市場調査レポート
商品コード
1425096
ギフト包装市場:予測(2024年~2029年)Gift Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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ギフト包装市場:予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年01月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ギフト包装市場は、予測期間中にCAGR4.86%で成長すると予測されます。
ギフト包装用アイテムの需要は、パーティーや祝賀イベントに対する消費者の意識の変化や、世界の人口の可処分所得の増加によって牽引されています。eコマースの拡大や世界のインターネットの利用は、顧客のギフト購入意欲を喚起し、最終的に市場拡大の原動力となっています。さらに、講堂、セミナー、企業イベントなどのインフラが整備され、パーティーや祝賀行事が促進されていることも、最終的にギフト包装用品のニーズを押し上げています。さらに、ディワリやホーリーなどの祝祭日の人気の高まりは、ギフト包装用品の季節需要を生み出しています。さらに、誕生日のお祝いパターンの増加や、世界の個人消費の増加がギフト包装用品のニーズを高め、市場の拡大を後押ししています。
プレゼントを贈ることは、相手に幸せや感謝、喜びを伝える手段として考えられています。消費者は誕生日や祝日だけでなく、記念日や送別日などにもギフトを贈るようになりました。ギフト包装は商品に美的価値を与えるものであり、贈るシーンが増えるにつれて、ギフト包装用品の市場は急増すると予測されます。贈り物として包装された商品は、受け取った人を圧倒させます。人口増加や贈答習慣の変化により、ギフトラッピング市場は今後拡大します。
製品タイプ別のボックス部門の顕著な成長
ボックス部門は市場を独占しており、予測期間中に大きな市場シェアを獲得する見込みです。消費者の間で人目を引くパッケージデザインの人気が高まっていることや、カスタマイズギフトの需要が急増していることが、カテゴリー拡大の原動力となっています。ボックス材料の選択における技術の進歩やeコマースの急激な成長により、企業はより慎重にボックスを選ぶようになっています。高性能の材料、費用対効果、オンデマンドの配送方法など、メーカーによるサービスの改善が進んでいます。ギフトボックスの材料には、一般的にプラスチック、板紙、アルミニウム、錫が使われています。お菓子、チョコレート、おもちゃ、ワインの消費が世界的に伸びているため、ギフトボックスの需要が増加しています。さらに、食品ベンダーは、ギフトボックスが食品をより魅力的に見せるため、商品の包装にギフトボックスを使用しています。ギフトボックスは、飲食物以外にも、玩具、宝石、電子機器、彫刻、化粧品、パーソナルケアアイテムなど、様々な商品の包装に使用されています。
北米のギフト包装市場は、その多大な貢献により業界全体を支配しています。友人や家族に定期的にプレゼントを贈るというアメリカの長年の伝統と、人目を引く包装紙のデザインに対する顧客の選好の高まりが、ギフト包装紙の売上を牽引する主な要因になると予想されます。このため、プレゼント用包装紙の市場需要が増加すると予想されます。北米で最も市場シェアが高いのは米国です。消費者の選好が軽量で高級感のある包装形態に移行しているため、軟包装タイプは硬包装タイプを上回ると予測されます。このため、米国では予測期間中にギフト包装市場で良好なCAGRが観察される見込みです。
The gift packaging market is estimated to grow at a CAGR of 4.86% during the forecast period.
The demand for gift-packaging items is driven by changing consumer attitudes toward party and celebratory events as well as increased disposable incomes among the worldwide populace. The expansion of e-commerce and the use of the internet worldwide draw customers to buy gifts, which eventually fuels market expansion. Additionally, the growing infrastructure associated with auditoriums, seminars, and corporate events is promoting party and celebration occasions, which ultimately boosts the need for gift-packaging goods. Furthermore, the growing popularity of holiday festivities like Diwali, Holi, and many others generate seasonal demand for gift-wrapping supplies. Moreover, rising birthday celebration patterns and rising consumer spending among individuals worldwide boost the need for gift-wrapping goods and propel the market's expansion.
Giving gifts is thought of as a means to convey happiness, thanks, and delight to the recipient. Consumers now give gifts on anniversaries, farewells, and other occasions in addition to birthdays and holidays. Gift wrapping adds aesthetic value to the goods, and as people give more gifts on more occasions, the market for gift packaging supplies is predicted to soar. Products that have been packaged as gifts make the recipient feel overwhelmed. The market for gift-wrapping goods will expand in the future as a result of population growth and changing customs around giving gifts on various occasions.
The prominent growth in the boxes sector under the product type segment
The boxes category dominated the market and is poised to capture a major market share over the forecast period. The growing popularity of eye-catching packaging designs among consumers and the soaring demand for customized gifts have been driving category expansion. Businesses are choosing boxes more carefully as a result of technological advancements in box material choices and exponential e-commerce growth. High-performing materials, cost-effectiveness, on-demand delivery methods, and other improvements are being made by manufacturers to their services. The materials used to make gift boxes are generally plastic, paperboard, aluminium, and tin. Due to the growing consumption of sweets, chocolate, toys, and wine worldwide, there is an increase in the demand for gift boxes. Moreover, food product vendors use gift boxes to package their goods because they make the food items look more appealing. Gift boxes are used to package a variety of goods in addition to food and drink, including toys, jewelry, electronics, sculptures, cosmetics, and personal care items.
The market for gift packaging in North America dominates the whole industry because of its considerable contribution. The long-standing American tradition of giving gifts to friends and family regularly, together with a growing customer preference for eye-catching packaging paper designs, are expected to be the main factors driving the sales of gift wrapping paper. This is anticipated to increase market demand for present gift wrapping. The greatest market share in North America is held by the United States. Due to the movement in consumer preferences toward lightweight package forms with premium features, flexible packaging types are projected to outsell their rigid counterparts. Thus, a good CAGR is expected to be observed in the gift packaging market during the projected period in the United States.
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