表紙:免税店市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1256621

免税店市場-2023年から2028年までの予測

Duty-Free Retail Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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免税店市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年01月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

免税店市場は、2021年の272億5,800万米ドルから2028年には1,003億7,100万米ドルに達し、CAGR20.47%で成長すると予測されます。

免税店とは、観光客が購入した商品を国外に運び、そこで税金や関税を支払うことを条件に、特定の地域や国の税金や関税の支払いが免除される小売施設のことです。この販売の大部分は世界中の空港で行われていますが、その他にも、国境商店、国際海域のクルーズ船やフェリー船、国際線飛行中の飛行機、鉄道駅、一部の国では購入書類が必要な繁華街の店など、免税店や旅行小売店が利用できる場所があります。空港は、免税店や旅行小売店からの資金がなければ、そのようなアメニティやサービスを提供することができないです。これらの店舗がなければ、赤字で運営されている空港がもっとたくさんあるはずです。この市場は、旅行、観光、航空分野の経済に大きく貢献しています。

免税店ビジネスの発展は、世界の観光業の拡大と新しい輸送ルートの確立に助けられています。

世界各国の新しい国際空港の建設や成長は、この分野のビジネスチャンスを広げるのに役立っています。例えば、インド空港公社(AAI)の報告によると、スラート国際空港の2つの新たな拡張計画が2019年に開始され、2021年までに完了する予定でした。同報告書によると、このプロジェクトの予想費用はおよそ1,670万米ドルでした。2022年7月の政府報告によると、米国連邦航空局(FAA)は、全米40州の169空港の飛行場、安全、その他の強化プロジェクトに対して3億7,100万米ドルを授与しました。これは2022年の空港改善プログラム(AIP)の一環で、空港施設の新設や改良、滑走路や誘導路の補修、照明や標識などの飛行場構成要素の維持管理、空港の運営や維持に必要な機器の取得など、多くのプロジェクトに資金を提供するものです。空港の拡張に伴い、免税店の大型店チェーンが生み出す収益は、ここ数年で拡大しています。スイスに本社を置く免税店のDufryは、その年次報告書によると、2020年から2021年にかけて約52%の売上増を記録し、2021年には総額約41億米ドルをもたらしています。

為替変動により商品の需要が安定しないことが、この分野の拡大を妨げています。

免税店は国際為替レートを考慮します。免税店は様々な国で営業しており、為替レートの異なる様々な通貨で頻繁に取引を行っていますが、世界市場の変動に影響を受けやすいのです。免税店では、その日の為替レートをもとに通貨を換算しています。これらの事業所、特に高級品を扱う小売チェーンは、為替レートによって、世界市場の為替変動にプラスの影響もマイナスの影響も受ける可能性があります。このような矛盾や予測不可能性は、これらの店舗の商品需要に影響を与え、その結果、これらの店舗の成長に影響を与えます。

今後数年間、アジア太平洋地域の免税店市場は大きく拡大すると予想されます。

アジア各国における最近の出来事は、現在および将来の免税店にとって、さまざまな最先端商品を導入する機会となる可能性があります。例えば、公式報告によると、中国中央政府が2020年6月に多くの構想を発表した際、海南自由貿易区(海南FTP)が同国の南海岸に設立される予定でした。また、2050年までに海南FTPを世界の自由貿易地域にするとの目標も明らかにされました。

近い将来、欧州での成長が見込まれます。エリア市場の拡大を支える主な要因は、高級品に対する観光客の消費拡大です。欧州各国の空港では、COVID-19の規制緩和により、観光客や旅行者をアウトレットに誘致するための設計が行われています。さらに、観光客の流入と米国の不条理なほど高い旅行支出が、米国が支配する北米の免税店分野の主な推進力となっています。また、北米のこの市場は、カナダの免税店にも助けられています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • ソース
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 免税店市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 空港と機内
  • 港湾
  • 鉄道駅
  • その他

第6章 免税店市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 化粧品とパーソナルケア
  • アルコール
  • タバコ
  • 飲食品
  • その他

第7章 免税店市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • タイ
    • ベトナム
    • インドネシア
    • シンガポール
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Dubai Duty Free
  • Dufry AG
  • Gebr. Heinemann SE & Co. KG
  • DFS Group
  • Lagardere Travel Retail
  • Flemingo International Ltd.
  • Lotte Hotel
  • SEVA Group
  • ALFA Brands
  • Mumbai Travel Retail Private Limited
目次
Product Code: KSI061614231

The duty-free retail market is projected to grow at a CAGR of 20.47% to reach US$100.371 billion in 2028 from US$27.258 billion in 2021.

A duty-free shop is a retail establishment whose merchandise is exempt from paying specific regional or national taxes and duties, provided that the goods are purchased by tourists who will transport them outside of the country and pay taxes and customs there. The majority of these sales take place at airports around the world, but there are other places where duty-free and travel retail is also available, including border shops, cruise, and ferry ships in international waters, airplanes during international flights, railway stations, and some countries, downtown shops where purchase documentation is required. Airports would not be able to offer the amenities and services they do without money from duty-free and travel retail. Without these outlets, there would be a lot more airports that would be operating at a loss. This market contributes significantly to the economies of travel, tourism, and aviation.

