表紙:ベビーケア用品の世界オンライン市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1295398

ベビーケア用品の世界オンライン市場-2023年から2028年までの予測

Global Online Baby Care Products Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビーケア用品の世界オンライン市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベビーケア用品の世界オンライン市場は、予測期間中に12.89%の複合年間成長率で成長し、2021年の282億8,500万米ドルから2028年には660億7,700万米ドルに達すると予測されています。

ベビーケア用品は、3歳未満の乳幼児に使用されることを意図した製品です。ベビー用品には、マイルドで刺激が少ない成分が選ばれて使用されます。乳児の衛生に対する親の関心の高まり、急速な都市化、世界のライフスタイルの変化が、世界のベビーケア市場を牽引すると予想されています。米国商務省国勢調査局によると、2023年第1四半期のeコマース売上高は2022年第1四半期と比較して7.8%増加し、小売売上高全体の15.1%をeコマース売上高が占めました。

促進要因

スマートフォンの普及。

スマートフォンとモバイルアプリの普及が、オンラインベビーケア用品市場をさらに押し上げています。mコマースは利便性と外出先からのアクセスを提供するため、消費者はいつでもどこでも購入でき、市場成長に貢献しています。全体として、インターネット普及率の上昇、利便性、幅広い品揃え、競合市場競争、消費者レビュー、世界なアクセシビリティ、モバイルコマースの影響により、市場は引き続き成長しています。これらの促進要因が消費者の嗜好と行動を形成し続けているため、市場は今後数年間、持続的な成長を遂げると予想されます。

インターネット普及率の上昇。

インターネット普及率の向上は、オンライン・ベビーケア用品市場の成長の主要な促進要因です。インターネット普及率の上昇に伴い、より多くの人々がオンライン・プラットフォームにアクセスするようになります。このような顧客基盤の拡大により、オンライン小売業者は、ベビーケア用品の実店舗へのアクセスが容易でない個人を含む、より多くの利用者にリーチできるようになります。特に小さな子どもを持つ親は、時間に制約があり、実店舗に足を運ぶことが難しい場合が多いです。オンライン・ショッピングでは、いつでもどこからでもベビーケア用品を閲覧・購入できるため、手間のかからないショッピング体験ができます。

市場動向:

  • 2020年、J&Jコンシューマーは、2020年9月のJohnsonsとJohnsonsのプレスリリースにあるように、オンライン・ベビーケア市場の大幅な盛り上がりを見て、2020年後半にAmazon、Flipkart、Big Basket、First Cryなどのeコマース・プラットフォームでローション、クリーム、オイルなどのベビーケア用品を発売しました。
  • 欧州の2社は2020年7月にイタリアでベビーフードの合弁会社を設立し、100%オーガニック商品の普及に努めました。この提携により、Heroはオーガニックスプレッドやスナック菓子だけでなく、中核となる乳幼児市場にも手を広げることができ、開拓の余地は十分にあります。MadreNatura事業は、Hero Soloブランドの27品目をイタリア全土のセレクト食品店、薬局、乳幼児専門店、eコマースネットワークで販売しています。
  • 2022年5月、アボット・ラボラトリーズのインド部門は、問題を抱えた米国ミシガン州の事業所で製造された乳児用調製粉乳のリコールを完了しました。この感染症の後、同社は米国やその他の国々でシミラック、アリメンタム、エレケアなどの調製粉乳を発売しました。

ベビーフードと乳児用調製粉乳の需要拡大。

乳児用調製粉乳市場は、特定の要件を満たすための製品バリエーションを可能にするセグメントであるため、大幅な成長が見込まれます。これには、年齢層別(新生児、乳児、幼児など)の調製粉乳や、特定の健康状態やアレルギーを持つ乳児向けの特殊な調製粉乳が含まれます。乳児用調製粉乳を使うかどうかは、両親の個人的な選択であり、利便性、ライフスタイル、病状、個人的な好みなど、さまざまな要因に影響されます。母乳育児と調製粉乳での育児を併用する親もいれば、乳児用調製粉乳だけに頼る親もいます。

このような効果的な選択肢が市場の成長を後押ししている以外に、ベビーフード業界の乳児用調製粉乳分野の成長に寄与している主な発展がいくつかあります。例えば、2022年7月、ダノンはベジタリアン、フレキシタリアン、植物ベースの食事に適した乳製品と植物系調製粉乳のブレンドAptamilを発売しました。この調製粉乳は、60%の植物性タンパク質と乳製品タンパク質を混合したものです。

