表紙:ベビーフード用パッケージの世界市場-2022-2029
市場調査レポート
商品コード
1146468

ベビーフード用パッケージの世界市場-2022-2029

Global Baby Food Packaging Market - 2022-2029

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 170 Pages | 納期: 約2営業日

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ベビーフード用パッケージの世界市場-2022-2029
出版日: 2022年10月31日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

市場力学

可処分所得と労働人口の増加、およびベビーフードの健康効果に関する認知度の上昇

ベビーフードの世界市場を牽引している主な要因は、世界の労働人口の増加、都市化の進展、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化です。また、子どものヘルスケアへの支出率の上昇と、さまざまなベビーフードメーカーによる継続的な製品革新と積極的なマーケティングが相まって、予測期間中のベビーフード需要を促進しています。例えば、2021年、取引経済学によると、インドの可処分所得は269億5,710万米ドルから3,220億6,300万米ドルに増加しています。さらに、乳幼児に多種類のベビーフードを与えることによるさまざまな健康上の利点に関する消費者の意識の高まりが、世界中でベビーフードの需要をさらに押し上げています。したがって、これらの要因は、予測期間にわたって世界のベビーフード市場を推進すると予想されます。

しかし、環境に優しい製品への懸念の高まりは、上記の予測期間におけるベビーフード用パッケージ市場の成長を抑制し、課題する主要な要因です。

地理的浸透。

予測期間中は北米が支配的な地域である

2021年、北米はYYパーセントの最も高い収益シェアを持っていました。同地域は食品産業が発達しています。米国やカナダなどの国々でパッケージ化されたベビーフードの需要が増加していることが、北米の成長に寄与しています。メキシコは、一人当たりの所得の増加と消費者のライフスタイルの変化に後押しされ、同地域の市場成長に大きく貢献する可能性があります。

アジア太平洋地域は最も成長の早い地域であり、売上シェアはYY%となっています。中国、バングラデシュ、インドなどの新興国におけるベビーフード製品の需要の増加が、この地域の成長を牽引しています。さらに、中国と日本における主要企業の存在と、高度な食品加工技術の利用が、この地域の市場成長を高めると予想されます。

競合情勢。

世界のベビーフード用パッケージ市場は競争が激しく、Ardagh Group、Amcor PLC、Mondi Group、Winpak Ltd、Sonoco Products Company、Bemis Company、Inc.などのプレーヤーで構成されています。Rexam PLC、RPCグループ、Bericap India Pvt Ltd、Cascades, Inc.などのプレーヤーで構成されています。ベビーフード用パッケージ市場の競争力は、主要なプレーヤーと強力なオンラインプレゼンス、コラボレーション、影響力からサポートを得るために、地元のレストランや他の人とのパートナーシップなどの様々な戦略に焦点を当て、予測期間中に増加すると推定されます。.また、健康的な栄養価の高いだけでなく、強化されたベビーフードの需要の増加は、今後数年間で市場の成長を推進します。

例えば

  • 2020年、ネスレS.A.は、将来のリサイクルのために設計された、世界初の単一素材パウチをベビーフード製品用に発売しました。米国では、2020年5月にスタートしたガーバーの「オーガニックバナナマンゴーピューレ」に、この新パウチがTheGerberStore.comで独占販売される予定です。

COVID-19の影響:ベビーフード用パッケージの世界市場への悪影響

ベビーフードのパッケージング市場は、COVID-19の発生により悪影響を受けました。ベビーフードを販売する様々な小売店の閉鎖により、ベビーフード用パッケージの需要も大幅に減少しています。乳幼児はウイルスに感染しやすいため、親は外食の購入を控えています。また、パンデミック時には、家庭で作る自然食の需要が高まりました。さらに、プラスチック、板紙、金属などの包装材料のサプライチェーンが脆弱なため、市場の進展はさらに遅れています。ベビーフードを販売する小売店が再開されたにもかかわらず、製品の需要は数カ月間低水準にとどまると推測されます。しかし、メーカーは現在、より多くの顧客を引き付けるために、その衛生基準に関する意識形成に注力しています。

この調査レポートは、世界のベビーフード用パッケージ市場の約53の市場データ表、47の図と170ページへのアクセスを提供することでしょう。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 調査手法
  • 市場の範囲

第2章 主な動向と発展

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 製品タイプ別市場内訳
  • 素材別市場内訳
  • パッケージタイプ別市場内訳
  • 地域別市場内訳

