市場調査レポート
商品コード
1295398
ベビーケア用品の世界オンライン市場-2023年から2028年までの予測Global Online Baby Care Products Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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ベビーケア用品の世界オンライン市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年06月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ベビーケア用品の世界オンライン市場は、予測期間中に12.89%の複合年間成長率で成長し、2021年の282億8,500万米ドルから2028年には660億7,700万米ドルに達すると予測されています。
ベビーケア用品は、3歳未満の乳幼児に使用されることを意図した製品です。ベビー用品には、マイルドで刺激が少ない成分が選ばれて使用されます。乳児の衛生に対する親の関心の高まり、急速な都市化、世界のライフスタイルの変化が、世界のベビーケア市場を牽引すると予想されています。米国商務省国勢調査局によると、2023年第1四半期のeコマース売上高は2022年第1四半期と比較して7.8%増加し、小売売上高全体の15.1%をeコマース売上高が占めました。
スマートフォンとモバイルアプリの普及が、オンラインベビーケア用品市場をさらに押し上げています。mコマースは利便性と外出先からのアクセスを提供するため、消費者はいつでもどこでも購入でき、市場成長に貢献しています。全体として、インターネット普及率の上昇、利便性、幅広い品揃え、競合市場競争、消費者レビュー、世界なアクセシビリティ、モバイルコマースの影響により、市場は引き続き成長しています。これらの促進要因が消費者の嗜好と行動を形成し続けているため、市場は今後数年間、持続的な成長を遂げると予想されます。
インターネット普及率の向上は、オンライン・ベビーケア用品市場の成長の主要な促進要因です。インターネット普及率の上昇に伴い、より多くの人々がオンライン・プラットフォームにアクセスするようになります。このような顧客基盤の拡大により、オンライン小売業者は、ベビーケア用品の実店舗へのアクセスが容易でない個人を含む、より多くの利用者にリーチできるようになります。特に小さな子どもを持つ親は、時間に制約があり、実店舗に足を運ぶことが難しい場合が多いです。オンライン・ショッピングでは、いつでもどこからでもベビーケア用品を閲覧・購入できるため、手間のかからないショッピング体験ができます。
乳児用調製粉乳市場は、特定の要件を満たすための製品バリエーションを可能にするセグメントであるため、大幅な成長が見込まれます。これには、年齢層別(新生児、乳児、幼児など)の調製粉乳や、特定の健康状態やアレルギーを持つ乳児向けの特殊な調製粉乳が含まれます。乳児用調製粉乳を使うかどうかは、両親の個人的な選択であり、利便性、ライフスタイル、病状、個人的な好みなど、さまざまな要因に影響されます。母乳育児と調製粉乳での育児を併用する親もいれば、乳児用調製粉乳だけに頼る親もいます。
このような効果的な選択肢が市場の成長を後押ししている以外に、ベビーフード業界の乳児用調製粉乳分野の成長に寄与している主な発展がいくつかあります。例えば、2022年7月、ダノンはベジタリアン、フレキシタリアン、植物ベースの食事に適した乳製品と植物系調製粉乳のブレンドAptamilを発売しました。この調製粉乳は、60%の植物性タンパク質と乳製品タンパク質を混合したものです。
オンラインベビーケア用品市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に地理的に区分されます。評価期間中に北米のベビーケア用品市場の拡大を大きく促進すると予想される重要な要素の1つは、この地域で働く女性の割合が増加していることです。米国の乳幼児がベビーフードや乳児用調製粉乳を多用するため、ベビーケア用品の大半をベビーフードが占めています。一方、アジア太平洋地域では都市化とインターネットの普及が進んでおり、同地域のオンラインベビーケア用品市場の拡大に拍車がかかると予想されます。
2021年4月に発表されたMove.orgのデータによると、流行以来、両親はベビーケアにより多くの支出をしています。例えば、2021年3月現在、コロンビア特別区の親は収入の26.3%を育児に費やしており、マサチューセッツ州では24.4%、インディアナ州では21.9%、ニューヨーク州では21.3%となっています。
消費力の上昇、子育てスタイルの変化、自立心の高まり、スマートフォンの市場参入企業の増加、女性の労働参加率の上昇などが、市場の拡大に寄与すると予測されています。こうした背景から、多くのメーカーがベビーケア用品のオンライン販売に力を入れています。例えば、コティ社は2021年9月に有名なベビーブランドであるカイリーベビーと提携し、ビーガン、無農薬、グルテンフリーの乳児用シャンプー、コンディショナー、ローションのラインを提供しました。同ブランドの消費者向け直販サイトでは、この商品を宣伝しています。
The global online baby care products market is expected to grow at a compound annual growth rate of 12.89% over the forecast period reaching US$66.077 billion in 2028 from US$28.285 billion in 2021.
