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市場調査レポート
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1456973

経腸栄養デバイスの世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Enteral Feeding Devices Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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経腸栄養デバイスの世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

経腸栄養デバイス市場は、2022年には35億2,300万米ドルと評価され、CAGR 4.81%で成長し、2029年には48億9,500万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

経腸栄養装置は、液体栄養剤を消化管に直接送り込む医療機器であり、患者はタンパク質、炭水化物、脂肪、ビタミン、ミネラルなどの必須栄養素をチューブを通して摂取することができます。これらの機器は、病院、長期介護施設、在宅医療の現場で一般的に使用され、栄養の制御と測定を確実に行う。

早産児の増加、発展途上国における医療設備の急速な改善、糖尿病、B型肝炎、C型肝炎、がん、関節リウマチ、胃腸疾患、CVDなどの慢性疾患の有病率の上昇などが、この顕著な成長を促進すると予想される要因です。例えば、中東・北アフリカ諸国では、消化器疾患や肝疾患が死亡や身体障害の主要原因となっています。アフガニスタン、パキスタン、エジプトではGLDsに苦しむ患者数が最も多いです。この地域のほとんどの国では、下痢性疾患は消化器がんや肝硬変に取って代わられています。しかし、アフガニスタン、パキスタン、トルクメニスタン、エジプト、イエメンを含むいくつかの国では、非伝染性GILDやがんに加えて、伝染性GILDが依然として死亡率や罹患率の上位を占めています。GILD患者の増加により、経腸栄養装置を含む医療サービスや機器の需要が大幅に増加しています。

さらに、在宅医療や外来医療での経腸栄養デバイスの採用が増加していることが、予測期間中にこの顕著な成長をさらに促進すると予測されています。しかし、経腸栄養デバイスに関連する合併症、経腸栄養に対する不十分な償還、経腸栄養デバイスを使用した処置に対する消費者の認識不足などの要因が、市場成長の妨げになると予想されます。

市場の促進要因:

  • 高齢者人口の増加と慢性疾患の有病率の上昇。

さまざまな神経疾患や筋骨格系疾患のために寝たきりになる高齢者人口の増加が、市場成長をさらに押し上げると予想されます。オーストラリアのような先進国では、高齢者人口が増え続けており、2057年までに2倍以上になると予測されています。この疾患の有病率は年々上昇しており、経腸栄養デバイスの大きな需要を生み出すと思われます。

さらに、心血管疾患、糖尿病、がんなどの自己免疫疾患の有病率が上昇しており、プレフィルドシリンジの巨大な需要が市場で創出されると予想されます。世界保健機関(WHO)によると、心血管疾患の増加により約1,790万人が死亡したと推定されており、これは全世界の死亡者数の約32%に相当します。

さらに、下痢性疾患の増加も市場全体の成長を促進すると予測されています。世界保健機関(WHO)によると、下痢性疾患は毎年約52万5,000人の5歳以下児を死亡させています。下痢性疾患は、栄養失調や汚染された食物・水源に起因する、世界における子どもの死亡率の主要原因です。世界では、7億8,000万人が飲料水にアクセスできず、25億人が衛生設備の改善を欠いています。

北米が市場全体を支配すると予想される

地域的には、経腸栄養デバイス市場は北米、欧州、中東・アフリカ、南米、アジア太平洋に分類されます。インドや中国などの国々は、予測期間中にかなりの市場成長が見込まれています。この成長は糖尿病有病率の上昇によるもので、インドでは20~79歳の年齢層で7700万人が糖尿病に罹患しており、次いで中国では1億1600万人の成人が糖尿病に罹患しています。この成長は主に西太平洋と東南アジアの国々が寄与しています(出典:IDF)。北米は、医療における先進的な治療アプローチに続いてこの機器の採用が増加していることから、市場全体の成長を支配すると予想されています。さらに、同地域では慢性疾患の有病率が高いため、経腸栄養デバイスの需要がさらに高まると思われます。2020年、米国では推定186万人ががんと診断され、5万5,000人以上ががんで死亡しました(出典:米国国立がん研究所)。北米の経腸栄養デバイス市場は、政府からの有利な資金援助と米国における継続的な研究、予防、治療によって牽引されると予測されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 経腸栄養デバイスの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 経腸栄養ポンプ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 経腸栄養チューブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 経腸注射器
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 経腸栄養デバイスの世界市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 成人
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 小児
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益

