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市場調査レポート
商品コード
1276776
コーヒーカプセルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2B、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、eコマース、その他)、素材別、エンドユーザー別、地域別展望と予測、2023~2029年Global Coffee Capsules Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (B2B, Hypermarkets & Supermarkets, E-Commerce, and Others), By Material, By End User, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2029 |
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コーヒーカプセルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2B、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、eコマース、その他)、素材別、エンドユーザー別、地域別展望と予測、2023~2029年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 231 Pages
納期: 即納可能
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コーヒーカプセル市場規模は、予測期間中にCAGR7.6%で成長し、2029年には96億米ドルに達すると予測されています。
1杯のコーヒーで得られる品質、効果、多様なオプションが、コーヒーカプセルの市場拡大の原動力となっています。また、カフェの雰囲気を自宅で再現するために、顧客はコーヒーメーカーを購入することを望んでいます。
この動向が、コーヒーカプセルやポッドの需要を高めています。コーヒーカプセルの市場が拡大しているのは、主に世界で最も人気のある飲料であるコーヒーに対する需要の高まりによるものです。コーヒーカプセルの消費者人気が高まっているのは、1回限りの使用と使い捨ての性質が大きく影響していると考えられます。最近の市場関係者は、環境に優しく、生分解性の高いコーヒーカプセルの提供に取り組んでいます。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は、コーヒーカプセルの市場に大きな影響を及ぼしました。社会的孤立戦略、戸締まり、在宅勤務に関する法律などにより、カフェやオフィスではなく、家にこもってコーヒーを飲む人が増えています。その結果、コーヒーカプセルの需要が高まりました。一方、ロックダウンや出荷制限により、サプライチェーンに支障をきたし、完成品と原材料の両方が不足しています。
市場成長要因
フリーコーヒーへの需要の高まり
コーヒーカプセルの市場は、おいしくて香り高い新鮮なコーヒーを求める顧客の需要とともに成長すると予測されています。これは主に、淹れたてのコーヒーには、免疫力を高め、がんやその他の有害な病気を予防して一般的な健康を改善するミネラルや抗酸化物質が詰まっているなど、非常に多くの利点があるからです。さらに、トップ企業は、ブランドの認知度を高め、より多くの顧客をスペシャルティロスターに引き寄せるために、フレーバー添加コーヒーや付加価値RTDなどの新しいコーヒー技術を試しています。これらの要素はすべて、新しいコーヒー需要の急増を引き起こすことで、コーヒーカプセルの市場拡大に貢献しています。
ノンアルコール飲料の人気上昇
コーヒーのようなインスタントノンアルコール飲料の人気が高まっているのは、ミレニアル世代におけるノンアルコール飲料の需要の増加、消費者の低糖質・ノンアルコール飲料に対する認識、多忙な勤務体系、消費者の好みの変化などの要因があると言われています。さらに、ミレニアル世代のコーヒーに対する飽くなき欲求が、世界の飲料の需要増を後押ししています。ミレニアル世代の間では、カフェやオフィス、その他の飲食店でコーヒーを飲むことが、スタイルの表明や社交の場となりつつあります。このように、ミレニアル世代のコーヒー消費量の増加やノンアルコール飲料の普及により、コーヒーカプセルの市場は成長すると予想されます。
市場の抑制要因
コーヒーの大量消費による健康への影響
不整脈のある人は、コーヒーの摂取量を減らすか、完全に避ける必要があります。コーヒーは乗り物酔いを軽減する可能性があるが、すでに下痢気味の人には下痢を悪化させる可能性があります。病気による症状や食事制限のあるお客様は、コーヒーの摂取を控えることをお勧めします。通常のコーヒーを飲まれる方は、最高品質のコーヒーであっても、特定の消化器系刺激物質が含まれていることを理解する必要があります。さらに、IBS(過敏性腸症候群)の症状を悪化させる可能性もあります。これらの要因によるコーヒーの消費量の減少は、市場の拡大を制限することになるでしょう。
素材の展望
素材別に見ると、コーヒーカプセル市場は、アルミニウム、コンポスタブル、PBTプラスチックに分類されます。アルミニウムセグメントは、2022年のコーヒーカプセル市場でかなりの収益シェアを占めています。アルミニウムのコーヒーカプセルの消費は、その適応性と使用の簡便性により、近年着実に増加しています。アルミ製コーヒーカプセルは、豆を挽いたりコーヒー粉を計量したりすることなく、素早く便利に準備できる高品質のコーヒーを求める消費者に好まれるようになっています。
エンドユーザーの展望
エンドユーザー別に見ると、コーヒーカプセル市場は商業用と住宅用に分類されます。2022年、コーヒーカプセル市場では、商業用セグメントが最大の収益シェアをしめしました。コーヒーカプセルの商業利用にはいくつかの利点があります。例えば、コーヒーカプセルは便利で使いやすく、安定した品質と風味を提供するため、顧客やスタッフが高級なコーヒーを必要とする商業施設では不可欠です。また、専門的な機器や熟練したバリスタを雇うことなくコーヒーを提供したい企業にとって、カプセルコーヒーは費用対効果が高く、実用的な選択肢のひとつです。
販売チャネルの展望
コーヒーカプセル市場は、流通チャネル別に、B2B、ハイパーマーケット&スーパーマーケット、eコマース、その他に分類されます。2022年、B2Bセグメントは、コーヒーカプセル市場で最大の収益シェアをしめしました。従業員や顧客にコーヒーを提供するためにコーヒーカプセルを購入する企業からの需要は、企業間取引(B2B)需要と呼ばれています。職場、レストラン、ホテル、カフェなどの企業がB2Bのコーヒーカプセルを必要とする場合があります。近年、B2B業界では、従業員や顧客に高級コーヒーを提供するために、シンプルで手頃な価格のソリューションを求める企業が増えているため、コーヒーカプセルの需要が増加しています。
地域別の展望
地域別に見ると、コーヒーカプセル市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。欧州地域は、2022年に最も高い収益シェアを獲得してコーヒーカプセル市場をリードしました。欧州では最近、コーヒーカプセルの利用が着実に増加しています。顧客は、一般的にコーヒーポッドと呼ばれるコーヒーカプセルを使って、自宅や職場で1杯のコーヒーを用意することができます。ホームブリューイングへの傾倒やシングルサーブコーヒーの受容率の上昇など、数多くの要因が欧州におけるコーヒーカプセルの需要に寄与しています。
List of Figures
The Global Coffee Capsules Market size is expected to reach $9.6 billion by 2029, rising at a market growth of 7.6% CAGR during the forecast period.
