表紙:砂糖の世界市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410233

砂糖の世界市場:2023年から2028年までの予測

Global Sugar Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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砂糖の世界市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

砂糖市場は、2021年の612億6,400万米ドルから2028年には732億7,900万米ドルへとCAGR 2.59%で成長する見込みです。

砂糖は水溶性の結晶として知られており、飲食品の甘味付けに使用されます。世界中の農家は、いくつかの飲食品会社とともに、伝統的に砂糖生産の大部分を支配してきました。世界中でより多くの人々が甘味料入りの食品や飲料を消費しているため、この業界は今後数年で拡大すると予想されています。しかし、砂糖不使用の商品に対する需要の高まりと価格の変動が、市場拡大の妨げになると予想されます。

2023年5月の世界農産物需給見通し(WASDE)によると、米国の砂糖供給量は1,425万9,000トン(生値)で、2022年から2023年に比べて2%減少すると予想されています。この減少は、開始在庫、生産量、輸入量の減少によるものです。2023~2024年の砂糖消費量は、1,281万5,000STRV(総量)および1,267万5,000STRV(食品用)と予測され、いずれも2022~2023年と変わらないです。在庫対使用比率は11.3%で、2023-2024年の最終在庫は144万4,000STRVです。さらに、PIBによると、2021-2022年の砂糖シーズン(10月~9月)には、全国で過去最高となる5,000万トン以上のサトウキビが生産され、そのうち約3,574万トンのサトウキビが製糖工場で粉砕され、約394万トンの砂糖(ショ糖)が生産されました。このうち、製糖工場で生産された砂糖は359 LMTで、35 LMTがエタノール製造に転用されました。その結果、インドは世界最大の砂糖生産国、砂糖使用国、砂糖輸出国となり、世界第2位となった。

菓子・加工品の消費拡大

砂糖の需要は、加工品や菓子類の消費が世界的に増加していることから、今後数年間で拡大すると予想されます。都市人口と可処分所得の増加に伴い、高品質のベーカリーや菓子食品の需要が急増すると予想されます。世界銀行によると、2050年までに世界人口の68%が都市部に居住すると予想されています。

2021年の国立医学図書館の報告書によると、17,264品目のうち33.8%が栄養強調表示を行い、3.4%が健康強調表示を行った。メキシコで販売された全商品の80.8%が全体的に「健康的でない」と判断され、そのうち48.2%がカロリー過多、44.6%が塩分過多、40.7%が遊離糖分過多だった。最も減少率が高いのは超加工食品(51.1%)で、新法により健康・栄養強調表示のある商品の39.4%が制限されることになります。カロリーと非糖類甘味料のクレームが最も減少した(それぞれOR 0.62、P 0.001、OR 0.54、P 0.001)。

顧客はキャンディーやチョコレートがお菓子であることを認識しています。CDCが実施した国民健康栄養調査(NHANES)によると、アメリカ人は平均して週に2~3回お菓子やチョコレートを摂取し、1日にわずか40キロカロリー、小さじ1杯程度の砂糖を加えています。世界中のメーカーは、加工食品の栄養レベルを考慮した製品イノベーションに注力しています。例えば、2022年3月、メキシコの食品安全機関が、いくつかの方法で製造されたステビオール配糖体に対するコーデックス要求事項を承認したことで、天然甘味料会社Sweegenがメキシコに進出しました。

米国の砂糖市場は着実に成長する

ヘルシー・フード・アメリカによると、米国は加糖の消費で世界をリードしており、砂糖入り飲料の販売では世界第3位です。また、アメリカ人は1日平均ティースプーン17杯以上の砂糖を摂取しており、これは推奨摂取量を60%上回っているとしています。砂糖入り飲料は、米国で広く砂糖が消費されている主な促進要因であり、予測期間中、砂糖市場の拡大を促進すると予想されます。このため、米国ではサトウキビの生産量も増加しています。例えば、米国農務省によると、サトウキビの作付面積は1980年代前半の平均704,000エーカーから2020-2021年度には903,400エーカーに増加しています。サトウキビから生産される砂糖の量は、2020-21年度の291万STRVから同期間には425万1,000STRVに増加しました。

