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市場調査レポート
商品コード
1410239
乳幼児用ブースターシート市場:2023年から2028年までの予測Baby Booster Seat Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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カスタマイズ可能
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乳幼児用ブースターシート市場:2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年12月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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乳幼児用ブースターシート市場は、予測期間中にCAGR 13.85%で成長し、2021年の18億4,600万米ドルから2028年には45億7,800万米ドルに増加すると予測されています。
乳幼児用ブースターシートは、子供がチャイルドシートを卒業したもの、一人でシート全体を使用するにはまだ十分な大きさがない場合に、子供が車内で安全に過ごせるようサポートします。このシートは、子供をシートベルトの高さまで上げ、正しい位置でシートベルトを使用できるようにします。厳しい規制の増加と、子供と旅行する際にブースターシートを使用することの利点に関する意識の高まりが、予測期間中の市場の成長を後押ししています。例えば、米国高速道路交通安全局(NHTSA)の連邦自動車安全基準No.213チャイルド・シート・システムは、一定の年齢またはサイズ以下の子供に対するシートの使用を義務付けています。この法律に厳密に従わなければ、罰則や罰金が科される可能性があります。したがって、このような規制は、今後数年間の乳幼児用ブースターシート市場をさらに活性化させる。
親も子供の安全を意識するようになり、車にブースターシートを取り付けるケースが増えています。また、メーカーは研究開発に多額の投資を行っているため、より創造的で安全なデザインを生み出すことができ、これが今後数年間の市場成長を後押しする主な要因のひとつとなっています。
国民の意識の高まり、国民の購買力の増加、国内の事故件数の増加がブースターシート市場を押し上げています。道路交通高速道路省によると、2021年にインドで発生した交通事故の総数は4,12,432件で、そのうち1,53,972人が死亡、3,84,448人が負傷しました。この数は急速に増加しており、各国政府は車内での安全を管理しようとしており、そのためにはシートベルトが非常に必要です。そのため、シートベルトを使用できるよう、赤ちゃんの身長を適切な高さにするためにブースターシートが使用されています。したがって、今後数年間で、人々がこれらのシートの使用についてより認識するようになるにつれて、市場は成長すると予想されます。
アメリカの非営利団体である道路安全保険協会によると、同団体のデータによると、自動車乗車時のシートベルト着用者数は、前年同月比1.5%増の1,860万人だった。同機関のデータによると、2020年の事故件数は35,935件で、2021年には39,508件と大幅に増加しています。さらに、死亡者数は2020年の39,007人から2021年には42,939人に増加しています。これらの事故を引き起こした主な原因は、注意散漫、同乗者や運転者のシートベルト未着用、そして最後に使い過ぎです。
さらに、13歳未満の人口10万人当たりの自動車事故死者数は、2020年の850人から2021年には922人に増加しています。したがって、旅行中の子供の負傷件数が増加していることは、親が子供の安全に注意を払うよう促しています。したがって、このような多くの要因が、予測期間中の乳幼児用ブースターシート市場を押し上げると予想されます。
北米の乳幼児用ブースターシート市場は、子どもの安全への関心の高まり、機動性と利便性を高めるデザインの進歩、保護者に便利なアクセスと多様な選択肢を提供するオンライン販売の動向など、いくつかの要因によって拡大しています。市場の成長は、安全規則の厳格な遵守と好意的なブランド評価によってさらに助長されています。
米国の幼児用ブースターシート市場は、児童安全規制の重視の高まり、機能性向上のための継続的な技術進歩、オンラインによる製品購入の容易さ、都市化の影響、出生率の増加、育児習慣の変化など、いくつかの要因によって牽引されています。確かな安全実績と消費者教育イニシアチブを持つ有名企業が、国内市場の拡大に大きく貢献しています。
米国疾病予防管理センター(Centers for Disease Control and Prevention)によると、米国では子どもの主な死亡原因のひとつが自動車事故です。2020年には、自動車事故による子どもの同乗者(12歳未満)の負傷者は6万3,000人を超え、死亡者は607人に上った。事故で亡くなった若者の38%はシートベルトを着用していなかった。さらに、同じ試算によると、チャイルドシートを使用した場合、シートベルトのみの使用と比較して、子供の事故による負傷リスクは71~82%減少します。シートベルトだけの代わりにブースターシートを使用した場合、4歳から8歳の子どもが大きな怪我を負う確率は45%低くなります。さらに、年長の子供や大人がシートベルトを使用すると、死亡や重傷のリスクは半減します。
さらに、NHTSAによると、米国で1歳から3歳の子どもがブースターシートを使用している割合は4.5%であるのに対し、4歳から7歳の子どもは31%もブースターシートを使用しています。2023年には、12.5%のブースターシートが8歳から12歳の子供に使用されました。
ブースターシートの製造業者と輸入業者は、CPSCが認める第三者機関による試験後、その製品が法定基準とCPSIA追加基準の両方を満たしていることを、Children's Product Certificate(CPC)を通じて証明する必要があります。任意規格であるASTM F2640-18は、参照することにより、義務付けられているブースターシートの安全規格に組み込まれています。
国内のメーカーは、製品のイノベーションとコラボレーションにさらに力を入れています。例えば、2023年6月、アメリカで最も信頼されているベビー用品ブランドであり、Newell Brandsポートフォリオの一員であるGracoから、4Ever(R)DLX Grad 5-in-1 Car Seatが発売されました。取り外し可能なシートベルトトレーナーを含む5つの使用モードを備えたこの業界初のチャイルドシートは、車内でのシートベルトの正しい位置を確認することで、12歳までのお子様の安全な移動をサポートします。4Ever DLX Grad 5-in-1チャイルドシートは、新米パパママや拡大する家族の需要に合わせて作られており、65年にわたるブランドの最先端製品開発の歴史を物語っています。
The baby booster seat market is projected to grow at a CAGR of 13.85% over the forecast period, increasing from US$1.846 billion in 2021 to US$4.578 billion by 2028.
