市場調査レポート
商品コード
1279605

Web会議市場-2023年から2028年までの予測

Web Conferencing Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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Web会議市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年04月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

Web会議の世界市場は、2021年の142億6,500万米ドルから2028年には325億6,600万米ドルに達し、CAGR12.52%で成長すると予測されています。ウェブキャスト、オンラインコラボレーション、ウェブミーティング、バーチャルプレゼンテーション、ウェビナーなどが、実施されるウェブ会議の最も顕著なタイプです。Web会議ソリューションの採用により、消費者は洗練されたオンライン会議プラットフォームを構築し、交通費を削減し、遠隔地から重要な会議やカンファレンスに参加することができるようになりました。その結果、教育、BFSI、ヘルスケア、IT業界の大手企業は、ホスト型、オンプレミス型、マネージド型のWeb会議を導入し、Web会議ソフトウェアとソリューションを利用しています。したがって、ウェブ会議の消費を刺激するさまざまな要因を考慮すると、Web会議市場は予測期間中に大幅に成長すると予想されます。

市場促進要因

5Gなどの技術的進歩

インターネット技術の進化と世界中のインターネット接続の増加は、Web会議ソフトウェアのさらなる需要を生み出しています。5Gネットワークの採用など、インターネットの発展により、ユーザーはより速く、より質の高いオンライン会議にアクセスすることができるようになりました。また、先進国や発展途上国でのインターネット普及率の向上は、バーチャルコミュニケーション、コマース、ゲーム分野の成長機会を提供しています。このため、世界各国の政府は、都市部や遠隔地でも国民がインターネットにアクセスしやすくするための政策やイニシアチブを策定しています。例えば、インド政府は、2022年にReliance JioとAirtelがインドで5Gインターネットサービスを導入することを発表しました。また、世界銀行は、世界人口に占めるインターネット利用者の割合が、2019年の54%から2020年には60%に増加すると推定しています。したがって、消費の拡大やインターネット技術の進歩は、Web会議市場の成長を促進する主要な要因となっています。

企業におけるリモートワーク文化へのシフト

パンデミック時に実施されたロックダウンは、雇用のリモートワーク制度に向けた企業業界の大転換を引き起こしました。米国政府国勢調査局は、2021年の米国コミュニティ調査で、在宅勤務を選択する従業員の数が2019年の900万人から2021年には2,760万人に増加したと報告しています。また、スタンフォード大学が実施した調査では、自宅などの遠隔地で仕事をすると、従業員のパフォーマンスが約22%向上することが明らかになりました。リモートワークの導入により、従業員はワークライフバランスを改善し、士気を高め、ストレスレベルを下げることができます。在宅勤務には様々なメリットがあるため、企業はリモートワークを継続するために、長期的なハイブリッドワークモデルの開発を検討しています。Amazon Web Services、Google、Spotify、Dell Technologiesなどは、ハイブリッドワークやリモートワークモデルを採用している代表的な企業です。したがって、企業の労働人口動態の変化は、Web会議サービスに対する高い需要を生み出しています。例えば、Zoom Video Communications Inc.の純利益は、2020年の2,500万米ドルから2022年には13億7,500万米ドルに増加しました。したがって、さまざまな業界でハイブリッドワークやリモートワークの文化が受け入れられ、Web会議市場の成長が促進されるでしょう。

技術的な問題別引き起こされる障害は、Web会議市場の成長を制限する可能性があります。

Web会議ソフトウェアの効率性は、安定したインターネット・ネットワークの利用や、ソフトウェアとデバイスの互換性に依存します。ビデオ会議ソリューションを製造する米国Highfive社が実施した調査によると、オンラインビデオ会議の約40%が、オーディオシステムなどのコンピュータハードウェアの不具合やビデオ会議ソフトウェアとの互換性の問題による技術的問題に直面していることが明らかになりました。また、ネットワークの不具合や天候の乱れによるインターネット接続の不安定さも、Web会議の手法の非効率につながる可能性があります。したがって、ビデオ会議ソリューションにおける技術的な問題の蔓延は、Web会議市場の急拡大を抑制する可能性があります。

