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市場調査レポート
商品コード
1276403
高級キャンドルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品別、流通チャネル別(百貨店、専門店、独立型ブティック、オンライン)、ワックスタイプ別、地域別展望と予測、2023~2029年Global Luxury Candle Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product, By Distribution Channel (Departmental Stores, Specialty Stores, Stand-Alone Boutiques and Online), By Wax Type, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2029 |
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高級キャンドルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:製品別、流通チャネル別(百貨店、専門店、独立型ブティック、オンライン)、ワックスタイプ別、地域別展望と予測、2023~2029年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 223 Pages
納期: 即納可能
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高級キャンドル市場規模は、2029年には9億3,900万米ドルに達し、予測期間中に10.3%のCAGRで成長すると予測されています。
香料と呼ばれる複雑な分子は、芳香原料から作られます。高級キャンドルを作る場合、フレグランスオイルの原料は重要な要素になります。様々な香水がありますが、プレミアムブランドは香りの品質や産地にこだわりがあります。フレグランスオイルの抽出と生産は、南フランスの小さな中世の町、グラースで長い歴史があります。
ユーザーは、信頼できるフレグランスサプライヤーから購入することで、環境への影響を最小限に抑えながら、最先端の抽出方法を実践することができます。多くのアロマオイルは、植物、根、花などのオーガニック素材から作られていますが、現在では合成香料が多くなっています。より健康的で、より持続可能で、より環境に優しいという認識価値が高いため、最近では天然香水が人気となっています。
COVID-19影響分析
COVID-19の大流行により、多くの産業、特に消費財部門に悪影響が及んでいます。全国的な封鎖や国境の制限により、サプライチェーンが大幅に遮断され、多くの商品の製造や流通に影響が出ました。COVID-19による封鎖のため、ほとんどの人が家に閉じこもり、高価なキャンドルを中心としたホームフレグランスアイテムの売上が増加することになりました。また、消費者は不安やストレス、不快感を軽減するために、セルフケアに時間をかけるようになりました。これらの要素が、高級キャンドル市場に良好な成長見通しをもたらしたのです。
市場成長要因
eコマース分野の拡大
世界的にeコマースチャネルが大幅に拡大したことが、オンライン小売業界の成長に寄与しています。また、ホームデコレーションのオンライン商取引は、ホームセンターへの出費の増加によって促進されています。様々な色やサイズのキャンドルのような装飾的な家庭用品のオンライン購入に影響を与える重要な要素は、消費者がオンラインで買い物をする新しい機会の出現です。大幅な割引、モダンなデザイン、自宅からの買い物の利便性などから、魅力的で便利なこれらの商品をオンラインで購入する人が増えています。キャンドルの数々の利点とeコマースの増加により、高級化粧品市場は成長すると予想されます。
ホームデコレーションとしての用途の拡大
様々な新興国での富裕層の増加により、ホームデコレーションの人気が高まっています。顧客の環境意識の高まりにより、環境に配慮したホームデコアイテムに対する顧客の嗜好が変化しています。先進国や新興国における消費者の可処分所得の増加が燃料となっています。この分野は、積極的な広告や有名人の推薦により大きく成長しました。また、アロマキャンドルのような個性的で人気のある商品への欲求が高まっています。さらに、キャンドルは点灯後の空間の雰囲気に顕著な影響を与え、使用者を幸せな気分にさせることができます。市場の拡大には、個性的でトレンディな装飾品や、ムードや雰囲気を向上させる商品への需要の急増が寄与すると予想されます。
市場抑制要因
ホームデコレーションやフレグランスのための優れた代替品の存在
蝋燭は長期間の使用を目的としたものではないが、空間に美的魅力を与えるものとして認識されています。通常、8オンスのキャンドルは2~3日間燃焼します。しかし、小さなボトルに入ったエッセンシャルオイルは、ディフューザーのセッションをより完全に持続させることができます。ユーザーは、5mlのボトルを使って3日以上エッセンシャルオイルを使用することができます。エッセンシャルオイルの香りは、ディフューザーの寿命よりもはるかに長く楽しむことができます。また、エッセンシャルオイルはブレンドすることで、独自の香りを楽しむことができます。エッセンシャルオイルディフューザーは熱を必要としないため、放置しておくことができ、就寝中のくつろぎタイムにも役立ちます。キャンドルに比べ、エッセンシャルオイルの優位性は高く、今後、エッセンシャルオイルの普及が進み、高級キャンドルの市場拡大の妨げになる可能性があります。
製品の展望
高級キャンドル市場は、製品別にコンテナ、ピラー、ボティブ、テーパー、その他に分類されます。容器セグメントは、2022年のラグジュアリーキャンドル市場で最大の収益シェアを獲得しました。彼らの人気の高まりは、装飾品としての使用に関連しています。彼らは熱に耐えることができ、サイズが控えめである容器にあります。最も単純な形では、彼らは中央の芯を持つ耐熱性容器の中に置かれたワックスで構成されています。安全性や美観のために採用されています。
流通チャネルの展望
高級キャンドル市場は、流通チャネル別に、独立型ブティック、百貨店、専門店、オンラインに二分されます。2022年の高級キャンドル市場では、オンライン部門が顕著な収益シェアを記録しました。InstagramやEtsyなどのソーシャルメディアプラットフォームは、高級キャンドルを販売し、世界中のハイエンド商品を調達するための重要なハブとなっています。また、ShopifyやSquarespaceのようなオンラインストアで商品を紹介する新規企業が着実に増えています。
ワックスタイプの展望
ワックスタイプ別に見ると、高級キャンドル市場はパラフィン、大豆ワックス、蜜蝋、パームワックス、その他に分類されます。2022年、パラフィンワックス分野は、最大の収益シェアで高級キャンドル市場を独占しました。パラフィンワックスは、他の形態のワックスよりも入手しやすく、取り扱いが簡単なため、高級キャンドルに最も頻繁に使用されています。パラフィンワックスは、色や香りを保つ能力が高いため、多くのキャンドルメーカーで頻繁に採用されています。
地域別展望
地域別に見ると、高級キャンドル市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2022年、欧州地域は最も高い収益シェアを獲得し、高級キャンドル市場をリードしました。欧州には、多くの有名な高級キャンドル企業が存在します。世界で入手可能な最も高級なキャンドルブランドの1つは、Jo Malone Londonです。ラグジュアリーキャンドルは、単純な製品としてよりも、楽しい体験として評価されています。落ち着いた香りは、人々の生活を向上させ、ストレスや心配事に対処する能力を助けるとされています。
List of Figures
The Global Luxury Candle Market size is expected to reach $939 Million by 2029, rising at a market growth of 10.3% CAGR during the forecast period.
