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市場調査レポート
商品コード
1219630
キャンドルの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート製品別(ボーティブ、コンテナキャンドル、ピラー、テーパー、その他)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、ワックスタイプ別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Candle Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product (Votive, Container Candle, Pillars, Tapers, and Others), By Distribution Channel (Offline, and Online), By Wax Type, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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キャンドルの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート製品別(ボーティブ、コンテナキャンドル、ピラー、テーパー、その他)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、ワックスタイプ別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年01月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即納可能
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キャンドルの世界市場規模は、2028年には169億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.7%の市場成長率で上昇すると予測されています。
キャンドルは、まず炎の熱で固形燃料の上部を溶かし、液化した燃料が毛細管現象で芯の中を上方に移動し、最後に液化した燃料が気化して炎の中で燃えます。ロウが溶けて燃えることで、ロウソクの長さは短くなります。芯の一部は、気化した燃料を出さない炎で消費されます。
芯の露出部分の長さは、芯の焼却によって制限され、燃料の消費量と燃焼温度を一定に保つことができます。ウィックによっては、よりゆっくりと安定した燃焼を確保しつつ、煙の発生を防ぐために、ハサミや専用のウィックトリマーで定期的にトリミングを行う必要があります。スナッファーとは、そのような専用のトリマーで、消火器とセットになっていることが多いです。現在、芯は燃焼中にカーブして、芯の先が酸素に触れ、火で焼き尽くされる構造になっています。
COVID-19影響度分析
新型インフルエンザの流行により、レストランやホテルへの訪問を控えたため、需要は横ばいとなっています。このような理由から、キャンドル市場の成長が制限されました。ベーシックなキャンドルやアロマキャンドルはオンラインショップとオフラインショップの両方に存在し、特にロックダウン後のキャンドルの売上はeコマースの成長が寄与しています。世界各国で政府が解禁を開始したことで、生産量も元の水準に戻り始めました。また、健康や瞑想などさまざまな効果をもたらすアロマキャンドルの人気が、ミレニアル世代の間で売上を伸ばしました。これらの要因が、COVID-19禁止令後のキャンドル市場の回復を後押ししました。
市場の成長要因
家庭用装飾品としての利用
富裕層の増加により、様々な新興国で家庭用インテリアが注目されています。消費者の環境意識が高まり、環境に配慮した家庭用装飾品への嗜好が変化しています。先進国、新興国を問わず、消費者の可処分所得が増加していることが要因。また、積極的な広告宣伝や有名人の起用が、この分野の成長に大きく寄与しています。また、アロマキャンドルのようなユニークでトレンドに敏感な製品に対する需要も高まっています。彼らは部屋にユニークな仕上げを追加し、多くの人々がさらに彼らの家の機能を強化し、外観に異なる色のキャンドルを使用しています。これが、この地域の市場の成長を支えています。
アロマテラピーに関する意識の高まり
キャンドルを燃やすことは、不安やストレスと戦うために大きく役立ちます。キャンドルには鎮静作用があり、光の揺らぎが使用者の気持ちを落ち着かせ、雰囲気をより静謐なものにします。その上、特有の香りがリラックスさせてくれます。これが、アロマテラピーでキャンドルを使う大きな理由です。このようなアロマテラピーの効果は、ストレスの増加により、より多くの人々に支持されることが予想されます。これにより、アロマキャンドルの需要がさらに高まり、市場の拡大が見込まれます。
市場抑制要因
より優れた代替品の存在
キャンドルは部屋に美観を与えるものとして知られているが、蝋で作られたキャンドルは長期間の使用には向いていないです。一般的に、8オンスのキャンドルは2~3日で燃えてしまいます。しかし一方で、小さなボトルに入っているエッセンシャルオイルは、ディフューザーを何度もフル稼働させることができます。5mlのエッセンシャルオイルのボトルは、3日以上使用することができます。ディフューザーは1年程度使用でき、エッセンシャルオイルの香りをさらに長く楽しむことができます。また、これらのオイルを組み合わせて、自分だけの香りを作り出すことも可能です。このように、エッセンシャルオイルはキャンドルよりも優れているため、より広く普及する可能性があり、キャンドル市場の成長を阻害する可能性があります。
製品の展望
キャンドル市場は製品別に、ボーティブ、コンテナキャンドル、ピラー、テーパー、その他に分けられます。2021年のキャンドル市場において、ボーティブセグメントは最も高い収益シェアを獲得しました。これは、小型でベルトップのデザインでゆっくりと燃えるため、ワックスが均一に溶けるからです。これらのキャンドルでは、香りが均一に広がります。ボティブキャンドルは約10時間燃焼し、主に消費者が内装や希望する雰囲気に応じて静かな雰囲気を作るために活用されます。小型であることや、その他の特徴から、今後この分野の成長が見込まれます。
ワックスタイプ別の展望
