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市場調査レポート
商品コード
1425109

新生児スクリーニング市場 - 2024年~2029年の予測

Newborn Screening Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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新生児スクリーニング市場 - 2024年~2029年の予測
出版日: 2024年01月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

新生児スクリーニング産業の2022年の市場規模は10億2,681万7,000米ドルで、予測期間中にCAGR 8.31%で成長すると予測されています。

新生児スクリーニングは、子供の長期的な健康に影響を与える様々な状態を特定するために利用されます。一連の検査は、主にタイムリーな発見、健康管理、全体的な障害を防ぐための早期診断のためのスクリーニング技術に関与しています。これらの検査は、子供の発達障害、遺伝的障害、代謝障害を検出します。新生児スクリーニングは、新生児のかかとから数滴の血液を採取して実施され、退院前に重大な先天性心疾患の有無を検査します。

新生児スクリーニング市場の促進要因

新生児スクリーニング市場は、政府のイニシアチブの高まりとスクリーニング技術のさまざまな開発により成長すると予測されます。出生率の高さと新生児疾患の有病率の増加は、成長に影響を与える他の主な要因の一部です。さらに、インドのような新興国市場における遺伝性疾患のスクリーニングは、主要企業に大きな市場成長機会を提供しています。出生率の上昇と可処分所得の増加も新生児スクリーニング市場に拍車をかけている

乾燥血液スポット検査が最大市場シェアを占めると予測

乾燥血液検査は、予測期間中に新生児スクリーニング業界を支配すると予測されています。これらの検査は50年以上にわたって先天性代謝疾患に使用されてきました。乾燥血液検査は、ヒールスティックや指によるサンプル採取が容易であり、必要量も最小限に抑えられ、輸送も容易であるため有利です。白血病、リンパ腫、自閉症は乾燥血液検査で検出できます。乾燥血液検査は、少量のサンプルを採取することができ、輸送が容易であるという利点があります。そのため、新生児の疾病数の増加が新生児スクリーニング市場を後押ししています。

急速に発展する新薬のパイプライン

新薬や生物製剤のパイプラインは急速に拡大しています。例えば、新生児スクリーニング障害に対する最初の遺伝子治療薬Zolgensmaは、SpinrazaがFDAに承認された直後に利用可能になりました。その結果、SMAがNBSに含まれることになりました。これらの薬は非常に珍しいため、薬が非常に高価になる可能性は依然として脅威です。例えば、ゾルゲンスマは1回の投与で約220万米ドルかかります。さらに、さまざまな新生児スクリーニングプログラムの作成には、政府、家族、ヘルスケア専門家の責任が非常に重要です。さらに、主要な新生児スクリーニング市場リーダーは、新薬の製品革新に注力しています。

政府の取り組みの増加

政府のイニシアチブの高まりが、新生児スクリーニング市場の成長に拍車をかけています。例えば、世界保健機関(WHO)は、子供の健康を守るための新生児スクリーニングプログラムを世界的に推奨しています。米国保健福祉省の新生児・小児の遺伝性障害に関する長官諮問委員会(PEACH)や多くの擁護団体により、数多くの政策やガイドラインがとられています。資金調達の増加とスクリーニングを必要とする様々な疾患が市場成長の主な要因です。

北米では、新生児スクリーニング市場は堅調に成長すると予測されています。

新生児スクリーニング市場は、多くの国々で先天性疾患の有病率が増加し、検査が強化されていることから、予測期間中に北米で成長すると予測されています。北米諸国はすべて新生児スクリーニングプログラムに熱心に取り組んでいます。米国保健福祉省の監督下で行われている米国医遺伝学会(ACMG)による広範な調査を通じて、スクリーニング条件が提供されています。さらに、保護者の意識を高めるために、米国の保健省は無料のデータを公開し、ウェブサイトを作成しています。

