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市場調査レポート
商品コード
1335543
デマンドサイドプラットフォームの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:チャネル別(ビデオ、ディスプレイ、モバイル、その他)、タイプ別(フル/マネージドサービス、セルフサービス)、地域別展望・予測、2023年~2030年Global Demand Side Platform Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Channel (Video, Display, Mobile and Others), By Type (Full/Managed Service and Self Service), By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2030 |
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デマンドサイドプラットフォームの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:チャネル別(ビデオ、ディスプレイ、モバイル、その他)、タイプ別(フル/マネージドサービス、セルフサービス)、地域別展望・予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 即納可能
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デマンドサイドプラットフォーム市場規模は2030年までに1,100億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは24.9%の市場成長率で上昇します。
しかし、オンラインショッピングを利用する消費者が増えるにつれ、不正広告が大きな脅威となりつつあります。消費者を欺く偽の広告が何百万件も表示され、偽の商品を販売したり偽のサービスを提供したりする違法なeコマースサイトに消費者を誘導しています。広告詐欺は、悪質なボットによって生成された偽の広告インプレッション/クリック、広告の重ね貼り、広告ネットワークから許可を得るために正規のウェブサイトを模倣した偽のゴーストサイトの作成など、さまざまな方法で発生する可能性があります。このような要因は市場に課題をもたらし、市場拡大の妨げとなっています。
チャネルの展望
チャネル別に見ると、市場はディスプレイ、モバイル、動画、ネイティブに細分化されます。2022年の市場規模では、ディスプレイセグメントが大きな収益シェアを獲得しています。ディスプレイDSPはプログラマティック広告に不可欠であり、広告主はさまざまなウェブサイトやディスプレイネットワークで広告在庫を購入できます。ディスプレイDSPを利用する広告主は、ディスプレイ広告キャンペーンのターゲティング、リーチ、効果を向上させるためのツールや機能を豊富に利用できます。
タイプ別展望
タイプ別では、セルフサービス型とフル/マネージドサービス型に分類されます。2022年には、フル/マネージドサービス分野が市場で最も高い売上シェアを占めました。フル/マネージドサービスDSPでは、代理店のような第三者が、メディアストラテジストチームの支援を受けて、正確なオーディエンスをターゲットとするキャンペーン全体を実施・管理します。マネージド・サービス・プロバイダーは、DSPが提供する数多くのターゲティングの可能性に精通しています。さらに、デマンドサイドプラットフォームのフルマネージドサービスは、キャンペーンのパフォーマンスを向上させ、社内では入手困難なリソースや知識を利用することができます。
地域別展望
地域別に見ると、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。2022年には、北米地域が最も高い収益シェアを獲得して市場をリードしました。プログラマティック広告支出の増加が、同地域市場の拡大を牽引しています。さらに、デマンドサイドプラットフォームソフトウェアの採用は、市場プレーヤーから大きな注目を集めています。同地域ではソフトウェアが多用され、経済の多くの分野から著名な企業が参加しています。さらに、評判が高く地味な地域の広告主が、短期的なパフォーマンス広告やブランド構築のために、こうしたプラットフォームを数多く利用しています。
デマンドサイドプラットフォームMaretで展開されている戦略
2023年6月トレードデスクは、新しいユーザーインターフェイスとクロスプラットフォーム測定などの高度な機能を備えたAIプログラマティックプラットフォーム「Kokai」を発表しました。新プラットフォームは優れたAI最適化機能を提供し、1秒間に1,300万回の広告インプレッションを処理できます。
2023年6月SmartyAdsは、デジタル広告サプライチェーンを提供する独立系テクノロジー企業であるPubMaticと提携しました。この提携により、同社はあらゆる広告フォーマットにおいて優れた供給と、インパクトのある広告を出す優れた機会を提供できるようになります。
2023年5月メディアマス社は、消費者にフォーカスした独立系テクノロジー企業であるSonobi社、およびサーチ・インテリジェンス・プラットフォームのリーディングカンパニーであるCaptify社とパートナーシップを締結。このパートナーシップは、両社の専門知識を組み合わせることに重点を置き、質の高い在庫と強化されたターゲティングにより、ブランドにより高いレベルのエンゲージメントとより効率的な広告支出を提供します。
2023年2月AdformはScope3と提携。この提携により、同社はクライアントに定量的なデータと結果を伴うグリーン・メディア・ソリューションを提供できるようになります。さらに、ブランドはAdform DSPを通じてキャンペーンのカーボンフットプリントを直接モニタリングできます。
2022年-10月アドフォルムは、プレミアムSSPのリーディングカンパニーであり、エンド・トゥ・エンドのプログラマティック・テクノロジー・グループであるEMX by Big Villageと提携。この提携により、透明性が高く、測定可能な環境で、プレミアムCTVのダイレクトサプライを顧客に提供できるようになります。
2022年3月トレードデスクは、マルチメディアおよびクリエイティビティソフトウェア製品で知られる米国のソフトウェア会社、アドビと提携。Adobe Real-Time Customer Data Platformとの統合により、マーケティング担当者は広告の精度と適用性を高めることができます。さらに、ユニファイドID2.0などの新しいID機能をテストすることが可能になり、広告主はクッキーのない環境に備えることができます。
2022年3月:メディアマス社は、世界有数の独立系プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム(DOOH)アドテク企業であるHivestack社と提携しました。この提携により、両社はそれぞれの技術を組み合わせ、複数のプログラマティックDOOHやその他のクロスチャネルメディアキャンペーンを世界に展開します。