地理的洞察:

オンラインベビーケア用品市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に地理的に区分されます。評価期間中に北米のベビーケア用品市場の拡大を大きく促進すると予想される重要な要素の1つは、この地域で働く女性の割合が増加していることです。米国の乳幼児がベビーフードや乳児用調製粉乳を多用するため、ベビーケア用品の大半をベビーフードが占めています。一方、アジア太平洋地域では都市化とインターネットの普及が進んでおり、同地域のオンラインベビーケア用品市場の拡大に拍車がかかると予想されます。

米国は大きな市場シェアを占めています。

2021年4月に発表されたMove.orgのデータによると、流行以来、両親はベビーケアにより多くの支出をしています。例えば、2021年3月現在、コロンビア特別区の親は収入の26.3%を育児に費やしており、マサチューセッツ州では24.4%、インディアナ州では21.9%、ニューヨーク州では21.3%となっています。

消費力の上昇、子育てスタイルの変化、自立心の高まり、スマートフォンの市場参入企業の増加、女性の労働参加率の上昇などが、市場の拡大に寄与すると予測されています。こうした背景から、多くのメーカーがベビーケア用品のオンライン販売に力を入れています。例えば、コティ社は2021年9月に有名なベビーブランドであるカイリーベビーと提携し、ビーガン、無農薬、グルテンフリーの乳児用シャンプー、コンディショナー、ローションのラインを提供しました。同ブランドの消費者向け直販サイトでは、この商品を宣伝しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 オンラインベビーケア用品市場の分析:タイプ別

  • イントロダクション
  • ベビーフード
    • 乾燥ベビーフード
    • 乳児用調製粉乳
    • その他
  • ベビー用スキンケア製品
    • ローション
    • クリーム
    • その他
  • ベビー用ヘアケア製品
    • オイル
    • シャンプー
    • その他
  • 乳児の安全と便利な製品
    • 乳母車
    • ベビーカー
    • その他

第6章 オンラインベビーケア用品市場の分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • インドネシア
    • タイ
    • 台湾
    • その他

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第8章 企業プロファイル

  • Nature's One
  • Nestle
  • Johnson and Johnson
  • Himalaya Wellness Company
  • Mamaearth
  • The Honest Company, Inc.
  • Amishi Consumer Technologies Private Limited(MyGlamm)
  • Redsbaby
目次
Product Code: KSI061612959

The global online baby care products market is expected to grow at a compound annual growth rate of 12.89% over the forecast period reaching US$66.077 billion in 2028 from US$28.285 billion in 2021.

Baby care products are products intended to be used on infants and children under the age of three. Ingredients chosen for their mildness and non-irritability are used in baby products. An increase in parental concern over baby hygiene, rapid urbanization, and changing lifestyles across the globe are expected to drive the global baby care market. According to The Census Bureau of the Department of Commerce, US, there was an increase of 7.8% in e-commerce sales in the first quarter of 2023 compared to the first quarter of 2022, along with the 15.1% e-commerce sales of the total retail sales.

Drivers:

Widespread adoption of smartphones.

The widespread adoption of smartphones and mobile apps has further boosted the online baby care products market. Mobile commerce offers convenience and on-the-go accessibility, allowing consumers to purchase anytime and anywhere, contributing to market growth. Overall, the market continues to thrive due to increasing internet penetration, convenience, wide product assortment, competitive pricing, consumer reviews, global accessibility, and the influence of mobile commerce. As these drivers continue to shape consumer preferences and behavior, the market is expected to experience sustained growth in the coming years.

Increasing internet penetration.

The increase in internet penetration is a key driver of growth in the online baby care products market. As internet penetration increases, more people gain access to online platforms. This expanded customer base allows online retailers to reach a larger audience, including individuals who may not have easy access to physical baby care product stores. Parents, especially those with young children, often face time constraints and find it challenging to visit physical stores. Online shopping allows them to browse and purchase baby care products at any time and from anywhere, providing a hassle-free shopping experience.

Market Developments:

  • In 2020, J&J Consumer launched baby care goods such as lotion, cream, and oil on e-commerce platforms such as Amazon, Flipkart, Big Basket, and First Cry in the second half of 2020 after seeing a massive boost in the online baby care market as per the press release by Johnsons and Johnsons in September 2020.
  • Two European companies created a baby food joint venture in Italy in July 2020 to promote 100% organic goods. This collaboration has enabled Hero to expand its reach beyond organic spreads and snack foods into the core infant market, with plenty of room for development. The MadreNatura business sells 27 goods under the Hero Solo brand in select food shops, pharmacies, and infant specialty stores throughout Italy and through its e-commerce network.
  • In May 2022, Abbott Laboratories' division in India was successful in completing a recall of infant formula items made from the company's troubled Michigan operation in the United States. Following the infections, the business introduced a variety of powdered Similac, Alimentum, and EleCare formulae in the US and other countries.