最近の市場開拓について

  • 2023年3月、Vonageは、異なるビジネスプラットフォームやウェブサイトの対話要件を満たすようにカスタマイズできるVonage Meetings APIを発表し、新しいビデオ会議サービスを導入しました。2023年3月、ビデオ通信アプリケーションの制作を専門とする株式会社クイックオムは、1回の会議で約1万人のユーザー別巨大な会議に対応できる、Web3ソリューションのアップグレード版「Chat3.one」の発売を宣言しました。2022年8月には、会議室用ハードウェアの製造を主な事業とするMimo Monitorsが、Google、Zoom、MicrosoftのWeb会議ソリューションを統合し、オンラインで働く従業員のための最初の製品「Unify Meeting」を発表し、ビデオ会議市場に参入しました。

アジア太平洋地域は、Web会議市場において、予測期間中、顕著なシェアを維持すると予想されます。

アジア太平洋地域のWeb会議市場は、この地域のユーザーによるオンライン教育活動や在宅勤務の採用が増加した結果、大流行期に成長を遂げました。日本、中国、インド、韓国、オーストラリアなどの新興国では、教育サービスの範囲を拡大するために、オンライン学位コースを提供し、ウェビナーを実施する大学や教育機関の数が増加しています。例えば、インドの大学助成委員会は、インドにおけるオンライン教育部門が2021年から2022年にかけて170%増加するとエスカレートしたことを明らかにしました。さらに、UGCは、オンライン教育コースに登録する学生数が2021年の25,905人から2022年には72,400人に増加したことも報告しています。大学によるオンライン教育サービスの採用により、授業の実施や学生との交流のためにオンラインミーティングを実施する必要が生じます。したがって、アジア諸国におけるバーチャル大学コースの消費の拡大により、アジア太平洋地域におけるWeb会議市場の拡大が期待されます。

主な市場セグメンテーション

提供サービス別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

デプロイメント別

  • ホスト型Web会議
  • オンプレミス型Web会議
  • マネージド型Web会議

業界別

  • BFSI
  • 教育
  • ヘルスケア
  • 政府・防衛
  • IT・通信
  • メディア・エンターテインメント
  • その他

地域別にみる

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国日本
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 Web会議市場:提供別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 Web会議市場:展開別

  • イントロダクション
  • ホストされているWeb会議
  • オンプレミスのWeb会議
  • 管理対象のWeb会議

第7章 Web会議市場:業界別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 教育
  • ヘルスケア
  • 政府と防衛
  • IT&テレコム
  • メディアとエンターテイメント
  • その他

第8章 Web会議市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Adobe Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Cisco Systems Inc.
  • Citrix Systems, Inc.(Cloud Software Group)
  • Google LLC(Alphabet Inc.)
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
  • Huawei Services Co., Limited
  • RingCentral, Inc.
  • AT&T
  • Genesys
  • IBM
目次
Product Code: KSI061614883

The global web conferencing market is projected to grow at a CAGR of 12.52% to reach US$32.566 billion in 2028 from US$14.265 billion in 2021. Webcasts, online collaborations, web meetings, virtual presentations, and webinars are the most prominent types of web conferences conducted. The adoption of web conferencing solutions enables consumers to create sophisticated online meeting platforms, lower their transportation expenses, and attend important meetings and conferences from remote locations. As a result of this, leading companies in the education, BFSI, healthcare, and IT industries are consuming web conferencing software and solutions by deploying hosted, on-premises, and managed web conferencing. Therefore, considering the various factors stimulating the consumption of web conferences, it can be anticipated that the web conferencing market will considerably grow over the forecast period.

Market Drivers

Technological advancements such as 5G and more

The evolution of internet technology and the increase in internet connection across the world are creating more demand for web conferencing software. The developments in the internet such as the adoption of the 5G network enable users to access faster and better quality online conferences. In addition, the growth in the internet penetration levels in developed and developing companies provides opportunities for the growth of the virtual communications, commerce, and gaming sectors. Due to this, governments around the world are creating policies and initiatives to provide their citizens with better access to the Internet in urban and remote areas as well. For instance, the Government of India announced the introduction of 5G internet services in India by Reliance Jio and Airtel in 2022. In addition, the World Bank estimated that the proportion of internet users in the world population increased from 54% in 2019 to 60% in 2020. Therefore, the expanding consumption and advancements in internet technology are key factors propelling the growth of the web conferencing market.

