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市場調査レポート
商品コード
1451168

企業向けオンライン会議サービス市場レポート:サービスタイプ別、会議タイプ別、地域別、2024-2032

Online Corporate Meeting Services Market Report by Service Type (Online Corporate VCS, Online Corporate WCS), Meeting Type (Small Size Meeting, Medium Size Meeting, Large Size Meeting), and Region 2024-2032

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

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企業向けオンライン会議サービス市場レポート:サービスタイプ別、会議タイプ別、地域別、2024-2032
出版日: 2024年03月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界の企業向けオンライン会議サービス市場規模は2023年に57億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年にかけての成長率(CAGR)は5.1%を示し、2032年には90億米ドルに達すると予測しています。

企業向けオンライン会議サービスは、ビデオ会議やウェブ会議を通じて、企業と従業員やさまざまな利害関係者の間で使用されるコミュニケーション手段です。このサービスは、メディアリッチなデータや音声共有アプリケーションを通じて効果的なコミュニケーションを支援します。ユーザーは、これらのサービスを通じて、ライブミーティング、会議、プレゼンテーション、トレーニングセッションを実施することができます。これらのサービスは、場所に関係なく、すべての参加者間の自由で透明性の高い相互作用に大きく貢献します。

インターネットの普及率の高さとともに、世界の動向が高まっていることも、市場の成長を促す主な要因のひとつです。こうした動向は、柔軟性の高さから世界中で絶大な支持を得ているバーチャル・ワークスペースの出現につながっています。オンライン・コーポレート・ミーティング・サービスはバーチャル・ワークスペースの不可欠な部分を形成しており、即座にプロジェクトで共同作業を行ったり、ナレッジベースを共有したり、モバイルやクラウド・コンピューティング設備を利用したりすることができます。また、対面でのミーティングにかかる交通費や移動時間を削減し、勤務時間の柔軟性も提供します。さらに、日常業務を効率的に遂行するために中小企業でビデオ会議やモバイル会議の導入が進むなど、情報技術(IT)のコンシューマライゼーションが進む動向も、世界中でこうしたサービスの需要を促進しています。さらに、ユーザーエクスペリエンスの向上、製品の簡素化、Web会議のスマートなワークフロー機構、組織の運用コストの削減なども、市場成長の一因となっています。

本レポートで扱う主な質問

  • 2023年の企業向けオンライン会議サービスの世界市場規模は?
  • 2024年から2032年にかけての企業向けオンライン会議サービスの世界市場予測成長率は?
  • 企業向けオンライン会議サービスの世界市場を牽引する主要因は何か?
  • COVID-19が企業向けオンライン会議サービスの世界市場に与えた影響は?
  • 企業向けオンライン会議サービスの世界市場におけるサービスタイプ別の区分は?
  • 会議タイプ別企業向けオンライン会議サービスの世界市場内訳は?
  • 企業向けオンライン会議サービスの世界市場における主要地域は?
  • 企業向けオンライン会議サービスの世界市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 企業向けオンライン会議サービスの世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:サービスタイプ別
  • 市場内訳:会議タイプ別
  • 市場内訳:地域別
  • 市場予測

第6章 市場内訳:サービスタイプ別

  • 企業向けオンラインVCS(ビデオ会議サービス)
    • 市場動向
    • 市場内訳:タイプ別
      • オンプレミス型VCS
      • ホスティング型VCS
      • マネージドVCS
    • 市場予測
  • 企業向けオンラインWCS(Web会議サービス)
    • 市場動向
    • 市場内訳:タイプ別
      • オンプレミス型WCS
      • ホスティング型WCS
    • 市場予測

第7章 市場内訳:会議タイプ別

  • 小規模会議
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中規模会議
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 大規模会議
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 欧州
    • 市場動向
    • 市場予測
  • アジア太平洋
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第10章 バリューチェーン分析

第11章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第12章 価格分析

第13章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Adobe Inc.
    • Avaya Inc
    • Blue Jeans Network Inc.
    • Citrix Systems, Inc.
    • AT&T Inc.
    • Bridgit Inc.
    • Zoho Corporation
    • Newrow_ Inc.
    • Vidyo Inc.
    • BT Group
    • ClickMeeting
    • Communique Conferencing Inc.
    • EyeNetwork
    • Fuze, Inc.
    • Cisco WebEx
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Service Type (in %), 2023
  • Figure 4: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Meeting Type (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 7: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: SWOT Analysis
  • Figure 8: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 9: Global: Online Corporate Meeting Services Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 10: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate VCS) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 11: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate VCS) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 12: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate WCS) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 13: Global: Online Corporate Meeting Services (Online Corporate WCS) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 14: Global: Online Corporate Meeting Services (Small Size Meeting) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 15: Global: Online Corporate Meeting Services (Small Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 16: Global: Online Corporate Meeting Services (Medium Size Meeting) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 17: Global: Online Corporate Meeting Services (Medium Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 18: Global: Online Corporate Meeting Services (Large Size Meeting) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 19: Global: Online Corporate Meeting Services (Large Size Meeting) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 20: North America: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 21: North America: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 22: Europe: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 23: Europe: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 24: Asia Pacific: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 25: Asia Pacific: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 26: Middle East and Africa: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 27: Middle East and Africa: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 28: Latin America: Online Corporate Meeting Services Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 29: Latin America: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032

