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市場調査レポート
商品コード
1172705
リテールバンキングにおけるブロックチェーンの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、企業別、用途別(送金、リスク評価、KYC・不正防止)、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Blockchain In Retail Banking Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Component, By Type, By Enterprise, By Application (Remittances, Risk Assessment and KYC & Fraud Prevention), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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リテールバンキングにおけるブロックチェーンの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、企業別、用途別(送金、リスク評価、KYC・不正防止)、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年11月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 254 Pages
納期: 即納可能
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リテールバンキングにおけるブロックチェーンの世界市場規模は、2028年までに378億米ドルに達し、予測期間中にCAGR 81.8%の市場成長率で上昇すると予測されています。
この技術の開発の結果、リテールバンキング業界は、ブロックチェーンがこの業界に提供する利点に、より大きな関心を寄せています。リテールバンキングの専門家は、ブロックチェーン技術が顧客にとっていかに興味をそそるものであるかを実証しています。ブロックチェーン技術は、リテールバンキング業務を大きく変える可能性を秘めています。より良いサービスを提供し、利用者のデータや資産をより良く保護することができます。
リテールバンキング組織はブロックチェーン技術を活用し、台帳によって暗号化・匿名化されたデータを大量に収集することができます。さらに、銀行は理論上、どの銀行もネットワーク上にアップロードしたデータを調査し、より良いリスク管理の意思決定に役立てることができます。最終的な成果は、より効果的なプロセス、より良い情報に基づく信用割り当ての可能性、そして迅速な意思決定でしょう。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行により、世界中で社会不安と経済的混乱が発生しています。工業・製造業施設の閉鎖により、世界的に失業率が上昇しました。パンデミックの持続により、エンドユーザー企業はブロックチェーンベースの小売ソリューションに投資することが格別に難しくなっています。ソリューションは、組織がサプライチェーンの透明性を向上させ、現在のビジネスプロセスを最適化するために使用されます。小売業はCOVID-19の影響をほとんど受けていません。さらに、多くの世界産業が分散型台帳技術とスマートコントラクトの導入を開始し、中小企業を含むあらゆる規模の企業に、サプライチェーンの記録を保護し、サプライチェーンの透明性を向上させる能力を与えています。
市場の成長要因
市場取引の透明性向上
ブロックチェーンは、暗号化された分散型台帳技術を活用することで、小売業において迅速、安全、かつ安価な決済処理サービスを提供することが可能です。これにより、決済機関や銀行などの仲介業者が不要となり、リアルタイムでの取引確認が迅速化されます。小売業界では、デジタル決済の利用が大幅に増加しており、分散型台帳技術への関心が高まっています。
顧客・ID管理の必要性
消費者が分散型台帳技術にアクセスする機会が増えました。分散型台帳技術は、金融サービスの取引や給与システムの管理など、彼らの日常的な活動の自動化、認識、混乱の軽減を支援します。スタッフはこの技術を、オンボーディング、従業員の個人データの保管、職歴の検証、バックグラウンドチェックなどに利用しています。さらに、スタッフや顧客に関するリアルタイムの情報を提供します。顧客と従業員のリアルタイムのデータ追跡は、小売業界のテクノロジーによって実現されています。
市場の抑制要因
ブロックチェーン技術に関する知識の少なさ
様々な産業が急速にデジタル化した結果、サイバー攻撃などのオンラインリスクが高まっています。世界中の企業は、リスク懸念を軽減するための有能な人材の確保に苦労しています。このため、テクノロジーの導入がさらに遅れ、商業的な拡大が阻害される可能性があります。ウェブ3.0ブロックチェーンのデータ保存が非中央集権的であるため、権限のないユーザーが危険なコンテンツをアップロードして拡散させる可能性があります。
タイプ別展望
リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場は、タイプに基づいて、パブリック、プライベート、ハイブリッドに区分されます。ハイブリッドセグメントは、2021年のリテールバンキングにおけるブロックチェーン市場において、大きな収益シェアを獲得しています。パブリックブロックチェーンとプライベートブロックチェーンの両方が組み合わされ、ハイブリッドブロックチェーンが作られます。ある意味、ハイブリッドブロックチェーンは、パブリックブロックチェーンだけでなく、プライベートブロックチェーンの両方の長所を組み合わせて、両方の長所を提供します。ハイブリッドブロックチェーンは、スマートコントラクトによるアクセスを可能にすることで、取引のプライバシーを維持しつつ、必要に応じて検証することができるため、リテールバンキングにおける利用率が高まっています。
コンポーネントの展望
リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場は、コンポーネントベースで、アプリケーション&ソリューション、インフラストラクチャー&プロトコル、ミドルウェアに細分化されます。2021年には、インフラストラクチャ&プロトコル部門がリテールバンキングにおけるブロックチェーン市場を独占し、最大の収益シェアを獲得しました。Hyperledger、Corda、Ethereum、Quorumは、ブロックチェーン・プロトコルの一部です。ブロックチェーンベースのアプリケーションの開発のために、これらのプロトコルは幅広い標準、指令、フレームワークを提供します。
企業規模別の展望
企業規模別では、リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場は、大企業と中小企業に分けられます。2021年、リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場では、大企業セグメントが最も高い収益シェアを示しています。大企業は、顧客や従業員のデータを多く扱っています。ブロックチェーン台帳に組み込まれた暗号化手法を用いることで、ブロックチェーン技術は大手企業の膨大なデータを匿名化し、保護することを可能にします。リテール銀行は、他行がブロックチェーンにアップロードしたデータにアクセスし、継続的な事業運営に役立つ情報を取得することができます。
アプリケーションの展望
リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場は、アプリケーションベースで、送金、KYC&不正防止、リスク評価に分類されます。2021年、リテールバンキング市場のブロックチェーンでは、KYC&詐欺防止分野がかなりの収益シェアを獲得しました。本人確認&詐欺は、リテール銀行が対処しなければならない2大懸案事項です。ブロックチェーンは、これらの問題に対処するための有力なツールです。ブロックチェーンは、口座開設やオンボーディングなどの手続きの合理化および初期検証を可能にします。
地域別の展望
地域別に見ると、リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2021年、北米地域は最大の収益シェアを獲得し、リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場を牽引しました。JPモルガンチェースやモルガンスタンレーなどの大手金融会社は、ブロックチェーン技術を積極的に導入・活用し、この優位性を実現しました。北米のリテールバンキングにおけるブロックチェーンの導入見通しは、金融機関やリテールバンクが使用するデジタルID検出ソリューション、スマートコントラクト、送金サービス、支払い&ウォレットソリューションを通じて生み出されています。
市場参入企業がとる主な戦略は、Product Launches(製品立ち上げ)です。カーディナルマトリックスで提示された分析に基づき、Microsoft Corporationはリテールバンキングにおけるブロックチェーン市場の主要なフォアランナーです。Santander Bank, N.A.、Tata Consultancy Services Ltd.、Accenture PLCなどの企業は、リテールバンキングにおけるブロックチェーン市場における主要な革新者の一人です。
List of Figures
The Global Blockchain In Retail Banking Market size is expected to reach $37.8 billion by 2028, rising at a market growth of 81.8% CAGR during the forecast period.
A distributed database or ledger that is shared by computer network nodes is known as a blockchain. A blockchain functions as a digital database for the storage of data. For maintaining a safe and decentralized record of transactions in cryptocurrency systems like Bitcoin, blockchain technology is most well-known. A blockchain's novelty is that by guaranteeing the accuracy and security of a data record, it promotes confidence without the need for a trustworthy third party.
Furthermore, it has been suggested that blockchain technology will disrupt the financial sector, particularly the payment and banking systems. Retail banks are rapidly catching up to the corporate banks, financial markets, and infrastructure companies' early enthusiasm for this technology. In order to improve their services, retail banking must now integrate new technologies such as blockchain.
As a result of the development of this technology, the retail banking industry is paying more attention to the advantages that blockchain offers to this industry. Retail banking professionals are demonstrating how intriguing blockchain technology may be for customers. Blockchain technology has the potential to profoundly alter retail banking practices. It can offer them better services and better protection for the data and assets of users.
