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市場調査レポート
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1456897

サービスとしての電池(Baas)市場 - 2024年~2029年までの予測

Battery as a Service (Baas) Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 149 Pages
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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サービスとしての電池(Baas)市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

サービスとしての電池(Baas)市場は予測期間を通じてCAGR 23.75%で成長し、2029年には市場規模が9億9,372万2,000米ドルに達すると予測され、2022年の2億2,352万7,000米ドルから大幅に増加します。

サービスとしての電池(Baas)のアイデアにより、企業はバッテリーの使用料を支払うことなく、エネルギー貯蔵ソリューションをサービスとして利用できるようになります。特に再生可能エネルギーや電気自動車の分野で、柔軟性、拡張性、コスト削減を実現します。サービスとしての電池(Baas)市場は、電気自動車の拡大と再生可能エネルギー源の統合におけるエネルギー貯蔵のニーズの高まりによって推進されています。BaaSは先行投資要件を排除し、企業にコスト削減、拡張性、柔軟性を提供します。持続可能な実践とバッテリー技術の開発が重視され、業界は拡大しています。FAME-IIスキームでサポートされるEVバッテリーと同等以上の性能を持ち、「先進化学セル」(ACC)を使用するバッテリーをサポートする政策がNITIによって発表されました。

電気自動車販売の伸びがBaaS市場を後押し。

バッテリー・アズ・ア・サービス(BaaS)市場は、EV販売の増加によって大きな影響を受けており、適応性と拡張性のあるエネルギー貯蔵技術へのニーズが高まっています。BaaSは、消費者や企業が最初に金銭的な負担をすることなく最新のバッテリー技術にアクセスできる実行可能な方法を提供するため、EV産業の成長に伴うバッテリーコストの抑制に不可欠です。国際エネルギー機関(IEA)によると、運輸部門では2022年に電気自動車が2,600万台以上走行し、2021年比で60%増加、2018年比で5倍に増加するといいます。電気ソリューションは、バスや大型車のカテゴリーでも徐々に普及しつつあります。2022年には220のバスとトラックの新モデルが市場に投入され、利用可能な電気自動車の数が増加しました。現在、大型車の全販売台数の80%以上が中国を拠点としており、配備の大半がここで行われています。さらに、欧州と北米におけるこの分野の販売台数は、2022年には2021年の4倍以上に増加しました。さらにPIBによると、インドでは2022年、2億7,816万9,631台の非電気自動車が稼働し、133万4,385台の電気自動車が稼働しています。さらに、ドバイ水電力庁(DEWA)は、2023年には7,331台が見込まれていた電気自動車が、2025年には1万2,852台になると予測しています。これは、ドバイのグリーン・モビリティ戦略2030に沿ったもので、2030年までに新車購入の10%、公共部門の全車両の30%を電気自動車かハイブリッド車にしなければならないと定めています。UAEのグリーン・モビリティ目標を推進するもう一つの首長国はアブダビです。9,412台のCNG車と天然ガス車、2,441台のEV、4,138台のハイブリッド車が存在します。

