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市場調査レポート
商品コード
1321532
ミートフレーバー市場-2023年から2028年までの予測Meat Flavour Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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カスタマイズ可能
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ミートフレーバー市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年07月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ミートフレーバーは、肉のうま味や香りを出すために、麺類、RTE食品、スナック、調理済み肉やロースト肉などの製品に添加される添加物や化合物です。炭化水素、アルデヒド、グルタミン酸、ケトン、アルコール、グアニル酸、フラン、チオフェン、イノシン酸、ピロール、ピリジン、ピラジンなどは、食肉に含まれる多くのフレーバー化合物のひとつです。
食肉製品には、バーベキュー、グリル、ナッツ風味、スモークなどさまざまな風味があり、エキゾチックな風味を求める消費者の需要の高まりに対応しています。複雑、大胆、ニュアンス、強化されたフレーバーに対する需要の高まりにより、新しいミートフレーバーを開発するための技術革新と実験が、予測期間中の世界のミートフレーバー市場を牽引しています。ビーガンやベジタリアンの食生活に対する消費者の意識の違いも、ミートフレーバー需要の急増につながっています。ビーガンやベジタリアンの消費者は肉やその製品を摂取できないため、牛肉、ローストチキン、豚肉と全く同じ味の代替肉製品を探しています。
日本の香料会社長谷川香料によると、多くのミートフレーバーにとって、外食産業は依然として支配的な流通チャネルです。それでも、小売業者とブランドが、特に調理済み商品において、その差を縮める可能性があるのは、時代の流れかもしれません。そのため、HoReCa産業の活況が世界のミートフレーバー市場の成長に寄与しています。
しかし、複雑な法律、規制、食肉製品への副作用の可能性、原材料価格の高騰や変動が、分析期間中のミートフレーバーの世界市場の成長を阻害しています。さらに、ラテン系フレーバーやシリアル風フレーバーなど、革新的で斬新なフレーバーの継続的な発売は、予測期間中、市場参入企業に新たな機会を提供します。
マリネ、ラブ、スパイスを使った付加価値の高い肉や肉類似品は、食体験全体を形作る一方で、利便性と適応性を提供します。ブランドは、新たなフレーバーがローカルかつ世界なルーツを確立するにつれて、本物のローカルな嗜好をアピールすることができます。熱さと甘さのミックス、スモーキーな含味、植物性など、複雑なミートフレーバープロファイルが人気を集めています。柑橘系、ハーブ系、フローラル系など、フレッシュさやウェルネスにつながる軽めのフレーバー・ファミリーへの探求も少しずつ進んでいます。シェフのレシピ、さっぱりとした食感、斬新な食材は代替肉に活気を与え、スモーキーフレーバーやその他の天然植物由来の要素は調理された肉や魚の香りや味を模倣しています。
日本のフレーバー会社長谷川香料が発表した最新動向レポートによると、消費者の57%が、肉をより興味深くするユニークなフレーバーを求めています。また、49%の消費者が、風味はタンパク質を購入する際に重要な要素であると回答しています。食肉および代替食肉用の流行フレーバーの例としては、ファヒータ、ケイジャン、ハラペーニョ、チポトレ、ローズマリー、サルサ・ヴェルデなどがあります。
北米地域は、ミートフレーバー市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、米国などの食肉消費汚染が高いため、予測期間を通じて急速に拡大します。肉は米国の成人の食生活の77%を占めています。米国やカナダなどの市場では、肉および肉代替フレーバーの需要が高いです。米国で最も人気のあるミートフレーバープロファイルはバーベキューです。米国の消費者の約68%が肉製品にバーベキュー風味を好みます。この地域の市場は、菜食主義者やベジタリアン人口の増加によっても拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化と、ヘルシーでエスニック、エキゾチックな風味の肉製品に対する需要の高まりによって拡大しています。さらに、Givadudan、IFF、Firmenichといった主要企業の普及も、この地域におけるミートフレーバーの成長に拍車をかけています。北米地域の主要市場は米国、カナダ、メキシコです。
Meat flavors are additives and compounds added to products such as noodles, ready-to-eat meals, snacks, and precooked or roasted meat to give out the umami taste and odour of meat. Hydrocarbons, aldehydes, glutamate, ketones, alcohols, guanylate, furans, thiophenes, inosinate, pyrrols, pyridines, and pyrazines are among the many flavour compounds present in meat.
Meat products come in various flavours, such as barbeque, grilled, nutty, and smoked, to cater to consumers' growing demand for exotic flavours. Due to the growing demand for complex, bold, nuanced, and enhanced flavours, innovations and experiments to develop new meat flavours are driving the global meat flavour market during the projection period. Rising consumer differences towards vegan and vegetarian diets have also led to a burgeoning demand for meat flavours. Since vegan and vegetarian consumers cannot consume meats and their products, they are looking for alternative meat products that taste exactly like beef, roasted chicken, or pork.
According to the Japanese flavour and fragrance company T Hasegawa, the food service industry remains the dominant distribution channel for many meat flavours. Still, it may be a sign of the times that retailers and brands may close the gap, particularly in prepared items. Therefore, the booming HoReCa industry is contributing to the growth of the global meat flavours market.
However, complex laws, restrictions, possible side effects to meat products, and high & volatile prices of raw materials obstruct the growth of the global market for meat flavours during the analysis period. Moreover, continuous innovative and novel flavour launches, such as Latin flavours and cereal-like flavours, provide new opportunities to market participants during the forecast period.
Value-added meats and meat analogs with marinades, rubs, and spices provide convenience and adaptability while shaping the whole dining experience. Brands can appeal to authentic local preferences as emerging flavours establish local and global roots. Complex meat flavour profiles with a mix of heat and sweetness, smokey overtones, and botanicals are gaining popularity. Exploration into lighter flavour families with links to freshness and wellness, such as citrus, herbal, and floral, is making minor progress. Chef recipes, crisp textures, and novel ingredients liven up meat alternatives, while smoky flavours and other natural plant-based elements mimic the fragrance and taste of cooked meat and fish.
According to the latest trends report published by Japanese flavour company T Hasegawa shows that 57 percent of consumers are looking for unique flavours to make their meat more interesting. 49 percent of consumers say flavour is an important attribute when purchasing proteins. Some examples of trendy flavours for meat and meat alternative include Fajita, Cajun, Jalapeno, Chipotle, Rosemary, and Salsa Verde.
North American region is anticipated to hold a significant market share in meat flavours. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to high meat-consuming pollution in countries such as the US. Meat is part of 77 percent of American adult diets. Meat and meat alternative flavours are in high demand in markets such as the United States and Canada. In the United States, the most popular meat flavour profile is barbecue. Around 68 percent of US consumers prefer barbeque flavour in their meat products. This region's market is also expanding due to the growing vegan and vegetarian population. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for healthy, ethnic, and exotic flavoured meat products. In addition, the prevalence of key market players such as Givadudan, IFF, and Firmenich also spurs the growth of meat flavours in this region. Prime markets in the North American region are the United States, Canada, and Mexico.