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市場調査レポート
商品コード
1456946

飲食品自動販売機市場-2024年から2029年までの予測

Food and Beverage Vending Machine Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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飲食品自動販売機市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

飲食品自動販売機市場は、2022年に131億5,443万1,000米ドルと評価され、CAGR 9.16%で成長し、2029年には242億8,777万7,000米ドルの市場規模に達します。

自動販売機の需要は、ファストフードや飲食品の事業者が中間業者を排除し、一等地を目指す一方で不採算立地への投資を抑え、より利益を追求するようになったことで拡大しました。市場成長の大部分は、過去10年間の飲食品業界、特にすぐに飲めるボトル飲料の驚異的な増加によってもたらされました。例えば、コカ・コーラは2021年3月、自動販売機市場シェアがプラス成長を示したことを明らかにしました。

さらに、飲食品自動販売機は、企業のオフィス、ホテル、大学、空港、鉄道や地下鉄の駅、ファストフード店などの場所でますます普及しています。さらに、エンドユーザーはインスタントサービスや、スマートフォンを使ったキャッシュレス決済方法などのイノベーションに慣れてきています。例えば、2021年5月、英国の小売店Co-opのブリッジロード店に、新しいスマート・アイスクリーム自動販売機がデビューしました。顧客はアイスクリームを購入するために、自動販売機の「NFC」タグに携帯電話をタップしなければならないです。その後、顧客はアップルペイとグーグルペイという優先決済方法を確認するよう促されます。さらに、企業は戦略的提携を結ぶことで、持続可能な利便性と計画的な食生活を促進するという目的を進める方法として、健康的な自動販売に重点を置いています。このような新興国市場の開拓は、技術の進歩と相まって、今後数年間で市場をさらに推進すると思われます。例えば、ロサンゼルスに本社を置く健康志向のクイックサービス・レストラン(QSR)のパイオニア企業であるLocaliは、オーガニック、天然、Localiブランドの商品を全米の様々なコミュニティに提供する自動販売機プログラムの開始を発表しました。

市場の促進要因:

  • 上昇するエンドユーザー産業が市場を促進すると予想されます。

飲食品自動販売機市場は、需要を押し上げ市場力学を変化させるエンドユーザー産業の成長によって大きな影響を受ける。企業のオフィス、教育機関、医療施設、交通の要所など、いくつかの産業が増加するにつれて、いつでも持ち運べる軽食の需要も増加しています。拡大する労働者や学生の急速で多様な間食ニーズを満たすために、自動販売機は不可欠なツールとなっています。飲食品自動販売機の市場では、様々な業種のニーズに対応するため、設置台数やカスタマイズが急増しています。さらに、さまざまな代替食品へのニーズや、健康的な生活を送ることの重要性の高まりが、自動販売機の進歩を後押ししています。

  • 自動販売機に使用される技術の進歩

飲食品自動販売機セグメントは、顧客体験と業務効率を向上させる技術改善により、革命を遂げました。より多くの取引がキャッシュレス化されるにつれ、モバイル決済の選択肢やクレジットカード/デビットカードスキャナーは、キャッシュレス決済システムの不可欠なコンポーネントとなっています。IoT技術によって駆動するスマート自動販売機の採用より、オペレーターは在庫レベルや機械の健全性データにリアルタイムでアクセスすることで、補充やメンテナンスの手順を最適化できます。従来のボタンはタッチスクリーン・インターフェースに取って代わられ、より魅力的でユーザーフレンドリーなインターフェースを提供しています。さらに、人工知能(AI)と機械学習を組み合わせることで、在庫管理や顧客の嗜好の予測分析が可能になり、機械に需要のある商品をストックすることが保証されます。

FDAは、チェーン・レストラン、同等の小売食品店、自動販売機に対し、メニューやメニューボードにカロリー情報を表示することを義務付ける2つの規制を採択しました。さらに、アメリカ人のカロリー消費の3分の1は家庭外で消費されています。これらすべての要因の結果、大手メーカーはモバイル決済、非接触カード、デジタルサイネージ、ユーザーとのインタラクションを含む最先端技術に課題し、ペースを握っています。

北米は主要地域市場になると予想されています。

地域別に見ると、飲食品自動販売機市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。飲食品に対する需要は、急速な都市化と可処分所得の増加により、長年にわたって米国で大幅な伸びを示しています。同国ではまた、飲食品自動販売機の使用範囲が広い大手店舗やフィットネスクラブの設立が増加しています。例えば、全米小売業協会(National Retail Federation)によると、2021年、米国の新規小売店舗数は8,100店舗となり、過去3年間で70%の大幅増となりました。飲食品自動販売機は、小売店では様々なスナック、ジュース、ノンアルコール飲料に使用され、フィットネスクラブではプロテインバーとともにエナジー&ソフトドリンクに使用されています。米国では、飲食品機械が高い適用性を持つ主要なスペースの設置が増加しているため、予測期間中にその需要も増加すると予測され、米国市場を大きく後押しします。

主要発展:

  • 2023年3月、Koko KrunchとMiloの詰め替え式自動販売機が、使い捨て包装の必要性を減らす創造的な方法を見つける探求の一環としてネスレによってテストされました。インドネシアのスタートアップ企業Qyos by Algramoと共同で開発したこの最新鋭の装置は、インドネシアの2つの地域の商店で4~6ヶ月間試用されました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 飲食品自動販売機市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • スナック自動販売機
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 飲料自動販売機
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 飲食品自動販売機市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 企業向け
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 公共インフラ
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 小売業者
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 飲食品自動販売機市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Innovative Vending Solutions
  • Bulk Vending Systems Ltd.
  • UK Vending Ltd
  • Grupo Azkoyen
  • Bianchi Industry S.p.A.
  • Automated Merchandising Systems Inc.(Seaga Manufacturing)
  • Fuji Electric Co., Ltd.
  • Crane Payment Innovating
目次
Product Code: KSI061611707

The food and beverage vending machine market is evaluated at US$13,154.431 million for the year 2022 growing at a CAGR of 9.16% reaching the market size of US$24,287.777 million by the year 2029.

