|
市場調査レポート
商品コード
1295356
乳児用調製粉乳の世界市場-2023年から2028年までの予測Global Infant Formula Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
乳児用調製粉乳の世界市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年06月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
乳児用調製粉乳は通常、12ヵ月未満の乳児を対象としており、液体または粉末からカップ授乳用に調製されます。調製粉乳の需要は、母親または赤ちゃんに影響を及ぼす病状により増加しています。WHOとユニセフによると、妊娠中の母親と授乳中の母親の半数以上が、調製粉乳を製造している企業のマーケティングに影響され、その製品を購入しています。新生児人口の増加は、この市場の成長を促進する要因です。
ミレニアル世代の親は、オンラインで入手可能な情報により、乳児に必要な栄養要件に精通しており、知識を得るための健全な雰囲気を作り出しています。そのため、より栄養価が高く、子どもにとってより有益な製品に親の関心が集まっています。また、ミレニアル世代の親たちは、より優れた栄養価を持つ植物性製品を求めています。そのため、子供の食事にそのような栄養価の高いものを取り入れることも好まれています。
近年、ミルクプロテインを主成分とする調製粉乳の需要が増加しています。小児科医は、母乳の代替品としてミルクプロテインを使った調製粉乳を頻繁に勧めています。新生児に必要な栄養を満たす、ミルクプロテインを主成分とする調製粉乳がいくつかあることが、この需要を後押ししています。企業は研究開発に資金を費やし、ミルクプロテインにアレルギーを持つ新生児や不耐性の新生児のニーズに特化したソリューションを開発しています。
多くの企業が、乳児用調製粉乳部門を中心とするオンラインベビーフード市場に潜在的なビジネスチャンスがあると見て、eコマースプラットフォームにベビーフード製品販売店を設立しています。流通チャネル別に見ると、オンラインプラットフォームは、アクセスのしやすさ、積極的なオファー、品質保証といった様々な属性により人気を集めています。さらに、オンラインプラットフォームは徐々に市場で大きなシェアを獲得しつつあります。
北米諸国 - 米国、メキシコ、カナダは先進国です。そのため、急速に近代化が進んでいます。また、両親が共働きであるため、家族の可処分所得も増加しており、たとえ通常より高額になったとしても、質の高い製品を子供に与えようとします。この地域の市場企業は、戦略的投資を行い、幅広い顧客層に対応する新製品を発売するため、大規模な研究開発を行っています。例えば、2020年11月、カナダでは、アボット社が2'-フコシラクトースオリゴ糖†(2'-FL†)配合の乳児用調製粉乳「シミラックプロアドバンス」を発売しました。
The milk formula is usually designed for infants under 12 months and is prepared for cup feeding from liquid or powder. The demand for milk formula is increasing due to medical conditions that affect either the mother or the baby. According to WHO and UNICEF, more than half of expecting mothers and breastfeeding mothers are influenced by the marketing done by the companies that produce milk formula products and therefore end up buying those products. The increasing population of newborns is a driving factor for the growth of this market.
Millennial parents are well-versed with the required nutritional requirement for their infants due to information that is available online, which creates a healthy atmosphere for gaining knowledge. And therefore, the parents' focus has been on better nutritional and more beneficial products for their children. Millennial parents have also been demanding plant products, as they possess better nutritional value. Therefore, they also like to have such nutritional value in their kid's food intake.
The formulas with cow milk protein as the main ingredient has seen a rise in demand in recent years. Pediatricians frequently suggest formula made with protein from cow's milk as a breast milk alternative. It is fueled by the availability of several cow milk protein-based formula compositions that meet nutritional requirements for newborns. Businesses are spending money on R&D to develop solutions specifically suited to the needs of newborns that are allergic to or intolerant of types of cow milk protein.
Many businesses have witnessed potential business opportunities in the online baby food market, focusing on the baby formula segment, and therefore have settled on e-commerce platforms to establish baby food product stores there. By distribution channel, online platforms have been gaining popularity due to various attributes such as easy accessibility, festive offers, and quality assurance. Furthermore, online platforms are slowly gaining a significant share of the market.
The North American countries- USA, Mexico, and Canada are developed countries. Therefore, they are rapidly modernizing. The families' disposable income is also increasing as both parents are now working, so they aim to provide quality products to their children even if they cost them more than normal. The market players in this region are conducting extensive research and development to make strategic investments and launch new products for catering wide customer base. For instance, in November 2020, in Canada, Abbott launched an infant formula- Similac Pro-Advance with 2'-Fucosyllactose Oligosaccharide† (2'-FL†).