2021年5月SmartyAdsは、中国の家電メーカーXiaomiと提携しました。この提携により、同社はプロバイダーに開発機会を提供し、Xiaomiが提供する膨大な広告在庫へのアクセスを可能にします。
2021年2月メディアマスはeコマースマーケットプレースのFlipkartと提携しました。この提携は、ブランドがインパクトのあるマーケティングキャンペーンを設計し、オンライン広告在庫を購入するためのデータ駆動型の意思決定を可能にすることを目的としています。さらに、より良い顧客体験とエンゲージメントを促進し、ブランドに透明性と説明責任を提供します。
2020年9月Adformは新しい製品群FLOWを発表。この新しいプラットフォームは、DSP、DMP、SSP、DCO、アドサーバーを提供し、ユーザーがより強力な成果を確保できるようにします。
List of Figures
The Global Demand Side Platform Market size is expected to reach $110 billion by 2030, rising at a market growth of 24.9% CAGR during the forecast period.
Demand for video DSPs is driven by the growth of online video advertising and the acceptance of over-the-top (OTT) streaming platforms, which enable advertisers to engage viewers with fascinating video ad formats, thereby Video segment would generate approximately 37% share of the market by 2030. The fast growth of video streaming through OTT services like Netflix, Apple TV+, and YouTube TV has put CTV display advertising in the spotlight. For instance, in 2021, the revenue from streaming in the United States climbed by 22.8%. For instance, Google LLC expanded the Google Marketing Platform's Display & Video 360 functionalities in May 2022. To enhance CTV advertising, the company increased the amount of CTV inventory available on the Display & Video 360 demand-side platform and extended Google audiences to CTV devices. Some of the factors impacting the market are increased use of DSPs for programmatic advertising, increasing growth of mobile games, and expanding fraudulent activities in the advertising sector.
The demand-side platform market is driven by simple management and improved campaign reporting benefits. Demand-side platform market growth is anticipated due to factors such as speed, innovative advertising, precise targeting, research, and the growing availability of digital advertising inventory. The market is projected to develop in step with the growing demand for programmatic advertising. DSPs can enhance and automate data-driven advertising using cutting-edge machine learning and artificial intelligence. The market is therefore expected to grow due to technological advancements. With the growing acceptance of various mobile games globally, the industry is being pushed by an increase in demand for in-game advertising. Marketers may now contact customers in a brand-safe environment due to in-game advertising. As a huge number of developers sold ad space to commercialize the content, there has been a rise in the proportion of free-to-play mobile games with in-game advertising. This increasing growth of mobile games is further raising the adoption of demand side platforms, thereby resulting in market growth.
However, as more consumers shop online, fraudulent advertising is becoming a bigger threat. Millions of false adverts that deceive consumers are displayed to them, leading them to illegal e-commerce sites that sell fake goods and offer false services. Ad fraud can occur in various ways, such as false ad impressions/clicks generated by bad bots, piling ads on top of one another, and creating fake ghost sites that imitate legitimate websites to obtain permission from ad networks. This factor poses a challenge for the market and thus impedes its expansion.
