表紙:乳児用調製粉乳市場- 2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1256634

乳児用調製粉乳市場- 2023年から2028年までの予測

Infant Formula Ingredients Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 151 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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乳児用調製粉乳市場- 2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年03月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

乳児用調製粉乳市場は、予測期間中にCAGR 9.23%で成長し、2021年の75億900万米ドルから2028年には139億3,100万米ドルに達すると予測されます。

ベビーフード市場では、栄養成分が重要な役割を担っており、この点で、乳児用調製粉乳は乳児の栄養要求に応えるものであるため、市場は大きく成長すると予想されます。また、乳児用調製粉乳は、母乳に含まれる成分と同じ数の追加成分を代替しているため、これらの粉乳成分は母乳の代用品として機能します。乳児用調製粉乳に使用される成分は、タンパク質、炭水化物、ビタミン、ミネラル、さらにはプレバイオティクスなど、動物用の粉末や液体で提供されています。

産業的に改良された牛乳には、大豆などさまざまな植物由来の原料が含まれており、これらは乳児用ミルクに含まれる数少ない成分です。

効率的な開発活動と絶え間ない市場調査が、市場の成長を後押ししています。

乳児用調製粉乳市場に参入しているさまざまな企業が、乳児用調製粉乳市場の広範な研究開発に取り組んでいます。このような広範な調査・開発活動は、消費者のニーズに応じた製品を生み出すのに有効であり、予測期間中の市場成長を促進することになるでしょう。乳児用調製粉乳市場に関わるメーカーの中には、消費者の期待に応えられる成分を開発するために、研究開発に一貫して取り組んでいるところもあります。例えば、2019年にはNestle社がアイルランドに新しい研究開発センターを開設しました。こうした効率的な研究開発活動の結果、ネスレはさらに3,000万米ドルを投資しました。乳幼児栄養がこの研究センターの目的となる予定です。

地理別洞察

人口が多いアジア太平洋地域は、予測期間中に大きく成長すると予想されます。この点で、乳児用調製粉乳市場の最大消費者の1つは中国です。

また、中国政府は一人っ子政策を廃止し、夫婦が2人の子供を持つことを認めるなど、前向きな方向にシフトしているため、中国は乳児数の増加が見込まれ、市場を牽引しています。さらに、ニュージーランドとオーストラリアからの国際的な乳幼児用製品の輸入は、中国が中心となっています。フォンテラ・コーポラティブ・グループは中国企業で、原材料の生産量をさらに増やし、地理的な範囲を超えてポートフォリオを拡大する上で不可欠な効率的な戦略を打ち出しています。このように、アジア太平洋地域における乳児用調製粉乳の成長を促進するもう一つの要因となっています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • ソース
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 乳児用調製粉乳市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 乳児用調乳
  • フォローアップミルク
  • その他

第6章 乳児用調製粉乳市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • ハイパーマーケットとスーパーマーケット
  • 薬局・ドラッグストア
  • メディカルストア
  • 専門店
  • その他

第7章 乳児用調製粉乳市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Royal FrieslandCampina N.V.
  • SACHSENMILCH LEPPERSDORF GMBH
  • Vitablend Nederland BV
  • Carbery Food Ingredients Limited
  • Chr. Hansen Holding A/S
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • Koninklijke DSM N.V.
  • AAK
  • Arla Foods amba
目次
Product Code: KSI061614276

The Infant formula ingredients market is projected to grow at a CAGR of 9.23% during the forecast period to reach US$13.931 billion by 2028, from US$7.509 billion in 2021.

In the baby food market, nutritional composition plays an imperative role and the infant formula ingredients market in this regard is expected to grow significantly owing to the fact this infant formula caters for the nutritional requirements of infants. These formula ingredients moreover act like a substitute for human breast milk as infant formulas are substituting the same number of additional components that are present in breast milk. Ingredients that are used in the infant formulas such as proteins, carbohydrates, vitamins, minerals and even prebiotics odd available in powder animal liquid forms.

Industrially modified cow milk includes various plant-based sources such as soy which are a few ingredients which are present in infant formulas.

Efficient developmental activities coupled with constant market research are driving the market growth.

Various companies present in the infant formula market are taking initiatives for extensive research and developments in the infant formula ingredients market. This extensive Research and developmental activities are effective in creating market products according to the needs of consumers which will drive the market growth in the forecast period. There are manufacturers who are involved in the infant formula ingredients market who are also consistently engaged in research and development in order to develop ingredients which could be suitable per consumer expectations. For instance, a new research and development centre was opened by Nestle in Ireland in the year 2019. As a result of these efficient research and development activities, Nestle further made an investment of USD 30 million for the same. Infant nutrition will be the aim of this research centre.

Geographical Insights

The Asia Pacific region owing to countries with large population shares is anticipated to grow significantly during the forecast period. In this regard, one of the largest consumers of the infant ingredients formula market is China.

Moreover, China is expected to witness a growth in the number of infants which will drive the market as the government of China, over China's one-child policy is shifting towards a positive side by allowing couples to have two children. Additionally, the significant importer of international infant products from New Zealand and Australia is China. Fonterra Cooperative Group is a Chinese company which is further increasing its production of ingredients and coming up with efficient strategies which could be essential in its portfolio expansion out of its geographical reach. Thus, this is another factor which will drive the growth of infant formula ingredients in the Asia Pacific region.

Market Developments

  • In January 2019, Arla Food Ingredients launched a comfort-optimized concept for infant formula which contains alpha-lactalbumin which is regarded as a protein in human milk. Lacprodan ALPA-10 which is a high-protein concentrate having a minimum level of 41% alpha-lactalbumin is incorporated in the company's low-protein formula.
  • In July 2018, BASF company joined a list of suppliers who are moving forward with the launch of the human milk oligosaccharide (HMO). There are other companies in this list of suppliers such as DuPont, Jennewein and even Friesland Campina DOMO.

Market Segmentation

By Type

  • Infant Milk Formula
  • Follow-on Milk
  • Others

By Distribution Channel

  • Hypermarket & Supermarket
  • Pharmacy & Drug Store
  • Medical Store
  • Speciality Store
  • Others

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • India
    • Taiwan
    • Thailand
    • Indonesia
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. INFANT FORMULA INGREDIENTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Infant Milk Formula
  • 5.3. Follow-on Milk
  • 5.4. Others

6. INFANT FORMULA INGREDIENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hypermarket & Supermarket
  • 6.3. Pharmacy & Drug Store
  • 6.4. Medical Store
  • 6.5. Speciality Store
  • 6.6. Others

7. INFANT FORMULA INGREDIENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. South Korea
    • 7.6.4. India
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. Royal FrieslandCampina N.V.
  • 9.3. SACHSENMILCH LEPPERSDORF GMBH
  • 9.4. Vitablend Nederland BV
  • 9.5. Carbery Food Ingredients Limited
  • 9.6. Chr. Hansen Holding A/S
  • 9.7. Fonterra Co-operative Group Limited
  • 9.8. Koninklijke DSM N.V.
  • 9.9. AAK
  • 9.10. Arla Foods amba