デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1456990

プリントテープの世界市場:2024年から2029年までの予測

Global Printed Tape Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
プリントテープの世界市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

プリントテープ市場は予測期間中にCAGR 5.82%で成長し、2022年の272億4,500万米ドルから2029年には404億8,900万米ドルに増加すると予測されています。

ブランディング、プロモーション、包装のための飲食品用途における同製品の需要の高まりが、今後数年間の成長を促進すると予想されます。予測期間を通じて、同製品は分類が容易で、輸送中に材料を保護する能力があるため、需要が高まると予想されます。さらに、高強度ポリマーテープの使用と、特定の印刷要件に対する様々な技術の応用の拡大が、成長を支えるものと予想されます。

さらに、プリントテープは予測期間中、飲食品用途で高い普及率が見込まれます。飲食品用途で製品が高い普及率を示す主要要因は、包装用テープの使用と、同用途産業で事業展開する企業の名前やロゴの印刷であると予測されます。また、市場の上位印刷会社は、大型機械を必要とする印刷技術よりも、ソフトウェア中心の技術に集中しています。これにより、より高品質なテープへの多色印刷が可能になりました。さらに、デジタル技術の利用拡大により高精度の高速印刷が可能になったことも、同市場に利益をもたらしています。例えば、Pasky Ltd.は、当初提供していた印刷粘着テープタイプに加え、材料や印刷オプションを提供しています。同社は、フレキソ印刷技術を使った従来の粘着テープ印刷、サンドイッチ印刷、紙テープ印刷、LDPEホイル印刷、水活性紙テープ印刷、厚紙印刷、紙・プラスチックラベルの製造など、さまざまなサービスを提供しています。

eコマースの拡大と特殊な包装ソリューションへのニーズが、プリントテープ市場を後押ししています。

プリントテープ市場は、大きな要因によって急速に拡大しています。まず、特殊な包装ソリューションに対する需要がいくつかの業界で高まっています。ユニークなブランド・ID確認を確立するために包装を使用することの意義は、企業がますます実感していることです。ロゴ、メッセージ、デザインを包装でアピールしたい企業にとって、プリントテープは手頃な価格で人目を引くソリューションを記載しています。その結果、顧客はユニークな開封体験をすることができ、強力なマーケティングツールになるだけでなく、ブランドの認知度やロイヤルティも高めることができます。

オンラインショッピングの普及により、商品の出荷量は飛躍的に増加しています。このため、企業は混雑する市場で包装を差別化する戦略を模索しています。プリントテープは、普通の段ボール箱をブランドステートメントに昇華させる特別な機会を提供し、本質的には段ボール箱をマーケティングのプラットフォームに変えます。包装ソリューションがカスタマイズを重視する動向とeコマースの急速な台頭により、業界はまもなく持続的な成長を遂げます。例えば、2026年までのB2B eコマースの世界市場は、CAGR14.5%で拡大すると予想されています。さらに、デジタル印刷技術の採用より、プリントテープの市場も大きく成長すると予想されます。この独創的な戦略により、メーカーは高度にカスタマイズ可能なオンデマンドソリューションを顧客に提供することができます。企業はデジタル印刷を利用することで、複雑で特徴的なデザインを、極めて高い精度と色の一貫性でテープに施すことができます。包装を通じて競合他社に差をつけ、ブランド・ID確認を強化しようとする企業は、この機能に特に魅力を感じると考えられます。デジタル印刷は、カスタマイズ型少量生産のためのプラットフォームを提供し、企業のユニークなブランディング要件を満たすだけでなく、プリントテープ市場における創造的な可能性を拡大します。

アジア太平洋のプリントテープ市場は堅調に成長すると予測されています。

インドのプリントテープ市場の大幅な成長は、包装や消費財などの主要セグメントで広く使用されていることが主要理由であり、特にeコマース産業が盛んであることが挙げられます。これらの産業の拡大は、インドの旺盛な経済支出や人口増加によって推進されています。インド包装工業協会によると、同国の包装セクターは年率22~25%という著しい成長が見込まれており、インドは今後数年間、包装業界にとって好ましい拠点になると位置づけられています。その結果、eコマースセグメントでのプリントテープの採用が市場成長の重要な促進要因になると予想されます。さらに、ブランディングやプロモーション活動へのプリントテープの応用は、予測期間中の市場力学をさらに押し上げると予想されます。

国際貿易局(ITA)は、2020年のインドのeコマースセグメントの評価額を462億米ドルと報告し、2026年には1,364億7,000万米ドルに急増すると予測しています。eコマース産業による包装商品の需要増加に伴い、包装目的やブランド識別のためのプリントテープの需要は、今後数年間で市場を押し上げると予想されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査データ
  • 検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 プリントテープの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ポリプロピレン
  • PVC
  • その他

第6章 プリントテープの世界市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 消費財
  • 家電
  • 医療
  • 小売り
  • その他

第7章 プリントテープの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • The 3M Company
  • Le Mark Group
  • John Kilby & Son Ltd.
  • Uline
  • Bron Tapes(Rotunda Capital Partners)
  • Windmill Tapes Limited
目次
Product Code: KSI061611209

The global printed tape market is projected to grow at a CAGR of 5.82% over the forecast period, increasing from US$27.245 billion in 2022 to US$40.489 billion by 2029.

The rising demand for the product in food and beverage applications for branding, promotion, and packaging is expected to fuel growth in the coming years. Throughout the forecast period, the product's ease of classification and ability to protect materials during transit are anticipated to fuel demand. Additionally, the use of high-strength polymer tapes in conjunction with the growing application of various technologies for particular printing requirements is anticipated to support growth.

