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市場調査レポート
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1456894

哺乳瓶市場-2024年から2029年までの予測

Baby Feeding Bottles Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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哺乳瓶市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月28日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

哺乳瓶の世界市場規模は、2022年には31億3,800万米ドルと評価され、CAGR 6.01%で成長し、2029年には47億2,300万米ドルに達すると予測されています。

哺乳瓶市場は、出生率の上昇と、働き盛りの親が使いやすい代替品を求めていることが原動力となっています。哺乳瓶の性能を向上させ、安全志向の顧客を引きつける技術的進歩には、哺乳瓶の空焚き防止機能などがあります。eコマースにより、さまざまな食事の選択肢が簡単に手に入るようになり、強力なブランディングとマーケティングが顧客の嗜好を形成しています。市場力学は、子育て動向の変化と規制遵守の影響を受ける。可処分所得が増えれば、親は高級でニッチなベビー用品を選べるようになります。全体として、哺乳瓶市場は、利便性、安全性、ライフスタイルの動向の組み合わせにより進化しています。

市場参入企業は、製品の魅力と安全性を重視しながらも、哺乳びん防止システムや健康に配慮した材料などのイノベーションで他社との差別化を図っています。幅広い消費者を取り込むために、デジタルマーケティング、カスタマイズ、環境に優しい活動などの戦略が用いられています。世界展開、消費者教育、法規制への対応により、競合のポジショニングはさらに強化されています。

働く女性の増加

哺乳瓶を母乳の分泌や粉ミルクの投与に欠かせないものと考える働く母親が増加しており、哺乳瓶のニーズが高まっています。このような哺乳習慣の変化が、世界規模での市場拡大の原動力となっています。これに対応するため、生産者は人間工学に基づいた形態や哺乳瓶のコック防止機構を備えた最先端の哺乳瓶デザインを生み出し、働く母親のニーズに応えています。粉ミルクと母乳の両方に適した様々なソリューションを提供する企業が増えるにつれ、この動向はブランドの多様性を促進します。さらに、こうした力学は、現代の両親の需要や嗜好の変化を反映して、哺乳瓶市場を形成しています。

労働統計局によると、米国では、18歳以下の幼児を持つ全母親の2022年の労働力率(働いているか、仕事を探している人口の割合)は72.9%で、2021年の72.3%から1.7ポイント上昇しました。

配偶者の有無にかかわらず、2022年の労働力率は母親も父親も上昇しました。結婚している父親の労働力率は0.2ポイント上昇し93.7%、結婚していない父親の労働力率は1.4ポイント上昇し88.4%でした。結婚している母親の割合は1.8ポイント上昇し71.1%、結婚していない母親の割合は1.6ポイント上昇し76.9%となりました。

インド政府は、女性の就業率と仕事の質を高めることを目的としたいくつかのイニシアチブを実施しています。労働法は、女性従業員の機会均等と働きやすい職場を確保するため、いくつかの保護措置を定めています。これには、有給出産休暇の期間を12週間から26週間に引き上げること、50人以上を雇用する企業に保育施設を義務付けること、必要な安全対策を講じる限り女性の夜勤を認めること等が含まれます。

さらに、最新のPLFS報告書によると、2021~2022年の生産年齢女性(15歳以上)の就業率は約32.8%で、2017~18年のわずか23.3%から上昇しました。これはこの数年間で9.5%の増加です。それぞれ3.4ポイント、12.0ポイント上昇した都市セグメントに比べ、農村セグメントが最も押し上げました。農村部における女性の労働力参加率は、2017-18年の24.6%から2021~22年には36.6%へと12.0%ポイント上昇しました。しかし、農村部に比べ、都市部における女性の参画率はかなり低かった。女性のLFPRは、都市部では2017~18年の20.4%から2021~22年には23.8%へと、わずか3.4%ポイント上昇したに過ぎないです。

中国の哺乳瓶市場は着実に成長すると予測されます。

中国の哺乳瓶業界は、製品提供において継続的なイノベーションを経験しています。哺乳瓶メーカーは、顧客のニーズに特化した新製品のアイデアを生み出しています。

さらに、最近の調査によると、中国の哺乳瓶メーカーはオンラインマーケットプレースを通じて目覚ましい成功を収めています。最近の親たちは生活水準を上げ、健康志向を強めているため、哺乳瓶やデンタルケア用品などにお金を使うようになっています。中国の親たちは近年、ベビー用品をより多く購入しています。哺乳瓶は、eコマース・サイトで最も頻繁に購入される商品のひとつです。スマートフォン人口が増加している中国において、哺乳瓶業界、特にオンライン販売のブームが起きていることは驚くべきことではないです。