ワックスの種類によって、パラフィン、大豆ワックス、蜜蝋、パームワックス、その他に分類されます。パームワックスセグメントは、2021年のキャンドル市場においてかなりの収益シェアを獲得しました。これは、非常に安定しており、高級コンテナキャンドルに最適であると同時に、多数の周囲条件で煤を出さずにきれいに燃焼するためです。また、複数の溶融範囲に対応するワックスのベースとして、高品質でありながら費用対効果の高いものを作るために使用されています。また、燃焼中も香りを維持することができます。これらの要因が、エッセンシャルオイルとの優れた相性と相まって、予測期間中に市場セグメントの成長を加速させると思われます。
流通チャネル別市場展望
キャンドル市場は、流通チャネルによってオフラインとオンラインに二分されます。オンラインセグメントは、2021年のキャンドル市場で顕著な収益シェアを獲得しました。この成長は、オンラインショッピングの採用を増加させる高速デジタル化に起因しています。可処分所得の増加に伴い、セルフケアを選ぶミレニアル世代が増加し、オンラインチャネルでの販売が進んでいます。また、多くの企業が、この大流行の中で生き残るために、自社製品をデジタル媒体に移行しています。これらの要因が、予測期間中の同分野の成長を後押しするものと思われます。
地域別の展望
地域別に見ると、キャンドル市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2021年のキャンドル市場では、北米地域が最も高い収益シェアを占めています。これは、キャンドルによってストレスの一部を解消するための支援が提供されるためです。キャンドルの需要は、より寒い季節の到来とともに増加します。企業は、季節の香りのキャンドルの供給を年間を通して一定に保とうとしています。また、これらのキャンドルは、皆のニーズに合わせて様々な香りに来る。このようなことから、キャンドル市場の成長は、予測される期間において推進されることが期待されます。
List of Figures
The Global Candle Market size is expected to reach $16.9 billion by 2028, rising at a market growth of 5.7% CAGR during the forecast period.
A wax block with a wick inside it is known as a candle. When it is ignited, it gives heat and light, as well as a scent in some cases. Candles are generally classified as accessories in the Home Decoration & Home Textiles (HDHT) sector. There are various kinds of candles, but out of them, the most popular ones are; the basic candles taper with around 2.2 cm diameter, which is suitable for most conventional candle holders and pillars, with a range of widths is the most common types of functioning candles; fancy candles or decorative candles which comes in a fancy shape or form; scented candles which releases a soothing scent when ignited.
Both basic and fancy candles come in the set, but the scented ones are generally sold in modest quantities. To ignite a candle, a heat source is utilized to light the candle's wick, which melts and vaporizes a small amount of fuel which is, in most cases, the wax. Once vaporized, the fuel combines with oxygen in the atmosphere to ignite and create a constant flame. This flame provides enough heat to burn the candle through a self-sustaining chain of events.
First, the flame's heat melts the top of the solid fuel's mass, after which the liquefied fuel moves upward through the wick through capillary action, and at the end, the liquified fuel is vaporized to burn within the candle's flame. With the melting and burning of the wax, the candle becomes shorter in size. Portions of the wick are consumed in the flame that is not emitting the vaporized fuel.
The length of the wick's exposed portion is limited by the incineration of the wick, which maintains the fuel consumption rate and constant burning temperature. Some wick needs regular trimming with scissors or a specialized wick trimmer to ensure a slower and steady burning while also preventing smoking. Snuffers are such specialized trimmers that are often combined with an extinguisher. Currently, wicks are constructed to curve over as they burn to ensure that the end of the wick gets oxygen and is then consumed by fire.
