市場調査レポート
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1256609

ヴィーガンチーズ市場-2023年から2028年までの予測

Vegan Cheese Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ヴィーガンチーズ市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年03月31日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ヴィーガンチーズの世界市場は、予測期間中に10.48%のCAGRで成長し、2021年の市場規模が13億6,498万3,000米ドルから2028年には27億4,285万5,000米ドルに達すると予測されます。

ヴィーガンチーズ製品は、消費者が従来のチーズからシフトしているため、人気を博しています。ヴィーガンチーズは、高タンパクでコレステロールを含まないため、主に菜食主義者に消費されている非乳製品とみなされています。さらに、ヴィーガンチーズは、さまざまなソースから入手でき、さまざまなタイプがあります。

植物性チーズは、ヴィーガンチーズの別名で、このタイプのチーズは、乳糖不耐症の問題を抱える人々の間で最も好まれています。動物性食品は不健康であるとの懸念が高まっているため、代替品として機能し、健康的な植物性食品にシフトしています。健康志向の高い消費者の間では、食事制限を伴う菜食主義の人気が高まっており、これが市場の成長を促進するいくつかの重要な要因であると考えられています。また、世界のさまざまな地域で菜食主義への傾倒が進んでおり、ヴィーガンチーズの採用をさらに促進すると予想されています。さらに、食肉消費による環境への悪影響の増大も、植物性製品の人気を高める効果的な要因であると考えられ、ヴィーガンチーズの需要拡大に効果的に関与しています。

ヴィーガンチーズの世界市場は、乳糖不耐症の症例が増加していることが牽引しています。

過去数年間、乳糖不耐症の患者が増加し、動物性製品に関連する社会的・倫理的な懸念がいくつか生じています。このため、ヴィーガンチーズのような非乳製品への移行が進み、ヴィーガンチーズ市場の成長を促進すると期待されています。欧州植物性食品協会によると、世界人口のうち、乳糖不耐症に悩む人は約70%にのぼるとされています。乳糖不耐症とは、乳糖を一定量以上摂取することができない人のことで、個人差があることが指摘されています。このように乳糖不耐症の割合が高いことから、ヴィーガンチーズの市場は予測期間中に成長すると予想されます。

一方、植物性食品は環境に優しいため、消費者は植物性食品をより多く求める傾向があります。その結果、ヴィーガンチーズは世界の様々な地域で同じような軌道に乗ることになります。

北米はヴィーガンチーズの世界市場で大きなシェアを占めています。

地域別では、タンクレベル監視市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されています。

同地域では菜食主義へのシフトが進み、健康意識の高まりが、北米の主要国で植物由来の食品への需要を促進しています。さらに、植物由来の食品を促進するための政府による有利な取り組みが、この地域のヴィーガンチーズの市場需要をさらに押し上げ、市場全体の成長に拍車をかけると期待されています。北米のヴィーガンチーズ市場は、米国、カナダ、メキシコに分けられます。米国は、消費者の健康志向と乳糖不耐症の増加により、市場で大きなシェアを占めると予想されます。

製品タイプ別に見ると、ヴィーガンチーズの世界市場は、チェダーチーズに積極的な需要が見込まれます。

大豆、アーモンド、植物油、そしてエンドウ豆やアロールートなどの多くの天然素材が、ヴィーガン・チェダーの製造に頻繁に使用されています。多くの消費者は、ビーガンチェダーを通常のチーズよりも健康的な代替品と考え、従来のチーズよりも脂肪分が少ないため、心臓病の発症の可能性を低くするのに役立つと考えられます。ヴィーガンチーズ、特にチェダーの需要は、主要な市場関係者に幅広い種類のヴィーガンチェダー製品の提供を促しています。例えば、この業界の大手企業であるDaiya Foods Inc.は、4種類のチェダーの味を楽しめるチェダーシュレッド、ブロック、スライス、チーズスティック、マカロニチーズなど、乳製品を使わない様々なチェダー製品を提供しています。同社が提供する製品は、完全菜食主義者でグルテンフリーです。ミディアムチェダースタイルブロックのような製品提供は、ろ過水とオート麦粉でできたオート麦ベース、ココナッツオイル、変性ポテトスターチ、ひよこ豆タンパク質、ひよこ豆粉、ビタミンB12でできています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ヴィーガンチーズの世界市場:ソース別

  • イントロダクション
  • 豆乳
  • アーモンドミルク
  • ココナツミルク
  • その他

第6章 ヴィーガンチーズの世界市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • モッツァレラ
  • パルメザン
  • チェダー
  • その他

第7章 ヴィーガンチーズの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • ハイパーマーケット
    • その他

