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市場調査レポート
商品コード
1425162

産業用プリンター市場-2024年から2029年までの予測

Industrial Printer Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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産業用プリンター市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月31日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

産業用プリンター市場は予測期間中14.02%のCAGRで成長すると推定されます。

ヘビーデューティ印刷ソリューションにより、小売業者は消費者とのインタラクションやブランド認知度を向上させる、情報量の多い高品質なラベルを作成することができます。eコマース事業と関連する物流業務の拡大により、正確で迅速なラベリングと大規模印刷ソリューションのニーズが高まっていることが、市場成長を牽引する主な理由です。産業用プリンターは、出荷ラベルや追跡データなど、サプライチェーンを円滑に進めるために必要な文書を作成するために不可欠なものとなっています。製品ラベルにバッチ番号、有効期限、固有の識別コードなど、変更可能なデータを印刷することは、今や実質的にすべての産業で必要とされています。さらに、多機能の産業用プリンターは、正確で効率的な印刷に不可欠なものとなっており、特に電子機器、飲食品、製薬業界では、産業用プリンター市場の開拓に拍車をかけています。

イントロダクション

産業用プリンターは、コンピュータプリンターの一種で、通常、企業組織向けに大量印刷を行う。産業用プリンターは、通常のオフィスプリンターよりも大型で高速であるため、短時間でより多くの文書を印刷することができます。産業用プリンターは、倉庫、工場、輸送拠点などの商業環境において、増加する作業量を管理することを目的としています。高品質の産業用プリンターに対する需要は、パッケージ、マーケティング資料、販促品など、さまざまなエンドユーザー分野で高まっています。さらに、産業用プリンタービジネスの主な促進要因のひとつは、販促やマーケティング戦術にテーラーメイドのマーケティングメッセージングを取り入れることです。これは、デジタル印刷技術を使用する商業印刷会社によって供給される、カスタマイズされた印刷コンテンツに対する大きな需要を生み出しています。さらに、企業の世界の広告要件の拡大と新技術の普及が、市場拡大の主な要因となっています。その他の特典として、産業用プリンターは経済的であり、大量に印刷する際に効果的であることが挙げられます。

促進要因:

  • 製品の広告傾向の高まりは、市場促進要因のひとつである:世界の企業の広告需要の高まりと、技術の普及が、現在、市場拡大の原動力となっています。
  • eコマース・チャネルの普及が市場成長を促進すると思われる:eコマースの拡大は、パッケージングオプションの改善に対する世界の需要を生み出すと思われます。これは、競争が激しい市場の需要を満たすために、パッケージングにおける印刷ソリューションの生産を刺激する可能性が高いです。eコマースの台頭は、スピード、ボリューム、均一性といった業界のニーズを満たすことができる印刷プロセスに対する需要を高め、最終的には産業用プリンターの需要を増加させると予測されます。
  • 産業的要因によって提供される差別化要因が市場成長の一助となっている:製品の多様化は新興国市場にチャンスをもたらします。経済が確立している国では、消費者は差別化に対してプレミアムを支払う用意があります。パッケージは、製品の印象や価格設定に影響を与える可能性があります。これは、技術革新とデザインの進歩を促進することで、印刷パッケージングに大きな可能性をもたらすと予測されます。
  • カスタマイズ機能の利用可能性は、市場成長にプラスの影響を与えている:産業用プリンタービジネスの原動力のひとつは、プロモーションやマーケティングイニシアティブにパーソナライズされたマーケティングメッセージングを組み込むことです。このため、カスタマイズされた印刷コンテンツに対する需要が高まっており、デジタル印刷技術を採用する商業印刷会社がこれに対応しています。

主要企業が提供する製品

  • Titan 4420TN、ブラザー工業株式会社:ブラザーTitan 産業用プリンターモデルTJ-4420TNは、最大14インチ/秒1の印刷速度と大容量600メートルリボンにより、大量の出荷ラベルを素早く印刷するのに理想的です。ユーザーフレンドリーなフルカラーLCDはセットアップと印刷を簡素化し、ライナーリワインダーとラベルピーラーは効率を高めます。
  • J-PRINT SP, Cefla SC:J-PRINT SPは、UV硬化型インクを供給できる産業用プリントヘッドを備えた洗練されたシングルパス印刷機のラインアップで、フルデジタルおよびハイブリッドシングルパス印刷システムに組み込むために設計されています。モジュール式の印刷バーは、事実上どのような印刷幅にも対応できるよう設定することができます。J-PRINT SPの革新的な技術により、毎分最大50リニアメートルの速度で印刷することができます。