Moreover, printed tape is expected to have a high penetration in food and beverage applications over the forecast period. It is anticipated that the primary factor contributing to the high product penetration in the food and beverage application will be the use of tapes for packaging and printing names and logos of businesses operating in the application industry. Additionally, the top printers in the market are concentrating more on software-centric technologies than on printing technologies that require large machinery. This has made it possible to print in multiple colours on higher-quality tapes. Furthermore, the market has profited from high-precision rapid printing made possible by the increasing use of digital technology. For instance, Pasky Ltd. offers materials and print options in addition to the printed adhesive tape type that was initially offered. The company offers a variety of services such as traditional adhesive tape printing using flexo print technology, sandwich printing, paper tape printing, LDPE foil printing, water-activated paper tape printing, cardboard printing, and the production of paper and plastic labels.

Growing e-commerce and a need for specialized packaging solutions propel the printed tape market.

The global printed tape market is expanding rapidly, owing to major factors. First of all, demand for specialized packaging solutions is rising in several industries. The significance of using packaging to establish a unique brand identity is something that businesses are realizing more and more. For businesses looking to showcase their logos, messages, and designs on their packages, printed tape provides an affordable and eye-catching solution. Customers have a unique unboxing experience as a result, which increases brand recognition and loyalty in addition to being a potent marketing tool.

The amount of goods shipped has increased exponentially as a result of the growth of online shopping. Because of this, companies are looking for strategies to differentiate their packages in a crowded market. Printed tape offers a special chance to elevate an ordinary cardboard box into a branded statement, essentially turning it into a platform for marketing. The industry is positioned for sustained growth shortly due to the trend of packaging solutions placing a higher priority on customization and the quick rise of e-commerce. For instance, through 2026, the global market for B2B e-commerce is expected to expand at a compound annual growth rate of 14.5%. Moreover, the market for printed tape is expected to grow significantly as a result of the introduction of digital printing technology. With this creative strategy, manufacturers can provide their customers with highly customizable, on-demand solutions. Businesses can use digital printing to produce complex and distinctive designs on tape with extreme accuracy and colour consistency. Businesses aiming to stand out from the competition and strengthen their brand identity through packaging will find this feature particularly appealing. Digital printing offers a platform for customized, small-batch production that not only fulfils the unique branding requirements of companies but also expands the creative possibilities in the printed tape market.

It is projected that the global printed tape market in the Asia Pacific will grow steadily.

The substantial growth observed in the Indian printed tapes market can be primarily attributed to its widespread usage in key sectors such as packaging, along with consumer goods, notably in the thriving e-commerce industry. The expansion of these industries is propelled by India's strong economic spending on goods and a growing population. According to the Packaging Industry Association of India, the packaging sector in the country is anticipated to experience a remarkable annual growth rate of 22-25%, positioning India as a preferred hub for the packaging industry in the coming years. Consequently, the adoption of printed tapes within the e-commerce sector is expected to be a significant driver of market growth. Additionally, the application of printed tapes in branding and promotional activities is anticipated to further boost market dynamics in the projected period.

The International Trade Administration (ITA) reported a valuation of US$46.2 billion for the Indian e-commerce segment in 2020, with an anticipated surge to US$136.47 billion by 2026. With the rising demand for packaged goods from the e-commerce industry the demand for printed tapes for packaging purposes and brand identification is expected to boost the market in the coming years.

Market Key Developments

  • August 2023: Avery Products Corporation introduced a new range of printed tapes that are intended to be used with inkjet and laser printers. These new tapes print with ease and yield excellent results.
  • April 2022: 3M collaborated with Innovative Automation Inc. to manufacture industrial tapes. The companies aim to manufacture precise, repeatable, and higher-quality tapes. The RoboTape(TM) System, designed for use with 3M(TM) Tape, empowers industrial manufacturers to leverage the advantages of 3M Tape in their assembly procedures. This innovative system aims to optimize production throughput, enhance product quality, minimize reliance on manual labour, and mitigate the need for re-work.
  • 2022: Brady Corporation introduced a new range of printed tapes that are intended for usage in challenging conditions. These new tapes are impervious to abrasion, moisture, and chemicals.

Segmentation:

By Type

  • Polypropylene
  • Paper
  • PVC
  • Others

By End-User Industry

  • FMCG
  • Consumer Electronics
  • Healthcare
  • Retail
  • Others

By Geography

  • North America

By Type

By End-User Industry

By Country

  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By End-User Industry

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Type

By End-User Industry

By Country

  • Germany
  • UK
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa

By Type

By End-User Industry

By Country

  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By End-User Industry

By Country

  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Data
  • 2.3. Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL PRINTED TAPE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polypropylene
  • 5.3. Paper
  • 5.4. PVC
  • 5.5. Others

6. GLOBAL PRINTED TAPE MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. FMCG
  • 6.3. Consumer Electronics
  • 6.4. Healthcare
  • 6.5. Retail
  • 6.6. Others

7. GLOBAL PRINTED TAPE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By End-User Industry
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By End-User Industry
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By End-User Industry
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. UK
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By End-User Industry
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By End-User Industry
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Australia
      • 7.6.3.6. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. The 3M Company
  • 9.2. Le Mark Group
  • 9.3. John Kilby & Son Ltd.
  • 9.4. Uline
  • 9.5. Bron Tapes (Rotunda Capital Partners)
  • 9.6. Windmill Tapes Limited