Retail banking organizations can utilize blockchain technology to collect a lot of data that can be encrypted and made anonymous by ledgers. Additionally, banks can theoretically examine data that any bank has uploaded on the network to help them make better risk-management decisions. The end outcome would be more effective processes, the potential for better informed credit allocation, and quicker decision-making.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has caused social unrest and economic turbulence all over the world. The worldwide rate of unemployment has grown as a result of the closure of industrial and manufacturing facilities. The pandemic's persistence has made it exceptionally difficult for end-use businesses to invest in blockchain-based retail solutions. Solutions are used by organizations to improve supply chain transparency and optimize current business processes. The retail sectors were barely impacted by COVID-19. Additionally, a number of global industries have begun implementing distributed ledger technology and smart contracts, giving businesses of all sizes, including SMEs, the ability to safeguard supply chain records and increase supply chain transparency.
Market Growth Factors
Enhanced Transparency Of Market Transactions
Through the utilization of encrypted distributed ledger technology, blockchain can make it possible to provide payment processing services that are quick, secure, and inexpensive in the retail sector. This eliminates the need for intermediaries like clearing houses and banks, which speeds up the verification of transactions in real-time. The retail sector has seen a significant increase in the use of digital payment methods, which has contributed to the growing interest in distributed ledger technology.
Need For Customer & Identify Management
Consumer access to distributed ledger technologies has increased. The distributed ledger technology assists in automating, recognizing, and mitigating the disruption of their everyday activities, which includes managing financial services transactions and payroll systems. Staff members use this technology for onboarding, keeping employee personal data, validating job history, and doing background checks. Additionally, it offers real-time information about its staff and clients. Real-time data tracking for customers and employees is made possible by technology in the retail industry.
Market Restraining Factors
Less Knowledge About Blockchain Technology
Cyberattacks and other online risks have risen as a result of the various industries' rapid digitization. Businesses all across the world are having trouble finding qualified personnel to mitigate risk concerns. This has further slowed the adoption of technology and is likely to impede commercial expansion. Due to the decentralized nature of web 3.0 blockchain's data storage, there is a chance that an unauthorized user could upload and disseminate dangerous content.
Type Outlook
Based on type, the blockchain in retail banking market is segmented into public, private and hybrid. The hybrid segment acquired a significant revenue share in the blockchain in the retail banking market in 2021. Both public and private blockchains are combined to create a hybrid blockchain. In a way, hybrid blockchain combines the best features of both private as well as public blockchains to offer the best of both worlds. The usage of hybrid blockchains in retail banking is rising as a result of their capacity to maintain transaction privacy while verifying them when necessary by allowing access through smart contracts.
Component Outlook
On the basis of component, the blockchain in retail banking market is fragmented into application & solution, infrastructure & protocols, and middleware. In 2021, the infrastructure & protocols segment dominated the blockchain in the retail banking market with the maximum revenue share. Hyperledger, Corda, Ethereum, and Quorum are a few of the blockchain protocols. For the development of blockchain-based applications, these protocols offer a broad range of standards, directives, and frameworks.
Enterprise Size Outlook
By enterprise size, the blockchain in retail banking market is divided into large enterprises, and small & medium enterprises. In 2021, the large enterprise segment witnessed the highest revenue share in the blockchain in the retail banking market. Large businesses handle a lot of customer and employee data. Using the encryption methods built into the blockchain ledger, blockchain technology allows for the anonymization and protection of massive amounts of data for major businesses. Retail banks can access the data that other banks have uploaded to the blockchain and acquire useful information for ongoing business operations.
Application Outlook
On the basis of application, the blockchain in retail banking market is classified into remittances, KYC & fraud prevention and risk assessment. In 2021, the KYC & fraud prevention segment garnered a substantial revenue share in the blockchain in the retail banking market. Identity verification & fraud are two major concerns that retail banks must deal with. Blockchain is a potent tool for addressing these problems. Blockchain enables the streamlining and initial verification of procedures like account opening and onboarding.
