成熟しており、競争も激しいです。しかし、市場成長の大部分は、アジア太平洋、中東、ラテンアメリカの新興経済諸国によるものです。これら各市場の小売部門は、これらの経済から大きな恩恵を受けています。中国では今後5~7年以内に、約500店舗のウォルマートが新規開店する予定です。小売セクターの拡大は、VLMの成長を促進します。小売業の拡大に伴い、垂直リフトモジュールに大きく依存する倉庫サービスも増加しています。2020年5月には、Ahold Delhaize USA社がAmericold社と共同で2つの完全自動化冷凍倉庫を建設することが発表されました。

現代のショッピングにはインターネット小売が含まれます。携帯機器やインターネットサービスの普及に伴い、eコマースは世界で最も重要なショッピング・プラットフォームのひとつに成長しました。eコマース業界を牽引しているのは、オンライン・サプライヤーの増加と消費者行動の変化です。UNCTADによると、小売売上高に占めるeコマースの割合は飛躍的に増加し、2020年までに16%から19%に上昇します。2020年までに、世界の上位13社のオンライン企業間(B2C)売上高は2兆9,000億米ドルに達します。eコマースの成長とともに倉庫も成長し、VLM市場の成長に寄与しています。

市場促進要因:

  • 高コストが市場成長の妨げになると予想されます。

垂直リフトモジュールの高コストや、それに伴うメンテナンスの高さなど、予測期間における市場成長を阻害する要因はいくつかあります。垂直リフトモジュールのような自動化システムは通常、導入にかかる固定費が高いです。従来の倉庫棚とVLMシステムのコストを比較すると、あまり頻繁に倉庫に立ち入らない企業にとっては、VLMは割に合わない投資であることがわかる。例えば、倉庫が1日1シフトしか使用されない場合、VLMの投資コストは高すぎると思われます。その場合は、従来の方法を使用する方が良い選択となると思われます。垂直モジュール・システムの導入に伴う初期費用に加えて、従業員の追加トレーニングが必要となります。

北米の垂直リフトモジュール市場は大きく成長すると予想されます。

北米の垂直リフトモジュール(VLM)市場は、いくつかの重要な要因により急速に拡大しています。eコマースの増加や、倉庫の効率化と最適化が重視されるようになった結果、企業は戦略的ソリューションとしてVLMを採用しています。eコマースの成長に伴い、より効率的なロジスティクスとフルフィルメント手順が求められています。VLMは、保管容量を最適化し、全体的な業務効率を高めるために不可欠です。VLMの自動化された機能は、倉庫作業における人手の負担を軽減するため、いくつかの業界では人手不足がVLMの利用をさらに後押ししています。ロボットや複雑な制御システムの組み込みといった継続的な技術開発が、最先端で効果的な倉庫ソリューションとしてのVLMの魅力をさらに高めています。

主な発展:

  • 2022年3月、高密度インテリジェント・ストレージ・システムの大手メーカーであるホワイト・システムズは、市場向けの最先端で特徴的な垂直リフト・ソリューションを創造する企業であるウェランド・ソリューションズと戦略的提携を結びました。
  • 2022年2月、新製品イントロダクション(NPI)の業界トップディストリビューターであり、半導体と電子部品の最大品揃えのサプライヤーであるマウザー・エレクトロニクス社は、顧客が市場投入までの時間をさらに短縮できるよう、世界物流センターで最先端の自動化への投資を続けています。これにより、注文処理、精度、スピードが向上します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 垂直リフトモジュール市場:配送タイプ別

  • イントロダクション
  • 単一レベルの配信
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • デュアルレベル配信
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 垂直リフトモジュール市場:ストレージ別

  • イントロダクション
  • 冷蔵
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 非冷蔵
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 垂直リフトモジュール市場:業界別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 化学薬品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • ヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 航空
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • eコマース
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 冶金
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第8章 垂直リフトモジュール市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 配送タイプ別
    • ストレージ別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • 配送タイプ別
    • ストレージ別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 配送タイプ別
    • ストレージ別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 配送タイプ別
    • ストレージ別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 配送タイプ別
    • ストレージ別
    • 業界別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Kardex
  • Scahefer Systems International, Plc
  • Bradford Systems Corporations
  • Modula Group
  • Conveyor Handling Company
  • Ferretto Group S.p.a.
  • Vidmar
  • Weland Solutions
  • Hanel(Chanel Limited)
目次
Product Code: KSI061611658

The vertical lift module market is evaluated at US$1,652.034 million for the year 2022 growing at a CAGR of 9.89% reaching the market size of US$3,196.831 million by the year 2029.

Vertical lift modules (VLMs) are storage systems based on two parallel columns divided into fixed shelf locations in which a single storage module, such as a tray, can be placed. The modules facilitate the retrieval of items from trays and deliver them to an ergonomically placed work counter by pressing a button on the control unit. The vertical lift module market is driven by the healthcare, pharmaceutical, and electronic/electrical industries. Moreover, the safety of the workplace necessitates the implementation of VLMs, as preventing injuries is crucial. Owing to the 'Made in China 2025' initiative, China is expected to have a rapid increase in automated manufacturing units by 2025. It drives the market for vertical lift modules in the country. Vertical lift module market growth is also largely driven by constant investments made by companies in their logistics divisions.

MARKET DRIVERS:

  • The rapid increase in the food and beverage industry.

