市場調査レポート
商品コード
1256629
哺乳瓶市場-2023年から2028年までの予測Baby Bottle Market - Forecasts from 2023 to 2028 |
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哺乳瓶市場-2023年から2028年までの予測 |
出版日: 2023年02月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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乳児や幼児に水を与えるため、あるいは乳児用調製粉乳を与えるために、哺乳瓶は広範囲に使用されています。現状では、ベビーケア用品に対する意識が高まっており、それが補完要因となっていると考えられます。また、ワーキングマザーの増加やそのスケジュールは、哺乳瓶の市場をさらに牽引すると予想されます。働く女性の数が増え、その結果、インスタントミルクなどのすぐに飲めるベビーフード製品への嗜好が高まり、この市場の需要を高めています。
各企業は、スーパーマーケット、ショッピングモール、小売店、さらにはオンラインなど、複数の流通チャネルでベビーケア製品を大量に販売する広範な流通戦略をとっています。さらに、哺乳瓶カテゴリーの企業は、事業ポートフォリオを拡大するために、M&Aに取り組んでいます。例えば、2020年2月には、スロベニア最大のプライベートエクイティファンドとされるLjubljanaが、ベビー・育児分野で大きな地位を築くために、すべての大手ベビー・育児ショップの買収と合併を開始しました。
赤ちゃんに与える栄養補給のため、女性の哺乳瓶飲料への嗜好が近年高まっています。世界の出生数の増加に伴い、哺乳瓶の市場も高い需要が見込まれます。このように、乳幼児人口の増加に伴い、多くの企業が技術や研究を革新し、ベビーケア分野での哺乳瓶の様々な新しいデザインや利点を打ち出しています。新しいデザインや様々な形やサイズの哺乳瓶を利用することで、哺乳瓶の高い需要をさらに生み出すことができます。例えば、2019年9月にLittle-Onという名のスタートアップが、技術の進歩によって赤ちゃんの悩みをケアすることで、さまざまな喜びをもたらすことを目的とした新しいデザインの哺乳瓶を発表しています。
企業はまた、哺乳瓶を購入するために個人を魅了する可能性がある大規模なブランディングおよびマーケティング活動に関与しています。
北米では、ベビーフードの売上がかつてないほど伸びると予想されており、北米諸国における哺乳瓶の需要を牽引していると言われています。カナダでは、ベビーフードカテゴリーが大きく成長しているため、カナダでの哺乳瓶の販売に影響を与える可能性があります。欧州連合のCOSMEプログラムによると、カナダにおける機能性食品の売上のうちベビーフード部門は、2015年から2017年までの平均と比較して、2019年に214%の増加を示しています。
米国では、子供のための母乳の消費が増加しており、そのために異なるサイズの大きな哺乳瓶が必要とされており、それがさらに市場成長を促進すると予想されています。米国では、学際的なデジタル出版機関が発行した報告書によると、約75%の乳児が出生時から母乳育児を開始し、3カ月後には哺乳瓶に移行すると記載されています。このことは、北米地域における哺乳瓶市場の成長をさらに促進すると言われています。
In order to feed infants or toddlers water or even infant formula, baby bottles are extensively used for it. In the present scenario, there has been a rise in awareness about baby care products which is regarded as a complementing factor. Moreover, an increase in working mothers followed by their tight schedule is expected to further drive the market of baby bottles. There is an increase in the number of working women populations which is resulting in a growing preference for ready-to-drink baby food products such as instant milk formula which is giving rise to the demand for this market.
Various companies are using extensive distribution strategies of pushing the products of baby care to bulk quantities in multiple distribution channels such as supermarkets, shopping malls, retail outlets, and even online. Moreover, companies in the baby bottled category are getting involved in mergers and acquisitions in order to expand their business portfolio. For instance, in February 2020, Ljubljana which is regarded as Slovenia's largest private equity fund started the acquisition and merger with all leading baby and childcare shops in order to create a major position in the baby and childcare segment.
The increased preference of women for baby bottle drinks is growing in recent times owing to the nutritional supplement given to the baby. With the increase in births worldwide, the market for baby bottles will experience high demand. Thus, with the growing infant population, many companies are innovating their technology and research in coming up with various new designs and benefits of baby bottles for the baby care segment. The new designs and availability of baby bottles in different shapes and sizes will further create high demand for baby bottles. For instance, a start-up by the name of Little-On in September 2019, came up with a new design of baby bottles that was aimed at bringing all sorts of joy by allowing technological advancements to take care of baby worries.
Companies are also involving themselves in extensive branding and marketing activities which could result in attracting individuals to purchase baby bottles.
The region of North America is expected to witness unprecedented sales in the baby food category which is said to drive the demand for baby bottles in North American countries. Since in Canada, the baby food category is growing tremendously, this factor can affect the sales of baby bottles in Canada. According to a COSME Programme of the European Union, the baby food category out of the functional food product sales in Canada witnessed an increase of 214% in 2019 in comparison to the average, taken from the years 2015 to 2017.
The United States has witnessed an increased consumption of breastfeeding milk for children which is requiring big feeding bottles of different sizes that are further expected to drive the market growth. In the United States, a multidisciplinary digital publishing institute issued a report which stated that there are approximately 75% of infants start breastfeeding from birth and after three months, they shift to bottles. This factor is further said to drive the growth of the baby bottle market in the North American region.