The development of the duty-free retail business is aided by the expansion of global tourism and the establishment of new transport routes.

The growth and construction of new international airports in several nations worldwide have aided in the development of prosperous business opportunities in this sector. For instance, according to reports from the Airport Authority of India (AAI), two new expansion plans for the Surat international airport were started in 2019 and were expected to be concluded by 2021. According to the same report, the project's anticipated cost was roughly US$16.7 million. The US Federal Aviation Administration (FAA) awarded US$371 million for airfield, safety, and other enhancement projects at 169 airports in 40 states across the US, according to government reports in July 2022. This was part of the 2022 Airport Improvement Program (AIP), which provides funding for a number of projects including the development of new and improved airport facilities, the repair of runways and taxiways, the upkeep of airfield components like lighting or signage, and the acquisition of equipment required to run and maintain airports. The revenue produced by big duty-free retail store chains has expanded over the past few years as a result of the expansion of airports. According to their annual reports, Dufry, a duty-free retailer with headquarters in Switzerland, witnessed a sales growth of about 52% from 2020 to 2021, bringing in a total of almost US$4.1 billion in 2021.

The demand for goods is inconsistent due to currency volatility, which hinders the expansion of this sector.

Duty-free shops take international exchange rates into consideration. Although they operate across various nations and frequently transact in a variety of currencies with distinct exchange rates, they are susceptible to shifts in the global market. These currencies are adapted using the current day's exchange rate. These establishments, especially retail chains that offer luxury products, may be positively or badly impacted by currency exchange changes in the worldwide market depending on the exchange rate. This inconsistency and unpredictability affect the demand for goods from these stores, thereby impacting growth of these stores.

Key Developments

  • Delhi Duty-Free was the first travel retailer in the area to offer mobile shopping carts to customers at the airport in May 2022. In collaboration with the Maini Group, the Mobile Cart was developed with the goal of boosting sales and enhancing customer comfort. Alcohol, Perfume & Cosmetics, Snack food, and Tobacco are all available in addition to the other essential categories in this cart. If a customer does not have time to visit a duty-free shop, the Mobile Cart, which is fashioned to resemble a plane, enables them to find the items they need at the gate.
  • The launch of GHARAGE's "Nullpunkt Functional Scents" brand in September 2022 made it one of the first suppliers of functional fragrances in the premium area. GHARAGE is the vision hub of Gebr. Heinemann is a key player in the duty-free retail market. In order to create a complex smell, Nullpunkt combines skill and ambition with a practical understanding of aromatherapy. GHARAGE nurtured the start-up from inception to concept in Hamburg and worked with French perfumer Marie Urban Le Fevre to create the scents in her lab in Berlin.

In the upcoming years, it is anticipated that the Asia Pacific duty-free retail market would experience significant expansion.

Recent events in several Asian nations may present opportunities for current and future duty-free shops to introduce a wide range of cutting-edge goods. For instance, according to official reports, the Hainan Free Trade Part (Hainan FTP) was to be established on the nation's southern coast when China's central government unveiled a number of initiatives in June 2020. The government also disclosed its goal of elevating Hainan FTP to the status of a world-class free trade zone by 2050.

In the near future, growth is anticipated in Europe. A major factor supporting the expansion of the area market is raising tourist spending on luxury products. Airports in several European nations have been designed to draw tourists and travelers to duty-free retail outlets as a result of the relaxation of COVID-19 regulations. Further, an inflow of tourists and absurdly high US travel spending are the main drivers of the US-dominated North American Duty-Free Retail sector. This market in North America is also being helped by the duty-free shops in Canada.

Market Segmentation

By Distribution Channel

  • Airports & On-board Aircraft
  • Seaports
  • Railway Stations
  • Others

By Product Type

  • Cosmetics and Personal Care
  • Alcohol
  • Tobacco
  • Food and Beverages
  • Others

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Italy
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • India
    • Thailand
    • Vietnam
    • Indonesia
    • Singapore
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Powers of Buyers
    • 4.3.3. Threat of Substitutes
    • 4.3.4. The Threat of New Entrants
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. DUTY-FREE RETAIL MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Airports & On-board Aircraft
  • 5.3. Seaports
  • 5.4. Railway stations
  • 5.5. Others

6. DUTY-FREE RETAIL MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cosmetics and Personal care
  • 6.3. Alcohol
  • 6.4. Tobacco
  • 6.5. Food and beverages
  • 6.6. Others

7. DUTY-FREE RETAIL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. South Korea
    • 7.6.4. India
    • 7.6.5. Thailand
    • 7.6.6. Vietnam
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Singapore
    • 7.6.9. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrative
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Dubai Duty Free
  • 9.2. Dufry AG
  • 9.3. Gebr. Heinemann SE & Co. KG
  • 9.4. DFS Group
  • 9.5. Lagardere Travel Retail
  • 9.6. Flemingo International Ltd.
  • 9.7. Lotte Hotel
  • 9.8. SEVA Group
  • 9.9. ALFA Brands
  • 9.10. Mumbai Travel Retail Private Limited