表紙:ベビーフード用パッケージ市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1256630

ベビーフード用パッケージ市場-2023年から2028年までの予測

Baby Food Packaging Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビーフード用パッケージ市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年02月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベビーフード用パッケージ市場は、2021年の48億7,460万9,000米ドルから、2028年には68億8,654万8,000米ドルに達し、CAGR5.06%で成長すると予測されます。

ベビーフード用パッケージソリューションは、当初はガラス瓶と段ボール箱で販売されていたため、長い道のりを歩んできました。現在、ベビーフードは、金属缶、スタンドアップパウチ、カートン、薄肉容器など、多くの革新的で魅力的なパッケージで提供されています。軽量で衛生的、持ち運びが簡単、再利用が可能、安全であるなどの特徴があり、非常に人気があります。

ベビーフード用パッケージ市場は、大きく成長しています。ベビーフード用品の需要拡大が市場成長の原動力になると予測されています。急速な都市化、ライフスタイルの変化、特に新興国における可処分所得の増加が、ベビーフードの需要を増大させ、ひいてはメーカーによるパッケージングソリューションの成長に拍車をかけています。また、革新的で環境に優しいパッケージのイントロダクション、人口増加、消費者の利便性・安全性への関心なども、市場拡大の原動力となっています。

しかし、ベビーフード用パッケージの最大の課題は、安全性と鮮度に対する顧客の要求を満たすと同時に、環境の持続可能性を促進する方法であり、これが市場成長に影響を与えています。

ベビーフードの需要拡大

ベビーフード用パッケージ市場の成長を後押ししている要因のひとつに、ベビーフードの需要増が挙げられます。ニューヨーク大学の調査によると、アメリカの新生児の約9割がパッケージ化されたベビーフードを食べているそうです。また、世界各国では急速な都市化が進んでおり、可処分所得が増加し、現代的なライフスタイルが定着しています。これらの要因により、ベビーフード製品への支出は増加しています。ライフスタイルの変化や共働きの両親の増加により、便利で安全なパッケージドベビーフードの需要が大幅に増加しています。そのため、より大きなパックサイズやより好ましいパッケージング・ソリューションへの需要が高まっています。

デザインや素材の面で製品の革新が進み、ベビーフード用パッケージソリューションの需要はさらに高まると予測されます。過去10年間で、ベビーフード用パッケージはガラス瓶からプラスチック製の熱成形チューブやフィットメント付きの柔軟なスタンドアップパウチへと進化しています。例えば、2022年、化学産業のサビックは、英国のナンバーワンベビーフードブランドであるElla's Kitchenと共同で、リサイクルプラスチックから作られた新しいベビーフードキャップを作ることを発表しました。

市場は、消費者の環境に対する関心の高まりから、グリーン、リサイクル可能、持続可能なパッケージングソリューションのイノベーションを示しています。例えば、2020年、ネスレの子会社であるガーバーは、食品の安全性を維持しながらベビーフード用パッケージの環境の持続可能性を向上させることを目標としています。また、同年、ガーバー社の乳児用食品に単一素材のパウチを導入しました。この「リサイクル可能な」パウチはポリプロピレン(PP)で構成されており、既成のスパウト付きパウチメーカーであるGualapack社との共同開発で生まれました。

予測期間中、アジア太平洋地域が市場シェアの大部分を占めると予想される

アジア太平洋地域は、ベビーフード用パッケージの市場シェアの大部分を占めると考えられます。この地域は、都市部での幼児用パッケージ食品の利用が増加していることから、予測期間中に高い成長を遂げると考えられます。インド、中国、タイ、台湾、インドネシアなどの国々では、急速な都市化、ライフスタイルの変化、可処分所得の増加が、この地域でのパッケージドベビーフードの需要拡大につながりました。また、働く親の増加、人口動態の変化、オンラインチャネルを通じたベビーフード製品の販売増加も、この地域の市場成長に拍車をかけています。さらに、ベビーフードの種類を豊富に揃えた新規参入企業の出現も、アジア太平洋地域におけるベビーフード包装市場の需要を押し上げています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • ソース
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ベビーフード用パッケージ市場:素材別

  • イントロダクション
  • ポリマー
  • 金属
  • ガラス
  • その他

第6章 ベビーフード用パッケージ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 液体ミルク
  • 乾燥ベビーフード
  • 粉ミルク
  • その他

第7章 ベビーフード用パッケージ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Amcor Ltd.
  • Ardagh Group
  • Bemis Company Inc.
  • Mondi Group
  • Rexam PLC
  • RPC Group
  • Winpak Ltd.
  • Hindustan National Glass and Industries Ltd.
  • Tata Tinplate Company of India(TCIL)
  • Cascades Inc.
  • Bericap India Pvt Ltd.
目次
Product Code: KSI061614248

The baby food packaging market is projected to grow at a CAGR of 5.06% to reach US$6,886.548 million by 2028, from US$4,874.609 million in 2021.