第8章 ヴィーガンチーズの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 北米のヴィーガンチーズ市場:産地別、 2021-2028
    • 北米のヴィーガンチーズ市場:製品タイプ別, 2021-2028
    • 北米のヴィーガンチーズ市場:流通経路別、 2021-2028
    • 国別
  • 南米
    • 南米のヴィーガンチーズ市場産地別、 2021-2028
    • 南米のヴィーガンチーズ市場製品タイプ別, 2021-2028
    • 南米のヴィーガンチーズ市場流通経路別、 2021-2028
    • 国別
  • 欧州
    • 欧州のヴィーガンチーズ市場:産地別、 2021-2028
    • 欧州のヴィーガンチーズ市場:製品タイプ別, 2021-2028
    • 欧州のヴィーガンチーズ市場:流通経路別、 2021-2028
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 中東・アフリカのヴィーガンチーズ市場:産地別、 2021-2028
    • 中東・アフリカのヴィーガンチーズ市場:製品タイプ別, 2021-2028
    • 中東・アフリカのヴィーガンチーズ市場:流通経路別、 2021-2028
    • 国別
  • アジア太平洋
    • アジアパシフィックのヴィーガンチーズ市場:ソース別, 2021-2028
    • アジアパシフィックのヴィーガンチーズ市場:製品タイプ別, 2021-2028
    • アジアパシフィックのヴィーガンチーズ市場:流通経路別, 2021-2028
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • GOOD PLANeT Foods.
  • Kite Hill.
  • Angel Food
  • Miyoko's Creamery
  • Green Vie Foods
  • Tofutti Brands, Inc
  • Bute Island Foods Ltd
  • WayFare Foods
  • VioLife
  • Galaxy Nutritional Foods, Inc.
目次
Product Code: KSI061613824

The global vegan cheese market is expected to grow at a compound annual growth rate of 10.48% over the forecast period to reach a market size of US$2,742.855 million in 2028, from US$1,364.983 million in 2021.

Vegan cheese products are gaining popularity as consumers are shifting from the conventional cheese. Vegan cheese is regarded to be a non-dairy product which is mainly consumed by vegans as it is high in proteins and is cholesterol free. Moreover, vegan cheese is obtained from different sources and is available in different types.

Plant-based cheese is another name which is given to vegan cheese and this type of cheese is most preferred among individuals suffering from the issue of lactose intolerance. Since there have been concerns growing relating to the unhealthy aspects of animal-based products, individuals are shifting towards more plant-based products which act as a substitute and are healthy. The popularity of veganism along with the dietary restrictions amongst health-conscious consumers is regarded to be a few imperative factors driving the growth of the market. Besides, there has been a growing inclination towards veganism in various parts of the world which is anticipated to further boost the adoption of vegan cheese. Furthermore, an increase in the negative impact of meat consumptions, specifically on the environment, can also be regarded as an efficient factor in raising the popularity of plant-based products which effectively involves the growing demand of vegan cheese.

The global vegan cheese market is driven by increasing lactose intolerance cases.

Over the past few years, there has been an increase in lactose-intolerant cases which has raised a few social and ethical concerns relating to animal-based products. In this regard, individuals are seen to shift to non-dairy products such as vegan cheese which is expected to drive the growth of the vegan cheese market. According to the European Plant-based Foods Association, amongst the world population, there are about 70% of individuals who suffer from the issue of lactose intolerance. In this regard, it is noted that the ability to tolerate a different certain amount of lactose differs from individual to individual. With such a high percentage of lactose intolerant cases, the market for vegan cheese is expected to witness growth during the forecast period.

Plant-based diets on the other hand are environmentally friendly, a result of which consumers are demanding more plant-based products at a rapid pace. This in turn is resulting vegan cheese to turn out to be on a similar trajectory in various parts of the world.

Key Developments

  • In 2022, a Mumbai based tech company Plan B Foods moved forward with the launch of a range of vegan cheese products such as cheese slices for the pan-India customers. These vegan cheese slices are further said to be available in two variants, cheddar and classic.
  • In January 2023, Pret A Manger introduced its first vegan cheese sandwiches. The new options went on sale in Pret locations all throughout the UK in the same week of its launch. According to the restaurant, these sandwiches are primarily targeted towards vegans and flexitarians. The restaurant stated that it was employing a vegan cheese for the first time in its sandwiches with the inclusion of dairy-free Violife slices in both of the sandwiches. The vegan cheese slices, according to the manufacturer, are free of dairy, lactose, soy, gluten, and preservatives and have a hickory smoky rind.
  • In January 2023, Aldi, a leading low-cost hypermarket chain, introduced the broadest selection of vegan cheeses it has ever offered. Just in time for Veganuary, the retailer's newest plant-based products have arrived and are available for purchase online or in-store. Vegan soft cheese from Aldi's Plant Menu is offered in both the traditional plain and garlic & herb flavours.