Baby booster seats help older kids to stay safe in cars, it helps when the kid has outgrown a car seat but isn't big enough to use the whole seat by themselves alone. These seats raise the child to the seatbelt level so they can use the seatbelt in the right position. Increasing stringent regulations and growing awareness about the benefits of using booster seats while travelling with a child are aiding the market to grow in the projected period. For instance, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), Federal Motor Vehicle Safety Standard No.213 Child Restraint System provides mandates for the use of seats for children under a certain age or size. If the law is not followed strictly it could result in penalties and fines. Hence, such regulation is further fueling the market for baby booster seats in the coming years.
Parents are also becoming aware of their children's safety and are installing more and more booster seats in their cars. Further manufacturers are investing a large sum in research and development so that they can come up with creative and safer designs that can be one of the major reasons boosting the market growth in the coming years.
Rising awareness among the people coupled with increasing purchasing power of the people couple with increasing number of accidents in the country are boosting the market for booster seats. According to the Ministry of Road Transport and Highways, the total number of accidents that happened in India in 2021 were 4,12,432 road accidents of which 1,53,972 lives and causing injuries to 3,84,448 persons. These numbers are increasing rapidly and the government of various countries is trying to manage the safety of people in car and for that seatbelt is very necessary. Hence, for babies to be of the correct height so that they can use seatbelts booster seats are used. Hence, in the coming years as people get more aware of the usage of these seats the market is expected to grow.
According to the Insurance Institute for Highway Safety, which is an American nonprofit organization. According to the data for the organization, the number of crashes in 2020 was 35,935 which increased significantly to 39,508 in 2021. Moreover, the number of deaths increased from 39,007 in 2020 to 42,939 in 2021. The major reasons causing these accidents were distraction, seatbelts not used by the passenger or driver, and lastly overspending.
Additionally, the number of motor vehicle crash deaths per 1,00,000 people for people less than 13 years increased from 850 in 2020 to 922 in 2021. Hence, such increasing injury cases among children while travelling is encouraging parents to pay attention to the safety of their children. Therefore, many such factors are anticipated to boost the market for baby booster seat market in the projected period.
The baby booster seat market in North America is expanding due to several factors, including a growing focus on child safety, advancements in design for mobility and convenience, and an increasing trend in online sales that provide parents with convenient access and a variety of alternatives. The market's growth is further aided by strict compliance with safety rules and a favorable brand reputation.
The market for infant booster seats in the United States is driven by several factors, including an increased emphasis on child safety regulations, ongoing technical advancements for improved functionalities, the ease of purchasing products online, the impact of urbanization, growing birth rates, and changing parenting practices. Well-known companies with a solid safety record and consumer education initiatives make a substantial contribution to market expansion in the nation.
As per the Centers for Disease Control and Prevention, in the US, one of the main causes of mortality for children is motor vehicle accidents. In 2020, there were over 63,000 injuries and 607 fatalities among child passengers, or those under the age of 12, in car accidents. 38% of the youngsters who perished in an accident were not wearing seatbelts. Furthermore, according to the same estimates, when car seats are used, children's accident injury risk is reduced by 71-82% when compared to seat belt use alone. When booster seats are used instead of seat belts alone, children ages 4 to 8 have a 45% lower chance of suffering a major injury. Furthermore, when older children and adults use seat belts, their risk of death and serious injury is cut in half.
Moreover, as per the NHTSA, the percentage of children using booster seats ranging from 1 to 3 years of age in the USA was 4.5%, whereas the children ranging from 4 to 7 years utilized booster seats more making up 31%. 12.5% of booster seats were used by children whose age was between 8 to 12 years in 2023.
Booster seat manufacturers and importers are required to attest, through a Children's Product Certificate (CPC), that their products meet both the statutory standard and any extra CPSIA standards following testing by a third-party laboratory recognized by the CPSC. The voluntary standard, ASTM F2640-18, is incorporated into the required Safety Standard for Booster Seats by reference.
Manufacturers in the nation are further focusing on product innovation and collaborations. For instance, in June 2023, The 4Ever® DLX Grad 5-in-1 Car Seat was introduced by Graco, the most trusted baby gear brand in America and a member of the Newell Brands portfolio. With its five usage modes, including a novel detachable seat belt trainer, this industry-first car seat helps youngsters travel safely for up to 12 years of age by ensuring that their seat belts are correctly positioned while in the car. The 4Ever DLX Grad 5-in-1 Car Seat, which is made to fit the demands of new parents and expanding families, is a testament to the brand's 65-year history of developing cutting-edge products.