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市場調査レポート
商品コード
1219656
IPジオロケーションサービスの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:APIパッケージ別、企業規模別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global IP Geo-Location Services Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By API Package, By Enterprise Size, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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IPジオロケーションサービスの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:APIパッケージ別、企業規模別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年01月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即納可能
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IPジオロケーションサービスの世界市場規模は、2028年には47億米ドルに達し、予測期間中にCAGR11.3%の市場成長率で上昇すると予測されています。
位置は、代わりに、認識されたランドマークからの方向と範囲として記述されることがあります。位置は、住所のように特定の場所を特定するために使用されることがあります。ジオロケーションの一般的な例としては、インターネットに接続されたデバイスの位置を特定するインターネットジオロケーション、動物の位置を特定する動物ジオトラッキング、地理的位置を特定するポジショニングシステム、携帯電話のトラッキングなどが挙げられます。
インターネットプロトコルは、インターネット上の2つ以上のコンピュータ間のデータ転送を補助するものです。インターネットに接続されたすべてのコンピュータは、他のすべてのコンピュータと区別するためのIPアドレスを持っています。現在、IPv4(Internet Protocol Version 4)が最も利用されていますが、IPv6が急速に市場に浸透しています。IPジオロケーションは、訪問者の物理的な位置を特定し、インターネット接続を解析して、最高のユーザー体験を提供し、ビジネス戦略を決定します。
COVID-19の影響分析
COVID-19パンデミックは、経済、社会、エネルギー分野、医療分野、その他の産業で危機を引き起こしました。世界中の何百万という組織がCOVID-19によって、リモートワークのポリシーを導入することを余儀なくされました。この変化により、遠隔地のチームやワークフローを支援するソリューションの需要が急速に高まりました。COVID-19の発生は、接続デバイスの使用の増加、デジタルセキュリティを提供するための政府の試みの高まり、デジタル依存度の上昇により、IPジオロケーションサービス市場の開拓にプラスの影響を及ぼしました。
市場の成長要因
MLアルゴリズムの活用により、IPジオロケーションサービスへの関心が高まっています。
デザインは、関連するMLステップによって、最初の要求者の地域に基づいて位置決めすることができます。この情報は、ジオロケーションデータが広く人々の関心を示している場所で成長しようとしている会社にとって有用です。また、看板の最適な場所を選択する際にも役立ちます。IPジオロケーションサービスプロバイダーは現在、AIとMLアルゴリズムを使用して、ユーザーの位置精度と不正取引からの保護を提供しています。OTTやeコマース企業は現在、IPジオロケーションサービスを活用して、消費者基盤に安全なオンラインプラットフォームを提供しています。このような要因は、今後数年間のIPジオロケーションサービス市場の成長を確実なものにしています。
デジタルERAにおけるジオターゲティングと広告の利用拡大
ジオロケーションベースのマーケティング目標を達成するために、高度な自動化ツールを利用する企業が増えており、広告ターゲティングのためのIPジオロケーションサービスの需要は予測期間中に増加すると予想されます。デジタルマーケティングとその応用(ビジネスアナリティクスや検索パターン改革など)の発展に伴い、消費者の嗜好に基づいたコンテンツのローカライズに対する需要が高まっています。IPv6アドレス方式の登場により、モノのインターネット向けアプリケーションはインターネットサービスに接続できるようになりました。これらの要因が、IPジオロケーションサービス市場の成長を後押ししています。
市場抑制要因
VPN利用の増加によるIPジオロケーションサービスの精度低下
インターネットユーザーは、VPNサービスを利用することで、自分の本当のIPアドレスを偽り、任意のIPアドレスに変更して、自分の本当の居場所を隠蔽することができます。VPNサービス事業者間の競争が激化し、位置情報を隠蔽するインターネットユーザーが普及した結果、このサービスはよりリーズナブルな価格になりつつあります。プレミアム・サービスの場合、多くのVPN事業者は4~5層のセキュリティを提供しています。しかし、これらのセキュリティ層は、ユーザーの実際の位置を隠すことで、IPジオロケーションサービスにマイナスの影響を与えます。また、VPNサービス事業者の増加により、利用者の身元を隠すことができるため、IPジオロケーションサービスにとって危険な存在となっています。これらの要素が複合的に作用し、市場成長を阻害しています。
APIパッケージの展望
IPジオロケーションサービス市場は、APIパッケージによって、基本APIパッケージ、コアAPIパッケージ、拡張IPジオロケーションAPIに分類されます。2021年のIPジオロケーションサービス市場では、基本APIパッケージのセグメントが最も高い収益シェアを獲得しました。基本APIパッケージを構成する個別の文書オブジェクトの概念は、WebのURLを合理的に表現することができます。これらのAPIサービスは、企業が顧客の都市や地区レベルの詳細な位置情報データにアクセスすることを可能にする点で重要です。さらに、基本APIパッケージのユーザーを活用することは、HTTPリクエストを生成して回答をデコードするよりも、信頼性が高く有用なAPIとの通信方法となります。
企業規模別の展望
IPジオロケーションサービス市場は、企業規模によって中小企業と大企業に分けられます。2021年のIPジオロケーションサービス市場では、中小企業部門が大きな収益シェアを記録しました。中小企業に分類される企業の従業員規模は、通常1,000人未満です。中小企業は、社内のITリソース、資金、ITスキルが限られていることが多いです。収益性と長期的な存続は、すべての中小企業にとって最大の関心事です。このような企業は、地域の需要に応じた商品を供給することでよく知られた、地域の重要なアクターです。
アプリケーションの展望
