表紙:哺乳管市場 2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410018

哺乳管市場 2023年から2028年までの予測

Feeding Tube Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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哺乳管市場 2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

哺乳管の世界市場規模は2021年に15億1,794万1,000米ドルとなりました。

哺乳管市場は予測期間を通じて安定したペースで成長すると予測されています。哺乳管は、食べたり飲んだりすることができない人が自分で食事をするのを助ける医療用具です。嚥下障害、摂食障害、その他の摂食障害により、哺乳管が必要となる場合があります。がんや早産などの慢性疾患の増加が、哺乳管市場を牽引する主な成長要因となっています。さらに、哺乳管に依存する患者をより良く養うための技術の進歩や新製品の発売が、哺乳管市場をさらに促進すると予想されます。

複数の慢性疾患の有病率の増加

慢性疾患の蔓延により、経腸哺乳管に対するニーズが高まっており、哺乳管市場を促進しています。パーキンソン病、アルツハイマー病、運動ニューロン疾患などの患者には慎重な栄養管理が必要です。経腸栄養は、栄養状態を改善し、食欲不振、嚥下障害、摂食に関する身体的課題を治療するために、これらの患者に頻繁に利用される技術です。Alzheimer's Organizationによると、2023年には約670万人のアメリカ人がアルツハイマー病と共存しています。さらに、国際消化器疾患財団(IFFGD)によると、過敏性腸症候群は世界人口の10~15%が罹患し、2020年には米国で2,500万~4,500万人が罹患します。患者の栄養摂取に影響を与えるこれらの疾患の膨大な症例が、哺乳管市場規模を押し上げると考えられています。

がん患者の増加

がん患者の増加、特に口腔がんは、哺乳管市場を推進する主要な成長要因です。哺乳管は、口腔がんの手術や治療で食事が制限される患者が栄養要求を満たすのを助けるために埋め込まれます。WHOによると、口腔がんは世界で13番目に多いがんであり、2020年には世界中で177,757人の死亡例と377,713人の口唇・口腔がんの新規症例が発生すると推定されています。さらに、都市化の進展や生活環境の変化により、WHOの発表によれば、主要な口腔疾患の有病率は世界的に上昇し続けています。こうした症例の増加と嚥下プロセスへの深刻な影響は、哺乳管市場を押し上げると予想されます。

早産児の増加

未熟児は嚥下、吸啜、呼吸が困難なため、哺乳管を使用して十分な量の栄養を補給します。早産児の増加が哺乳管の需要を押し上げ、哺乳管市場を押し上げています。WHOによると、2020年に生まれた早産児は約1,340万人で、早産率は国によって4~16%の幅があります。さらに、WHOの推計によると、早産は2020年に約100万人の死亡を引き起こしました。早産の割合は過去10年間減少していないため、今後数年間は哺乳管の必要性がさらに高まり、哺乳管市場が活性化します。

市場における機会

複数の慢性疾患の増加と高齢化は、哺乳管市場の拡大に驚異的な機会を提供しています。特にアメリカなどの先進国によるヘルスケア支出の増加は、哺乳管市場をさらに押し上げ、市場進出の機会を与えています。例えば、米国の2021年のヘルスケア支出は2.7%増加し、4兆3,000億米ドルに達しました。さらに、健康状態の上昇に起因するヘルスケア業界の技術進歩も、市場プレーヤーに機会を提供しています。

市場抑制要因

成長要因とは別に、哺乳管市場の成長を制限する要因も予想されます。市場成長を制限する問題には、胃瘻部位付近の経腸哺乳管によって引き起こされる食道潰瘍や、チューブの閉塞、チューブの破損、チューブの漏れ、チューブの位置間違いなどの物理的な困難があります。さらに、哺乳管の挿入は技術的な問題があるため専門家が行う必要があり、低所得国では良質なヘルスケア施設がないため、これらの地域における哺乳管市場の成長が制限されます。

北米は予測期間中にかなりの成長が見込まれます。

北米地域は予測期間中、哺乳管市場で大きなシェアを占めると予測されています。このような大きなシェアの要因としては、同地域における慢性疾患の増加が挙げられます。例えば、CDCによると、米国の成人の10人に6人が心臓病、がん、慢性肺疾患、糖尿病などの慢性疾患に苦しんでいます。米国の年間ヘルスケア支出は4兆1,000億米ドルで、慢性疾患はこのような巨額支出の主要因となっています。さらに、Medline社やAbbott社といった大手市場プレイヤーの存在が、この地域のヘルスケアシステムをさらに強化し、同地域の哺乳管市場を促進しています。

