デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1456988

医薬品包装の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Pharmaceutical Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=160.10円
医薬品包装の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

医薬品包装市場は2022年に955億3,800万米ドルと評価され、CAGR16.94%で成長し、2029年には1,344億7,600万米ドルの市場規模に達します。

医薬品包装市場の成長は、ドラッグデリバリーデバイスの需要の増加、技術の進歩、技術の進歩に伴う包装コストの削減によってもたらされます。また、再利用可能で特殊な包装に対する需要の高まりも、一定期間の市場成長を後押しすると予想されます。さらに、eコマースやオンライン購入の傾向が世界的に高まる中、医薬品も製品の安全性を考慮した堅牢な包装を必要としています。したがって、eコマース産業の成長も、予測期間中と今後数年間の医薬品包装市場の成長を促進しています。地域別では、技術の早期導入と、先進国の中で最も医療費が高い米国により、北米が大きなシェアを占めると予想されます。アジア太平洋は急成長が見込まれているが、これは特にインドと中国の新興経済圏で製薬産業が成長しているためです。また、アジア太平洋では慢性疾患が蔓延しており、効果的な治療法に支えられた医薬品への需要が増加していることから、医薬品包装市場は成長すると予測されています。さらに、世界の個人の健康意識の高まりは、今後数年間で市場が持続可能なペースで成長する機会を提供すると期待されています。

プラスチック包装が大きな市場シェアを占める

プラスチックは、その汎用性、持続可能性、耐久性、柔軟性により、医薬品包装に広く使用されている材料です。医薬品包装には、ポリ塩化ビニル、ポリエチレン、ポリプロピレン、ポリスチレンなど、さまざまな材料のプラスチックボトルが使用されています。この業界で販売や保管に使用されるプラスチックは、透明で強度があり、軽量です。非経口溶液のパウチ、ブリスターパック、小袋、プレフィルドシリンジや吸入器、ボトルはすべてプラスチックで包装されています。医薬品の包装材料は、取り扱いが容易で、化学的に不活性であり、水蒸気に対する透過性が低くなければならないです。さらに、包装材料は生物学的製剤や医薬品と直接接触するため、規制機関が定める厳しい規制を遵守しなければならないです。

医薬品包装のニーズの高まり

包装は、他の形態の包装との厳しい競合に直面しています。商業目的のために、製薬業界もガラス材料の包装を求めています。製薬会社が医薬品包装に投資する理由は、積載性、破損、単価など様々です。代替オプションに対抗するため、メーカーは医薬品用の頑丈で軽量なボトルを開発しています。医薬品の安全な輸送、保管、調剤を保証するためには、医薬品に適した包装を設計・開発することが不可欠です。医薬品包装に最も頻繁に使用される材料は、プラスチックとガラスです。ガラスが好まれるのは、洗浄が容易で中身が見えるという特徴があるからです。

北米は予測期間中に高い成長が見込まれています。

医薬品包装市場は、米国で最も医療費が高いこと、医療サービスが非常に高額であること、国民のほとんどが医療保険に加入していること、国民皆保険制度がないことなどから、最大の市場シェアを占めると推定されます。加えて、米国では個人が量ベースの医療から価値ベースの医療に移行する傾向が高まっています。医療市場力学の変化が観察され、それがさらに低コストでより良い患者の転帰につながっています。高齢化や慢性疾患患者の増加といった人口動態の変化が、予測期間における医薬品包装市場の成長をさらに促進しています。疾病の高い有病率に伴い、患者は効果的な治療を待ち望んでおり、これが技術やサービスの進歩につながり、消費者が自らの健康管理をよりコントロールしやすくなっています。他の先進地域とは異なる医療制度に加え、意識が高く好奇心旺盛な国民に合わせた効果的な医療戦略の開拓が、予測期間中の同地域の医薬品包装市場の成長から発せられるより良い医療サービスの提供に対するニーズを生み出しています。