IPジオロケーションサービス市場は、アプリケーションによって、Webコンテンツのローカライズ、詐欺検出、ターゲット広告、デジタル著作権管理、その他に分類されます。デジタル著作権管理部門は、2021年のIPジオロケーションサービス市場で最大の収益シェアを示しました。市場性のあるデジタル資産の流通を制限することを支援するために、DRMシステムが開発されました。一度複製されたデータの流通を規制・管理することはほぼ困難であるため、DRM技術はこれらの資産の盗難を未然に防ぐことに重点を置いています。DRMツールは、IPジオロケーション情報を実装することで、コンテンツへのアクセスを特定のIPアドレス、地域、またはドメインに制限することもできます。
地域別の展望
IPジオロケーションサービス市場を地域別に見ると、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAの4地域で分析されています。北米セグメントは、2021年のIPジオロケーションサービス市場で最も高い収益シェアを調達しました。米国の巨大な産業基盤、およびイノベーションを促進する政府の取り組み、都市化、スマートホーム&IoTサービスの改善により、北米は最も高い成長ポテンシャルを持っています。北米のIPジオロケーションサービスが最も成長しているのは米国です。したがって、データ漏洩を減らすための政府の試みの高まりと、位置監視アプリケーションの拡大により、IPジオロケーションサービスの需要が拡大しています。
List of Figures
The Global IP Geo-Location Services Market size is expected to reach $4.7 billion by 2028, rising at a market growth of 11.3% CAGR during the forecast period.
The technique of connecting a physical place with an online network interface is made easier by Internet protocol (IP) geo-location services. These services make it easy to locate the latitude, longitude, country, region, city, and other information associated with an IP address. IP geo-location services are used for various purposes, including preventing Sybil attacks, identifying website visitors, and putting geographic restrictions on web content, all of which impact the market.
Due to an increase in machine learning (ML) applications and the widespread use of smartphones, the IP geo-location services market is anticipated to expand significantly throughout the forecast period. In addition, the market has expanded due to the growing demand for location-based intelligence. Geo-location produces a set of geographic coordinates like longitude and latitude in a specific map datum.
Positions may alternatively be described as a direction and range from a recognized landmark. Positions can then be used to pinpoint a specific location, like street address. Certain common examples of geo-location include internet geo-location, which geo-locates a device linked to the internet; animal geo-tracking, which involves determining an animal's location; positioning systems, which determine geographic positions generally; and mobile phone tracking.
Internet protocol aids in the transfer of data on the internet between any two or more computers. Every computer linked to the internet has an IP address that distinguishes it from every other computer. Internet protocol version 4 (IPv4) is currently the most used version of IP, while IPv6 is quickly gaining traction in the market. IP geo-location is locating a visitor's physical location and analyzing their internet connection to provide the best user experience and decide on a business strategy.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic triggered crises in the economic, social, and energy sectors, the medical field, and other industries. Millions of organizations worldwide have been compelled by COVID-19 to implement remote work policies. The change has caused the demand for solutions to assist remote teams and workflows in rising quickly. The COVID-19 outbreak positively affected the development of the IP geo-location services market due to increased connected device use, rising government attempts to provide digital security and rising levels of digital dependency.
