市場調査レポート
商品コード
1215460
IP ジオロケーションサービスの世界市場規模調査&予測、APIパッケージ別、企業規模別、アプリケーション別、地域別分析、2022-2029年Global IP Geo-Location Services Market Size study & Forecast, by API Package, by Enterprise Size, by Application and Regional Analysis, 2022-2029 |
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IP ジオロケーションサービスの世界市場規模調査&予測、APIパッケージ別、企業規模別、アプリケーション別、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年02月08日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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IP ジオロケーションサービスの世界市場は、2021年に約24億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には12.4%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
IP ジオロケーションサービスとは、IPアドレスとスマートフォン、コンピュータ、ノートパソコンなどの接続デバイスの実世界の位置とのマッピングを指します。地理位置情報を利用することで、デバイスの国、地域、都市、緯度、経度などの詳細を特定することができます。さらに、この情報は、企業や公的機関によって、ローカライズされたウェブコンテンツの提供、詐欺の検出、デジタル著作権の管理などに利用されています。さらに、IPアドレスに基づいて、企業はユーザーに焦点を当てたマーケティングキャンペーンを実施し、製品やサービスを促進することができます。市場を牽引する主な要因は、スマートフォンの普及率の上昇、ロケーションベースのインテリジェンスに対する需要の高まり、ターゲット広告の用途の拡大です。
新興国市場におけるスマートフォンの普及は、手頃な価格のインターネットや若年層の増加により、IP ジオロケーションサービスの世界市場の成長に寄与しています。例えば、India Brand Equity Foundation(IBEF)によると、2021年現在、インドのスマートフォンユーザーは約5億220万人です。また、2021年度第1四半期において、インドのスマートフォン出荷台数は23%以上増加し、3,800万台となりました。さらに、Statistaによると、2022年時点のインドのスマートフォン市場の収益は378億2,000万米ドルと推定され、市場は毎年7.91%(CAGR 2022-2027)成長し、2027年には553億4,000万米ドルに達すると予想されています。また、デジタルマーケティング支出の急増とネットワークインフラへの投資の増加が、予測期間中に市場の有利な成長見通しを生み出すと思われます。しかし、仮想プライベートネットワーク(VPN)サービスの出現が増加していることが、2022~2029年の予測期間を通じて市場の成長を抑制しています。
IP ジオロケーションサービスの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、世界のその他の地域です。北米は収益面で市場を独占しており、これは同地域に有力な市場プレーヤーが存在することと、高速インターネットインフラが利用可能であることに起因しています。一方、アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々におけるスマートフォンの普及率の上昇や、APAC地域における大手企業の浸透などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年における様々なセグメントや国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的な側面を取り込むように設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場の潜在的な機会も組み込んでいます。
APIパッケージ別
基本APIパッケージ
コアAPIパッケージ
拡張IPジオロケーションAPI
企業規模別
中小企業
大企業
アプリケーション別
ウェブコンテンツのローカライズ
不正検知
ターゲット広告
デジタル著作権管理
その他
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List of figures
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Global IP Geo-Location Services Market is valued at approximately USD 2.4 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.4% over the forecast period 2022-2029. IP Geo-Location Services or IP-based Geolocation services refers to the mapping of an IP address to the real-world location of connected devices such as Smartphones, Computers, Laptops, etc.. With the help Geo-Location mapping, it is possible to identify the nation, area, city, latitude, longitude other details of the device. Moreover, this information is used by business organizations and public authorities for offering localized web content, fraud detection, and management of digital rights among others. Furthermore, based on the IP addresses companies can run user-focused marketing campaigns to promote their products & services. The key factors driving the market are increasing smartphone penetration and growing demand for location-based intelligence as well as rising application of targeted advertising.
The surge in smartphone penetration in developing regions owing to affordable internet and growth in the young population is contributing to the growth of the Global IP Geo-Location Services Market. For instance, according to India Brand Equity Foundation (IBEF) - as of 2021, India has around 502.2 million smartphone users. Moreover, during the first quarter of FY2021 India's smartphone shipments increased by more than 23% to 38 million devices. Moreover, as per Statista - as of 2022, revenue in the Indian Smartphones segment is estimated at USD 37.82 billion, and the market is expected to grow annually by 7.91% (CAGR 2022-2027) to reach USD 55.34 billion by 2027. Also, surge in digital marketing spending and increasing investment in network infrastructure would create a lucrative growth prospectus for the market over the forecast period. However, increasing emergence of virtual private network (VPN) services stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global IP Geo-Location Services Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the presence of leading market players and the availability of high-speed internet infrastructure in the region. Whereas Asia Pacific is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as rising penetration of smartphones in countries such as China, and India & increasing penetration of leading market players in the APAC region.
Major market players included in this report are:
Pitney Bowes Inc.
Akamai Technologies, Inc.
Apilayer GmbH (Ipstack)
BigDataCloud Pty. Ltd.
Digital Element Inc.
Geobytes Inc.
Hexasoft Development (IP2Location.com)
KickFire Inc.
MaxMind, Inc.
Neustar, Inc.
Recent Developments in the Market:
Global IP Geo-Location Services Market Report Scope:
Historical Data: 2019-2020-2021
Base Year for Estimation: 2021
Forecast period: 2022-2029
Report Coverage: Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered: API Package, Enterprise Size, Application, Region
Regional Scope: North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope: Free report customization (equivalent up to 8 analyst's working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By API Package
Basic API Packages
Core API Package
Extended IP Geolocation API
By Enterprise Size
Small and Medium Enterprises
Large Enterprises
By Application
Localize Web Content
Fraud Detection
Target Advertisement
Digital Rights Management
Others
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World