デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1425096

ギフト包装市場:予測(2024年~2029年)

Gift Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.53円
ギフト包装市場:予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年01月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ギフト包装市場は、予測期間中にCAGR4.86%で成長すると予測されます。

ギフト包装用アイテムの需要は、パーティーや祝賀イベントに対する消費者の意識の変化や、世界の人口の可処分所得の増加によって牽引されています。eコマースの拡大や世界のインターネットの利用は、顧客のギフト購入意欲を喚起し、最終的に市場拡大の原動力となっています。さらに、講堂、セミナー、企業イベントなどのインフラが整備され、パーティーや祝賀行事が促進されていることも、最終的にギフト包装用品のニーズを押し上げています。さらに、ディワリやホーリーなどの祝祭日の人気の高まりは、ギフト包装用品の季節需要を生み出しています。さらに、誕生日のお祝いパターンの増加や、世界の個人消費の増加がギフト包装用品のニーズを高め、市場の拡大を後押ししています。

イントロダクション:

プレゼントを贈ることは、相手に幸せや感謝、喜びを伝える手段として考えられています。消費者は誕生日や祝日だけでなく、記念日や送別日などにもギフトを贈るようになりました。ギフト包装は商品に美的価値を与えるものであり、贈るシーンが増えるにつれて、ギフト包装用品の市場は急増すると予測されます。贈り物として包装された商品は、受け取った人を圧倒させます。人口増加や贈答習慣の変化により、ギフトラッピング市場は今後拡大します。

促進要因:

  • eコマースの台頭が市場拡大に拍車をかけている:現在の市場規模は過去5年間で2倍に増加しています。これは、AmazonやFlipkartなど、包装やギフトラッピングなどのアイテムのeコマース販売チャネルの人気が高まっているためです。
  • ギフトの贈答文化の増加は、市場成長を促進する大きな要因である:個人的なギフトやビジネスギフトとして利用する人が増えるにつれ、ギフト包装のニーズはさらに高まることが予想されます。
  • 環境に優しい包装への動向が新たな市場機会を生み出している:リーズナブルな価格で環境に優しい包装を好む顧客の増加は、今後数年間の市場の目覚ましい成長に貢献すると予想される理由の一つです。顧客基盤を維持するため、ギフト包装分野のメーカーは市場動向に合わせて革新的な製品を生み出しています。例えば、ギフトの包装に布袋や紙袋を使用することで、プラスチック包装の必要性をなくし、より環境に優しい包装を実現しています。
  • 新しいシンプルなデザインがトレンドとなっており、市場力学にプラスの影響を与えている:明るく騒々しいデザインは、シンプルでエレガントなものに取って代わられつつあります。ギフト包装をシンプルにすることが、この業界の現代的な流行です。消費者は、仰々しくなく、重要な品質を強調するストレートなデザインのギフトボックスの形態にますます惹かれるようになっています。顧客にプレゼン・スタイルをアピールするため、生産者はミニマルで魅力的なギフト・ボックス・デザインの動向を活用しています。
  • パッケージング・ソリューションのカスタマイズが可能であることが、市場成長の原動力となっている:パーソナライズされたオーダーメイドの印刷に対する消費者の欲求は著しく高まっており、ギフト包装ビジネスに大きな影響を与えています。長期的な顧客関係を維持するため、大半の企業は製品ラインを拡大し、顧客が自由に印刷物を選択できるようにしています。この選択力により、顧客はかつてないレベルの柔軟性、利便性、デザインの可能性にアクセスできるようになりました。その結果、ギフト包装分野におけるパーソナライズされたカスタマイズ製品は、おそらく市場成長にプラスの影響を与えると思われます。

主要企業が提供する製品

  • ギフト包装、Smurfit Kappa:ギフト、販促品、高級品向けに、魅力的でありながら保護された様々なパッケージを提供しています。様々な紙ベースの材料と印刷方法を提供し、仕様に合わせたカスタムメイドが可能で、人目を引く画像を使った創造的な構造デザインを作成できます。
  • ギフトボックス、Ebro Color GmbH:あらゆる種類のギフトに対応するEbro Color GmbHのギフトボックスは、エレガントで高級感のあるラッピングオプションを提供します。様々なカスタマイズの可能性と一流のクラフトマンシップにより、ブランドの認知価値を高めます。また、便利で魅力的なだけでなく、広告スペースとしての役割も果たします。