Market Growth Factors
Utilizing ML algorithms to increase interest in IP geo-location services
Designs can be located based on the geography of the first requester by the relevant ML step. This information may be useful for companies trying to grow in locations where geo-location data suggest widespread public interest. It could also assist them in choosing the optimal spot for a board sign. IP geo-location service providers currently use AI & ML algorithms to provide user location accuracy and protection from fraudulent transactions. OTT and e-commerce firms are now utilizing IP geo-location services to provide their consumer bases with secure online platforms. Such factors ensure the growth of the IP geo-location services market in the coming years.
Growing use of geo-targeting and advertising in the digital ERA
It is anticipated that demand for IP geo-location services for ad targeting will increase during the forecast period as more organizations turn to sophisticated automation tools to accomplish their geo-location-based marketing goals. Demand for content localization based on distinct consumer preferences has increased with the development of digital marketing & its applications, like business analytics as well as search pattern reformation. Applications for the Internet of Things can now connect to internet services due to the emergence of the IPv6 addressing scheme. All these factors are propelling the growth of the IP geo-location services market.
Market Restraining Factors
Increased VPN use reducing the accuracy of IP geo-location services
Internet users can disguise their real IP address and change to any arbitrary IP address using a VPN service to conceal their true location. As a result of increased competition amongst VPN service providers and the prevalence of internet users who conceal their location, this service is becoming more reasonably priced. For premium services, many VPN companies offer four to five layers of security. However, by masking users' real locations, these security layers have a negative effect on IP geo-location services. As more VPN service providers emerge, they pose a danger to IP geo-location services since they enable users to conceal their identities. All such elements work together to hamper the growth of the market.
API package Outlook
Based on API package, the IP geo-location services market is categorized into basic API packages, core API package, and extended IP geo-location API. The basic API package segment garnered the highest revenue share in the IP geo-location services market in 2021. The discrete document object concepts that comprise the basic API packages can reasonably represent web URLs. These API services are significant because they provide companies' access to their customers' detailed locations data at the city or district level. In addition, leveraging a basic API package user is a more dependable and useful way to communicate with an API than generating HTTP requests and decoding answers.
Enterprise Size Outlook
On the basis of enterprise size, the IP geo-location services market is divided into small & medium enterprises and large enterprises. The SMEs segment recorded a significant revenue share in the IP geo-location services market in 2021. Companies classified as small and medium-sized enterprises (SMEs) have workforce sizes of usually less than 1,000. SMEs frequently have limited internal IT resources, cash resources, and IT skills. Profitability and long-term viability are the main concerns of every SME. Such businesses are important local actors well known for supplying goods under local demand.
Application Outlook
Based on application, the IP geo-location services market is segmented into localize web content, fraud detection, target advertisement, digital rights management, and others. The digital rights management segment witnessed the maximum revenue share in the IP geo-location services market in 2021. To assist restrict the distribution of marketable digital assets, DRM systems were developed. Since it is nearly hard to regulate and control the distribution of these data once they have been duplicated, DRM technology focuses on preventing the theft of these assets in the first place. DRM tools can also assist in limiting content access to specific IP addresses, regions, or domains when IP geo-location information is implemented.
Regional Outlook
On the basis of region, the IP geo-location services market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment procured the highest revenue share in the IP geo-location services market in 2021. Due to the U.S.'s huge industrial base, as well as government initiatives to foster innovation, urbanization, and improvements in smart homes & IoT services, North America has the highest growth potential. The U.S. is where IP geo-location services in North America are growing the fastest. Therefore, the demand for IP geo-location services is expanding owing to rising government attempts to reduce data breaches and expanding location monitoring applications.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Pitney Bowes, Inc., Akamai Technologies, Inc., Apilayer Data Products GmbH (Idera, Inc.), BigDataCloud Pty Ltd., Tibco Software, Inc. (Vista Equity Partners), Geobyte, Hexasoft Development Sdn. Bhd. (IP2Location), Foundry (KickFire, Inc.), MaxMind, Inc., and Neustar, Inc. (TransUnion LLC).
Market Segments covered in the Report:
By API Package
By Enterprise Size
By Application
By Geography
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