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市場調査レポート
商品コード
1457101

無糖食品市場 - 2024年~2029年までの予測

Sugar-Free Food Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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無糖食品市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年03月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

無糖食品市場はCAGR 7.31%で成長し、市場規模は2022年の543億1,300万米ドルから2029年には890億2,800万米ドルに達すると予測されます。

市場動向:

人々の生活環境の変化は、ここ数年の食生活パターンに深刻な影響を与えています。このため、今後数年間は低糖質食品と無糖食品の需要が高まると予想されます。肥満や糖尿病など、糖分を多く含む食品の摂取に伴う健康への懸念も、今後数年間の無糖食品市場を牽引する主な理由です。人々の意識の高まりとセルフケアは、無糖食品市場の成長にとって大きなチャンスです。また、オンラインショッピングアプリケーションの増加は、無糖食品の需要と販売を強化すると予想されます。

市場成長の主な抑制要因のひとつは、無糖食品に使用される人工甘味料の安全性が曖昧であることであり、このことが今後数年間、これらの製品の受容性を低下させる可能性があります。

市場促進要因:

  • 健康への関心の高まりが無糖食品の需要を急増させています。

企業が製造する食品の多くは、砂糖、塩分、飽和脂肪、カロリーを多く含み、その大量消費は肥満、糖尿病、耐糖能異常、高血圧、脂質異常症、心臓病の高リスクといった有害な副作用や疾病に直結しています。砂糖の過剰摂取は、体内に存在する余分なインスリンを動脈に作用させ、その結果、壁の炎症を引き起こし、心臓病、心臓発作、脳卒中の脅威を増大させる。WHOによれば、毎年数百万人が心血管系疾患で死亡しており、CVDは世界的に主要な死因となっています。このことは、世界中の政府にとって大きな関心事となっています。そのため、さまざまな企業や団体が砂糖不使用の健康食品を推奨し始めており、これが市場成長を促進すると予想されます。

  • オンライン流通チャネルの拡大が市場成長を促進すると予想されます。

スマートフォンの利用がますます増加するのに伴い、インターネットが深く浸透しているため、今後数年間は市場を大きく押し上げると予想されます。オンライン・ショッピングは、顧客に国内外の様々な品種から選択する容易さを提供します。特にパンデミック以降、オンライン流通は大幅に増加しました。インターネットを利用したスマートフォンの普及が進み、無糖食品市場はさらなる成長が見込まれます。その進歩に伴い、企業は特定のカテゴリーを選択する面倒なプロセスを支援するために、飲食品に特化したウェブサイトやアプリケーションを開発するようになった。これには、Big Basket、Swiggy Instamartなどの有名サイトが含まれます。

市場抑制要因:

  • 人工甘味料の安全性に関する曖昧さ。

通常、無糖食品商品には人工甘味料が使用されており、味は砂糖の代用品として機能するが、通常は食物エネルギーは少ないです。その利点とは別に、人工甘味料が脳腫瘍、膀胱がん、体重増加、脳、および他の多くの健康被害を引き起こすことが動物実験、調査、研究者によって発見されました。また、米国国立衛生研究所によれば、人工甘味料の大量摂取により、発がん性を含む副作用を経験した人がいるといいます。しかし、英国がん研究協会と米国国立がん研究所は、甘味料ががんを引き起こすことはないと主張しているが、上記の懸念は依然として人々の間で渦巻いており、今後の市場の成長を妨げる可能性があります。

北米は主要地域市場になると予想されています。

健康と福祉への関心の高まりが、北米における無糖食品市場の成長の大部分を牽引しています。顧客の健康志向の高まりに伴い、従来の砂糖入り食品に代わる商品の需要が高まっています。砂糖の過剰摂取による糖尿病や肥満を含む健康リスクに関する知識の高まりが、この動向の大きな原動力となっています。このような健康への懸念から、人々は砂糖を含まない食事を積極的に選ぶようになっています。より良い食生活を奨励するために政府が法律やプログラムを導入した結果、市場は拡大しています。

主な発展:

  • 2023年1月、ペプシ・ブランドはペプシ・ゼロ・シュガーを発売し、ゼロがかつてないほどおいしいことを証明しました。NFLのプレーオフからスーパーボウルまで、顧客はペプシ・ゼロシュガーを1,000万本まで無料で引き換えることができます。ペプシゼロシュガー」は、新しい甘味料システムを採用し、従来の「ペプシゼロシュガー」よりも強く爽やかな風味を実現しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 無糖食品市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 砂糖不使用飲料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 無糖乳製品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 砂糖不使用のお菓子
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 砂糖不使用のベーカリー製品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 無糖食品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • オフライン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 無糖食品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Nestle S.A.
  • PepsiCo. Inc.
  • The Kellogg Company
  • The Kraft Heinz Company
  • The Coca-Cola Company
  • Unilever Plc.
  • The Hershey Company
  • Mars Incorporated
  • Mondelez International Inc.
  • Strauss Group Ltd.
目次
Product Code: KSI061611715

The sugar-free food market is expected to grow at a CAGR of 7.31%, reaching a market size of US$89.028 billion in 2029 from US$54.313 billion in 2022.