Baby care products are products intended to be used on infants and children under the age of three. Ingredients chosen for their mildness and non-irritability are used in baby products. An increase in parental concern over baby hygiene, rapid urbanization, and changing lifestyles across the globe are expected to drive the global baby care market. According to The Census Bureau of the Department of Commerce, US, there was an increase of 7.8% in e-commerce sales in the first quarter of 2023 compared to the first quarter of 2022, along with the 15.1% e-commerce sales of the total retail sales.
The widespread adoption of smartphones and mobile apps has further boosted the online baby care products market. Mobile commerce offers convenience and on-the-go accessibility, allowing consumers to purchase anytime and anywhere, contributing to market growth. Overall, the market continues to thrive due to increasing internet penetration, convenience, wide product assortment, competitive pricing, consumer reviews, global accessibility, and the influence of mobile commerce. As these drivers continue to shape consumer preferences and behavior, the market is expected to experience sustained growth in the coming years.
The increase in internet penetration is a key driver of growth in the online baby care products market. As internet penetration increases, more people gain access to online platforms. This expanded customer base allows online retailers to reach a larger audience, including individuals who may not have easy access to physical baby care product stores. Parents, especially those with young children, often face time constraints and find it challenging to visit physical stores. Online shopping allows them to browse and purchase baby care products at any time and from anywhere, providing a hassle-free shopping experience.
The milk formula market is expected to grow significantly as this segment allows product variations to meet specific requirements. This includes formulas for different age groups (such as newborns, infants, and toddlers) and specialized formulas for infants with specific health conditions or allergies. The decision to use milk formula is a personal choice made by parents, influenced by various factors such as convenience, lifestyle, medical conditions, and personal preferences. Some parents may combine breastfeeding with formula feeding, while others rely solely on milk formula.
Apart from such effective options which are driving the growth of the market, there are some key developments that have contributed to the growth of the milk formula segment in the baby food industry. For instance, in July 2022, Danone launched a blend of dairy and plant-based baby formula Aptamil, suitable for vegetarian, flexitarian, and plant-based diets. It consists of 60% plant-based protein mixed with dairy protein.
The online baby care products market is geographically segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific regions. One of the key elements anticipated to significantly fuel the expansion of the baby care products market in North America during the assessment period is the rising proportion of working women in the area. Baby food accounts for the majority of baby care goods due to the extensive use of baby food and formula by American infants. On the other hand, the growing urbanization and internet penetration in the Asia Pacific is anticipated to fuel the expansion of the online baby care products market in the region.
According to data from Move.org released in April 2021, parents have been spending more on baby care since the epidemic. For instance, as of March 2021, parents in the District of Columbia spent 26.3% of their income on child care, 24.4% in Massachusetts, 21.9% in Indiana, and 21.3% in New York.
The rise in spending power, changing parenting styles, rising independence, growing penetration of smartphones, and rising participation of women in the workforce are all predicted to contribute to the market's expansion. Owing to this, many manufacturers are focusing on online sales of baby care products. For instance, Coty Inc. teamed up with the well-known baby brand Kylie Baby in September 2021 to provide a line of shampoos, conditioners, and lotions for babies that are vegan, cruelty-free, and gluten-free. On the brand's direct-to-consumer website, the goods are promoted.