第7章 経腸栄養デバイスの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 消化器科
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 腫瘍
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • 神経内科
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 代謝亢進症
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 糖尿病
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第8章 経腸栄養デバイスの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 在宅医療
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 外来診療環境
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第9章 経腸栄養デバイスの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 年齢層別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • GBUK Enteral Ltd.
  • Nestle SA
  • B.Braun Melsungen AG
  • Cardinal Health, Inc.
  • Vygon(英国)Ltd
  • Avanos Medical, Inc.
  • Rockfield Medical Device
  • Applied Medical Technology, Inc.
  • Fresenius SE & Co. KGaA
  • Conmed Corporation
  • Moog Inc.
目次
Product Code: KSI061611549

The global enteral feeding devices market is evaluated at US$3.523 billion for 2022 and is projected to grow at a CAGR of 4.81% to reach the market size of US$4.895 billion by 2029.

Enteral feeding devices are medical devices that deliver liquid nutrients directly into the gastrointestinal tract, allowing patients to receive essential nutrients like proteins, carbohydrates, fats, vitamins, and minerals through a tube. These devices are commonly used in hospitals, long-term care facilities, and home healthcare settings to ensure controlled and measured administration of nutrition.

Factors that are expected to drive this notable growth are an increasing number of premature births, rapid improvements in medical facilities in developing countries, and the rising prevalence of chronic diseases like diabetes mellitus, hepatitis B and C, cancer, rheumatoid arthritis, gastrointestinal disease, and CVDs. For instance, gastrointestinal and liver diseases are major causes of death and disability in the Middle East and North African countries. The number of patients suffering from GLDs is highest in Afghanistan, Pakistan, and Egypt. Diarrheal diseases have been replaced by gastrointestinal cancers and cirrhosis in most countries in the region. However, in several countries including Afghanistan, Pakistan, Turkmenistan, Egypt, and Yemen, communicable GILDs are still among the top causes of mortality and morbidity in addition to non-communicable GILDs and cancers. The rising prevalence of GILD cases has significantly increased the demand for healthcare services and equipment, including enteral feeding devices.

Moreover, the rising adoption of enteral feeding devices in the home and ambulatory care settings is further projected to drive this notable growth during the forecast period. However, factors such as complications associated with enteral feeding devices, insufficient reimbursement for enteral nutrition, and lack of consumer awareness for procedures using enteral feeding devices are expected to hinder market growth.

MARKET DRIVER:

  • Growing geriatric population and rise in prevalence of chronic diseases.

A rising geriatric population that gets bedridden due to various neurological and musculoskeletal disorders is further expected to boost the market growth. In developed countries like Australia, the older population continues to grow and is projected to more than double by 2057. The prevalence of the disease is rising from year to year which will create a huge demand for enteral feeding devices.

Further, the rising prevalence of autoimmune diseases such as cardiovascular disease, diabetes, and cancer is expected to create a huge demand for prefilled syringes in the market. According to the World Health Organization, it was estimated that around 17.9 million people died due to the increasing cases of cardiovascular disease which represents around 32% of all global deaths.

Additionally, growing cases of diarrheal disease are further anticipated to drive the overall market growth. According to the World Health Organization, diarrhoeal disease kills around 525,000 children under five every year. It is a leading cause of child mortality in the world which results from malnutrition and contaminated food and water sources. Worldwide, 780 million individuals lack access to drinking water, and 2.5 billion lack improved sanitation.