Regional Outlook
Region wise, the blockchain in retail banking market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2021, the North America region led the blockchain in the retail banking market by generating the largest revenue share. Major financial companies like JP Morgan Chase & Morgan Stanley aggressively implemented and used blockchain technology to achieve this dominance. Blockchain deployment prospects in retail banking in North America are being created via digital identity detection solutions, smart contracts, remittance services, and payment & wallet solutions used by financial institutions and retail banks.
The major strategies followed by the market participants are Product Launches. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; Microsoft Corporation is the major forerunner in the Blockchain In Retail Banking Market. Companies such as Santander Bank, N.A., Tata Consultancy Services Ltd. and Accenture PLC are some of the key innovators in Blockchain In Retail Banking Market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include include Accenture PLC, Cognizant Technology Solutions Corporation, IBM Corporation, Microsoft Corporation, Digital Asset Holdings, LLC, Tata Consultancy Services Ltd., Unicsoft LP, Axoni (Schvey, Inc.), Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd., and Santander Bank, N.A.
Strategies deployed in Blockchain in Retail Banking Market
Oct-2022: Tata Consultancy Services Ltd. released a blockchain solutions platform "Quartz". This product allows commercial and central banks in transactions, book-keeping, and supporting the complete lifecycle of Central Bank Digital Currency (CBDC) issuance.
Jul-2022: Santander CIB, a division of Santander Bank, N.A. announced a partnership with SAP Spain, a company developing customer relations and business operating software. Under this partnership, Santander aims to digitalize Global transactional banking services. Moreover, this enables Santander to progress in delivering their clients with invisible banking solutions for the GTB product suite.
Jun-2022: Santander Bank, N.A. signed an agreement with ICICI Bank, India's private sector bank. Through this agreement, Santander would form a framework between partnered banks to fulfill the corporate customer's financial service requirements within the India-UK corridor.
Jan-2022: Santander Bank, N.A. unveiled a new buy now, pay later (BNPL) platform, named Zinia. This product would offer customers interest-free installments from either point of sale or online.
Jan-2021: Tata Consultancy Services Ltd. took over Postbank Systems AG (PBS) of Deutsche Bank AG. This acquisition strengthened their banking domain and fasten the digital transformation.
Dec-2020: Tata Consultancy Services Ltd. expanded their business to Israel by releasing a new Quartz Blockchain solution-based Digital Bank Guarantee platform. This expansion reinforced TCS in creating a solution that is elegant, and unique and gathers market players to secure distributed ledger for bank guarantees.
Apr-2020: Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd. launched Ping An Consumer Finance Co., Ltd. in Shanghai. This product is launched after approval from the China Banking and Insurance Regulatory Commission. Through this launch, the company would drive the business along with advanced technologies such as cloud computing and AI for enhancing user experience. Additionally, the company is focused on providing more convenience to consumers.
Oct-2018: Accenture PLC unveiled a unique blockchain solution along with Digital Ventures Co. Ltd. This solution would minimize human errors and help in creating flawless integration of invoices and orders among organizations resulting in cost reduction of credit terms and financing.
Apr-2018: Santander Bank, N.A. released a new international payments service, 'Santander One Pay FX'. With this blockchain-based technology, Santander would help thousands of people use the international payment system daily.
Apr-2018: Cognizant Technology Solutions Corporation announced a partnership with a consortium of Indian life insurers. This Partnership aims to allow insurers consistency, transparency, and real-time availability of records. Additionally, this partnership would minimize the cost of operating, easier approvals, and avoid duplication of procedures.
Jan-2018: Tata Consultancy Services Ltd. signed a partnership with Marks and Spencer (M&S), a British multinational retail company selling furniture, food, wine, flowers & gifts. With this partnership, TCS would enable a digital-first mindset for customers to adopt and hasten the growth pace. Moreover, TCS and M&S would focus more on simpler, faster, and flawless customer experience.
Market Segments covered in the Report:
By Component
By Type
By Enterprise Size
By Application
By Geography
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