哺乳管市場のプレーヤー

アメリカのヘルスケア企業であるMedline Industriesは、1966年以来、医療用品やヘルスケアに関する専門知識を提供しています。同社は、シリコーン胃哺乳管、Medline 3-Port Gastrotomy Tubes、PVC 哺乳管など、様々な症状に対応した哺乳管を提供しています。Avanos Medicalでは、MIC G、MIC Transgastric Jejunal、MIC Keyなど、さまざまな胃瘻用哺乳管を提供しています。これらの哺乳管は、承認された充填量であれば、バルーンが遠位先端を越えて拡張し、胃壁のびらんや炎症のリスクを軽減します。1839年に設立されたB Braun SE社は、医療・製薬技術のリーディングカンパニーの一つです。Nutritub(TM)は、同社が提供する腸管留置用の柔軟なポリウレタン製哺乳管です。さらに、同社は短期使用用の経鼻胃管および経鼻腸管チューブも提供しています。

主な市場開拓

2021年9月、アボット社は、哺乳管に依存する人々からの高まる需要に対応するため、植物性タンパク質および有機食品成分Pediasure Harvest(TM)を発売しました。これは、持ち運び可能な再密封可能なパッケージで、外出先でも簡単に栄養補給ができ、すぐに使える処方となっています。2020年8月、大塚製薬は経腸哺乳管用リキッド「エノラス(R)」のコーヒー味とストロベリー味を発売しました。同製品は、栄養学的研究に基づき、少量で効率よく栄養とエネルギーを摂取できる高分子経腸栄養液を濃縮(1.6kcal/mL)したもので、コーヒー味とストロベリー味の2種類を発売します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 哺乳管市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 鼻チューブ
  • 胃管
  • Gjチューブ
  • 空腸管

第6章 哺乳管市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
  • クリニック
  • ホームケア

第7章 哺乳管市場:用途別

  • イントロダクション
  • 腫瘍学
  • 消化器科
  • 糖尿病
  • その他

第8章 哺乳管市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Nutricia
  • Medline Industries, Inc.
  • Mead Johnson & Company, LLC.
  • Abbot
  • Meiji Holdings Co., Ltd.
  • Fresenius Kabi AG
  • B. Braun SE
  • Victus Inc.
  • Avanos Medical Inc.
目次
Product Code: KSI061615657

The global feeding tube market was valued at US$1,517.941 million in 2021.

The feeding tube market is anticipated to grow at a steady pace throughout the forecast period. A feeding tube is a medical tool that helps people who are unable to eat or drink feed themselves. Due to difficulty swallowing, an eating disorder, or other feeding problems, a person could require a feeding tube. The rising cases of chronic diseases such as cancer and pre-term births are a major growth factor driving the feeding tube market. Moreover, technological advancements and new product launches to better feed the patients relying on feeding tubes are further expected to propel the feeding tube market.

Growing Prevalence of Multiple Chronic Diseases

There is a rising need for enteral feeding tubes due to the prevalence of chronic diseases propelling the feeding tube market. Patients with illnesses including Parkinson's disease, Alzheimer's disease, and motor neuron disease require careful nutritional control. Enteral feeding is a frequently utilized technique in these patients to improve nutrition and treat lack of appetite, dysphagia, and physical challenges with eating. According to the Alzheimer's Organization, around 6.7 million Americans are living with Alzheimer's condition in 2023. Moreover, irritable bowel syndrome, which affects 10 to 15% of the world's population, affected 25 to 45 million people in the United States in 2020, according to the International Foundation for Gastrointestinal Disorders (IFFGD). The huge cases of these conditions affecting the nutritional intake in the patients are contemplated to boost the feeding tube market size.

Rising Cancer Cases

The growing number of cancer cases particularly oral cancer is a major growth factor propelling the feeding tube market. A feeding tube is implanted to help patients meet their nutritional demands when oral cancer surgery or therapy limits their ability to eat. According to the WHO, oral cancer is the 13th most common cancer globally, and in 2020, there were an estimated 177,757 fatal cases and 377,713 new cases of lip and oral cavity cancer worldwide. Further, because of increased urbanization and modifications in living conditions, the prevalence of major oral illnesses is continuing to rise worldwide as per the WHO. These rising cases and their severe effect on the swallowing process are anticipated to boost the feeding tube market.