Luxury candles have high-quality fragrances and chic packaging. Several waxes, including beeswax, paraffin wax, and vegetable wax, are employed to create luxury candles. These candles' incorporation of essential oils and distinctive smells produces a peaceful and soothing effect. As a result, luxury candles quickly become a rage in self-care routines, aromatherapy, and home decor.
A luxury candle can occasionally cost three to four times as much as a regular candle while still burning and emitting its perfume. As a result, luxury candles are now associated with unique gift-giving occasions and unforgettable festivities. Brands of luxury candles pay rigorous attention to the quality, appearance, and design of their fragrance oils. The outcome is a high-end candle that embodies their company identity. Here are a few elements that go into making a high-end candle.
Complex molecules called fragrances are created from aromatic raw ingredients. When making a luxury candle, the fragrance oils source is an important factor to consider. Although there are many different perfumes available, premium brands are picky about the quality and region of origin of their fragrances. Fragrance oil extraction and production have a long history in Grasse, a little medieval town in southern France.
User can implement cutting-edge extraction procedures with little environmental impact by purchasing from reputable fragrance suppliers. While many scent oils still come from organic materials like plants, roots, and flowers, more and more are now synthetic. Due to their higher perceived value-they are seen as being healthier, more sustainable, and more environmentally friendly-natural perfumes are becoming popular nowadays.
COVID-19 Impact Analysis
Numerous industries, particularly the consumer goods sector, have been adversely affected by the COVID-19 pandemic. The nationwide lockdown or border restrictions greatly interrupted the supply chains, impacting the manufacture and distribution of many items. Due to the lockdowns brought on by COVID-19, most people were confined to their houses, which led to an increase in the sales of home fragrance items, particularly expensive candles. In addition, consumers started spending more time on self-care practices to reduce anxiety, stress, and discomfort. All these elements created favorable growth prospects for the luxury candle market.
Market Growth Factors
Expansion Of E-Commerce Sector
The significant expansion of e-commerce channels worldwide has contributed to the growth of the online retailing industry. The rise of online home decor commerce is also fueled by rising home improvement spending. The key element influencing the online purchase of decorative home goods like candles in various colors and sizes is the advent of new chances for consumers to shop online. More people are buying these attractive and useful things online due to the large discounts, modern designs, and convenience of shopping from home. Because of the candle's numerous advantages and increasing e-commerce, the market for luxury cosmetics is anticipated to grow.
Growing Use as Home Decor
Home decor has become more popular due to the increase in wealthy people in various emerging economies. Customers' preferences for eco-friendly home decor items have changed due to rising environmental awareness among customers. Rising consumer disposable income in developed & developing countries is the fuel. The sector has grown significantly due to aggressive advertising and celebrity endorsements. In addition, there is a rising desire for distinctive and popular goods like scented candles. In addition, the candles can have a noticeable impact on the mood of the space after being lit and make the user feel happy. The market's expansion is anticipated to be aided by a surge in demand for distinctive and trendy decor items and products that improve mood and ambiance.