製品タイプ別では、産業用インクジェット・プリンター・カテゴリーの顕著な成長が期待されます。

産業用インクジェットプリンターカテゴリーは、予測期間中に大幅に拡大し、かなりのCAGRで成長する見込みです。産業用インクジェットプリンターは、従来のプリンターよりもインクの使用量が少なく、速乾性のインクで高速印刷が可能です。さらに、印刷されるデザインはステレオタイプではなくデジタル形式で保存されます。産業用インクジェットプリンターの優れた効率性と有効性は、明確な分野における印刷アプリケーションのワークフローを改善します。円筒面への印刷が可能なため、ボトルやパイプライン、小さなドラム缶など、円筒形のアイテムを製造する産業での使用に最適です。広告の普及が進むことで、産業用インクジェット・プリンター業界は発展の見込みがあります。

アジア太平洋地域は、産業用プリンター市場で大きなシェアを占めると予想される:

予測期間中、アジア太平洋地域が市場シェアの大半を占めると予想されます。地理的な拡大は、特に中国とインドにおけるデジタル技術などの印刷分野の進歩によるところが大きいです。従来のプリンターがハイテクに取って代わられたのは、そのような進歩による高速性能のためです。さらに、同地域のeコマース開拓と小売部門の組織は、パッケージング・アプリケーションにおけるパッケージングの成長に大きな機会を提供し、市場拡大を支えています。

主な発展:

  • 2023年3月、東芝は世界初の産業用プリンターを発表しました。この産業用プリンターは、1枚の両面ライナーレスラベルでパッキングリストと出荷ラベルを同時に作成します。この発明は、ビニール袋や不要な梱包伝票の使用をなくし、ラベルライナーからの廃棄物を出さないことで、企業の持続可能な経営に貢献します。3,000ラベル・ロールの容量と毎分24ラベルの搬送速度により、ラベル・ロールの交換回数を減らすことでダウンタイムを削減し、効率をさらに向上させます。さらに、ニアエッジ・プリントヘッド・デザイン、明るく使いやすい10.1インチLCDタッチスクリーン・コントロールパネル、203ドット/インチの解像度により、優れたユーザーエクスペリエンスを提供します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 産業用プリンター市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • オフセット平版印刷機
  • インクジェットプリンター
  • フレキソ印刷機
  • スクリーン印刷機
  • グラビアプリンター
  • その他のタイプのプリンター

第6章 産業用プリンター市場:最終用途別

  • イントロダクション
  • 包装
  • 広告
  • 出版
  • その他の用途

第7章 産業用プリンター市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Toshiba Corporation
  • Brother Industries Ltd.
  • Cefla Finishing
  • Electronics For Imaging Inc.
  • HP Inc.
  • Pannier Corp.
  • Ricoh Co. Ltd.
  • Stratasys Ltd.
  • Ennis Inc.
  • Leibinger Group
目次
Product Code: KSI061616245

The industrial printer market is estimated to grow at a CAGR of 14.02% during the forecast period.

Heavy-duty printing solutions enable retailers to produce informative, high-quality labels that improve consumer interaction and brand awareness. The expanding e-commerce business and related logistics operations have increased the need for precise and speedy labelling and large-scale printing solutions is a primary reason driving the market growth. Industrial-grade printers are now essential for producing shipping labels, tracking data, and other documentation required to keep supply chains moving smoothly. Printing changeable data such as batch numbers, expiration dates, and unique identification codes on product labels is now required in practically all industrial industries. Moreover, multifunction industrial printers have become indispensable for precise and efficient printing, particularly in the electronics, food and beverage, and pharmaceutical industries which are consequently adding to the industrial printer market development.

Introduction:

An industrial printer is a type of computer printer that prints in large quantities, usually for business organizations. Industrial printers are larger and quicker than ordinary office printers, allowing them to print more documents in less time. They are intended to manage the increasing workloads found in commercial settings such as warehouses, factories, and transportation hubs. Demand for high-quality industrial printers is increasing in a variety of end-user sectors, including packaging, marketing materials, and promotional products. Furthermore, one of the primary drivers in the industrial printer business is the incorporation of tailored marketing messaging into promotional and marketing tactics. This is creating a significant demand for tailored printed content, which is being supplied by commercial printing companies that use digital printing technology. Furthermore, the expanding worldwide advertising requirements of businesses and the widespread use of new technologies represent the primary drivers of market expansion. Additionally, businesses are gradually using industrial printers because of their benefits, such as the fact that they are more economical and effective when printing in large quantities.

