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市場調査レポート
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1457006

IIoTプラットフォーム市場-2024年から2029年までの予測

IIot Platform Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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IIoTプラットフォーム市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

IIoTプラットフォーム市場は、2022年に87億9,400万米ドルと評価され、CAGR 13.79%で成長し、2029年には217億2,900万米ドルの市場規模に達します。

モノのインターネットの要素の中に、産業モノのインターネット(IIoT)があります。センサーや計測器はネットワーク上で相互接続され、コンピューターネットワークに組み込まれます。さらに、クラウドコンピューティングの技術が動向の高いアプリケーションの開発に利用されています。このアプローチでは、大量のデータが収集され、クラウドベースのサービスに送られ、そこで他のデータと組み合わされてエンドユーザーが利用できるようになります。IIoTプラットフォーム業界の成長要因としては、半導体やエレクトロニクスの技術進歩、クラウドコンピューティングプラットフォームの利用増加、IPv6の標準化、IIoTプラットフォーム関連の研究開発に対する政府の支援などが挙げられます。

近年、新興国市場における技術の進歩とビッグデータ分析の台頭が相まって、産業用モノのインターネット・プラットフォーム市場の成長が加速しています。さらに、先進地域における産業特化型プラットフォームの開拓や医療産業からの需要の増加が、IIoTプラットフォーム市場の成長を促進するとみられます。

市場の促進要因:

  • 製造業における人工知能(AI)とモノのインターネット(IoT)の急速な普及

製造業では、AIとIoTの活用が急速に進んでいます。AIとIoTの統合により、製造プロセスの最適化、早期警告の送信、品質管理の改善、設備故障の予測が可能になります。メーカーは正確なデータを収集し、革新的なAIアプリケーションを開発することで、競合他社との差別化を図ることができます。移動制限、ロックダウン、労働力不足のため、製造工程は即興的に対応せざるを得なかった。その結果、製造業におけるIoTとAIの利用が増加しました。正規の労働力がいない中、人工知能(AI)と機械学習アルゴリズムは、機械の状態を追跡し、設備を保守するために製造部門によって使用されました。

  • 自動運転車の登場

自動車産業は、自律走行または自動運転のトラックや乗用車の出現によって、急速な革命を遂げると予想されています。交通事故によって毎年約130万人が亡くなっており、その主要原因は高速道路でのトラック事故です。モノのインターネット(IoT)プラットフォームは、データ収集やクラウドストレージを通じて相互に通信できる自動運転・半自動運転のトラックやその他の車両の開発に利用されます。国連欧州経済委員会(UNESE)の新しい報告書によると、自動運転車は環境への影響を軽減しながら、快適性、安全性、効率性を高めることができます。その結果、IIoTプラットフォームの自律走行トラックやその他の車両の市場が創出されました。

市場抑制要因:

  • IoTにおけるサイバー攻撃に対する技術の脆弱性

インテリジェントな製造システムはIoT技術と絡み合っています。製造施設全体のデバイスが相互接続された結果、施設全体にセキュリティホールが生じ、その運用に脅威をもたらします。その結果、セキュリティの観点から、データがどこから発信され、どこで終わるのかを知ることは不可能です。このように、工場フロアにおけるデータの可視化は、スマート製造における最大のサイバーセキュリティ課題です。例えば、DoppelPaymerランサムウェアに関わる攻撃は、宇宙・防衛機器を製造するVisser Precision社が所有する製造施設で発生しました。システムの脆弱性を突いたハッカーは、機密文書や秘密保持契約を流出させました。

北米が主要地域市場になると予想されています。

北米のモノのインターネット(IIoT)市場は、多様な産業でインダストリー4.0の原則が幅広く導入されていることが原動力となっています。IIoTプラットフォームは、企業がより大きな自動化、接続、データ主導の意思決定を目指す中で、スマートデバイス、センサー、機械の統合を促進するために不可欠です。主要原動力のひとつは、リアルタイムなデータ分析と洞察の必要性であり、オペレーションの有効性を最大化し、ダウンタイムを減らし、生産全体を向上させることです。北米におけるIIoTプラットフォームの採用は、サプライチェーンの最適化、資産追跡、予知保全の重視の高まりによってさらに加速しています。