Channel Outlook
Based on channel, the market is fragmented into display, mobile, video and native. The display segment acquired a substantial revenue share in the market in 2022. Display DSPs are vital in programmatic advertising, allowing advertisers to purchase ad inventory across various websites and display networks. Advertisers who use display DSPs have access to a robust collection of tools and features that help them to improve the targeting, reach, and effectiveness of their display advertising campaigns.
Type Outlook
By type, the market is classified into self-service and full/managed service. In 2022, the full/managed service segment held the highest revenue share in the market. In full/managed service DSP, a third party, such as an agency, executes and manages the complete campaign to target an accurate audience with the assistance of their media strategist's team. Managed service providers are proficient in the numerous targeting possibilities that are offered by DSP. Further, a fully managed service for a demand-side platform can enhance campaign performance and give access to resources and knowledge that might otherwise be difficult to obtain internally.
Regional Outlook
Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific and LAMEA. In 2022, the North America region led the market by generating the highest revenue share. Increasing programmatic ad expenditure drives the regional market's expansion. Additionally, demand-side platform software adoption is receiving significant attention from market players. The region is heavily utilizing software and incorporating prominent businesses from many sectors of the economy. Additionally, numerous reputable and modest regional advertisers use these platforms for short-term performance ads and brand-building efforts.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Google LLC (Alphabet Inc.), Amazon.com, Inc., Adobe, Inc., The TradeDesk, Inc, MediaMath Inc., Adform, Microsoft Corporation (Xandr), SmartyAds, Gourmet Ads, and Basis Technologies.
Strategies Deployed in Demand Side Platform Maret
2023-Jun: Trade Desk revealed Kokai, AI programmatic platform, with a new user interface and advanced features like cross-platform measurements. The new platform offers superior AI optimization capabilities and can process 13 million ad impressions per second.
2023-Jun: SmartyAds formed a partnership with PubMatic, an independent technology company offering digital advertising supply chain. The partnership would enable the company to offer superior supply across all ad formats and outstanding opportunities to advertise with impact.
2023-May: MediaMath entered into partnership with Sonobi, an independent, consumer-focused, technology company, and Captify, a leading Search Intelligence Platform. The partnership focuses on combining the expertise of companies and offering brands a higher level of engagement and more efficient ad spending with quality inventory and enhanced targeting.
2023-Feb: Adform came into partnership with Scope3. The partnership would allow the company to offer its client implementation green media solutions with quantifiable data and results. Additionally, brands can monitor the campaigns' carbon footprint directly through the Adform DSP.
2022-Oct: Adform partnered with EMX by Big Village, the leading premium SSP, and end-to-end programmatic technology group. With this partnership, the company would be able to deliver premium direct CTV supply, in a transparent and measurable environment to its customers.
2022-Mar: Trade Desk teamed up with Adobe, an American software company known for its multimedia and creativity software products. The integration with Adobe Real-Time Customer Data Platform enables marketers to drive more precision and applicability in advertising. Moreover, it would enable the advertisers to test new identity capabilities, such as Unified ID 2.0, as they get ready for a cookieless environment.
2022-Mar: MediaMath formed a partnership with Hivestack, the world's leading independent programmatic digital out-of-home (DOOH) ad tech company. With this partnership, both companies would combine their technologies to reveal multiple programmatic DOOH, and other cross-channel media campaigns globally.
2021-May: SmartyAds joined hands with Xiaomi, a Chinese designer, and manufacturer of consumer electronics. Through this collaboration, the company offers development opportunities for providers and enables them to reach vast ad inventory featured by Xiaomi.
2021-Feb: MediaMath partnered with Flipkart, an E-commerce marketplace. The partnership is aimed to enable brands to design high-impact marketing campaigns and make data-driven decisions to purchase online ad inventory. Furthermore, it would drive better client experiences and engagement and deliver transparency and accountability to brands.
2020-Sep: Adform introduced FLOW, a new product suite. The new platform offers DSP, DMP, SSP, DCO, and ad servers and provides its users to secure significantly stronger results.
Market Segments covered in the Report:
By Channel
By Type
By Geography
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