さらに、戦略的合併や提携も市場成長の一助となっています。例えば、米国砂糖は2021年3月、ジョージア州とケンタッキー州で事業を展開する港湾精製会社、インペリアル・シュガー・カンパニーの事業と資源をルイ・ドレフュス・カンパニーから買収することで合意したと発表しました。この措置により、生産量とコストの両方が上昇することになります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 砂糖の世界市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 粒状
  • 粉末
  • 液体

第6章 砂糖の世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 乳製品
  • 飲料
  • 製菓・ベーカリー
  • 加工食品
  • その他

第7章 砂糖の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • Archer Daniels Midland
  • Raizan SA
  • Sudzucker AG
  • Tereos
  • Nordzucker Holding AG
  • Tongaat Hulett Group
  • Illovo Sugar(Pty)Ltd(Associated British Foods Plc.)
  • Dangote Group
  • E.I.D Parry Limited(Murugappa Group)
  • Shree Renuka Sugars Ltd.(Wilmar Sugar Holdings)
目次
Product Code: KSI061612541

The global sugar market is expected to grow at a CAGR of 2.59% from US$61.264 billion in 2021 to US$73.279 billion by 2028.

Sugar has been known as a soluble crystalline, which is used to sweeten food & beverages. Farmers worldwide have traditionally controlled the majority of sugar production, together with several food and beverage companies. As more people throughout the world are consuming sweetened food and drinks, the industry is anticipated to expand in the upcoming years. The rising demand for sugar-free goods and price variations, however, are anticipated to impede market expansion.

According to the May 2023 World Agricultural Supply and Demand Estimates (WASDE), the United States supply of sugar is expected to be 14.259 million short tonnes, raw value (STRV), or 2% less than in 2022-2023. This decrease is attributed to reduced starting inventories, output, and imports. In 2023-2024, sugar consumption is projected to be 12.815 million STRV (total) and 12.675 million (food usage), both unchanged from 2022-2023. The stocks-to-use ratio is 11.3 percent, and the ending stocks for 2023-2024 are 1.444 million STRV. Furthermore, as per the PIB, a record of over 5000 lakh metric tonnes (LMT) of sugarcane were produced in the nation during the sugar season (October to September) of 2021-2022, of which around 3574 LMT of sugarcane were crushed by sugar mills to create approximately 394 LMT of sugar (sucrose). Of this, 359 LMT of sugar was produced by sugar mills, while 35 LMT was diverted to the manufacturing of ethanol. As a result, India is considered the world's largest producer, user, and exporter of sugar, ranking second globally.

Increasing consumption of confectionary and processed products

Sugar demand is expected to grow in the coming years, due to the rise in the consumption of processed and confectionery products worldwide. With the growth in urban population and disposable income, the demand for high-quality bakery and confectionary food is expected to surge. According to the World Bank, 68% of the global population is expected to reside in urban areas by the year 2050.

According to the National Library of Medicine report in 2021, 33.8% of the 17,264 goods exhibited nutrition claims, while 3.4% did so for health. 80.8% of all items sold in Mexico were deemed to be "less healthy" overall, 48.2% of these products had too many calories, 44.6% had too much salt, and 40.7% had too many free sugars. The highest decline is shown for ultra-processed foods (51.1%), the new legislation would restrict the presentation of health and nutrition claims on 39.4% of goods having claims. Calories and non-sugar sweeteners had the highest reduction in claims (OR 0.62, P 0.001, and OR 0.54, P 0.001, respectively).

Customers are aware that candies and chocolates are treats. The National Health and Nutrition Survey (NHANES) conducted by the CDC indicates that Americans consume sweets and chocolate two to three times a week on average, consuming just 40 calories and around one teaspoon of added sugar daily. Manufacturers around the globe have been focusing on product innovation taking into consideration the nutrition level in processed food. For instance, in March 2022, the natural sweetener company Sweegen entered Mexico when the Mexican food safety agency approved the Codex Alimentarius requirements for steviol glycosides produced using several methods.

The USA's sugar market is anticipated to grow steadily.

According to Healthy Food America, the United States leads the world in the consumption of added sugars and ranks third in the world in sales of sugary drinks. It also states that Americans eat, on average, over 17 teaspoons of sugar a day, which is 60% more than the recommended consumption. Sugary drinks are key drivers for the widespread consumption of added sugar in the U.S. and are anticipated to fuel the sugar market's expansion over the projected period. This has also increased the sugarcane production in the United States. For instance, as per the USDA, sugarcane acreage increased from an average of 704,000 acres in the first half of the 1980s to 903,400 acres in FY 2020-2021. The amount of sugar produced from sugarcane increased from 2.910 million STRV in 2020-21 to 4.251 million STRV in the same period.