主要発展:

  • 2023年1月、PTCが提供するFactoryTalk(R)InnovationSuiteのコンポーネントであるThingWorx IIoTプラットフォームにより、Falcon Groupは機械稼働率を162.5%向上させることができました。このニュースは、産業オートメーションとデジタルトランスフォーメーションを専門とする世界最大の企業であるRockwell Automation, Inc.が発表しました。
  • 2022年4月、産業オートメーションのメーカーであるBanner Engineeringは、ほぼすべての産業機械のデバイスからデータを収集し、それを標準プロトコルに変換することで、インダストリー4.0へのアップグレードを可能にし、生産性を向上させるスナップシグナルという新しいIIoT製品ラインを発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 IIoTプラットフォーム市場:プラットフォームタイプ別

  • イントロダクション
  • デバイス管理プラットフォーム
  • アプリケーション管理プラットフォーム
  • ネットワーク管理プラットフォーム

第6章 IIoTプラットフォーム市場:用途別

  • イントロダクション
  • 予知保全
  • ビジネスプロセスの最適化
  • 資産の追跡と管理
  • 物流とサプライチェーン管理
  • リアルタイムの労働力追跡と管理
  • 自動化の制御と管理
  • 緊急事態とインシデント管理
  • ビジネスコミュニケーション

第7章 IIoTプラットフォーム市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • エネルギーと電力
  • 化学薬品
  • 飲食品
  • 自動車
  • 製造業
  • 半導体
  • 医療
  • その他

第8章 IIoTプラットフォーム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • SAP
  • Hitachi Vantara Corporation
  • Accenture
  • IBM
  • Oracle
  • ATOS
  • Cisco
  • Intel
  • Emerson Electric Co.
  • General Electric
目次
Product Code: KSI061611711

The IIOT platform market is evaluated at US$8.794 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 13.79% reaching the market size of US$21.729 billion by the year 2029.

Among the elements of the Internet of Things is the Industrial Internet of Things (IIoT). Sensors and instruments are interconnected on the network, and they are incorporated into the computer network for applications. In addition, cloud computing techniques are being used to develop high-trending applications. In this approach, large amounts of data are collected and then sent to a cloud-based service where they are combined with other data and made available to end-users. As part of the IIoT platform industry's growth, factors include technological advancements in semiconductors and electronics, increased use of cloud computing platforms, standardization of IPv6, and government support for research and development related to the IIoT platform.

In recent years, technological advancements in the developing world combined with the emergence of big data analytics have fuelled the growth of the industrial Internet of Things platform market. Furthermore, the development of industry-specific platforms in developed regions, as well as an increase in demand from the healthcare industry, is likely to fuel the growth of the IIoT platform market.

MARKET DRIVERS:

  • The rapid adoption of artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) in the manufacturing sector

The manufacturing sector has been advancing rapidly in its use of AI and IoT. Through integrating AI and IoT, manufacturing processes can be optimized, early warnings can be sent, quality control can be improved, and equipment failure can be predicted. Manufacturers can differentiate themselves from their competitors by collecting precise data and developing innovative AI applications. Manufacturing processes had to be improvised due to movement restrictions, lockdowns, and a lack of a workforce. A result of this was an increase in IoT and AI usage in manufacturing. In the absence of a regular workforce, artificial intelligence (AI) and machine learning algorithms were used by manufacturing units to track machine conditions and maintain equipment.

  • Self-driving cars are on the horizon

The automotive industry is anticipated to undergo a rapid revolution with the advent of autonomous or self-driven trucks and passenger cars. Approximately 1.3 million people die every year as a result of traffic accidents, primarily caused by truck accidents on the highways. Internet of Things (IoT) platforms will be used to develop automated and semi-autonomous trucks and other vehicles that will be able to communicate with each other via data collection and cloud storage. According to a new report from the United Nations Economic Commission for Europe (UNESE), self-driving vehicles can enhance comfort, safety, and efficiency while reducing environmental impacts. This resulted in the creation of a market for autonomous trucks and other vehicles on an IIoT platform.