COVID-19 Impact Analysis
The demand remained the same as people avoided visiting restaurants and hotels due to the spread of the pandemic. These reasons were responsible for the restriction on the growth of the candle market. Basic and scented candles are present in both online and offline stores, and the growth of the e-commerce industry, especially after the lockdowns, has been responsible for the sales of candles after the lockdown. As governments started lifting bans all over the world, production also began to reach its original volume. Also, the popularity of scented candles for various health and meditation benefits increased sales among millennials. These factors aided the candle market in getting back on track after the COVID-19 bans.
Market Growth Factors
Utilization for household decoration
Due to the rising affluent population, home decor has been gaining attention in various emerging economies. There is an increasing environment awareness among consumers, which has shifted their preference toward eco-friendly home decor products. Consumers' rising disposable income in developed and emerging nations fuels. Aggressive advertisements and celebrity endorsements have majorly contributed to the sector's growth. Also, there is an increasing demand for unique and trending products like scented candles. They add a unique finish to the room, and many people use different colored candles to enhance their home features further and look. This supports the growth of the regional market.
Rising awareness regarding aromatherapies
Burning candles can majorly help to fight anxiety and stress. Candles have calming properties; the flickering light makes the user feel calm, and the ambiance is more tranquil. On top of that, the particular scent allows the user to relax. This is one of the major factors why candles are utilized during aromatherapy sessions. These benefits associated with aromatherapy are expected to attract more people due to the rising stress among the general public. This will further increase the demand for such candles and propel market growth.
Market Restraining Factors
The presence of better alternative
Candles are known to give aesthetics to the room, but wax-made candles are not for long-term usage. Generally, an 8-ounce candle will burn in 2 to 3 days. But on the other hand, essential oils that come in smaller bottles will give many full sessions of the diffuser. A 5ml bottle of essential oil will last the user more than three days. A diffuser will last around a year, and the essential oils' aroma can be extended much further. Also, it is possible to combine these oils and create a customized scent. These benefits of the essential oils over the candles may result in their wider adoption, which can hamper the candle market's growth.
Product Outlook
On the basis of product, the candle market is divided into votive, container candle, pillars, tapers and others. The votive segment generated the highest revenue share in the candle market in 2021. This is because they are small, slow-burning with a bell-top design, so the wax can melt evenly. The fragrance is spread evenly with these candles. Votive candles burn for around ten hours and are utilized mainly by the consumer to create a tranquil atmosphere depending on the decor and desired ambiance. The small size and other features related to the votive candle will surge the segment's growth in the projected period.
Wax Type Outlook
By wax type, the candle market is classified into paraffin, soy wax, beeswax, palm wax and others. The palm wax segment garnered a substantial revenue share in the candle market in 2021. This is because they are very stable and are ideal for luxury container candles while also burning clean and without soot in numerous ambient conditions. They are used to make high-quality yet cost-effective bases for waxes for multiple melting ranges. Also, they maintain fragrance throughout the burning. These factors, combined with their excellent compatibility with essential oils, will surge the market segment growth in the forecasted period.
Distribution Channel Outlook
Based on distribution channel, the candle market is bifurcated into offline and online. The online segment procured a prominent revenue share in the candle market in 2021. The growth is attributed to the fast digitalization increasing the adoption of online shopping. The rising number of millennials opting for self-care, joined with the increasing disposable income, is advancing sales on online channels. Also, many companies have shifted their products to digital mediums to stay afloat in the pandemic. These factors will boost segment growth in the forecasted period.
Regional Outlook
Region-wise, the candle market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region held the highest revenue share in the candle market in 2021. This is due to the assistance provided by the candles to relieve some of their stress. The demand for candles increases with the arrival of colder weather. Businesses are trying to keep the supply of seasonal scented candles constant throughout the year. Also, these candles come in various fragrances to suit everyone's needs. Owing to all this, the growth of the candle market is expected to propel in the projected period.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include The Yankee Candle Company (Newell Brands, Inc.), Estee Lauder Companies, Inc., Bed Bath & Beyond, Inc., Diptyque (Manzanita Capital Ltd.), Ellis Brooklyn, Trudon, Contract Candles & Diffusers Ltd., Conscious Candle Co., The Bridgewater Candle Company, and NEST Fragrances.
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Distribution Channel
By Wax Type
By Geography
Companies Profiled
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