Since the retail and food and beverage industries have been incorporating these systems at a rapid pace, vertical lift modules have also experienced an increase in demand. Similarly, hospital vertical lift module usage is expected to increase in the coming years. There is an increase in retail throughout the world, which has led to an increase in warehouse capacity to manage logistics more efficiently and effectively. Developments in the retail sector in developing countries are facilitated by flexible retail policies, the elimination of trade barriers, and the establishment of links to the World Trade Organization (WTO).

  • Rise in retail and e-commerce

In the developed economies of Europe and North America, the global retail industry is mature and highly competitive. A significant share of the market's growth has, however, been attributed to developing economies in the Asia-Pacific, the Middle East, and Latin America. The retail sectors in each of these markets benefit substantially from these economies. Approximately 500 new Walmart stores will open in China within the next five to seven years. The expansion of the retail sector will drive the growth of VLMs. With the rise in retail, there is also a rise in warehouse services, which heavily rely on vertical lift modules. It was announced in May 2020 that Ahold Delhaize USA would be building two fully automated frozen warehouses with Americold.

Modern shopping involves Internet retail. With the increasing penetration of portable devices and internet services, e-commerce has grown into one of the world's most important platforms for shopping. There is an increase in online suppliers and a shift in consumer behaviour that is driving the e-commerce industry. According to UNCTAD, e-commerce has seen a dramatic increase in its share of retail sales, rising from 16% to 19% by 2020. By 2020, the top 13 companies in the world sold 2.9 trillion dollars in online business-to-consumer (B2C) sales. As e-commerce grows, warehouses also grow, which contributes to the VLM market growth.

MARKET DRIVERS:

  • High cost is anticipated to hamper the market growth.

There are a few factors that impede the market's growth in the forecasted period, such as the high cost of the vertical lift module and the high maintenance associated with them. Automated systems, such as vertical lift modules, usually have higher fixed costs for installation. Based on the comparison between the cost of using traditional warehouse shelving and the VLM system, it would not prove to be a worthwhile investment for businesses that do not access their warehouses very often. The VLM investment cost would be too high if, for example, the warehouse is used only one shift per day. Using traditional ways would be a better choice in that case. In addition to the initial costs associated with installing a vertical module system, additional employee training will be required.

The North American vertical lift module market is anticipated to grow significantly.

The vertical lift module (VLM) market in North America is expanding rapidly due to several important factors. Businesses are adopting VLMs as a strategic solution as a result of the increase in e-commerce activity and the increased emphasis on warehouse efficiency and optimization. With the growth of e-commerce, there is a need for more efficient logistics and fulfillment procedures. VLMs are essential for optimizing storage capacity and enhancing overall operational effectiveness. The usage of VLMs has been further encouraged by labor shortages in several industries, as their automated features ease the burden of human labor in warehouse operations. Continuous technical developments, such as the incorporation of robots and complex control systems, add to the allure of VLMs as cutting-edge and effective warehouse solutions.

Key Developments:

  • In March 2022, the leading producer of high-density intelligent storage systems, White Systems, established a strategic alliance with Weland Solutions, a company that creates cutting-edge and distinctive vertical lift solutions for the market. Through this collaboration, White was able to further solidify its leadership position in robust storage automation and offer a broad range of automated storage solutions to the North American market, helping to streamline operations in e-commerce, distribution, and warehousing.
  • In February 2022, to help customers further reduce time-to-market, Mouser Electronics, Inc., the industry's top distributor of New Product Introduction (NPI) and supplier of the largest selection of semiconductors and electronic components, is continuing to invest in cutting-edge automation in its global distribution center. This will increase order processing, accuracy, and speed.

Segmentation:

By Delivery Type

  • Single Level Delivery
  • Dual-Level Delivery

By Storage

  • Refrigerated
  • Non-Refrigerated

By Industry Vertical

  • Food & Beverage
  • Automotive
  • Chemical
  • Healthcare
  • Aviation
  • E-Commerce
  • Metallurgy
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. VERTICAL LIFT MODULE MARKET BY DELIVERY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Single Level Delivery
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Dual Level Delivery
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. VERTICAL LIFT MODULE MARKET BY STORAGE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Refrigerated
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Non-refrigerated
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. VERTICAL LIFT MODULE MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Automotive
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Chemical
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Healthcare
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Aviation
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. E-commerce
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.8. Metallurgy
    • 7.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.8.2. Growth Prospects
    • 7.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.9.2. Growth Prospects
    • 7.9.3. Geographic Lucrativeness

8. VERTICAL LIFT MODULE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Delivery Type
    • 8.2.2. By Storage
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Delivery Type
    • 8.3.2. By Storage
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Delivery Type
    • 8.4.2. By Storage
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. United Kingdom
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Delivery Type
    • 8.5.2. By Storage
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Israel
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Delivery Type
    • 8.6.2. By Storage
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. India
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. South Korea
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Taiwan
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Thailand
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Indonesia
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Japan
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Kardex
  • 10.2. Scahefer Systems International, Plc
  • 10.3. Bradford Systems Corporations
  • 10.4. Modula Group
  • 10.5. Conveyor Handling Company
  • 10.6. Ferretto Group S.p.a.
  • 10.7. Vidmar
  • 10.8. Weland Solutions
  • 10.9. Hanel (Chanel Limited)