表紙:水性粘着テープ市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410228

水性粘着テープ市場:2023年から2028年までの予測

Water Based Adhesive Tape Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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水性粘着テープ市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

水性粘着テープ市場は予測期間中にCAGR 6.04%で成長し、2021年の米国255億1,100万米ドルから2028年には384億6,200万米ドルに増加すると予測されています。

水性粘着テープは、水、添加剤、ポリマーの組み合わせで作られます。多孔質基材や無孔質基材がある場所での使用に最適です。これらのテープは耐水性があり、雨などの気象条件にさらされシールが損傷する可能性のある荷物を出荷する際に非常に役立ちます。これらのテープは、パッケージがそのような気象条件にさらされても、シールはそのまま維持されます。さらに、これらのテープは、紙や包装、自動車、輸送産業で主要なアプリケーションを持っています。

さらに、水性粘着テープは中・重量のあるカートンのシーリングにも非常に有用であり、eコマース経由の平均的な製品販売が増加しているeコマース業界では、これらの製品タイプの使用増加が見られます。例えば、欧州委員会によると、eコマース産業は若い世代の間で活況を呈しており、2022年には25~34歳の87%がオンラインで商品やサービスを購入したり、注文したりしています。したがって、予測される期間において、市場はかなりのペースで成長すると予想されます。

包装業界における使用の増加

水性粘着テープは水性粘着テープとも呼ばれ、溶液が活性化し、基材が水を吸収または蒸発させるように配合されています。ギフト包装、結束、ストラップ、文房具、電子・電気包装、衛生・医療包装など、包装業界では水性粘着テープの使用が増加しており、水性粘着テープの最大消費者の一部となっています。米国商務省の推計によると、eコマースの売上は増加の一途をたどっています。データによると、オンライン小売売上高は、米国小売業界の総購入額の約16%に寄与しています。予測期間において、これは米国などの国におけるデジタル化の増加や技術進歩の浸透の増加と相まって、eコマースプロバイダーからの払い戻しや割引の増加などの要因のために増加すると予想され、eコマースパッケージング市場を支援することが予想され、その結果、予測期間における水性粘着テープパッケージング市場を後押しすることが期待されます。

中国の水性粘着剤市場は大きな市場シェアを占める

この地域の市場は、可処分所得の増加や人口のライフスタイルの変化により、耐久消費財や自動車などの最終製品を購入するための手ごろな価格が増加しているため拡大しています。さらに、中国の建設・自動車セクターは粘着テープの重要な消費者です。都市人口の増加に伴い、商業および住宅インフラ開発への投資が増加しています。例えば、OICAによると、2021年の2,608万2,220個から合計2,702万615個と、3%増加しています。さらにCAAMは、乗用車カテゴリーの需要増を受けて、自動車の製造台数も増加すると予測しています。

さらに、2022年から2030年にかけての年間成長率は8.6%と予測されており、中国は世界最大の建設市場になると予想されています。さらに、中国は世界最大のエレクトロニクス生産国でもあります。エレクトロニクス分野では、スマートフォン、テレビ、電線、ケーブル、ポータブル・コンピューター・デバイス、ビデオゲーム、その他の個人向け電子ガジェットなどの製品が最大の伸びを示しました。例えば、テサは拡大するアジア市場向けに、3,200万ユーロを投資し、精密粘着テープ用の最先端クリーンルーム機を備えた粘着テープの新しい生産施設を発表しました。テサは2021年4月、水性粘着ソリューションへの大きな需要を背景に、中国の蘇州で工場の拡張を祝った。

市場の主な発展

  • 2022年9月、テサは再生PETを基材とする新しい包装用テープを発売しました。新しいテサ(R)60412包装用テープのバッキング材はリサイクル含有率が高いため、以前のバージョンよりも環境に優しいです。包装用テープの性能も同様に素晴らしいものです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 水性粘着テープ市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 植物性接着剤
  • カゼイン接着剤
  • PVAc接着剤
  • ラテックス接着剤
  • アクリルポリマーエマルション(APE)

第6章 水性粘着テープ市場:製造工程別

  • イントロダクション
  • 化学合成
  • 天然合成

第7章 水性粘着テープ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品および飲料包装
  • 家具および建築部品
  • 旅行および輸送・物流
  • ヘルスケア
  • その他

第8章 水性粘着テープ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製造工程別
    • 用途別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製造工程別
    • 用途別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製造工程別
    • 用途別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製造工程別
    • 用途別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 製造工程別
    • 用途別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Henkel Corporation
  • Pidilite Industries Limited
  • H.B. Fuller Company
  • 3M
  • The Dow Chemical Company
  • BASF SE
  • tesa SE
  • Lohmann GmbH & Co. KG
  • Arkema Corporation
  • SIKA CORPORATION
目次
Product Code: KSI061612221

The water-based adhesive tape market is projected to grow at a CAGR of 6.04% over the forecast period, increasing from US$25.511 billion in 2021 to US$38.462 billion by 2028.

Water-based adhesive tape is made with a combination of water, additives, and polymers. They are ideal for use where there are porous and non-porous substrates. These tapes have water-resistance properties and are very helpful while shipping packages that might get exposed to weather conditions such as rain which might damage the seal. These tapes keep the seal intact even when the package is exposed to such weather conditions. Moreover, these tapes have a major application in paper and packaging, automotive, and transport industries.