Rising Pre-term Births

Premature baby faces difficulty in swallowing, sucking, and breathing, and thus feeding tubes are used to provide an adequate amount of nutrition. The rising number of premature births is pushing the demand for feeding tubes thus boosting the feeding tubes market. According to WHO, there were around 13.4 million preterm babies born in 2020 and the rate of preterm ranged from 4 - 16% across countries. Moreover, preterm birth caused around 1 million deaths in 2020 as per the estimates of the WHO. The rate of preterm births has not decreased in the last decade which further indicates the need for feeding tubes in the coming years thus boosting the feeding tubes market.

Opportunity in the Market

The rising multiple chronic diseases and aging population providea a phenomenal opportunity for the feeding tube market expansion. The rising healthcare expenditure by various nations particularly the developed countries such as the USA further propels the feeding tube market thereby providing an opportunity for advancement in the market. For instance, the US healthcare expenditure in 2021 increased by 2.7% and reached $4.3 trillion which means $12,914 per person as per the CMS data. Further, the technological advancements in the healthcare industry owing to the rising health conditions also provide the opportunity for market players.

Restraints in the Market

Apart from the growth factors, some factors are anticipated to limit the feeding tube market growth. Some of the issues limiting market growth include esophageal ulcers brought on by enteral feeding tubes near the gastrostomy site and physical difficulties such as tube obstruction, tube fracture, tube leakage, and tube mispositioning. Further, the insertion of feeding tubes must be done by experts due to the technicalities involved and the lack of good quality healthcare facilities in low-income nations restricts the feeding tube market growth in those regions.

North America is expected to grow considerably during the forecast period.

The North American region is expected to hold a significant share of the feeding tube market during the forecasted period. Various factors attributed to such a significant share are rising chronic diseases in the region. For instance, 6 in 10 US adults suffer from chronic diseases such as heart disease, cancer, chronic lung disease, and diabetes among others as per the CDC. The yearly expenditure on healthcare is $4.1 trillion in the US and chronic diseases are the leading driver of such a huge expenditure. Moreover, the presence of major market players such as Medline and Abbott further enhances the healthcare system in the region thereby propelling the feeding tube market in the region.

Feeding Tubes Market Players

  • Medline Industries, an American healthcare company is providing medical supplies, and healthcare expertise since 1966. The company provides various feeding tubes for several conditions such as Silicone Gastro Feeding Tubes, Medline 3-Port Gastrotomy Tubes, and PVC Feeding Tubes.
  • Avanos Medical offers a variety of gastrotomy feeding tubes such as MIC G, MIC Transgastric Jejunal, and MIC Key. At approved fill volumes, these feeding tube extends the balloon past the distal tip, reducing the risk of erosion or irritation of the gastric wall.
  • B Braun SE, founded in 1839 is one of the leading medical and pharmaceutical technology companies. Nutritub™ is a flexible polyurethane feeding tube offered by the company for intestinal placement. Additionally, the company offers nasogastric and naso-intestinal tubes for short-term use.

Key Market Development

  • In September 2021, Abbott launched plant-based protein and organic food ingredients Pediasure Harvest™ to address the growing demand from people relying on feeding tubes. This is available in portable, resealable packaging for easy on-the-go feedings and a ready-to-use formula.
  • In August 2020, Otsuka Pharmaceutical launched ENORAS® liquid in coffee and strawberry flavor for enteral feeding tubes. Based on the nutritional research, the product is made of concentrated (1.6 kcal/mL) polymeric enteric nutrition solution that delivers nutrients and energy effectively in small amounts.

Segmentation:

By Type

  • Nasal Tube
  • Gastric Tube
  • Gj-Tube
  • Jejunal Tube

By End-User

  • Hospitals
  • Clinics
  • Home Care

By Application

  • Oncology
  • Gastroenterology
  • Diabetes
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FEEDING TUBE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Nasal Tube
  • 5.3. Gastric Tube
  • 5.4. Gj-Tube
  • 5.5. Jejunal Tube

6. FEEDING TUBE MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hospitals
  • 6.3. Clinics
  • 6.4. Home Care

7. FEEDING TUBE MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Oncology
  • 7.3. Gastroenterology
  • 7.4. Diabetes
  • 7.5. Others

8. FEEDING TUBE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Nutricia
  • 10.2. Medline Industries, Inc.
  • 10.3. Mead Johnson & Company, LLC.
  • 10.4. Abbot
  • 10.5. Meiji Holdings Co., Ltd.
  • 10.6. Fresenius Kabi AG
  • 10.7. B. Braun SE
  • 10.8. Victus Inc.
  • 10.9. Avanos Medical Inc.