製品タイプ別のボックス部門の顕著な成長

ボックス部門は市場を独占しており、予測期間中に大きな市場シェアを獲得する見込みです。消費者の間で人目を引くパッケージデザインの人気が高まっていることや、カスタマイズギフトの需要が急増していることが、カテゴリー拡大の原動力となっています。ボックス材料の選択における技術の進歩やeコマースの急激な成長により、企業はより慎重にボックスを選ぶようになっています。高性能の材料、費用対効果、オンデマンドの配送方法など、メーカーによるサービスの改善が進んでいます。ギフトボックスの材料には、一般的にプラスチック、板紙、アルミニウム、錫が使われています。お菓子、チョコレート、おもちゃ、ワインの消費が世界的に伸びているため、ギフトボックスの需要が増加しています。さらに、食品ベンダーは、ギフトボックスが食品をより魅力的に見せるため、商品の包装にギフトボックスを使用しています。ギフトボックスは、飲食物以外にも、玩具、宝石、電子機器、彫刻、化粧品、パーソナルケアアイテムなど、様々な商品の包装に使用されています。

ギフト包装市場では、北米地域が大きなシェアを占めると予想されている:

北米のギフト包装市場は、その多大な貢献により業界全体を支配しています。友人や家族に定期的にプレゼントを贈るというアメリカの長年の伝統と、人目を引く包装紙のデザインに対する顧客の選好の高まりが、ギフト包装紙の売上を牽引する主な要因になると予想されます。このため、プレゼント用包装紙の市場需要が増加すると予想されます。北米で最も市場シェアが高いのは米国です。消費者の選好が軽量で高級感のある包装形態に移行しているため、軟包装タイプは硬包装タイプを上回ると予測されます。このため、米国では予測期間中にギフト包装市場で良好なCAGRが観察される見込みです。

主な発展:

  • Hotel Eclat Beijingは、美術館レベルのアートワークのコレクションで有名な、控えめな高級ホテルです。同ホテルは2023年9月、Dreamy Rabbitの芸術作品を使用した限定月餅ギフトボックスを発売しました。Dreamy Rabbitは、アイスランドと中国のアーティスト、Eirds Ragnarsdottirによって制作されました。
  • HallmarkとVenmoは、2023年8月にHallmark + Venmo Cardを発表し、贈答プロセスを合理化する初の画期的な提携を発表しました。この発明のおかげで、顧客は安全な方法で友人や家族にお金を送ることができます。これにより、特別で便利な方法を提供することで、ギフトを贈る体験が一変します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ギフト包装市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 一次
  • 二次
  • 三次

第6章 ギフト包装市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • リボン
  • 容器
  • ボックス
  • 包装紙
  • その他

第7章 ギフト包装市場:材料別

  • イントロダクション
  • 紙と板紙
  • プラスチック
  • ガラス
  • 金属

第8章 ギフト包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • IG Design Group PLC
  • Mondi
  • Hallmark Licensing, LLC
  • Card Factory
  • Karl Knauer KG
  • DS Smith
  • Ebro Color GmbH
  • Smurfit Kappa
  • Interpak
  • Yama Ribbon & Bows Co. Ltd.
目次
Product Code: KSI061616174

The gift packaging market is estimated to grow at a CAGR of 4.86% during the forecast period.

The demand for gift-packaging items is driven by changing consumer attitudes toward party and celebratory events as well as increased disposable incomes among the worldwide populace. The expansion of e-commerce and the use of the internet worldwide draw customers to buy gifts, which eventually fuels market expansion. Additionally, the growing infrastructure associated with auditoriums, seminars, and corporate events is promoting party and celebration occasions, which ultimately boosts the need for gift-packaging goods. Furthermore, the growing popularity of holiday festivities like Diwali, Holi, and many others generate seasonal demand for gift-wrapping supplies. Moreover, rising birthday celebration patterns and rising consumer spending among individuals worldwide boost the need for gift-wrapping goods and propel the market's expansion.

Introduction:

Giving gifts is thought of as a means to convey happiness, thanks, and delight to the recipient. Consumers now give gifts on anniversaries, farewells, and other occasions in addition to birthdays and holidays. Gift wrapping adds aesthetic value to the goods, and as people give more gifts on more occasions, the market for gift packaging supplies is predicted to soar. Products that have been packaged as gifts make the recipient feel overwhelmed. The market for gift-wrapping goods will expand in the future as a result of population growth and changing customs around giving gifts on various occasions.

Drivers:

  • Rise of e-commerce is fueling market expansion: The value of the current market has increased by two times over the last five years because of the growing popularity of e-commerce sales channels for items like packaging and gift wrapping through Amazon, Flip-kart, and many more.
  • Increased gifting culture is a major factor propelling market growth: The need for gift wrapping is expected to increase as more people use the products for both personal and business gifts on occasion.
  • Trend towards eco-friendly packaging is generating new market opportunities: Increasing customer preference for environmentally friendly packaging at reasonable pricing is one of the reasons expected to contribute to the market's spectacular growth in the years to come. To keep their customer base, manufacturers in the gift packaging sector are creating innovative products in line with market trends. For instance, they eliminated the need for plastic packaging by using cloth bags and paper bags to package gifts, making them more environmentally friendly.
  • New simplistic designs are in trend positively impacting the market dynamics: The bright and boisterous designs are being replaced with simple and elegant ones. The contemporary fashion in the industry is to make gift wrapping straightforward. Consumers are becoming increasingly drawn to gift box forms with straightforward designs that highlight important qualities without being ostentatious. To appeal to customers in terms of presentational styles, producers are leveraging the trend toward minimally attractive gift box designs. This new pattern is probably going to help the market grow.
  • Availability of customisation of the packaging solution is driving market growth: Consumer desire for personalised and tailored printing has significantly increased, having a substantial impact on the gift packaging business. To sustain long-term customer relationships, the majority of the players have broadened their product lines and are giving customers the freedom to select their prints. Customers now have access to unprecedented levels of flexibility, convenience, and design potential because of this power of choice. As a result, personalized and customized products in the gift-wrapping sector are probably going to positively influence the market growth.

Products offered by key companies:

  • Gift Packaging, Smurfit Kappa: They provide a variety of enticing but protected packaging for gift, promotional, and high-end items. They provide a variety of paper-based materials and print methods that may be custom-made to meet specifications, allowing for the creation of creative structural designs with eye-catching images. They can also use textured, varnished, foil combination of materials.
  • Gift Boxes, Ebro Color GmbH: For all types of gifts, Ebro Color's gift boxes provide an elegant, premium wrapping option. They boost your brand's recognition value by offering a variety of customization possibilities and top-notch craftsmanship. They are not only useful and appealing, but they also perform well as advertising spaces.

The prominent growth in the boxes sector under the product type segment

The boxes category dominated the market and is poised to capture a major market share over the forecast period. The growing popularity of eye-catching packaging designs among consumers and the soaring demand for customized gifts have been driving category expansion. Businesses are choosing boxes more carefully as a result of technological advancements in box material choices and exponential e-commerce growth. High-performing materials, cost-effectiveness, on-demand delivery methods, and other improvements are being made by manufacturers to their services. The materials used to make gift boxes are generally plastic, paperboard, aluminium, and tin. Due to the growing consumption of sweets, chocolate, toys, and wine worldwide, there is an increase in the demand for gift boxes. Moreover, food product vendors use gift boxes to package their goods because they make the food items look more appealing. Gift boxes are used to package a variety of goods in addition to food and drink, including toys, jewelry, electronics, sculptures, cosmetics, and personal care items.

The North American region is expected to hold a significant share of the gift packaging market:

The market for gift packaging in North America dominates the whole industry because of its considerable contribution. The long-standing American tradition of giving gifts to friends and family regularly, together with a growing customer preference for eye-catching packaging paper designs, are expected to be the main factors driving the sales of gift wrapping paper. This is anticipated to increase market demand for present gift wrapping. The greatest market share in North America is held by the United States. Due to the movement in consumer preferences toward lightweight package forms with premium features, flexible packaging types are projected to outsell their rigid counterparts. Thus, a good CAGR is expected to be observed in the gift packaging market during the projected period in the United States.

Key developments:

  • Hotel Eclat Beijing is a modest luxury hotel renowned for its collection of museum-calibre artwork. The hotel launched a limited-edition mooncake gift box with Dreamy Rabbit's artistry in September 2023. Dreamy Rabbit was made by the Icelandic-Chinese artist Eirds Ragnarsdottir. The painting honours the approaching Mid-Autumn Festival.
  • Hallmark and Venmo announced their first-ever, groundbreaking partnership in August 2023 with the launch of Hallmark + Venmo Cards, which streamlines the gift-giving process. Customers may send money to friends and family in a secure way thanks to this invention. This transforms the experience of giving gifts by providing a special and convenient way to do it.

Segments

BY TYPE

  • Primary
  • Secondary
  • Tertiary

BY PRODUCT TYPE

  • Ribbons
  • Container
  • Boxes
  • Wrapping Paper
  • Others

BY MATERIAL

  • Paper and Paperboard
  • Plastic
  • Glass
  • Metals

BY GEOGRAPHY

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GIFT PACKAGING MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Primary
  • 5.3. Secondary
  • 5.4. Tertiary

6. GIFT PACKAGING MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Ribbons
  • 6.3. Container
  • 6.4. Boxes
  • 6.5. Wrapping Paper
  • 6.6. Others

7. GIFT PACKAGING MARKET, BY MATERIAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Paper and Paperboard
  • 7.3. Plastic
  • 7.4. Glass
  • 7.5. Metals

8. GIFT PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. IG Design Group PLC
  • 10.2. Mondi
  • 10.3. Hallmark Licensing, LLC
  • 10.4. Card Factory
  • 10.5. Karl Knauer KG
  • 10.6. DS Smith
  • 10.7. Ebro Color GmbH
  • 10.8. Smurfit Kappa
  • 10.9. Interpak
  • 10.10. Yama Ribbon & Bows Co. Ltd.