アジア太平洋地域における世界のBaaS市場は、着実に成長すると予測されています。

インドのサービスとしてのバッテリー産業は、いくつかの要因によって急成長しています。同国では、乗用車と商用車の両方で電気自動車の導入が急増しています。EVは今後数年でユーザーの間でさらに普及するとみられており、BaaS業界にも大きな影響を与えると予想されます。EVは、国内の消費者だけでなくフリート事業者にとっても、初期費用を削減する最も費用対効果の高いソリューションを提供するからです。例えば、2023年経済調査(Economic Survey 2023)によると、インド国内の電気自動車市場は、2022年から2030年の間にCAGR49%を記録し、2030年までに1,000万台の販売を記録します。さらに、この産業は2030年までに5,000万人の直接・間接雇用を生み出すと思われます。さらに、Niti Aayogの推計によると、インドにおけるEVの普及率は2026年までに10~12%、2030年までに30~35%になるといいます。さらに、政府の積極的な介入により、持続可能な輸送に対する需要の増加に伴い、バース・モデルが発展する環境が整うと予測されています。例えば、インベスト・インディアによると、2023-24年度連邦予算において、政府は実行可能性ギャップ資金を通じて4,000MWHの容量のバッテリーエネルギー貯蔵システムを支援する目標を発表しました。さらに、バッテリー技術の進歩に伴い、充電インフラのネットワークは予測期間まで拡大すると予想されています。これはまた、Faster Adoption of Manufacturing of Electric Vehicles Scheme-II(FAME-II)やProduction Linked Incentive Scheme(PLI)など、インドの電気自動車メーカーの能力を強化するための一連のイニシアチブによっても支えられています。PIBの通り、再生可能エネルギーの普及を促進するため、政府は2023年に新しいEV-Ready India Dashboardを立ち上げました。EVの年間販売台数は、2022年の69万550台から、2030年には1,393万6,691台に増加すると予想されています。このダッシュボードは、インドにおける電池の需要や密度の変化に関連する情報をリアルタイムで提供し、電池の製造と貯蔵インフラの成長に貢献します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 サービスとしての電池(Baas)市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 二輪車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 三輪車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 乗用車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 商用車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 サービスとしての電池(Baas)市場:サービス別

  • イントロダクション
  • 車両とバッテリーの分離
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • バッテリーサブスクリプション
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 有料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 交換およびアップグレード可能なバッテリー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 サービスとしての電池(Baas)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 車両タイプ別
    • サービス別
    • 国別
  • 南米
    • 車両タイプ別
    • サービス別
    • 国別
  • 欧州
    • 車両タイプ別
    • サービス別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 車両タイプ別
    • サービス別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 車両タイプ別
    • サービス別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • NIO Power
  • Gogoro
  • Sun Mobility Private Limited
  • Battery Smart
  • Numocity
  • Ample
  • Bounce Infinity
  • Esmito Solutions Pvt. Ltd.
  • Octillion
目次
Product Code: KSI061616390

The battery as a service (BaaS) market is estimated to grow at a CAGR of 23.75% throughout the forecast period, reaching a market size of US$993.722 million by 2029, representing a substantial increase from US$223.527 million recorded in 2022.

The Battery as a Service (BaaS) idea enables businesses to acquire energy storage solutions without having to pay for battery use as a service. It offers flexibility, scalability, and cost savings, particularly in the areas of renewable energy and electric cars. The battery as a Service (BaaS) market is propelled by the expansion of electric cars and the growing need for energy storage in the integration of renewable energy sources. BaaS eliminates upfront capital requirements and provides enterprises with cost savings, scalability, and flexibility. The industry is expanding because of the emphasis on sustainable practices and developments in battery technology. A policy was announced by the NITI, which supports batteries that have performance that is on par with or better than EV batteries supported under the FAME-II scheme, and that use "Advanced Chemistry Cells" (ACC).

Growth in electric vehicle sales propels the BaaS market.

The batteries as a service (BaaS) market is greatly impacted by the rise in EV sales, which raises the need for adaptable and scalable energy storage technologies. BaaS is essential for controlling battery costs as the EV industry grows because it offers consumers and companies a viable way to access the newest battery technology without having to make the first financial commitment. As per the International Energy Agency, in the transportation sector, there were over 26 million electric vehicles on the road in 2022, a 60% increase from 2021 and a five-fold increase over the number of vehicles in 2018. Electric solutions are gradually gaining traction in the bus and heavy-duty categories as well. With 220 new bus and truck models hitting the market in 2022, there were an increasing number of electric vehicles available. Over 80% of all sales of heavy-duty vehicles are now based in China, where the majority of the deployment takes place. Additionally, sales of this sector in Europe and North America were more than quadrupled in 2022 compared to 2021. Furthermore, according to PIB, In India, in 2022, there were 27,81,69,631 non-electric vehicles in operation and 13,34, 385 electric vehicles. In addition, the Dubai Water and Electricity Authority (DEWA) projects that by 2025, there will be 12,852 electric vehicles operating in Dubai, up from an anticipated 7,331 in 2023. This is in line with Dubai's Green Mobility Strategy 2030, which stipulates that by 2030, 10% of all new vehicle purchases and 30% of all public sector vehicles must be electric or hybrid. Another Emirate driving the UAE's green mobility goal is Abu Dhabi. 9,412 CNG and natural gas cars, 2,441 EVs, and 4,138 hybrids are present

It is projected that the global BaaS market in the Asia Pacific will grow steadily.