Coffee capsules are coffee encapsulated in a plastic or aluminum container as opposed to a paper filter. It's typically designed to function with a certain brand or system and isn't compatible with others. Coffee capsules are single-serve vacuum-packaged capsules that must be used with the appropriate machine. Consumers who are concerned about their health are drinking more coffee. Because of this, producers are offering cutting-edge formulations to the market, such as coffee capsules.
Caffeine also enhances athletic performance by increasing fatty acid oxidation, metabolism, and fat cell mobilization. The anti-cancer properties of coffee have increased its appeal among consumers who are concerned about their health. These reasons would likely cause the market's demand to increase over the forecast period.
The quality, effectiveness, and variety of options available in a single cup of coffee are what is driving the market for coffee capsules to expand. In order to replicate the cafe atmosphere at home, customers are also willing to buy coffee makers.
The trend has increased the demand for coffee capsules and pods. The market for coffee capsules is expanding mostly due to the rising demand for coffee, the most popular beverage in the world. Coffee capsules' increasing consumer popularity can be attributed in large part to their one-time usage and disposable nature. The market players nowadays are working to provide environmentally friendly and biodegradable coffee capsules.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 outbreak has had a substantial effect on the market for coffee capsules. Due to social isolation strategies, lockdowns, and laws governing working from home, more people stay inside and drink coffee at home rather than in cafes or offices. As a result of consumers seeking quick and easy ways to make coffee, the demand for coffee capsules has increased. Lockdowns & shipping restrictions, on the other hand, have hampered supply chains and resulted in a shortage of both finished items and raw materials.
Market Growth Factors
Rising demand for free coffee
The market for coffee capsules is predicted to grow along with customer demand for tasty, fragrant, and fresh coffee. This is mostly because freshly brewed coffee has so many advantages, such as the fact that it is packed with minerals and antioxidants that increase immunity and improve general health by preventing cancer and other harmful diseases. Additionally, the top companies are experimenting with new coffee technologies like flavor-added coffee and value-added RTD in an effort to raise brand awareness and draw more customers to specialty roasters. All of these elements help the market expansion for coffee capsule by causing a surge in new coffee demand.
Rising acceptance of non-alcoholic beverages
The rise in popularity of instant non-alcoholic beverages like coffee has been attributed to several factors, including an increase in the demand for non-alcoholic beverages among millennials, consumer awareness of low sugar and non-alcoholic drinks, hectic work schedules, and shifts in consumer preferences. Furthermore, the millennial generation's insatiable need for coffee fuels increased demand for the beverage worldwide. Among millennials, drinking coffee in cafes, offices, and other food establishments is becoming a style statement and a chance to socialize. Thus, the market for coffee capsules is anticipated to grow due to millennials' increasing coffee consumption and the widespread use of non-alcoholic beverages.