主要市場投入

  • 2023年11月、環境に優しい包装ソリューションの創造と製造で知られる国際的企業Amcor Plcと、持続可能なポリエチンのトップメーカーNOVA Chemicals Corporateとの間で覚書が交わされました。この契約に基づき、NOVA Chemicals Corporate社は、軟包装用フィルムに使用される機械再生ポリエチレン樹脂(rPE)を供給します。
  • 2023年7月、Constantia Flexiblesは、新しい冷間成形箔ベースの医薬品包装ソリューションであるREGULA CIRCを発表しました。この包装は、従来のPVCに代えてPEシール層を使用することで、プラスチックの量を減らし、アルミニウムの量を増やしています。この最適化により、包装の持続可能性を向上させるだけでなく、リサイクル時の材料回収を促進します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 医薬品包装の世界市場:原材料別

  • イントロダクション
  • プラスチックとポリマー
  • ガラス
  • 紙と板紙
  • 金属箔
  • その他

第6章 医薬品包装の世界市場:医薬品投与量タイプ別

  • イントロダクション
  • 液体の投与量
  • 固形投与量
  • 半固体と加圧製品

第7章 医薬品包装の世界市場:包装タイプ別

  • イントロダクション
  • ブリスターパック
  • プレフィルシリンジ
  • 医療用特殊バッグ
  • バイアルとアンプル
  • ポーチとストリップバッグ
  • その他

第8章 医薬品包装の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amcor plc
  • CCL Industries
  • Gerresheimer AG
  • West Pharmaceutical Services, Inc.
  • ONCAP(Precision Concepts International)
  • SVP Global(Klockner Pentaplast)
  • Carl Zeiss Foundation(SCHOTT AG)
  • Enhanced Equity Fund(Aphena Pharma Solutions)
  • Sonoco Products Company
  • Ampersand Capital Partners(Tjoapack LLC)
目次
Product Code: KSI061610047

The global pharmaceutical packaging market is evaluated at US$95.538 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 16.94% reaching the market size of US$134.476 billion by the year 2029.

The growth of the pharmaceutical packaging market is driven by the increasing demand for drug delivery devices, technological advancements, and a reduction in the packaging cost with the advancement in technology. A rise in the demand for reusable and speciality packaging is also expected to bolster the market growth during the given time frame. Additionally, with the growing e-commerce and online purchasing trend worldwide, drugs also need robust packaging keeping in view the safety of the product. Hence, the growing e-commerce industry is also driving the growth of the global pharmaceutical packaging market in the forecast period and in the upcoming years. On the basis of geography, North America is expected to hold a major share owing to the early adoption of technology, and the highest health expenditure of the United States among all the developed regions of the world. While the Asia Pacific region is expected to be the fastest-growing, this is due to the growing pharmaceutical industry, especially in the emerging economies of India and China. Also, with the prevalence of chronic diseases in the APAC region, the market for pharmaceutical packaging is projected to thrive due to the increasing demand for drugs supported by effective treatment procedures. Furthermore, growing health awareness among individuals worldwide is expected to provide an opportunity for the market to grow at a sustainable pace in the upcoming years.

Plastic packaging holds a significant market share

Plastic is a widely used material for pharmaceutical packaging due to its versatility, sustainability, durability, and flexibility. Plastic bottles made of different materials, such as polyvinyl chloride, polyethylene, polypropylene, and polystyrene, are used in pharmaceutical packaging. The plastic used in this industry for marketing and storage is clear, strong, and lightweight. Parenteral solution pouches, blister packs, sachets, prefilled syringes and inhalers, and bottles are all packaged with plastics. Pharmaceutical packaging materials must be easily handled, chemically inert, and have a low permeability to water vapour. Furthermore, packaging materials must adhere to stringent regulations set forth by regulatory bodies because they come into direct contact with biological agents and pharmaceuticals.

Growing need for pharmaceutical packaging

The packaging faces stiff competition from other forms of packaging. For commercial purposes, the pharmaceutical industry is also looking for glass material packaging. Pharma companies invest in pharmaceutical packaging for a variety of reasons, including loadability, breakages, and unit cost. To compete with alternative options, manufacturers are creating sturdy, lightweight bottles for pharmaceuticals. It is imperative to design and develop suitable packaging for pharmaceutical items in order to guarantee the safe transportation, storage, and dispensing of medications-some of which have the potential to save lives. The two materials most frequently used in pharmaceutical packaging are plastic and glass. Glass is usually preferred because of its features that make it easy to clean and allow you to see what's inside.