Baby food packaging solutions have come a long way since it was initially sold in glass jars and cardboard boxes. Nowadays, baby food comes in a lot of innovative and attractive packages such as metal cans, stand-up pouches, cartons, and thin-wall containers. They have become extremely popular because of their lightweight, sanitary, easy-to-carry, reusable, and safe characteristics.

The baby food packaging market is growing significantly. Growing demand for baby food items is predicted to drive market growth. Rapid urbanization, lifestyle changes, and rise in disposable income especially in emerging economies are increasing the demand for baby food which in turn is spurring growth for packaging solutions by manufacturers. Other factors such as the introduction of innovative and eco-friendly packages, the rise in population, and convenience safety concerns among consumers are also fueling the market expansion.

However, the biggest challenge with baby food packaging is how to fulfill customer demands for safety and freshness while promoting environmental sustainability which has been impacting the market growth.

Growing demand for baby food

One of the prime factors augmenting the growth of the baby food packaging market is the rise in demand for baby food. According to a study by New York University, approximately 90% of American newborns are fed packaged baby food. Countries around the globe are witnessing rapid urbanization which has led to increasing disposable income, resulting in the adoption of modern lifestyle choices. These factors have increased spending on baby food products. Changes in lifestyle and an increase in the number of working parents have led to a significant rise in demand for packaged baby food as they are convenient and safe. This has led to a rise in demand for larger pack sizes and more favorable packaging solutions.

Product innovation in terms of design and materials is projected to drive up the demand for baby food packaging solutions even further. Over the last decade, baby food packaging has evolved from glass jars to plastic thermoformed tubs and flexible stand-up pouches with fitments. For instance, in 2022, Sabic, the chemicals industry announced a collaboration with Ella's Kitchen, UK's number one baby food brand to make new baby food caps made from recycled plastic.

The market is witnessing innovations in green, recyclable, and sustainable packaging solutions due to rising environmental concerns among consumers. For instance, In 2020, Gerber, a Nestle subsidiary, aims to improve the environmental sustainability of its baby food packaging while maintaining food safety. The same year, they also introduced a single-material pouch for Gerber's infant food. The "recyclable" pouch is composed of polypropylene (PP) and was created in collaboration with Gualapack, a maker of pre-made spouted pouches.

Asia Pacific is anticipated to hold a significant amount of the market share during the forecast period

Asia Pacific region will hold a significant amount of market share in baby food packaging. This region will witness high growth during the forecast period owing to the rising usage of packaged infant food items by the urban population. Rapid urbanization, lifestyle changes, and a rise in disposable income in countries like India, China, Thailand, Taiwan, and Indonesia have resulted in the growing demand for packaged baby food in this region. The growing number of working parents, a shift in the demographics, and a rise in the sale of baby food products through online channels have also spurred market growth in this region. Moreover, the emergence of new players with a large variety of baby food options is also driving the demand for the baby food packing market in the Asia Pacific region.

Market Key Developments

  • In July 2022, Little Freddies announced that they are launching UK's first baby food pouch with an OPRL label intended to carry out home recycling. Their new packaging solution is designed to make recyclability easier for consumers. The pouch is composed of polypropylene (PP), including the cap and spout.
  • In August 2021, The Heinz company introduced a fully recyclable baby food pouch in August 2021. On-Pack Recycling Label (OPRL) certification has been acquired for these polypropylene products. Plastic will be eliminated whenever possible, and by 2025 all of the company's packaging will be recyclable, reused, or compostable.
  • In June 2021, An Italian baby food brand, Plasmon, owned by Kraft-Heinz, revamped its "Squeezer and Taste" pack in June 2021.

Market Segmentation

By Material Type

  • Polymer
  • Paper
  • Metal
  • Glass
  • Others

By Application

  • Liquid Milk
  • Dried Baby Food
  • Powdered Milk
  • Others

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
    • Others
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • France
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Israel
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • India
    • Taiwan
    • Thailand
    • Indonesia
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BABY FOOD PACKAGING MARKET BY MATERIAL TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polymer
  • 5.3. Paper
  • 5.4. Metal
  • 5.5. Glass
  • 5.6. Others

6. BABY FOOD PACKAGING MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Liquid Milk
  • 6.3. Dried Baby Food
  • 6.4. Powder Milk
  • 6.5. Others

7. BABY FOOD PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
    • 7.2.4. Others
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. South Korea
    • 7.6.4. India
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Amcor Ltd.
  • 9.2. Ardagh Group
  • 9.3. Bemis Company Inc.
  • 9.4. Mondi Group
  • 9.5. Rexam PLC
  • 9.6. RPC Group
  • 9.7. Winpak Ltd.
  • 9.8. Hindustan National Glass and Industries Ltd.
  • 9.9. Tata Tinplate Company of India (TCIL)
  • 9.10. Cascades Inc.
  • 9.11. Bericap India Pvt Ltd.