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市場調査レポート
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1302893

微生物培養市場-2023年から2028年までの予測

Microbial Culture Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 125 Pages
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微生物培養市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
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概要

微生物培養市場は予測期間中6.24%のCAGRで成長すると予測されています。

微生物培養は、微生物培養とも呼ばれ、微生物生物をあらかじめ定義された培地中で繁殖させながら、制御された実験室環境で培養する技術です。分子生物学では、研究ツールとして使用される基本的な診断技術です。一般的な微生物培養には、ブロス培養、寒天平板培養、刺胞培養、ウイルス培養、真核細胞培養などがあります。

微生物培養は、感染症の根本原因を特定するために使用される主要な微生物学的診断技術の一つであり、微生物学の研究にも使用されています。そのため、COVID-19、SARS、デング熱、マラリア、豚インフルエンザなどの感染症の流行の増加が市場の成長を促進しています。微生物培養は、飲食品産業にも広く応用されています。微生物培養は発酵機能性食品や飲食品に使用されています。日々の食生活に免疫力を高める食品を取り入れるなど、消費者の体力向上に関する知識の高まりや、健康的なライフスタイルの採用の増加は、微生物培養の需要を増加させ、世界市場の拡大に拍車をかけるであろう。乳製品、製菓、飲料サプリメント、栄養補助食品など、様々なエンドユーザー産業における微生物培養の用途拡大も、予測期間中の需要を促進しています。

しかし、微生物培養の健康上の利点に関する知識不足、特に新興経済国での知識不足、飲食品業界での使用に関する厳しい規則や規制、アレルギーの発生率の増加が、分析期間中の微生物培養の世界市場の成長を妨げています。

機能性食品や飲食品に対する需要の高まりと生物保存の動向が微生物培養の世界市場の成長を支えています。

微生物培養は食品のバイオ保存に採用されています。賞味期限を延長した食品に不可欠な安全基準を求める消費者の要求により、生物保存の必要性が高まっています。生産者は、乳製品、飲料、焼きたてパンなどのポートフォリオを長期間魅力的に維持するための自然な方法に注目しています。消費者がよりクリーン・ラベルの製品を求めているため、微生物培養は生物保存の重要な要素となっています。発酵機能性食品の消費は、健康上の利点や保存性の向上などの有益な特性により、近年大幅に拡大しています。スターターカルチャーは主に発酵食品の調製に使用されます。乳製品、肉、サワードウ、野菜など多くの発酵食品を製造する、よく調査されたスターター培養物は乳酸菌と酵母です。乳製品培養市場は、中国、インド、その他アジア諸国、中東・アフリカ諸国での拡大と技術革新で活況を呈しています。

北米は予測期間中、大きなシェアを占めると予想されています。

北米は微生物培養で大きな市場シェアを占めると予測されています。この地域は糖尿病、高血圧、心臓病などの慢性疾患の有病率が高いため、予測期間中に高成長を遂げると思われます。消費者の健康と福祉に対する関心の高まりとオーガニック製品に対する需要の高まりにより、この地域の消費者は様々なタイプの微生物培養を使用した製品をより多く求めています。微生物培養は驚くほど適応性が高く、機能性食品・飲食品原料、添加物、サプリメント原料として使用できます。このため、米国やカナダなどの国々では、微生物培養由来の栄養素の成長を後押ししています。デュポン、ケリー、ハンセン・ホールディングといった主要市場プレイヤーの高い普及率も、この地域の成長に寄与しています。健康的で自然な商品の利点に関する消費者の知識の増加により、北米市場は力強い発展を遂げています。医薬品や栄養補助食品に使用される培養物が増えるにつれて、この地域の市場拡大が予想されます。

市場動向:

  • 2023年1月、コネティカット大学で実施された研究により、抗生物質に耐性を持つ食品媒介病原体に対処するために保護細菌培養を使用できることが示されました。
  • 2022年6月、シンガポールにあるマサチューセッツ工科大学(MIT)の研究企業、シンガポールMIT研究技術アライアンス(SIT Alliance for Research and Technology)のCritical Analytics For Manufacturing Personalized-Medicine学際研究グループの研究者たちにより、間葉系間質細胞培養における偶発的な微生物汚染を検出する新しい技術が開発されました。この方法により、患者に対する細胞治療製品の迅速かつ正確な試験が可能になります。あまり効果的でないエンドポイント試験とは対照的に、この画期的な技術は機械学習を利用して、培養物が清浄か汚染されているかをほぼリアルタイムで予測します。
  • 2021年10月、レディポール(R)調製培養液のメーカーであるチャーウェル・ラボは、海外市場の拡大に重点を置く継続的な戦略的取り組みの一環として、レディポール製品ラインの世界的販売網にトルコのANT Medikal社を加えることを発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 種類別の世界の微生物培養市場:種類別

  • イントロダクション
  • スターターカルチャー
  • 付属文化とアロマ文化
  • プロバイオティクス

第6章 世界の微生物培養市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • ベーカリー・菓子類
  • 乳製品
  • 果物・野菜
  • 飲料
  • その他

第7章 世界の微生物培養市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Chr. Hansen
  • International Flavours and Fragrances
  • DSM NV
  • Mediterranea Biotecnologie SRL
  • Himedia Laboratories
  • Ingredion Incorporated
  • Kerry Group
  • Givaudan SA(Naturex)
  • Dalton Biotecnologie S.r.l.
  • Corbion
目次
Product Code: KSI061615044

The microbial culture market is estimated to grow at a CAGR of 6.24% during the forecast period.