Market Restraining Factors
Availability Of Better Alternatives for Home Decor and Fragrance
Although wax-made candles are not intended for long-term use, they are recognized to provide aesthetic appeal to the space. Typically, an 8-ounce candle burns for two to three days. However, essential oils that are packaged in smaller bottles will last for more complete diffuser sessions. The user can use essential oil for more than three days using a 5ml bottle. The aroma of the essential oils can be enjoyed for much longer than a diffuser's annual lifespan. In addition, these oils can be blended to provide a unique aroma. Essential oil diffusers don't need heat and can be left unattended, helping the user unwind while sleeping. Because of essential oils' advantages over candles, their use may become more widespread, which would impede the expansion of the market for luxury candles.
Product Outlook
Based on product, the luxury candle market is divided into container, pillar, votive, tapers, and others. The containers segment witnessed the largest revenue share in the luxury candle market in 2022. Their growing popularity is related to their use as decorative objects. They are in a container that can withstand heat and are modest in size. In their simplest form, they are composed of wax placed inside a heat-resistant container with a center wick. They are employed for safety and primarily for aesthetic reasons.
Distribution Channel Outlook
By distribution channel, the luxury candle market is bifurcated into stand-alone boutiques, departmental stores, specialty stores, and online. The online segment recorded a remarkable revenue share in the luxury candle market in 2022. Social media platforms like Instagram and Etsy are key hubs for selling luxury candles and sourcing high-end goods worldwide. Additionally, there has been a steady increase in new firms introducing their goods through online stores like Shopify and Squarespace.
Wax Type Outlook
On the basis of wax type., the luxury candle market is segmented into paraffin, soywax, beeswax, palm wax, and others. In 2022, the paraffin wax segment dominated the luxury candle market with the maximum revenue share. Because it is more readily available and simpler to deal with than other forms of wax, paraffin wax is the most frequently used for luxury candles. Due to its ability to keep substantial amounts of color and smell, the wax is frequently employed by many candle makers.
Regional Outlook
Region wise, the luxury candle market is analyzed across North America, Europe, Asia pacific and LAMEA. In 2022, the Europe region led the luxury candle market by generating the highest revenue share. Europe is home to many well-known luxury candle companies. One of the most luxurious candle brands available worldwide is Jo Malone London. Luxury candles are valued more as a pleasurable experience than as a simple product. The calming scents improve people's lives and aid in their ability to cope with stress and worry.
The major strategies followed by the market participants are Product Launches. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; LVMH SE is the forerunner in the Luxury Candle Market. Companies such as Le Labo (The Estee Lauder Companies, Inc.), Diptyque SAS (Manzanita Capital UK LLP), and Byredo (PUIG, S.L.) are some of the key innovators in Luxury Candle Market.
The market research report covers the analysis of key stakeholders of the market. Key companies profiled in the report include LVMH SE, Diptyque SAS (Manzanita Capital UK LLP), Hermes International, Trudon, Ellis Brooklyn, E&B Parfums SL, LUMIRA Co Pty Ltd, Le Labo (The Estee Lauder Companies, Inc.), Byredo (PUIG, S.L.) and Fornasetti S.P.A.
Recent Strategies Deployed in Luxury Candle Market
Mergers and Acquisitions:
Jan-2021: LVMH took over Tiffany & Co., a US-based designer, manufacturer, and marketer of luxury goods. The addition of Tiffany & Co. perfectly complements LVMH's 75 distinguished Maisons.
Product Launches and Expansions:
Oct-2022: Le Labo and The Metropolitan Museum of Art (MET) launched Laurier 62, a special edition candle. The special edition candle is inspired by a painting and is available in various scent notes including, rosemary, thyme, clove, laurel, and amber, among others.
Jun-2022: Ellis Brooklyn together with Peroni Nastro Azzurro introduced The Italian Spritz Collection. The new collection includes a pack of six scents by Ellis Brooklyn, with complementing tasting notes of a Peroni or Peroni-infused spritz cocktail.
Jun-2022: Diptyque unveiled La Droguerie. La Droguerie is a range of household cleaning products that complements the company's already existing product offerings including, perfumes, home decor, and scented candles. The recently launched product range includes a cleaning brush, dish wash liquid, surface cleaner, anti-odor candle, and leather and wood care lotion.
May-2021: Le Labo introduced Encens 9 Candle. The Encens 9 Candle comes in an 8.6-ounce glass jar and also comes with an option to personalize the box and the label. Additionally, the candle has notes of spices and amber.
Jan-2021: Diptyque launched a 60th-anniversary collection of candles by rethinking four of the House's scents in the Dancing Ovals grouping and counting a re-branded look. The company enables enhancement to its new limited-edition graphic presentation including white and black hypnotic lines with new multicolor labels on the separate candle.
Geographical Expansions:
Mar-2022: Diptyque expanded its geographical footprint by setting up a new standalone brick-and-mortar store in Yorkdale Shopping Centre, Toronto, Canada. The new store is a part of the company's DTC expansion.
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Distribution Channel
By Wax Type
By Geography
Companies Profiled
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