主要市場企業の成長戦略

新生児スクリーニング企業は、新生児スクリーニング市場での地位を強化するため、製造施設の成長に注力し、さまざまな合併・買収活動を行っています。例えば、2022年8月、Perkin ElmerはApplied, Food, and Enterprise事業をNew Mountain Capital, LLCに売却しました。報酬総額は24億5,000万米ドル。新生児スクリーニング業界の企業はまた、高度な技術の組み込みと消費者の要件を満たすために、様々な製品の技術革新に関与しています。さらに、新生児スクリーニングのための公的機関と民間機関のコラボレーションも行われています。

新生児スクリーニング製品

  • Panthera PuncherTM 9:次世代ドライサンプル穿孔ツールPanthera PuncherTM 9はパーキンエルマー社製です。新生児スクリーニングのパイオニアであるパーキンエルマー社は、パンチングの完璧さを保証するために必要な技術オプションと材料を選択しました。
  • EONISTM Q384:EONISTM Q 384ウェルバージョンの装置は、qPCRトレーニングと展開を簡単に行うことができる、わかりやすく特徴的なワークフローで作成されました。
  • VARIANT NBS 新生児スクリーニングシステム:VARIANTnbsは、鎌状赤血球貧血などのヘモグロビン異常の自動新生児スクリーニングの事実上のスタンダードとなっています。最適な効果を得るために、完全に自動化された解析と最先端の結果報告機能を備えています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 新生児スクリーニング市場:技術別

  • イントロダクション
  • 免疫アッセイおよび酵素アッセイ
  • タンデム質量分析法
  • 分子アッセイ
  • 聴覚スクリーニング技術
  • その他

第6章 新生児スクリーニング市場:テスト別

  • イントロダクション
  • 乾燥血液スポット検査
  • 聴覚スクリーニング検査
  • CCHDスクリーニング検査

第7章 新生児スクリーニング市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 臨床検査室
  • 病院

第8章 新生児スクリーニング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Perkin Elmer
  • Trivitron Healthcare
  • LifeCell International
  • Bio-Rad
  • Apollo Cradle
  • Nemours Children's Health
  • March for Dimes
  • Cure SMA
  • Igenomix India
目次
Product Code: KSI061616217

The newborn screening industry was valued at US$1,026.817 million in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 8.31% during the forecast period.

Newborn screening is utilized to identify various conditions that affect the child's long-term health. A series of tests are involved in the screening technology mainly timely detection, health management, and early diagnosis to prevent overall disability. These tests detect developmental, genetic, and metabolic disorders in children. Newborn screening is performed by using a few drops of blood from the newborn's heel and are tested for critical congenital heart defects before discharge from hospitals.

Driving factors for the newborn screening market

The newborn screening market is anticipated to grow owing to rising government initiatives and various developments in screening technology. High birth rates and an increase in the prevalence of neonatal disease are some of the other key factors influencing the growth. Furthermore, the screening of genetic disorders in developing nations like India provides significant newborn screening market growth opportunities for key players. An increase in birth rate and disposable income is also fueling the newborn screening market

Dried blood spot tests are anticipated to hold the maximum market share

Dried blood tests are predicted to dominate the newborn screening industry during the forecast period. These tests have been used for congenital metabolic diseases for over 50 years. Dried blood tests are advantageous due to ease of sample attainment by finger of heel stick, include minimal volume requirements, and are easier to transport. Leukemia, lymphomas, and autism can be detected using the dried blood test. It offers the advantage of collecting small sample volumes which are easier to transport. Therefore, the rising number of diseases in newborns is fueling the newborn screening market.

Rapidly developing pipeline of novel medicines

The pipeline of novel medicines and biologics is quickly expanding. For instance, the first gene therapy for newborn screening disorder, Zolgensma was made accessible shortly after Spinraza was approved by the FDA. This resulted in the inclusion of SMA in the NBS. Since these medicines are very uncommon, the possibility of the medications being very expensive is still a threat. For instance, Zolgensma costs around $2.2 million for a one-dose therapy. Additionally, for the creation of various newborn screening programs, the responsibilities of government, families, and healthcare professionals have been crucial. Furthermore, major newborn screening market leaders are focusing on product innovation for novel medicines.

