市場調査レポート
商品コード
1321527
マンニトール市場-2023年から2028年までの予測Mannitol Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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マンニトール市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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マンニトールは、溶解性と吸湿性が低い糖ポリオールまたは糖アルコールの一種で、甘味料としても医薬品としても使用されます。マンニトールは、天然では樹皮、新鮮なキノコ、褐藻、海藻、ほとんどの果物や野菜に含まれています。人工的に製造されたマンニトールは、一般的にデンプンやスクロースから得られるフルクトースを水素添加して製造されます。腸での吸収が悪いため、マンニトールは低カロリー甘味料です。眼圧を下げ、頭蓋内圧を上げることで緑内障の治療に使われます。注射または吸入により薬用投与されます。効果は通常15分以内に始まり、8時間まで持続します。
消費者の生活の質は、主に個人所得の増加によって大きく向上しました。消費者の健康意識が高まった結果、国民の食習慣は大きく変化しました。さらに、企業は多くの時間と資源を投入して、天然成分で構成された製品や、健康増進に特化した製品を開発しています。その結果、低カロリーの天然甘味料に対する需要の高まりが、予測期間を通じてマンニトールの世界市場の成長を促進しています。マンニトールは消費者の血糖値にほとんど影響を与えないため、糖尿病人口の増加も拡大の原動力となっています。
しかし、複雑な法律、制限、副作用の可能性、知識不足が市場の成長を抑制しています。
マンニトールは、様々な菓子類、特に無糖製品の甘味料として使用されています。マンニトールは溶解性が低く潜熱が高いため、ミントキャンディーやバブルガムの製造に広く使用されています。マンニトールは吸湿性が非常に低く、湿度が98%に達するまで空気中の水分を吸収しないため、ハードキャンディー、ドライフルーツ、チョコレートコーティング、チューインガムなどの被覆材として最適です。マンニトールの優れた風味とテクスチャーは、チュアブルタブレットの賦形剤として好まれています。
マンニトールはショ糖よりもグリセミック指数が低く、糖尿病患者向けの甘味料です。そのため、肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの患者数の増加と消費者の意識の向上が、マンニトールの積極的な拡大をもたらしています。IDFによると、糖尿病は2021年に5億3,700万人に影響を及ぼしています。予測によると、この数字は2030年までに6億4,300万人、2045年までに7億8,300万人に増加する見込みです。5億4,100万人が2型糖尿病を発症するリスクがあります。
また、マンニトールには治療用途もあります。眼圧を下げることにより緑内障の治療に使用され、また頭部外傷の場合には頭蓋内圧の上昇を抑えます。マンニトールは、欧州連合(EU)において、18歳以上の成人の嚢胞性線維症の治療薬として承認されています。また、尿量の減少を伴う腎不全の治療、眼圧の低下、特定の毒素の除去促進、体液貯留の治療も期待できます。したがって、緑内障のような疾患の有病率の上昇は、マンニトールの市場拡大にさらに貢献すると思われます。CDCのデータによると、緑内障は約300万人のアメリカ人を苦しめています。緑内障の最も一般的なタイプは開放隅角で、眼圧の上昇を引き起こします。
アジア太平洋地域は、マンニトール市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康志向の高まり、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間中に高成長を遂げるでしょう。マンニトールは中国やインドなどの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、食習慣の変化と低カロリー製品や飲料の需要の高まりにより拡大しています。マンニトールは血糖値に影響を与えないため、糖尿病患者にとって優れた選択肢となります。その結果、インドや中国などにおける糖尿病罹患率の増加が、この分野の需要を牽引しています。国際糖尿病連合によると、2021年にはインドの成人の8.3%、7,400万人以上が糖尿病に罹患しています。2045年には、この数字は1億2,480万人に増加すると予測されています。2021年には、中国の成人の13%、1億4,000万人以上が糖尿病に罹患しています。2045年には、この数字は1億7,440万人に増加すると予測されています。さらに、Shijiazhuang Huaxu Pharmaceutical Co., Ltd.、Singsino Group Ltd.、Shandong Lianmeng International Trade Co.などの主要市場プレイヤーの普及も、この地域におけるマンニトールの成長に拍車をかけています。アジア太平洋地域の主要市場は、インド、中国、日本、韓国、タイ、台湾、インドネシアです。
Mannitol is a type of sugar polyol or sugar alcohol with low solubility and hygroscopicity and is used as both a sweetener and a drug. Mannitol is naturally found in tree bark, fresh mushrooms, brown algae, seaweed, and most fruits and vegetables. Artificially mannitol is generally manufactured by hydrogenating fructose, which is derived from starch or sucrose. Since the intestines absorb it poorly, mannitol is a low-calorie sweetener. It is used to treat glaucoma by lowering ocular pressure and increasing intracranial pressure. It is administered medically by injection or inhalation. The effects usually start within 15 minutes and extend to 8 hours.