A microbial culture, also referred to as microbiological culture, is a technique for growing microbial organisms in a controlled laboratory environment while allowing them to reproduce in a predefined culture media. In molecular biology, microbial cultures are fundamental diagnostic techniques employed as research tools. Some popular microbial cultures include broth cultures, agar plates, stab cultures, viral cultures, and eukaryotic cell cultures.

Microbial cultures are one of the main microbiological diagnostic techniques used to identify infectious diseases' root causes and are also used in research in microbiology. Therefore the rising prevalence of infectious diseases such as COVID-19, SARS, dengue, malaria, and swine flu is driving the market's growth. Microbial cultures have also witnessed widespread application in the food and beverage industry. Microbiological cultures are used in fermented functional food and beverages. Growing consumer knowledge of physical fitness, including immunity-boosting foods in their daily diets, and the rising adoption of a healthy lifestyle will increase demand for microbial cultures and spur global market expansion. The growing application of microbial cultures in various end-user industries such as dairy, confectionary, beverages supplements, and nutraceuticals is also propelling the demand during the projection period.

However, the lack of knowledge regarding the health benefits of microbial cultures, particularly in emerging economies, strict rules and regulations regarding its use in the food and beverage industry, coupled with the growing incidence of allergies, is obstructing the growth of the global market for microbial cultures during the analysis period.

The rising demand for functional food and beverage products, along with the growing trend of biopreservation, is supporting the global microbial cultures market growth.

Microbial cultures are employed in the biopreservation of food products. The need for bio-preservation is rising due to consumer demand for essential safety standards in food items with an extended shelf life. Producers are focusing on natural ways to maintain their portfolios of dairy, beverage, and fresh bread items appealing for a longer time. Microbiological cultures are a crucial component of bio-preservation since consumers demand more clean-label products. Consumption of fermented functional food has significantly expanded in recent years due to its beneficial properties such as health advantages, improved shelf life, etc. Starter cultures are primarily used in the preparation of fermented foods. The well-researched starters cultures that manufacture many fermented foods, such as dairy, meat, sourdough, vegetables, etc., are lactic acid bacteria and yeast. The dairy culture markets are enjoying a boom in expansion and innovation in China, India, the rest of Asia, as well as the Middle East and African countries.

North America is anticipated to hold a significant microbial culture market share during the forecast period.

North America is anticipated to hold a significant market share in microbial cultures. This region will witness high growth during the forecast period owing to the high prevalence of chronic diseases such as diabetes, hypertension, and heart diseases. Due to rising interest in health and well-being among consumers and rising demand for organic products, consumers in this region are demanding more and more products with different types of microbial cultures. Microbiological cultures are incredibly adaptable and can be used as functional food and beverage ingredients, additives, and supplement ingredients. This has boosted the growth of nutrients derived from microbial cultures in countries such as the United States and Canada. The high prevalence of key market players such as DuPont, Kerry, and Hansen Holding is also contributing to the region's growth. Due to consumers' increasing knowledge of the benefits of healthy and natural goods, the North American market is seeing strong development. The regional market expansion is anticipated to increase as more cultures are used in pharmaceutical and nutraceutical products.

Market Developments:

  • In January 2023, a study conducted at the University of Connecticut showed that protective bacterial cultures could be used to tackle food-borne pathogens resistant to antibiotics.
  • In June 2022, a new technique for detecting accidental microbial contamination in mesenchymal stromal cell cultures was developed by researchers from the Critical Analytics For Manufacturing Personalized-Medicine interdisciplinary research group at the Singapore-MIT Alliance for Research and Technology, MIT's research enterprise in Singapore. This method enables quick and accurate testing of cell therapy products for patients. In contrast to less effective end-point testing, this ground-breaking technique uses machine learning to forecast whether a culture is clean or contaminated in almost real-time.
  • In October 2021, Cherwell Labs, the maker of Redipor® prepared culture medium, announced the addition of ANT Medikal in Turkey to its global distribution network for the Redipor product line as part of its ongoing strategic focus on expanding its foreign markets.

Market Segmentation:

By Type

  • Starter Cultures
  • Adjunct and Aroma Cultures
  • Probiotics

By End User

  • Bakery and Confectionery
  • Dairy
  • Fruits and Vegetables
  • Beverages
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL MICROBIAL CULTURE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Starter Cultures
  • 5.3. Adjunct and Aroma Cultures
  • 5.4. Probiotics

6. GLOBAL MICROBIAL CULTURE MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bakery and Confectionery
  • 6.3. Dairy
  • 6.4. Fruits and Vegetables
  • 6.5. Beverages
  • 6.6. Others

7. GLOBAL MICROBIAL CULTURE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Chr. Hansen
  • 9.2. International Flavours and Fragrances
  • 9.3. DSM NV
  • 9.4. Mediterranea Biotecnologie SRL
  • 9.5. Himedia Laboratories
  • 9.6. Ingredion Incorporated
  • 9.7. Kerry Group
  • 9.8. Givaudan SA (Naturex)
  • 9.9. Dalton Biotecnologie S.r.l.
  • 9.10. Corbion