さらに、中国では一人っ子政策が解除され、高齢化と労働人口の減少に対する懸念が高まった結果、哺乳瓶の需要が高まっています。さらに、乳幼児の健康と衛生に対する意識の高まりによる医療への政府支出の増加も、この地域の市場全体の成長にプラスの効果をもたらしました。例えば、世界銀行によると、2019年の医療に対する政府支出はGDPの5.35%であり、2020年には5.59%に増加します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 材質別の世界の哺乳瓶市場

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • ステンレス鋼
  • シリコーン
  • ガラス

第6章 容量別の世界の哺乳瓶市場

  • イントロダクション
  • 4オンス以下
  • 4.1~6オンス
  • 6.1~9オンス
  • 9オンス以上

第7章 販売チャネル別の世界の哺乳瓶市場

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 地域別の世界の哺乳瓶市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • 材料別
    • 容量別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 材料別
    • 容量別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 材料別
    • 容量別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 材料別
    • 容量別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 材料別
    • 容量別
    • 販売チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Pigeon Corporation
  • Mayborn Group Limited(Jake Acquisitions Limited)
  • Munchkin, Inc.
  • Babisil International Ltd.
  • Richell Corporation
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Dolphin Baby Product
  • Chemco Group
  • Greiner Packaging
目次
Product Code: KSI061613747

The global baby feeding bottles market is evaluated at US$3.138 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 6.01% to reach the market size of US$4.723 billion by the year 2029.

The baby feeding bottles market is driven by growing birth rates and working parents' need for easy-to-use alternatives. Technological advancements that improve bottle performance and draw in safety-conscious customers include anti-colic features. E-commerce makes it simple to acquire a range of eating options, and strong branding and marketing shape customer preferences. Market dynamics are influenced by shifting parenting trends and regulatory compliance. Having more disposable income enables parents to choose high-end, niche baby goods. Overall, the market for baby feeding bottles is evolving due to a combination of convenience, safety, and lifestyle trends.

Market participants set themselves apart with innovations like anti-colic systems and health-conscious materials while putting a premium on product appeal and safety. To engage a wide range of consumers, strategies including digital marketing, customization, and eco-friendly activities are used. Their competitive positioning is further strengthened by global expansion, consumer education, and compliance with legislation.

Increasing number of working women

The growing number of working mothers who see feeding bottles as essential for expressing breast milk or administering formula is driving the need for baby-feeding solutions. This change in feeding habits drives market expansion on a worldwide scale. In response, producers create cutting-edge bottle designs with ergonomic shapes and anti-colic mechanisms to meet the needs of working mothers. As more businesses provide a variety of solutions that are appropriate for both formula and breast milk feeding, the trend promotes brand diversity. Moreover, these dynamics shape the baby feeding bottle market by reflecting the changing demands and tastes of contemporary parents.

As per the Bureau of Labor Statistics, in the United States for all mothers with children under the age of 18, the labour force participation rate (the percentage of the population working or searching for work) was 72.9 percent in 2022, up 1.7 percentage points from 2021 which was 72.3 percent.

Regardless of marital status, the labor force participation rate grew in 2022 for both mothers and fathers. In 2022, the rate for fathers who were married rose by 0.2 percentage points to 93.7 percent, while the rate for fathers who were not married climbed by 1.4 percentage points to 88.4 percent. The percentage of moms who were married rose by 1.8 percentage points to 71.1 percent, while the rate of mothers who were not married increased by 1.6 percentage points to 76.9 percent.

The government of India has implemented several initiatives aimed at raising women's employment rates and quality of work. The labor laws provide several protection measures that ensure equal opportunities and a friendly workplace for female employees. These include raising the length of paid maternity leave from 12 to 26 weeks, making childcare facilities required for businesses employing 50 people or more, allowing women to work night shifts as long as they take the necessary safety precautions, etc.