Growing demand for baby food and milk formula.

The milk formula market is expected to grow significantly as this segment allows product variations to meet specific requirements. This includes formulas for different age groups (such as newborns, infants, and toddlers) and specialized formulas for infants with specific health conditions or allergies. The decision to use milk formula is a personal choice made by parents, influenced by various factors such as convenience, lifestyle, medical conditions, and personal preferences. Some parents may combine breastfeeding with formula feeding, while others rely solely on milk formula.

Apart from such effective options which are driving the growth of the market, there are some key developments that have contributed to the growth of the milk formula segment in the baby food industry. For instance, in July 2022, Danone launched a blend of dairy and plant-based baby formula Aptamil, suitable for vegetarian, flexitarian, and plant-based diets. It consists of 60% plant-based protein mixed with dairy protein.

Geographic Insights:

The online baby care products market is geographically segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific regions. One of the key elements anticipated to significantly fuel the expansion of the baby care products market in North America during the assessment period is the rising proportion of working women in the area. Baby food accounts for the majority of baby care goods due to the extensive use of baby food and formula by American infants. On the other hand, the growing urbanization and internet penetration in the Asia Pacific is anticipated to fuel the expansion of the online baby care products market in the region.

The United States held a significant market share.

According to data from Move.org released in April 2021, parents have been spending more on baby care since the epidemic. For instance, as of March 2021, parents in the District of Columbia spent 26.3% of their income on child care, 24.4% in Massachusetts, 21.9% in Indiana, and 21.3% in New York.

The rise in spending power, changing parenting styles, rising independence, growing penetration of smartphones, and rising participation of women in the workforce are all predicted to contribute to the market's expansion. Owing to this, many manufacturers are focusing on online sales of baby care products. For instance, Coty Inc. teamed up with the well-known baby brand Kylie Baby in September 2021 to provide a line of shampoos, conditioners, and lotions for babies that are vegan, cruelty-free, and gluten-free. On the brand's direct-to-consumer website, the goods are promoted.

Market Segmentation:

By Type

  • Baby Food
  • Dried Baby Food
  • Milk Formula
  • Others
  • Baby Skin Care Products
  • Lotions
  • Creams
  • Others
  • Baby Hair Care Products
  • Oils
  • Shampoo
  • Others
  • Baby Safety and Convenience Products
  • Prams
  • Strollers
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa (MEA)
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ONLINE BABY CARE PRODUCTS MARKET ANALYSIS, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Baby Food
    • 5.2.1. Dried Baby Food
    • 5.2.2. Milk Formula
    • 5.2.3. Others
  • 5.3. Baby Skin Care Products
    • 5.3.1. Lotions
    • 5.3.2. Creams
    • 5.3.3. Others
  • 5.4. Baby Hair Care Products
    • 5.4.1. Oils
    • 5.4.2. Shampoo
    • 5.4.3. Others
  • 5.5. Baby Safety and Convenience Products
    • 5.5.1. Prams
    • 5.5.2. Strollers
    • 5.5.3. Others

6. ONLINE BABY CARE PRODUCTS MARKET ANALYSIS, BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. United States
    • 6.2.2. Canada
    • 6.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. Brazil
    • 6.3.2. Argentina
    • 6.3.3. Others
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. UK
    • 6.4.2. Germany
    • 6.4.3. France
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Others
  • 6.5. Middle East and Africa (MEA)
    • 6.5.1. Saudi Arabia
    • 6.5.2. UAE
    • 6.5.3. Others
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. China
    • 6.6.2. Japan
    • 6.6.3. South Korea
    • 6.6.4. India
    • 6.6.5. Indonesia
    • 6.6.6. Thailand
    • 6.6.7. Taiwan
    • 6.6.8. Others

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Vendor Competitiveness Matrix

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Nature's One
  • 8.2. Nestle
  • 8.3. Johnson and Johnson
  • 8.4. Himalaya Wellness Company
  • 8.5. Mamaearth
  • 8.6. The Honest Company, Inc.
  • 8.7. Amishi Consumer Technologies Private Limited (MyGlamm)
  • 8.8. Redsbaby