The consumer's quality of life has greatly improved, owing mostly to increased personal income. As a result of rising health consciousness among consumers, the population's eating habits have shifted substantially. Furthermore, firms are investing a lot of time and resources in developing products composed of natural ingredients and specialized goods that improve health. As a result, rising demand for low-calorie natural sweeteners is propelling the growth of the global market for mannitol throughout the projected period. The growing diabetic population is also driving expansion since mannitol has little to no effect on the consumer's blood sugar level.
However, complex laws, restrictions, possible side effects, and a lack of knowledge are restraining the market growth.
Mannitol is used as a sweetener in various confectionary goods, especially sugar-free products. Due to low solubility and high latent heat, mannitol is extensively used to produce mint candies and bubble gums. It has a very low hygroscopicity, meaning that it does not absorb water from the air until the humidity level reaches 98 percent, which makes it an excellent covering for hard candies, dried fruits, chocolate coatings, and chewing gums. Mannitol's excellent flavor and texture make it a preferred excipient for chewable tablets.
Mannitol has a lower glycemic index than sucrose and is a sweetener for diabetic patients. Therefore an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of mannitol. Diabetes has affected 537 million people in 2021, according to the IDF. According to forecasts, this figure is expected to rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. 541 million people are at risk of developing type 2 diabetes.
Mannitol also has therapeutic applications associated with it. It is used to treat glaucoma by lowering ocular pressure and also reduces increased intracranial pressure in case of head trauma. Mannitol is approved in the European Union for treating cystic fibrosis in adults aged 18 and up. It may also treat renal failure with reduced urine production, lower eye pressure, promote the removal of certain toxins, and treat fluid buildup. Therefore, the rising prevalence of diseases such as glaucoma will even further contribute to the market expansion of mannitol. According to CDC data, Glaucoma affects around 3 million Americans. The most common type of glaucoma is open-angle, which causes increasing ocular pressure.
Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in mannitol. This region will witness high growth during the forecast period due to the rising health copiousness among consumers, increased urbanization, and rising disposable income. Mannitol is in high demand in rising markets such as China and India. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. Mannitol does not affect blood sugar levels, making them an excellent choice for diabetic individuals. As a result, increased diabetes incidence in countries such as India and China is driving demand in this area. According to the International Diabetes Federation, 8.3 percent of Indian adults, or more than 74 million people, have been affected by diabetes in 2021. By 2045, this figure is predicted to rise to 124.8 million. Diabetes affected 13 percent of Chinese adults, or more than 140 million individuals, in 2021. By 2045, this figure is predicted to rise to 174.4 million. In addition, the prevalence of key market players such as Shijiazhuang Huaxu Pharmaceutical Co., Ltd., Singsino Group Ltd., and Shandong Lianmeng International Trade Co are also spurring the growth of mannitol in this region. Prime markets in the Asia Pacific region are India, China, Japan, South Korea, Thailand, Taiwan, and Indonesia.