List of Tables

  • Table 1: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Service Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Meeting Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Online Corporate Meeting Services Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Online Corporate Meeting Services Market Structure
  • Table 6: Global: Online Corporate Meeting Services Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A1425

The global online corporate meeting services market size reached US$ 5.7 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.1% during 2024-2032.

Online corporate meeting services are a mode of communication used between an enterprise and its employees or various stakeholders through video and web conferencing. This service aids in effective communication through media-rich data and voice sharing applications. The user can conduct live meetings, conferences, presentations and training sessions through these services. These services significantly contribute to a free and transparent interaction between all the participants irrespective of their location.

The rising trend of globalization, along with the high internet penetration rate, is one of the key factors driving the market growth. These trends have led to the emergence of the virtual workspace, which is gaining immense preference across the globe, owing to its flexibility. The online corporate meeting service forms an integral part of virtual workspaces where one can instantly collaborate on projects, share their knowledge base and utilize mobile and cloud computing facilities. This also assists in reducing the transportation costs and travel time associated with in-person meetings as well as providing work-time flexibility. Furthermore, the ongoing trend of information technology (IT) consumerization, including increasing adoption of video and mobile conferencing among small and medium-sized organizations to effectively perform daily operations, is also fostering the demand for these services across the globe. Additionally, improved user experience, product simplification, smart workflow mechanisms of web conferencing and reduced operational costs of the organizations are some of the other factors contributing to the market growth.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global online corporate meeting services market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on service type and meeting type.

Breakup by Service Type:

Online Corporate VCS (Video Conferencing Services)

On-premises VCS

Hosted VCS

Managed VCS

Online Corporate WCS (Web Conferencing Services)

On-premises WCS

Hosted WCS

Breakup by Meeting Type:

Small Size Meeting

Medium Size Meeting

Large Size Meeting

Breakup by Region:

North America

Europe

Asia Pacific

Middle East and Africa

Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Avaya Inc, Blue Jeans Network Inc., Citrix Systems, Inc., AT&T Inc., Bridgit Inc., Zoho Corporation, Newrow_ Inc., Vidyo Inc., BT Group, ClickMeeting, Communique Conferencing Inc., EyeNetwork, Fuze, Inc., Cisco WebEx, etc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global online corporate meeting services market in 2023?
  • 2. What is the expected growth rate of the global online corporate meeting services market during 2024-2032?
  • 3. What are the key factors driving the global online corporate meeting services market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global online corporate meeting services market?
  • 5. What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the service type?
  • 6. What is the breakup of the global online corporate meeting services market based on the meeting type?
  • 7. What are the key regions in the global online corporate meeting services market?
  • 8. Who are the key players/companies in the global online corporate meeting services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Online Corporate Meeting Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Service Type
  • 5.5 Market Breakup by Meeting Type
  • 5.6 Market Breakup by Region
  • 5.7 Market Forecast

6 Market Breakup by Service Type

  • 6.1 Online Corporate VCS (Video Conferencing Services)
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Breakup by Type
      • 6.1.2.1 On-premises VCS
      • 6.1.2.2 Hosted VCS
      • 6.1.2.3 Managed VCS
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Online Corporate WCS (Web Conferencing Services)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Breakup by Type
      • 6.2.2.1 On-premises WCS
      • 6.2.2.2 Hosted WCS
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Meeting Type

  • 7.1 Small Size Meeting
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium Size Meeting
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Large Size Meeting
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Europe
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Asia Pacific
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Middle East and Africa
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Adobe Inc.
    • 13.3.2 Avaya Inc
    • 13.3.3 Blue Jeans Network Inc.
    • 13.3.4 Citrix Systems, Inc.
    • 13.3.5 AT&T Inc.
    • 13.3.6 Bridgit Inc.
    • 13.3.7 Zoho Corporation
    • 13.3.8 Newrow_ Inc.
    • 13.3.9 Vidyo Inc.
    • 13.3.10 BT Group
    • 13.3.11 ClickMeeting
    • 13.3.12 Communique Conferencing Inc.
    • 13.3.13 EyeNetwork
    • 13.3.14 Fuze, Inc.
    • 13.3.15 Cisco WebEx