The shift in the corporate sector toward remote work culture

The lockdowns enforced during the pandemic caused a massive shift in the corporate industry toward the employment remote work system. The US Government Census Bureau reported in its American Community Survey of 2021 that the number of employees opting to work from home increased from 9 million people in 2019 to 27.6 million people in 2021. In addition, a study conducted by Stanford University revealed that the performance of employees improved by approximately 22% when they work from remote areas like home. The adoption of a remote work lifestyle enables employees to improve their work-life balance, boost their morale, and lower their stress levels. Owing to the various advantages associated with working from home, companies are considering the development of long-term hybrid work models to continue remote work practices. Amazon Web Services, Google, Spotify, and Dell Technologies are some leading companies adopting hybrid and remote work models. Therefore, the changes in corporate work demographics are generating high demand for web conferencing services. For instance, the net income of Zoom Video Communications Inc. increased from US$ 25 million in 2020 to US$1.375 billion in 2022. Hence, the embracement of hybrid and remote work cultures by different industries will promote the growth of the web conferencing market.

The disturbances caused by technical issues could limit the growth of the web conferencing market.

The efficiency of web conferencing software is dependent on the availability of a stable internet network and the compatibility of the software with the device. A survey conducted by Highfive, a US-based company manufacturing video conferencing solutions revealed that around 40% of online video meetings face technical problems due to the malfunction of computer hardware like audio systems or compatibility issues with the video conferencing software. In addition, the glitches in the network and unstable internet connection due to weather disturbances could also lead to inefficiencies in web conferencing methods. Therefore, the prevalence of technical issues in video conferencing solutions could restrain the rapid expansion of the web conferencing market.

Recent Market Developments

  • In March 2023, Vonage introduced its new video conferencing service by launching Vonage Meetings API which can be customized to meet the interaction requirements of different business platforms and websites.
  • In March 2023, Quickom Inc., a company specializing in the production of video communication applications declared the launch of an upgraded version of its web3 solution, Chat3.one, which can accommodate enormous conferences with approximately 10,000 users in a single meeting.
  • In August 2022, Mimo Monitors, a company predominantly involved in the production of hardware equipment for conference rooms entered the video conferencing market by launching its first product, Unify Meeting which integrates the web conferencing solutions of Google, Zoom, and Microsoft for employees working online.

Asia Pacific region is expected to retain a prominent share of the web conferencing market in the forecast period.

The web conferencing market in the Asia Pacific region witnessed growth during the pandemic as a result of an increase in online schooling activities and the adoption of work-from-home practices by users in this region. An increasing number of universities and educational establishments in emerging economies like Japan, China, India, South Korea, and Australia are offering online degree courses and conducting webinars to expand the reach of their educational services. For instance, the University Grants Commission of India revealed that the online education division in India escalated to increase by 170% from 2021 to 2022. In addition, the UGC also reported that the number of students enrolling in online education courses increased from 25,905 in 2021 to 72,400 in 2022. The adoption of online educational services by universities results in the need to conduct online meetings to conduct classes and interact with students. Hence, the growing consumption of virtual university courses in Asian countries is expected to result in an expansion of the web conferencing market in the Asia Pacific region.

Key Market Segments

By Offering

  • Hardware
  • Software
  • Services

By Deployment

  • Hosted Web Conferencing
  • On-Premises Web Conferencing
  • Managed Web Conferencing

By Industry Vertical

  • BFSI
  • Education
  • Healthcare
  • Government & Defense
  • IT & Telecom
  • Media & Entertainment
  • Others

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Israel
    • Other
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Indonesia
    • Taiwan
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. WEB CONFERENCING MARKET BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Hardware
  • 5.3. Software
  • 5.4. Services

6. WEB CONFERENCING MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hosted Web Conferencing
  • 6.3. On-Premises Web Conferencing
  • 6.4. Managed Web Conferencing

7. WEB CONFERENCING MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Education
  • 7.4. Healthcare
  • 7.5. Government & Defense
  • 7.6. IT & Telecom
  • 7.7. Media & Entertainment
  • 7.8. Others

8. WEB CONFERENCING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East And Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Other
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. Japan
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Adobe Inc.
  • 10.2. Microsoft Corporation
  • 10.3. Cisco Systems Inc.
  • 10.4. Citrix Systems, Inc. (Cloud Software Group)
  • 10.5. Google LLC (Alphabet Inc.)
  • 10.6. Zoho Corporation Pvt. Ltd.
  • 10.7. Huawei Services Co., Limited
  • 10.8. RingCentral, Inc.
  • 10.9. AT&T
  • 10.10. Genesys
  • 10.11. IBM