MARKET TRENDS:

The changing living conditions of people have severely affected their dietary patterns over the past few years. This is expected to elevate the demand for low-sugar and sugar-free food in the coming years. The health concerns associated with the intake of high sugar-containing food (like obesity and diabetes) are another primary reason which can drive the sugar-free food market in the years to come. The growing awareness and self-care among the people hold a great opportunity for the growth of the sugar-free food market. Also, the growing online shopping application is expected to power up the demand and sales of sugar-free food, especially with the high internet penetration due to the growing digital infrastructure.

One of the major restraints for the market's growth is the ambiguity on the safety of artificial sweeteners used in sugar-free food, which may give rise to the low acceptance of these products in the coming years.

MARKET DRIVERS:

  • Growing health concerns are surging demand for sugar-free foods.

Most of the food manufactured by the companies contain high proportions of sugar, salt, saturated fat, and calories, and its high consumption is directly linked to harmful side effects and diseases like obesity, diabetes, impaired glucose tolerance, hypertension, dyslipidemia, and a high risk of heart diseases. Excess sugar consumption induces extra insulin present in the body to affect the arteries, which thus can lead to wall inflammation and increase the threat of heart diseases, heart attacks, and strokes. According to WHO, millions of people die from cardiovascular diseases every year, which has made CVDs a leading cause of death globally. This has become a major concern for governments across the globe. Therefore various companies and organizations have started endorsing sugar-free and healthy food, which is expected to fuel its market growth.

  • Growing online distribution channels are anticipated to fuel the market growth.

The deep penetration of the internet, accompanied by the ever-increasing use of smartphones, is expected to provide a significant boost to the market in the coming years. Online Shopping provides ease to customers to select from a range of domestic and foreign varieties. Online distribution has increased significantly, especially after the pandemic. With the ever-increasing use of smartphones powered by the internet, the sugar-free food market is expected to grow further. With the advancement, companies have now developed food and beverage-specific websites and applications to aid the tedious process of selecting a specific category. This includes famous sites like Big Basket, Swiggy Instamart, etc.

MARKET RESTRAINTS:

  • Ambiguity on the safety of artificial sweeteners.

Usually, sugar-free food products use artificial sweeteners in their products that act as a substitute for sugar in taste but usually have less food energy. Apart from its benefits, when tested on animals, studies, and researchers have found that artificial sweeteners cause brain tumors, bladder cancer, weight gain, brain, and many other health hazards. Also, according to the US National Institutes of Health, people have experienced side effects, including carcinogenicity, due to the high intake of artificial sweeteners. However, Cancer Research UK and the US National Cancer Institute have claimed that sweeteners do not cause any cancer, but the above-mentioned concerns still revolve around the people, which can hamper the market's growth in the future.

North America is anticipated to be the major regional market.

The growing focus on health and well-being is driving a significant portion of the sugar-free food market's growth in North America. Alternatives to conventionally sugary items are in greater demand as customers become more health conscious. Growing knowledge of the health risks including those related to diabetes and obesity of excessive sugar intake is a major driving force behind this trend. Owing to these health concerns, people are actively looking for dietary choices that are devoid of sugar. The market is growing as a result of laws and programs put in place by the government to encourage better eating.

Key Developments:

  • In January 2023, the Pepsi brand introduced Pepsi Zero Sugar, proving that Zero has never tasted better. Customers may redeem up to 10 million FREE Pepsi Zero Sugars starting with the NFL Playoffs through the Super Bowl. A new sweetener system is used in the updated Pepsi Zero Sugar formula to produce a stronger and more refreshing flavor profile than the previous Pepsi Zero Sugar variety.

Segmentation:

By Product Type

  • Sugar-free beverages
  • Sugar-free dairy products
  • Sugar-free confectionery
  • Sugar-free bakery products
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SUGAR-FREE FOOD MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Sugar-Free Beverages
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Sugar-Free Dairy Products
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Sugar-Free Confectionary
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Sugar-Free Bakery Products
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. SUGAR-FREE FOOD MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. SUGAR-FREE FOOD MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Nestle S.A.
  • 9.2. PepsiCo. Inc.
  • 9.3. The Kellogg Company
  • 9.4. The Kraft Heinz Company
  • 9.5. The Coca-Cola Company
  • 9.6. Unilever Plc.
  • 9.7. The Hershey Company
  • 9.8. Mars Incorporated
  • 9.9. Mondelez International Inc.
  • 9.10. Strauss Group Ltd.