MARKET RESTRAINTS:

  • Technology vulnerabilities to cyberattacks in the IoT

Intelligent manufacturing systems are intertwined with IoT technologies. As a result of interconnected devices across a manufacturing facility, security holes are created throughout the facility, posing a threat to its operation. As a result, it is impossible to know where the data originates or where it ends from a security perspective. As such, the visibility of data on a factory floor is the greatest cybersecurity challenge in smart manufacturing. An attack involving DoppelPaymer ransomware, for instance, took place at a manufacturing facility owned by Visser Precision, which manufactures space and defense equipment. Upon exploiting vulnerabilities in the system, the hackers leaked sensitive documents and non-disclosure agreements.

North America is anticipated to be the major regional market.

The Industrial Internet of Things (IIoT) market in North America is driven by the broad implementation of Industry 4.0 principles across diverse industries. IIoT platforms are essential for facilitating the integration of smart devices, sensors, and machines as companies aim for greater automation, connection, and data-driven decision-making. One of the main drivers has been the need for real-time data analytics and insights to maximize operational effectiveness, decrease downtime, and boost overall production. The adoption of IIoT platforms in North America is further accelerated by the growing emphasis on supply chain optimization, asset tracking, and predictive maintenance.

Key Developments:

  • In January 2023, The ThingWorx IIoT platform, which is a component of the FactoryTalk(R) InnovationSuite, powered by PTC, enabled Falcon Group to increase its machine utilization by 162.5%. This news was released by Rockwell Automation, Inc., the largest company in the world devoted to industrial automation and digital transformation.
  • In April 2022, Banner Engineering, a maker of industrial automation, unveiled a new IIoT product line called Snap Signal that collects data from almost any industrial machine's device and transforms it into a standard protocol, allowing for an upgrade to Industry 4.0 and increasing productivity.

Segmentation:

By Platform Type

  • Device Management Platform
  • Application Management Platform
  • Network Management Platform

By Application

  • Predictive Maintenance
  • Business Process Optimization
  • Asset Tracking and Management
  • Logistics and Supply Chain Management
  • Real-Time Workforce Tracking and Management
  • Automation Control and Management
  • Emergency and Incident Management
  • Business Communication

By End-User Industry

  • Energy and Power
  • Chemical
  • Food and Beverage
  • Automotive
  • Manufacturing
  • Semiconductor
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. IIOT PLATFORM MARKET, BY PLATFORM TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Device Management Platform
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Application Management Platform
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Network Management Plaform
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. IIOT PLATFORM MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Predictive Maintenance
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Business Process Optimization
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Asset Tracking and Management
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Logistics and Supply Chain Management
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Real-Time Workforce Tracking and Management
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.7. Automation Control and Management
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects
    • 6.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.8. Emergency and Incident Management
    • 6.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.8.2. Growth Prospects
    • 6.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.9. Business Communication
    • 6.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.9.2. Growth Prospects
    • 6.9.3. Geographic Lucrativeness

7. IIOT PLATFORM MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Energy and Power
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Chemical
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Food and Beverage
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Automotive
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Manufacturing
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Semiconductor
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.8. Healthcare
    • 7.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.8.2. Growth Prospects
    • 7.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.9.2. Growth Prospects
    • 7.9.3. Geographic Lucrativeness

8. IIOT PLATFORM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Platform Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-User Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Platform Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-User Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Platform Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-User Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Platform Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-User Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Platform Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-User Industry
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. SAP
  • 10.2. Hitachi Vantara Corporation
  • 10.3. Accenture
  • 10.4. IBM
  • 10.5. Oracle
  • 10.6. ATOS
  • 10.7. Cisco
  • 10.8. Intel
  • 10.9. Emerson Electric Co.
  • 10.10. General Electric