第4章 市場力学

  • 市場影響要因
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • ビジネスチャンス
  • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーン分析
  • 規制分析
  • サプライチェーン分析

第6章 COVID-19の分析

  • COVID-19の市場分析
    • COVID-19以前の市場シナリオ
    • COVID-19の現在の市場シナリオ
    • COVID-19の後、または将来のシナリオ
  • COVID-19の中での価格ダイナミクス
  • 需要-供給スペクトラム
  • パンデミック時の市場に関連する政府の取り組み
  • メーカーの戦略的取り組み

第7章 製品タイプ別

  • 粉ミルク
  • 乾燥ベビーフード
  • 粉ミルク
  • 調製ベビーフード

第8章 素材別

  • プラスチック
  • 板紙
  • 金属
  • ガラス

第9章 パッケージタイプ別

  • カートン
  • 金属缶
  • パウチ
  • その他

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他の南米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 中東・アフリカ地域

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 競合の戦略分析
  • 市況/シェア分析
  • M&A(合併・買収)分析

第12章 企業プロファイル

  • Ardagh Group
    • 企業概要
    • 製品ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Amcor PLC
  • Mondi Group
  • Winpak Ltd
  • Sonoco Products Company
  • Bemis Company, Inc.
  • Rexam PLC
  • RPC Group
  • Bericap India Pvt Ltd
  • Cascades, Inc.

第13章 DataM

目次
Product Code: DMFB5957

Market Overview

Baby food packaging is a type of paramount importance for consumers to safeguard the quality of the packaged food. Increase in the number of working parents is a vital factor driving the growth of baby food packaging market, also rise in the demand for eco-friendly packaging of the products and safety concerns among the users and rapid urbanization among others and are the major factors driving the growth of baby food packaging market. In addition, rise in the technological advancements and modernization in the production techniques and rise in the demand from emerging economies will further boost various opportunities that will lead to the growth of baby food packaging market in the forecast period mentioned above.

Market Dynamics: Increasing disposable income & working population along with rise in awareness about the health benefits of baby food

The major factor which is pushing the global baby food market is increasing the working population, growing urbanization, rising disposable income, and changing lifestyles across the globe. In addition, increase spending rate on children's healthcare coupled with continuous product innovation and aggressive marketing by various baby food manufacturers is fueling the demand for baby foods over the forecast period. For instance, in 2021, according to trading economics, the disposable income in India has increased from USD 26957.1 million to USD322063 million. Furthermore, rise in awareness among consumers regarding the various health benefits of feeding multiple varieties of baby foods to infants and young babies is further fueling demand for baby foods across the globe. Thus, these factors are anticipated to propel the global baby food market over the forecast period.

However, rise in the concerns over eco-friendly products is the major factors which will restrain and challenge the growth of baby food packaging market in the forecast period mentioned above.

Market Segmentation: Rigid plastic stands for the highest share in global baby food packaging market

Increasing demand for flexible and safe packaging materials is attributing to the growth of this segment. Liquid cartoon, on the other hand, is anticipated to grow fastest owing to the ontinuous product innovation is a major factor driving this segment.

Increasing demand for milk-based products for babies is driving the growth of this segment. The dried products segment is anticipated to grow faster among all applications. Increasing demand for portable and durable baby foods in emerging countries is fueling the growth of the market.

Geographical Penetration: North America is the dominating region during the forecast period

The region has well-developed food industry. Increasing demand for packaged baby food in countries such as the United States and Canada is attributing to the growth of North America. Mexico, buoyed by increasing per capita income coupled with changing consumers' lifestyles, is likely to contribute significantly to the growth of the market in the region

Increasing demand for baby food products in emerging countries such as China, Bangladesh, and India is driving the growth of this region. Moreover, the presence of key players in China and Japan, and the use of advanced food processing technologies are anticipated to grow the market growth in the region.

Competitive Landscape:

The global baby food packaging market is competitive and comprises players such as Ardagh Group, Amcor PLC, Mondi Group, Winpak Ltd, Sonoco Products Company, Bemis Company, Inc. ,Rexam PLC , RPC Group, Bericap India Pvt Ltd and Cascades, Inc. among others. The baby food packaging market competitiveness is estimated to increase over the forecast period as the key players and focus on various strategies such as strong online presence, collaborations, to get support from an influence, partnerships with local restaurants and others. . Moreover, growing demand for healthy nutritious as well as fortified baby food will propel the market growth in coming years.