Drivers:

  • The growing trend of advertising the product is one of the primary market drivers: Growing company advertising demands globally, as well as widespread technology proliferation, are currently expected to fuel market expansion. Industrial printers are increasingly being used by businesses since they are more cost-effective and efficient for volume printing.
  • The proliferation of e-commerce channels is likely to fuel market growth: The expansion of e-commerce is likely to generate global demand for improved packaging options. This is likely to stimulate the production of printing solutions in packaging to fulfil the market's demands, where competition is fierce. The rise of e-commerce is predicted to increase demand for printing processes capable of meeting the industry's needs for speed, volume, and uniformity and eventually increase the demand for industrial printers.
  • The differentiation factor offered by the industrial factor is aiding in the market growth: Product diversification provides opportunity in developed markets. In established economies, consumers are ready to pay a premium for distinction. Packaging may influence a product's impression as well as its pricing. This is predicted to provide significant print packaging possibilities by driving innovation and design advancements.
  • The availability of the customisation feature is positively influencing the market growth: One of the driving forces in the industrial printer's business is the incorporation of personalized marketing messaging into promotional and marketing initiatives. This is producing a considerable demand for tailored printed content, which is being met by commercial printing firms that employ digital printing technology.

Products offered by key companies:

  • Titan 4420TN, Brother Industries Ltd.: The Brother Titan Industrial printer model TJ-4420TN is ideal for printing huge numbers of shipping labels quickly, with print rates of up to 14 inches per second1 and a high-capacity 600-meter ribbon. The user-friendly full-colour LCD simplifies setup and printing, while the liner rewinder and label peeler increase efficiency.
  • J-Print SP, Cefla SC: J-PRINT SP is a sophisticated line of single-pass printers with industrial print heads that can feed UV-curable inks and are designed for incorporation into fully digital and hybrid single-pass printing systems. The modular printing bars may be set up to handle virtually any print width. The innovative technology of the J-PRINT SP allows it to print at speeds of up to 50 linear metres per minute.

The prominent growth in the industrial inkjet printer category under the product type segment is expected.

The industrial inkjet printer category is poised to expand substantially and grow at a considerable CAGR over the forecast period. The industrial inkjet printer uses less ink than traditional printers and provides high-speed printing with quick-drying ink. Furthermore, the designs that will be printed are saved in digital format rather than as a stereotype. The great efficiency and effectiveness of industrial inkjet printers improve workflow for printing applications in distinct sectors. The capacity of these printers to print on cylindrical surfaces makes them ideal for use in industries that create cylindrical items such as bottles, pipelines, and tiny drums. The increasing penetration of advertising is likely to provide development prospects for the industrial inkjet printer industry.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the industrial printer market:

Over the forecast period, Asia Pacific is expected to account for the majority of the market share. The geographical expansion is largely owing to advances in the print sector, such as digital technology, notably in China and India. Traditional printers have been supplanted by high-tech industrial printers because of their high-speed capabilities because of such advancements. Furthermore, the region's e-commerce development and retail sector organization provide great opportunities for packaging growth in the packaging application, supporting the market expansion.

Key developments:

  • In March 2023, Toshiba released the first-of-its-kind industrial printer, which produces packing lists and shipping labels on a single dual-sided liner-less label at the same time. This invention can help firms run more sustainably by eliminating the use of plastic bags and unnecessary packing slips, as well as creating no waste from label liners. With a 3,000-label roll capacity and a 24-label per minute delivery speed, it improves efficiency even further by reducing downtime with fewer label roll replacements. Moreover, with a near-edge print-head design, a bright and simple-to-use 10.1-inch LCD touchscreen control panel, and 203 dots per inch resolution, it provides a superior user experience.

Segmentation:

By Product Type

  • Offset Lithography Printer
  • Inkjet Printer
  • Flexographic Printer
  • Screen Printer
  • Gravure Printer
  • Other Types of Printers

By End-Use Application

  • Packaging
  • Advertising
  • Publishing
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. INDUSTRIAL PRINTER MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Offset Lithography Printer
  • 5.3. Inkjet Printer
  • 5.4. Flexographic Printer
  • 5.5. Screen Printer
  • 5.6. Gravure Printer
  • 5.7. Other Types of Printers

6. INDUSTRIAL PRINTER MARKET, BY END-USE APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Packaging
  • 6.3. Advertising
  • 6.4. Publishing
  • 6.5. Other Applications

7. INDUSTRIAL PRINTER MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Toshiba Corporation
  • 9.2. Brother Industries Ltd.
  • 9.3. Cefla Finishing
  • 9.4. Electronics For Imaging Inc.
  • 9.5. HP Inc.
  • 9.6. Pannier Corp.
  • 9.7. Ricoh Co. Ltd.
  • 9.8. Stratasys Ltd.
  • 9.9. Ennis Inc.
  • 9.10. Leibinger Group