Key developments

  • September 2023- Cardinal Health has announced the launch of the Kangaroo OMNI enteral feeding pump, offering patients more personalized options for their enteral feeding journey. The first and attitude-independent enteral feeding system in the US, Kangaroo OMNI delivers thick, homogenized, and blended formulas. Its compact size, versatility to feed, flush, and hydrate, and 30-day feeding history make it a convenient pump for patients and caregivers, from hospital to home. The pump is designed to meet the needs of patients and caregivers.
  • November 2022- Medela has donated products to 60 Ronald McDonald House locations in Australia, China, the UK, and the USA to improve maternal and infant health outcomes. The donation will support 15,000 breastfeeding families and includes Symphony breast pumps, kits, and accessories. Medela also partnered with Ronald McDonald House Charities to donate NICU supplies under its breastfeeding business unit. The company's focus is on fighting infant mortality and malnutrition, protecting vulnerable infants, increasing access to quality healthcare, education, and resources, and promoting gender equality and inclusion.

North America is anticipated to dominate the overall market

Geographically, the global enteral feeding devices market has been classified into North America, Europe, the Middle East and Africa, South America, and the Asia Pacific. Countries like India and China are anticipated to have considerable market growth during the forecast period. The growth is attributed due to the rise in the prevalence of diabetes, India has 77 million people that are suffering from diabetes in the 20-79 years age group followed by China which has 116 million adults with diabetes. The growth is mainly contributed by the countries that lie in the western pacific and southeast Asia (Source: IDF). North America is anticipated to dominate the overall market growth due to the rising adoption of this device followed by advanced treatment approaches in healthcare. Moreover, the high prevalence of the chronic disease across the region will further increase the demand for enteral feeding devices. In 2020, an estimated 1.86 million cases of cancer were diagnosed in the United States and more than 55,000 people died from the disease (Source: National Cancer Institute). The enteral feeding devices market in North America is projected to be driven by favorable funding from the government and continuous research, prevention, and treatment in the United States.

Market Segments

By Type

  • Enteral Feeding Pumps
  • Enteral Feeding Tubes
  • Enteral Syringes

By Age Group

  • Adult
  • Pediatric

By Application

  • Gastroenterology
  • Oncology
  • Neurology
  • Hypermetabolism
  • Diabetes
  • Others

By End-User

  • Hospitals
  • Home Care
  • Ambulatory Care Settings

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • U.K.
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ENTERAL FEEDING DEVICES MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Enteral Feeding Pumps
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Enteral Feeding Tubes
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Enteral Syringes
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL ENTERAL FEEDING DEVICES MARKET, BY AGE GROUP

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Adult
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Paediatric
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL ENTERAL FEEDING DEVICES MARKET, BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Gastroenterology
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Oncology
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Neurology
    • 7.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Hypermetabolism
    • 7.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Diabetes
    • 7.6.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Others
    • 7.7.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL ENTERAL FEEDING DEVICES MARKET, BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Hospitals
    • 8.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Home Care
    • 8.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Ambulatory Care Settings
    • 8.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness

9. GLOBAL ENTERAL FEEDING DEVICES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Age Group
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By End User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
        • 9.2.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Age Group
    • 9.3.3. By Application
    • 9.3.4. By End User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Age Group
    • 9.4.3. By Application
    • 9.4.4. By End User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
        • 9.4.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Italy
        • 9.4.5.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Spain
        • 9.4.5.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.6. Others
        • 9.4.5.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.6.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Age Group
    • 9.5.3. By Application
    • 9.5.4. By End User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Others
        • 9.5.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Age Group
    • 9.6.3. By Application
    • 9.6.4. By End User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
        • 9.6.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. China
        • 9.6.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Taiwan
        • 9.6.5.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. GBUK Enteral Ltd.
  • 11.2. Nestle SA
  • 11.3. B.Braun Melsungen AG
  • 11.4. Cardinal Health, Inc.
  • 11.5. Vygon (UK) Ltd
  • 11.6. Avanos Medical, Inc.
  • 11.7. Rockfield Medical Device
  • 11.8. Applied Medical Technology, Inc.
  • 11.9. Fresenius SE & Co. KGaA
  • 11.10. Conmed Corporation
  • 11.11. Moog Inc.