For instance,

  • In 2020, Nestle S.A. launched a first-of-its-kind, single-material pouch for its baby food products designed for the future of recycling. In the U.S., the new pouch will be available exclusively on TheGerberStore.com for Gerber's Organic Banana Mango Puree which started in May 2020.

COVID-19 Impact: Negative impact on global baby food packaging market

The baby food packaging market has been adversely affected owing to the COVID-19 outbreak. Owing to the closure of various retail stores selling baby foods, the demand for baby food packaging has also witnessed a significant decline. As infants and babies are more prone to virus infection, parents are refraining from purchasing outside food for them. In addition, the demand for home-cooked natural food has increased during the pandemic. Furthermore, the weak supply chain of packaging materials such as plastic, paperboard, and metal has further derailed the market progress. Despite the reopening of retail shops selling baby foods, the demand for the product is estimated to remain low over a couple of months. However, manufacturers are now focusing on creating awareness about their hygiene standards to attract more customers.

The global baby food packaging market report would provide an access to approximately 53 market data tables, 47 figures and 170 pages.

Table of Contents

1. Scope and Methodology

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Scope of the Market

2. Key Trends and Developments

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Product Type
  • 3.2. Market Snippet by Material
  • 3.3. Market Snippet by Package Type
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market impacting factors
    • 4.1.1. Drivers
    • 4.1.2. Restraints
    • 4.1.3. Opportunities
  • 4.2. Impact analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's five forces analysis
  • 5.2. Value chain analysis
  • 5.3. Regulatory Analysis
  • 5.4. Supply chain analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of Covid-19 on the Market
    • 6.1.1. Before COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.2. Present COVID-19 Market Scenario
    • 6.1.3. After COVID-19 or Future Scenario
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid Covid-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives

7. By Product Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Product Type Segment
    • 7.1.2. Market attractiveness index, By Product Type Segment
  • 7.2. Liquid Milk Formula*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 7.3. Dried Baby Food
  • 7.4. Powder Milk Formula
  • 7.5. Prepared Baby Food

8. By Material

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Material Segment
    • 8.1.2. Market attractiveness index, By Material Segment
  • 8.2. Plastic*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 8.3. Paperboard
  • 8.4. Metal
  • 8.5. Glass

9. By Package Type

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market size analysis, and y-o-y growth analysis (%), By Package Type Segment
    • 9.1.2. Market attractiveness index, By Package Type Segment
  • 9.2. Cartons*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis, US$ Million, 2020-2029 And Y-O-Y Growth Analysis (%), 2021-2029
  • 9.3. Metal Cans
  • 9.4. Pouches
  • 9.5. Others

10. By Region

  • 10.1. Introduction
    • 10.1.1. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Region
    • 10.1.2. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. Introduction
    • 10.2.2. Key region-specific dynamics
    • 10.2.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.2.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Package Type
    • 10.2.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.2.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.2.6.1. U.S.
      • 10.2.6.2. Canada
      • 10.2.6.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Introduction
    • 10.3.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.3.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.3.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Package Type
    • 10.3.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.3.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.3.6.1. Brazil
      • 10.3.6.2. Argentina
      • 10.3.6.3. Rest of South America
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.4.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Package Type
    • 10.4.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.4.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. Germany
      • 10.4.6.2. U.K.
      • 10.4.6.3. France
      • 10.4.6.4. Spain
      • 10.4.6.5. Italy
      • 10.4.6.6. Rest of Europe
  • 10.5. Asia Pacific
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.5.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Package Type
    • 10.5.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type
    • 10.5.6. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. China
      • 10.5.6.2. India
      • 10.5.6.3. Japan
      • 10.5.6.4. Australia
      • 10.5.6.5. Rest of Asia Pacific
  • 10.6. Middle East and Africa
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Material
    • 10.6.4. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Package Type
    • 10.6.5. Market Size Analysis, And Y-O-Y Growth Analysis (%), By Product Type

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive scenario
  • 11.2. Competitor strategy analysis
  • 11.3. Market positioning/share analysis
  • 11.4. Mergers and acquisitions analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Ardagh Group*
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Product Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Amcor PLC
  • 12.3. Mondi Group
  • 12.4. Winpak Ltd
  • 12.5. Sonoco Products Company
  • 12.6. Bemis Company, Inc.
  • 12.7. Rexam PLC
  • 12.8. RPC Group
  • 12.9. Bericap India Pvt Ltd
  • 12.10. Cascades, Inc.
  • List not Exhaustive*

13. DataM

  • 13.1. Appendix
  • 13.2. About us and services
  • 13.3. Contact us