North America is expected to grow at a high rate during the forecast period.

The global pharmaceutical packaging market is estimated to hold the largest market share owing to the highest health spending in the United States, healthcare services are very expensive, most of the people in the country have medical insurance, and the country does not have a universal healthcare system. Additionally, there is a rising trend in the United States where individuals are moving from volume-based to value-based care. A shift in the healthcare market dynamics is being observed which is further leading to better patient outcomes at lower costs. Changing demographics like an aging population, and a high prevalence of people with chronic diseases are further driving the growth of the pharmaceutical packaging market in the forecast period. With the high prevalence of diseases, patients look forward to effective treatments and this has led to advancements in technology and services providing consumers be in greater control of their own health management. Designing effective healthcare strategies according to the highly aware and curious citizens in addition to the unique healthcare system among the other developed regions has created a need for the provision of better health services emanating from the growth of the global pharmaceutical packaging market in this region during the forecast period.

Market key launches

  • In November 2023, a Memorandum of Understanding (MOU) has been disclosed between Amcor Plc, a well-known international business recognized for its creation and manufacturing of environmentally friendly packaging solutions, and NOVA Chemicals Corporate, a top manufacturer of sustainable polyethene. Under the terms of the agreement, NOVA Chemicals Corporate will supply mechanically recycled polyethylene resin (rPE), which will be used to make flexible packaging films. By utilizing more rPE in flexible packaging applications, this initiative is in line with Amcor's commitment to promoting packaging circularity.
  • In July 2023, Constantia Flexibles unveiled REGULA CIRC, a novel coldform foil-based pharmaceutical packaging solution. The packaging substitutes a PE sealing layer for traditional PVC, which lowers the amount of plastic and increases the amount of aluminium. This optimization boosts material recovery during recycling procedures in addition to improving the packaging's sustainability.

Segmentation:

By Raw Material

  • Plastics and Polymers
  • Glass
  • Paper and Paperboard
  • Metal Foils
  • Others

By Pharmaceutical Dosage Type

  • Liquid Dosage
  • Solid Dosage
  • Semi Solid and Pressurized Products

By Packaging Type

  • Blister Packs
  • Pre-Fillable Syringes
  • Medical Specialty Bags
  • Vials and Ampoules
  • Pouches and Strip Bags
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL PHARMACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY RAW MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plastic and Polymers
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Glass
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Paper and Paperboard
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Metal Foils
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL PHARMACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY PHARMACEUTICAL DOSAGE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid Dosage
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Solid Dosage
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Semi Solid and Pressurized Products
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL PHARMACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY PACKAGING TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Blister Packs
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Pre-Fillable Syringes
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Medical Specialty Bags
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Vials and Ampoules
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Pouches and Strip Bags
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Others
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL PHARMACEUTICAL PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Raw Material
    • 8.2.2. By Pharmaceutical Dosage Type
    • 8.2.3. By Packaging Type
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Raw Material
    • 8.3.2. By Pharmaceutical Dosage Type
    • 8.3.3. By Packaging Type
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Raw Material
    • 8.4.2. By Pharmaceutical Dosage Type
    • 8.4.3. By Packaging Type
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Raw Material
    • 8.5.2. By Pharmaceutical Dosage Type
    • 8.5.3. By Packaging Type
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Raw Material
    • 8.6.2. By Pharmaceutical Dosage Type
    • 8.6.3. By Packaging Type
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Indonesia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Others
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amcor plc
  • 10.2. CCL Industries
  • 10.3. Gerresheimer AG
  • 10.4. West Pharmaceutical Services, Inc.
  • 10.5. ONCAP (Precision Concepts International)
  • 10.6. SVP Global (Klockner Pentaplast)
  • 10.7. Carl Zeiss Foundation (SCHOTT AG)
  • 10.8. Enhanced Equity Fund (Aphena Pharma Solutions)
  • 10.9. Sonoco Products Company
  • 10.10. Ampersand Capital Partners (Tjoapack LLC)