Market Restraining Factors
Effects on health due to high coffee consumption
Individuals with cardiac arrhythmia should either reduce their coffee intake or avoid it entirely. Although coffee may alleviate motion sickness, it could exacerbate diarrhea in individuals already experiencing it. It is recommended that customers with symptoms or dietary restrictions due to a medical condition refrain from consuming coffee. Regular coffee consumers must understand that even the highest quality coffees contain certain digestive irritants. Furthermore, it can potentially worsen symptoms of IBS (irritable bowel syndrome). The decline in coffee consumption due to these factors will restrict the market expansion.
Material Outlook
Based on material, the coffee capsules market is characterized into aluminium, compostable, and PBT plastic. The aluminum segment covered a considerable revenue share in the coffee capsules market in 2022. Aluminum coffee capsule consumption has been steadily increasing in recent years due to its adaptability and simplicity of usage. Aluminum coffee capsules are now preferred by consumers who want high-quality coffee that is quickly and conveniently prepared without having to grind beans or measure out coffee grounds.
End User Outlook
On the basis of end user, the coffee capsules market is classified into commercial and residential. In 2022, the commercial segment witnessed the largest revenue share in the coffee capsules market. The commercial use of coffee capsules has several advantages. For instance, coffee capsules are convenient, easy to use, and provide consistent quality and flavor, which is essential in a commercial setting where customers or staff members need a high grade of coffee. In addition, coffee capsules are an additional cost-effective and practical choice for businesses that want to offer coffee options without spending money on specialist equipment or hiring skilled baristas.
Distribution Channel Outlook
Based on distribution channel, the coffee capsules market is segmented into B2B, hypermarkets & supermarkets, e-commerce, and others. In 2022, the B2B segment registered the maximum revenue share in the coffee capsules market. Demand for coffee capsules from firms that purchase them to provide their employees or clients with coffee is known as business-to-business (B2B) demand. Businesses, including workplaces, restaurants, hotels, and cafes, may need B2B coffee capsules. In recent years, the B2B industry has seen a rise in the demand for coffee capsules as more companies look for simple, affordable solutions to offer premium coffee to their staff or clients.
Regional Outlook
Region wise, the coffee capsules market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe region led the coffee capsule market by generating the highest revenue share in 2022. Europe has recently seen a steady rise in the usage of coffee capsules. Customers can prepare a single cup of coffee at home or work using coffee capsules, commonly called coffee pods. Numerous factors, including the inclination toward home brewing and the rising acceptance of single-serve coffee, have contributed to the demand for coffee capsules in Europe.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Nestle S.A., JDE Peet's N.V., The Kraft Heinz Company, Starbucks Corporation, Keurig Dr Pepper, Inc., The J.M Smucker Company, Inspire Brands, Inc., Coffeeza India Private Limited, illycaffe S.p.A., (Gruppo illy Spa) and Dualit Ltd
Strategies Deployed in Coffee Capsules Market
Nov-2022: Nespresso, part of Nestle Group released a range of home compostable coffee capsules. The coffee capsules are paper-based and are certified by TUV Austria for composting.
Nov-2022: Nescafe Dolce Gusto introduced Neo. Neo is Nescafe Dolce Gusto's coffee pods and machines. The Neo coffee pods are made of paper and are home compostable.
Oct-2021: JDE Peet collaborated with Pret A Manger, a UK-based operator of a sandwich shop chain. The partnership involves introducing Pret Express in forecourts, universities, and workplaces, among others. Pret Express is a self-service solution featuring 100% organic tea and coffee.
Jun-2021: JDE Peet's signed an agreement to acquire Campos Coffee, an Australia-based producer of coffee products. The acquisition of Campos Coffee perfectly complements the acquiring company's business.
Apr-2021: Coffeeza released coffee machine and coffee capsules. The new machine and capsules by Coffeeza enable coffee enthusiasts to brew cafe-style coffees quickly within their homes, and offices. The coffee capsules are available in the following variants, Forte, Cremoso, and Single-Origin Coffee Ethiopia.
Dec-2020: Inspire Brands acquired Dunkin' Brands Group, Inc., a restaurant holding company. The acquisition of Dunkin' Brands advanced Inspire's mission to unite a family of differentiated and complementary brands.
Aug-2019: Dualit introduced a new line of recyclable coffee capsules. The coffee capsules are made from aluminium and are compatible with Dualit coffee machines, and Nespresso. Additionally, the recyclable coffee capsules are available in four different variants, intense, lungo, decaf.he, and ristretto.
Feb-2019: illycaffe introduced a new range of coffee capsules. The coffee capsules are compatible with Nespresso coffee machines and are available in three variants, Intenso espresso, Forte espresso, and Classico.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Material
By End User
By Geography
Companies Profiled
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