Further, strategic mergers and collaborations are also aiding in market growth. For instance, U.S. Sugar announced in March 2021 that it had agreed to buy the business and resources of Imperial Sugar Company, a port refiner with business in Georgia and Kentucky, from Louis Dreyfus Company. Both production and costs will rise as a result of this action.

Segmentation:

By Product Type

  • Granular
  • Powder
  • Liquid

By Application

  • Dairy
  • Beverages
  • Confectionary & Bakery
  • Processed Food
  • Others

By Geography

  • North America

By Type

By Application

By Country

  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By Application

By Country

  • Brazil
  • Argentina
  • Colombia
  • Venezuela
  • Ecuador
  • Peru
  • Others
  • Europe

By Type

By Application

By Country

  • Austria
  • Belgium
  • Bulgaria
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Hungary
  • Ireland
  • Italy
  • Netherlands
  • Poland
  • Portugal
  • Romania
  • Russia
  • Slovakia
  • Slovenia
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • Middle East and Africa

By Type

By Application

By Country

  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Turkey
  • Morocco
  • Ethiopia
  • Algeria
  • Egypt
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By Application

By Country

  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • Philippines
  • Indonesia
  • Vietnam
  • Malaysia
  • Thailand

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL SUGAR MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Granular
  • 5.3. Powder
  • 5.4. Liquid

6. GLOBAL SUGAR MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy
  • 6.3. Beverages
  • 6.4. Confectionary & Bakery
  • 6.5. Processed Food
  • 6.6. Others

7. GLOBAL SUGAR MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
    • 7.2.3.1. United States
    • 7.2.3.2. Canada
    • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
    • 7.3.3.1. Brazil
    • 7.3.3.2. Argentina
    • 7.3.3.3. Colombia
    • 7.3.3.4. Venezuela
    • 7.3.3.5. Ecuador
    • 7.3.3.6. Peru
    • 7.3.3.7. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
    • 7.4.3.1. Austria
    • 7.4.3.2. Belgium
    • 7.4.3.3. Bulgaria
    • 7.4.3.4. Czech Republic
    • 7.4.3.5. Denmark
    • 7.4.3.6. Finland
    • 7.4.3.7. France
    • 7.4.3.8. Germany
    • 7.4.3.9. Hungary
    • 7.4.3.10. Ireland
    • 7.4.3.11. Italy
    • 7.4.3.12. Netherlands
    • 7.4.3.13. Poland
    • 7.4.3.14. Portugal
    • 7.4.3.15. Romania
    • 7.4.3.16. Russia
    • 7.4.3.17. Slovakia
    • 7.4.3.18. Slovenia
    • 7.4.3.19. Spain
    • 7.4.3.20. Sweden
    • 7.4.3.21. UK
  • 7.5. The Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
    • 7.5.3.1. Saudi Arabia
    • 7.5.3.2. Israel
    • 7.5.3.3. UAE
    • 7.5.3.4. Turkey
    • 7.5.3.5. Morocco
    • 7.5.3.6. Ethiopia
    • 7.5.3.7. Algeria
    • 7.5.3.8. Egypt
    • 7.5.3.9. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
    • 7.6.3.1. China
    • 7.6.3.2. India
    • 7.6.3.3. Japan
    • 7.6.3.4. South Korea
    • 7.6.3.5. Australia
    • 7.6.3.6. Philippines
    • 7.6.3.7. Indonesia
    • 7.6.3.8. Vietnam
    • 7.6.3.9. Malaysia
    • 7.6.3.10. Thailand

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Cargill, Incorporated
  • 9.2. Archer Daniels Midland
  • 9.3. Raizan SA
  • 9.4. Sudzucker AG
  • 9.5. Tereos
  • 9.6. Nordzucker Holding AG
  • 9.7. Tongaat Hulett Group
  • 9.8. Illovo Sugar (Pty) Ltd (Associated British Foods Plc.)
  • 9.9. Dangote Group
  • 9.10. E.I.D Parry Limited (Murugappa Group)
  • 9.11. Shree Renuka Sugars Ltd. (Wilmar Sugar Holdings)