North America accounts for major shares of the global vegan cheese market.

By geography, the tank level monitoring market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific.

The growing shift towards veganism in the region and increase in health awareness is driving the demand for plant-based food products in the major North American countries. Moreover, the favorable initiatives taken by the government to promote plant-based food products are further expected to boost the market demand for vegan cheese in the region, thereby adding to the overall market growth. North American vegan cheese market is divided into the United States, Canada, and Mexico. The United States is expected to hold a substantial share of the market owing to the health consciousness among consumers coupled with the growing cases of lactose intolerant.

Based on product type, the global vegan cheese market is expected to witness positive demand for cheddar.

Soy, almonds, vegetable oils, and numerous additional all-natural ingredients, such as peas or arrowroot, are frequently used to make vegan cheddar. Many consumers consider vegan cheddar to be a healthier alternative to normal cheese, and as it contains less fat than conventional cheese, it may help lessen their chance of developing heart disease. The demand for vegan cheese, particularly cheddar, has prompted major market players to provide a wider variety of vegan cheddar products. For instance, a major player in this industry, Daiya Foods Inc., provides a variety of dairy-free cheddar products, such as cheddar shreds, blocks, slices, cheese sticks, and mac & cheese in four different cheddar tastes. The products offered by the company are completely vegan and gluten-free. Product offering like the medium cheddar style block is made of oat base made of filtered water and oat flour, coconut oil, modified potato starch, chickpea protein, chickpea flour, and vitamin B12.

Market Segmentation

By Source

  • Soy Milk
  • Almond Milk
  • Coconut Milk
  • Others

By Product Type

  • Mozzarella
  • Parmesan
  • Cheddar
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
    • Hypermarkets
    • Others

By Geography

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Others
  • The Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Israel
    • Others
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • South Korea
    • Indonesia
    • Thailand
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL VEGAN CHEESE MARKET ANALYSIS, BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Soy Milk
  • 5.3. Almond Milk
  • 5.4. Coconut Milk
  • 5.5. Others

6. GLOBAL VEGAN CHEESE MARKET ANALYSIS, BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mozzarella
  • 6.3. Parmesan
  • 6.4. Cheddar
  • 6.5. Others

7. GLOBAL VEGAN CHEESE MARKET ANALYSIS, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Hypermarkets
    • 7.3.2. Others

8. GLOBAL VEGAN CHEESE MARKET ANALYSIS, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Vegan Cheese Market Analysis, By Source, 2021 to 2028
    • 8.2.2. North America Vegan Cheese Market Analysis, By Product Type, 2021 to 2028
    • 8.2.3. North America Vegan Cheese Market Analysis, By Distribution Channel, 2021 to 2028
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. South America Vegan Cheese Market Analysis, By Source, 2021 to 2028
    • 8.3.2. South America Vegan Cheese Market Analysis, By Product Type, 2021 to 2028
    • 8.3.3. South America Vegan Cheese Market Analysis, By Distribution Channel, 2021 to 2028
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Europe Vegan Cheese Market Analysis, By Source, 2021 to 2028
    • 8.4.2. Europe Vegan Cheese Market Analysis, By Product Type, 2021 to 2028
    • 8.4.3. Europe Vegan Cheese Market Analysis, By Distribution Channel, 2021 to 2028
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Middle East and Africa Vegan Cheese Market Analysis, By Source, 2021 to 2028
    • 8.5.2. Middle East and Africa Vegan Cheese Market Analysis, By Product Type, 2021 to 2028
    • 8.5.3. Middle East and Africa Vegan Cheese Market Analysis, By Distribution Channel, 2021 to 2028
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Asia Pacific Vegan Cheese Market Analysis, By Source, 2021 to 2028
    • 8.6.2. Asia Pacific Vegan Cheese Market Analysis, By Product Type, 2021 to 2028
    • 8.6.3. Asia Pacific Vegan Cheese Market Analysis, By Distribution Channel, 2021 to 2028
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. GOOD PLANeT Foods.
  • 10.2. Kite Hill.
  • 10.3. Angel Food
  • 10.4. Miyoko's Creamery
  • 10.5. Green Vie Foods
  • 10.6. Tofutti Brands, Inc
  • 10.7. Bute Island Foods Ltd
  • 10.8. WayFare Foods
  • 10.9. VioLife
  • 10.10. Galaxy Nutritional Foods, Inc.