Furthermore, according to the most recent PLFS report, around 32.8% of working-age females (15 years and older) were employed in 2021-2022, up from just 23.3% in 2017-18. This is a 9.5% increase over these years. Compared to the urban sector, where it climbed by 3.4 and 12.0 percentage points, respectively, the rural sector provided the most push. The percentage of female labor force participation in rural areas rose by 12.0% points to 36.6% in 2021-22 from 24.6% in 2017-18. However, compared to rural areas, female engagement in urban areas was much lower. Female LFPR increased by just 3.4% points in urban areas, from 20.4% in 2017-18 to 23.8% in 2021-2022.

The China baby feeding bottle market is projected to grow steadily.

The baby feeding bottle industry in China has experienced continuous innovation in its product offerings. Baby feeding bottle producers have been generating ideas for new products that specifically cater to customer needs.

Further, a recent survey indicates that Chinese manufacturers of baby bottles are achieving remarkable success through online marketplaces. These days' parents are more focused on raising their standard of living and becoming health conscious, hence they're spending money on things like baby bottles and dental care products. Chinese parents have been purchasing more baby goods in recent years. Baby bottles are one of the most often bought products on e-commerce websites. It should come as no surprise that China is experiencing a boom in the baby bottle industry, especially in terms of online sales, given the country's increasing smartphone population.

Moreover, the demand for baby feeding bottles has increased in China as a result of the lifting of the one-child policy, which was prompted by growing concerns about the country's ageing population and shrinking workforce. Moreover, the increased government expenditure on healthcare due to increased awareness of infant health and hygiene also had a positive effect on the overall growth of this regional market. For instance, as per the World Bank, the government expenditure on health was 5.35% of GDP In 2019 which increased to 5.59% in 2020.

Market Key Developments

  • In September 2023, Hegen Pte Ltd and Solvay, a top global provider of specialized materials, formed a strategic alliance for the use of environmentally friendly DuradexTM polyphenyl sulfone (PPSU) mass balance in Hegen's premium line of Press-to-Close, Twist-to-OpenTM (PCTOTM) baby feeding bottles. Third-party mass balance certified, the PPSU grade's circular, non-fossil feedstock composition satisfies end users' demands for more environmentally friendly goods. Amorphous and naturally clear amber, DuradexTM PPSU is devoid of synthetic colors, phthalates, and bisphenols like BPA.
  • In February 2020, with the introduction of the cutting-edge NUK(R) Smooth FlowTM Anti-Colic Bottle, which provides parents and infants with a stress-free bottle-feeding experience, NUK(R) expanded its baby bottle lineup. For comfortable, colic-free feeding, the new bottle is specifically made to let baby adjust the milk flow based on their suction power. As per the company, 98% of newborns take the Smooth Flow bottle. The new, third-generation SofTouch nursing bottle series from Pigeon Corporation was made available for purchase nationwide on February 14, 2022. The new SofTouch goods were sold online at drugstores, and baby supply stores. The third generation of Pigeon's SofTouch nursing bottle line which holds the top spot in the Japanese nursing bottle market represents the series' first significant change in eleven years.

Segmentation:

By Material

  • Plastic
  • Stainless Steel
  • Silicone
  • Glass

By Capacity

  • Upto 4 Oz
  • 4.1 to 6 Oz
  • 6.1 to 9 Oz
  • More than 9 Oz

By Sales Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL BABY FEEDING BOTTLES MARKET BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plastic
  • 5.3. Stainless Steel
  • 5.4. Silicone
  • 5.5. Glass

6. GLOBAL BABY FEEDING BOTTLES MARKET BY CAPACITY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Upto 4 Oz
  • 6.3. 4.1 to 6 Oz
  • 6.4. 6.1 to 9 Oz
  • 6.5. More than 9 Oz

7. GLOBAL BABY FEEDING BOTTLES MARKET BY SALES CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL BABY FEEDING BOTTLES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Material
    • 8.2.2. By Capacity
    • 8.2.3. By Sales Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Material
    • 8.3.2. By Capacity
    • 8.3.3. By Sales Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Material
    • 8.4.2. By Capacity
    • 8.4.3. By Sales Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Italy
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Material
    • 8.5.2. By Capacity
    • 8.5.3. By Sales Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Material
    • 8.6.2. By Capacity
    • 8.6.3. By Sales Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Pigeon Corporation
  • 10.2. Mayborn Group Limited (Jake Acquisitions Limited)
  • 10.3. Munchkin, Inc.
  • 10.4. Babisil International Ltd.
  • 10.5. Richell Corporation
  • 10.6. Koninklijke Philips N.V.
  • 10.7. Dolphin Baby Product
  • 10.8. Chemco Group
  • 10.9. Greiner Packaging