Vending machine demand has grown as fast food and beverage businesses have become more profit-driven, cutting out middlemen and investing less in unprofitable locations while striving for prime locations. The market growth has mostly been driven by the tremendous rise of the food and beverage industry over the past decade, particularly in terms of ready-to-drink bottled beverages. For instance, Coca-Cola revealed in March 2021 that a vending machine market share showed positive growth.

Furthermore, food & beverage vending machines are becoming increasingly prevalent in places like corporate offices, hotels, colleges and universities, airports, train or metro stations, and fast-service restaurants. Additionally, end users are becoming more accustomed to instant service and innovations like cashless payment methods using smartphones. For instance, a new smart ice cream vending machine debuted in the UK retailer Co-op's Bridge Road location in London in May 2021. Customers must tap their phones on the vending machines' "NFC" tag to purchase ice cream products. Following that, customers are prompted to verify their preferred payment options, namely Apple Pay and Google Pay. Additionally, companies are putting more of an emphasis on healthy vending as a way to advance their aim of promoting sustainable convenience and deliberate eating by forming strategic alliances. Such developments coupled with technological advancements will further propel the market in the coming years. For instance, Locali, a pioneering, health-conscious quick service restaurant (QSR) company with headquarters in Los Angeles, announced the start of its vending machine program, which would provide organic, natural, and Locali-branded goods to a variety of communities around the country.

MARKET DRIVERS:

  • The rising end-user industry is anticipated to propel the market.

The food and beverage vending machines market is greatly impacted by the growing end-user sector, which pushes up demand and modifies market dynamics. As several industries, including corporate offices, educational institutions, healthcare facilities, and transportation hubs, increase, so does the demand for portable, anytime refreshments. To satisfy the rapid and varied snacking needs of an expanding worker and student population, vending machines have become indispensable tools. The market for food and beverage vending machines sees a spike in installations and customization as operators attempt to meet the particular needs of various sectors. Additionally, the need for a range of food alternatives and the increasing emphasis on leading healthy lives are driving advancements in vending machines.

  • Advancement in technology used in vending machines.

The food and beverage vending machine sector has undergone a revolution because of technological improvements that have improved customer experience and operational efficiency. As more and more transactions become cashless, mobile payment choices and credit/debit card scanners have become essential components of cashless payment systems. With the introduction of smart vending machines, which are driven by IoT technology, operators can optimize restocking and maintenance procedures by having real-time access to inventory levels and machine health data. Traditional buttons have been replaced with touchscreen interfaces, which offer a more engaging and user-friendly interface. Furthermore, predictive analytics for inventory management and customer preferences are made possible by the combination of artificial intelligence (AI) and machine learning, guaranteeing that machines are stocked with in-demand goods.

The FDA has adopted two regulations mandating chain restaurants, comparable retail food outlets, and vending machines to display calorie information on their menus and menu boards. Moreover, a third of American calorie consumption is consumed outside the home. As a result of all these factors, leading manufacturers are setting the pace by trying cutting-edge technology including mobile payments, contactless cards, digital signage, and user interaction.

North America is anticipated to be the major regional market.

Based on geography, the food and beverage vending machine market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The demand for food and beverages has shown a significant increase USA over the years owing to rapid urbanization and growing disposable incomes. The country is also witnessing an increase in the establishments of major stores and fitness clubs where food and beverage vending machines hold a wider scope of usage. For instance, according to the National Retail Federation, in 2021, the number of new retail stores in the USA stood at 8,100 which showed a significant increase of 70% over the last three years. Food and beverage vending machines are used in retail stores for various snacks, juices, and non-alcoholic beverages, whereas in fitness clubs the machines are used for energy & soft drinks along with protein bars. Owing to such growing establishments of major spaces in the USA where food and beverage machines have high applicability, their demand is also projected to increase during the forecast period thereby giving a major boost to their market in the USA.

Key Developments:

  • In March 2023, refillable vending machines for Koko Krunch and Milo were tested by Nestle as part of their quest to find creative ways to reduce the need for single-use packaging. The cutting-edge devices, developed in association with the Indonesian start-up Qyos by Algramo, were offered for trial for four to six months at two regional Indonesian merchants.

Segmentation:

By Type

  • Snacks Vending Machine
  • Beverage Vending Machine
  • Others

By End User

  • Corporate
  • Public Infrastructure
  • Retailer
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • U.K.
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • South Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Snacks Vending Machine
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Beverage Vending Machine
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY END USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Corporate
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Public Infrastructure
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Retailer
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. FOOD AND BEVERAGE VENDING MACHINE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By End User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By End User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By End User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Others
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By End User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. UAE
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. South Africa
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Saudi Arabia
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.5. Others
        • 7.5.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By End User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. Australia
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. South Korea
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Innovative Vending Solutions
  • 9.2. Bulk Vending Systems Ltd.
  • 9.3. UK Vending Ltd
  • 9.4. Grupo Azkoyen
  • 9.5. Bianchi Industry S.p.A.
  • 9.6. Automated Merchandising Systems Inc. (Seaga Manufacturing)
  • 9.7. Fuji Electric Co., Ltd.
  • 9.8. Crane Payment Innovating