Increasing government initiatives

Growth in government initiatives is fueling the newborn screening market growth. For instance, the World Health Organization recommended newborn screening programs to safeguard children's health globally. Numerous policies and guidelines were taken by the U.S. Department of Health and Human Services Secretary's Advisory Committee on Heritable Disorders in Newborns and Children, UK (PEACH), and many advocacy groups. Increasing funding and various conditions requiring screening are the key factors contributing to the growth of the market.

In North America, it is projected that the newborn screening market will grow steadily.

The newborn screening market is anticipated to grow in North America during the projected period due to the increasing prevalence of congenital disorders and enforced testing in many nations. All the North American nations diligently follow the newborn screening programs. Through extensive research by the American College of Medical Genetics (ACMG) which is done under the supervision of the U.S. Department of Health and Human Services, the screening conditions are provided. Additionally, to raise awareness among parents the health departments of the United States have released free data and created websites.

Growth strategies by major market players

The newborn screening companies are focusing on growing their manufacturing facilities and are engaging in various merger and acquisition activities to strengthen their newborn screening market position. For instance, in August 2022, Perkin Elmer sold its Applied, Food, and Enterprise business to New Mountain Capital, LLC. With a total compensation of $2.45 billion. The newborn screening industry players have also been involved in various product innovations owing to the incorporation of advanced technology and meeting consumer requirements. Additionally, collaborations are being done between public and private organizations for newborn screening.

Newborn Screening Products

  • Panthera PuncherTM 9, The next generation Panthera PuncherTM 9 dry sample punching tool is manufactured by PerkinElmer. PerkinElmer, a pioneer in newborn screening, has chosen the technological options and materials required to guarantee a new benchmark for punching perfection.
  • EONISTM Q384, The EONISTM Q 384-well version instrument was created with a straightforward and distinctive workflow, making qPCR training and deployment simple to carry out. The EONISTM Q promises a turnaround time of under two hours and doesn't require a clean room because of the streamlined procedure.
  • VARIANT NBS Newborn Screening System, The VARIANTnbs has become the de facto standard for automated newborn screening for hemoglobin abnormalities such as sickle cell anemia. For optimal effectiveness, it has completely automated analysis and cutting-edge result reporting.

Market Key Developments

  • In July 2023, At the AMTZ Campus in Vishakhapatnam, India, a Centre of Excellence (CoE) with cutting-edge R&D and manufacturing capabilities was established by Triviton Healthcare.
  • In June 2023, To educate the medical teams working under Rashtriya Bal Swasthya Karyakram (RBSK) and District Early Intervention Centre (DEIC) on screening for communication disorders in children, the Department of Health and Family Welfare and the All India Institute of Speech and Hearing (AIISH), based in Mysuru, have partnered to expand the Newborn Screening Programme (NBS).
  • In June 2022, according to a novel program announced by Rady Children's Institute for Genomic Medicine BeginNGSTM is being used to screen newborns for roughly 400 genetic diseases for which there are known treatments using rapid whole genome sequencing.

Segmentation:

By Technology

  • Immune Assays & Enzymatic Assays
  • Tandem Mass Spectrometry
  • Molecular Assays
  • Hearing Screening Technologies
  • Others

By Test

  • Dry Blood Spot Tests
  • Hearing Screening Tests
  • CCHD Screening Tests

By End-User

  • Clinical Laboratories
  • Hospitals

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. NEWBORN SCREENING MARKET, BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Immune Assays & Enzymatic Assays
  • 5.3. Tandem Mass Spectrometry
  • 5.4. Molecular Assays
  • 5.5. Hearing Screening Technologies
  • 5.6. Others

6. NEWBORN SCREENING MARKET, BY TEST

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dry Blood Spot Tests
  • 6.3. Hearing Screening Tests
  • 6.4. CCHD Screening Tests

7. NEWBORN SCREENING MARKET, BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Clinical Laboratories
  • 7.3. Hospitals

8. NEWBORN SCREENING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Perkin Elmer
  • 10.2. Trivitron Healthcare
  • 10.3. LifeCell International
  • 10.4. Bio-Rad
  • 10.5. Apollo Cradle
  • 10.6. Nemours Children's Health
  • 10.7. March for Dimes
  • 10.8. Cure SMA
  • 10.9. Igenomix India