Additionally, water-based adhesive tapes are also very useful in medium and heavy-duty carton sealing, increased use of these types can be seen in the e-commerce industry with increasing average sales of products via e-commerce. For instance, according to the European Commission e-commerce industry is booming among the younger generation, 87% of the people in the age group 25-34 brought or ordered goods and services online in 2022. Hence, in the projected period the market is expected to grow at a significant pace.

Increasing use in the packaging industry

Water-based adhesive tapes are also known as waterborne adhesive tapes and are formulated in such a manner that the solution gets activated, and the water is absorbed or evaporated by the substrate. The increasing use of water-based adhesive tapes in the packaging industry for gift wrapping, bundling, and strapping, stationery, electronics and electrical packaging, and hygienic and medical packaging are some of the biggest consumers of water-based adhesive tapes. As per the estimates by the U.S. Department of Commerce, e-commerce sales have been increasing continuously. According to the data online retail sales contribute around 16% of the total purchase in the US retail industry. In the projected period, this is expected to increase due to factors like increasing refunds and discounts from the e-commerce providers coupled with increasing digitalization in countries such as the United States and increasing penetration of technological advancements in the country are anticipated to aid the market for e-commerce packaging, which in turn is expected to boost the market for water-based adhesive tapes packaging in the forecasted period.

China's water-based adhesive market is anticipated to hold a significant market share.

The market in the region is expanding because of increasing affordability for purchasing end products like consumer durables and automobiles, driven by increased disposable income and changing population lifestyles. Additionally, China's expanding construction and automotive sector is a significant consumer of sticky tapes. Along with the rising urban population, increasing investments are being made in commercial and residential infrastructure developments. For instance, a total of 27,02,0615 according to the OICA, up from 26,08,2220 units in 2021, a 3% rise. Additionally, CAAM predicts that the manufacturing of cars would likely rise in response to the escalating demand from the passenger car category.

Moreover, with a projected 8.6% annual growth rate between 2022 and 2030, China is expected to be the largest construction market in the world. Additionally, China is the world's biggest producer of electronics. The electronics sector saw the largest rise in products including smartphones, TVs, wires, cables, portable computer devices, video games, and other personal electronic gadgets. For instance, Tesa announced the new production facility for adhesive tapes for the expanding Asian market with a 32 million Euro investment, with one of the most cutting-edge clean room machines for precision adhesive tapes. Tesa celebrated the expansion of its factory in Suzhou, China in April 2021 due to the significant demand for water-based adhesive solutions.

Market Key Developments

  • In September 2022, Tesa launched a new packaging tape with recycled PET as its backing material. The high level of recycled content in the backing material of the new tesa® 60412 packaging tape makes it more environmentally friendly than previous versions. The performance of the wrapping tape is likewise impressive.

Segmentation:

By Type

  • Vegetable Adhesives
  • Casein Adhesives
  • PVAc Adhesives
  • Latex Adhesives
  • Acrylic Polymer Emulsion (APE)

By Production Process

  • Chemically Synthesized
  • Naturally Synthesized

By Application

  • Food and Beverage Packaging
  • Furniture and Building Components
  • Travel and Transportation/Logistics
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America

By Type

By Production Process

By Application

  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America

By Type

By Production Process

By Application

  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe

By Type

By Production Process

By Application

  • Germany
  • UK
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa

By Type

By Production Process

By Application

  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific

By Type

By Production Process

By Application

  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. WATER-BASED ADHESIVE TAPE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Vegetable Adhesives
  • 5.3. Casein Adhesives
  • 5.4. PVAc Adhesives
  • 5.5. Latex Adhesives
  • 5.6. Acrylic Polymer Emulsion (APE)

6. WATER-BASED ADHESIVE TAPE MARKET BY PRODUCTION PROCESS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chemically Synthesized
  • 6.3. Naturally Synthesized

7. WATER-BASED ADHESIVE TAPE MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage Packaging
  • 7.3. Furniture and Building Components
  • 7.4. Travel and Transportation/Logistics
  • 7.5. Healthcare
  • 7.6. Others

8. WATER-BASED ADHESIVE TAPE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Production Process
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.3.1. USA
    • 8.2.3.2. Canada
    • 8.2.3.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Production Process
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.3.1. Brazil
    • 8.3.3.2. Argentina
    • 8.3.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Production Process
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.3.1. Germany
    • 8.4.3.2. UK
    • 8.4.3.3. France
    • 8.4.3.4. Italy
    • 8.4.3.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Production Process
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.3.1. Saudi Arabia
    • 8.5.3.2. Israel
    • 8.5.3.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Production Process
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.3.1. China
    • 8.6.3.2. Japan
    • 8.6.3.3. India
    • 8.6.3.4. South Korea
    • 8.6.3.5. Indonesia
    • 8.6.3.6. Taiwan
    • 8.6.3.7. Thailand
    • 8.6.3.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Henkel Corporation
  • 10.2. Pidilite Industries Limited
  • 10.3. H.B. Fuller Company
  • 10.4. 3M
  • 10.5. The Dow Chemical Company
  • 10.6. BASF SE
  • 10.7. tesa SE
  • 10.8. Lohmann GmbH & Co. KG
  • 10.9. Arkema Corporation
  • 10.10. SIKA CORPORATION