The battery as a service industry in India has grown rapidly due to several factors. The country is experiencing a surge in electric vehicle adoption, both in passenger and commercial vehicles. As EVs are set to gain more popularity among users in upcoming years, it is expected to have a significant impact on the BaaS industry. This is because they provide the most cost-effective solutions to reduce the upfront cost for consumers as well as fleet operators in the country. For instance- as per Economic Survey 2023, India's domestic market for electric vehicles will see a compound annual growth rate (CAGR) of 49% between the years 2022 and 2030, with a record of 10 million sales by 2030. Moreover, the industry will result in 50 million direct and indirect jobs by the year 2030. Additionally, as per the estimates from Niti Aayog, the EV adoption rates will propel in India with 10-12% by the year 2026 and 30-35% by 2030. Furthermore, the positive intervention of the government is projected to create a conducive environment for Baas models to thrive with increasing demand for sustainable transport. For instance- as per Invest India, in the 2023-24 Union Budget, the government announced its target to support battery energy storage systems with a capacity of 4,000 MWH through viability gap funding. Additionally, with advancements in battery technology, the network of charging infrastructure is anticipated to expand till the forecast period. This is also supported by a series of initiatives for enhancing the capacity of electric vehicle manufacturers in India such as the Faster Adoption of Manufacturing of Electric Vehicles Scheme - II (FAME - II) and the Production Linked Incentive Scheme (PLI) among others. As per the PIB, to boost the penetration of renewable energy in the country, in 2023, the government launched a brand-new EV-Ready India Dashboard. It is anticipated that annual sales of EVs will increase from annual sales of 6,90,550 electric two-wheelers (E2Ws) in 2022 to 1,39,36,691 E2Ws by 2030. The dashboard will provide real-time information related to battery demand and changing density in India, contributing to the growth of battery manufacturing and storage infrastructure.

Market Key Developments

  • December 2023, Yamaha Motor Co., Ltd. announced the founding of ENYRING GmbH, a new business that will provide subscription-based services for swappable batteries for small urban electric cars. ENYRING will be able to establish a complete loop in which recycled materials are used as resources for the creation of new goods by providing such services and reusing and recycling batteries in collaboration with European circularity leaders.
  • December 2023, a legally binding agreement was signed by Stellantis and Ample to form a cooperation in the field of electric vehicle (EV) battery charging technology, to provide a fully charged EV battery in under five minutes. The goal of the two companies' collaboration is to include Ample's Modular Battery Swapping system into Stellantis electric cars.

Segmentation:

By Vehicle Type:

  • Two-Wheeler
  • Three-Wheeler
  • Passenger Vehicle
  • Commercial Vehicle

By Service:

  • Vehicle-Battery Seperation
  • Battery Subscription
  • Chargeable
  • Swappable and Upgradable Batteries

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Two-Wheeler
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Three-Wheeler
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Passenger Vehicle
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Commercial Vehicle
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY SERVICE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Vehicle-Battery Separation
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Battery Subscription
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Chargeable
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Swappable and Upgradable Batteries
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. BATTERY AS A SERVICE (BAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Vehicle Type
    • 7.2.2. By Service
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Vehicle Type
    • 7.3.2. By Service
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Vehicle Type
    • 7.4.2. By Service
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Vehicle Type
    • 7.5.2. By Service
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Vehicle Type
    • 7.6.2. By Service
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. NIO Power
  • 9.2. Gogoro
  • 9.3. Sun Mobility Private Limited
  • 9.4. Battery Smart
  • 9.5. Numocity
  • 9.6. Ample
  • 9.7. Bounce Infinity
  • 9.8. Esmito Solutions Pvt. Ltd.
  • 9.9. Octillion