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市場調査レポート
商品コード
1155443
モバイル音声の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート通信方式別(無線、有線)、エンドユーザー別(消費者/住宅、ビジネス)、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Mobile Voice Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Transmission (Wireless and Wireline), By End User (Consumer/Residential and Business), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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モバイル音声の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート通信方式別(無線、有線)、エンドユーザー別(消費者/住宅、ビジネス)、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 即納可能
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世界のモバイル音声市場規模は、2028年までに4,965億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
プログラマブル音声とは、音声APIソフトウェアを使用して通話を開始、管理、受信、監視する能力のことです。音声APIは、アプリケーションが通信事業者のネットワークに接続することを可能にするだけでなく、通話録音や音声会議などのさまざまな音声アクティビティを実行するために、アプリケーションが通信事業者のサービスを管理することも可能にします。音声APIの需要が高まるにつれ、通信事業者は各APIリクエストによって得られる収入の一部を取り、これらのAPIを収益化することができるようになります。今日のテクノロジー業界では、より魅力的な消費者体験を作りたいというブランドや企業の要望により、マルチチャネルのプログラマブル通信の利用が拡大しているため、プログラマブル音声を活用できることが非常に重要です。
音声プログラマブルコミュニケーションは、これからの社会で重要な役割を果たすでしょう。これは、これらの音声APIの適応性によるもので、これにより、あらゆる市場業種の多国籍企業が、相当な通信インフラや知識に投資することなく、次世代技術を活用できるようになります。アプリやワークフローの統合を通じて、これらのAPIはより優れたコラボレーション、顧客エンゲージメント、顧客サービスもサポートし、ブランドや組織は社内の効率を高めることができるため、収益性が高まります。
COVID-19インパクト分析
ロジスティクスの問題から、産業界は賃金上昇を補い、生産性を高める新しい自動化技術を調査するようになりました。避難所では、多くの人がDIYグッズを活用し、自宅での生活をより快適なものにしました。自動化投資の着実な増加により、音声アシスタントの市場は大きく拡大しました。自動車業界では、自動車の運転支援システムや車載エンターテインメントに音声アシスタントの利用が拡大しています。さらに、クラウドベースのソリューションの利点と音声アシスタントアプリへの組み込みに対する理解の高まりが、音声アプリケーション業界に魅力的な発展の可能性をもたらすと予想されます。
市場成長要因
企業によるVPNネットワークの利用拡大とネットワークソリューションへの投資拡大
大企業は、VPNをWANコストの上昇に対する効率的なソリューションとして捉え、リモートユーザーを接続し、パートナー、サプライヤー、顧客を自社のネットワークに統合しています。中小企業は、VPNが最初の手頃なWANまたはリモートアクセス・ソリューションであったため、VPNを利用しました。VPNは、他のリモートアクセス方法と比較して、30%から70%のコスト削減が期待されています。また、暗号化された接続により、重要な情報を安全に送信することができます。
技術、デジタル、自動化の動向の高まり
テクノロジーの発展により、生活のあらゆる場面で人工知能やロボットを導入する人が増えています。音声ユーザーインターフェースは、ユーザーが多数の活動を同時に行えるようにすることで、生産性を向上させます。例えば、音声ユーザーインターフェースを使用すると、ユーザーは料理と電子メールの作成を同時に行うことができます。さらに、高齢者の多くは、視覚や運動能力によってスマートデバイスで文字を読んだりタイプしたりすることが困難なため、タイピングを容易にする音声ユーザーインターフェースを好んで使用します。
市場抑制要因
音声出力処理の精度不足
音声によるユーザーインターフェースは、機械やガジェットとの接触を可能にし、ユーザーの日常生活を便利にしますが、この技術は音声入力を正確に処理するものではありません。音声のユーザーインターフェースは、指定された辞書を利用する人工知能によって構築されています。この辞書には、似たような発音の用語がいくつか含まれています。まれに、コンピューターが単語を混同してしまい、ユーザーの入力に対して誤った答えを返してしまうことがあるのです。音声ユーザーインターフェースの精度が低いと、出力に文法やスペルミスが発生します。
伝送の見通し
モバイル音声市場は、通信方式によって有線とワイヤレスに区分されます。ワイヤレスセグメントは、2021年にモバイル音声市場で最も高い収益シェアを獲得しました。企業の通信インフラを管理するための無線通信ソリューションの消費者と企業の利用が増加していることが、このセグメントの成長の主な原動力となっています。
エンドユーザーの展望
モバイル音声市場は、エンドユーザー単位で消費者/住宅とビジネスに分けられます。2021年のモバイル音声市場では、ビジネスセグメントがかなりの収益シェアを記録しました。これは、企業の業務が増加したことに加え、機能横断的なチームやリモートワーカーが増加し、効率的なコミュニケーションの実践を確保するために、企業が組織レベルでコミュニケーションソリューションを統合する必要に迫られたためです。
地域別の展望
Mobile Voice市場は、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカの各地域で分析されています。2021年のモバイル音声市場では、アジア太平洋地域が最も高い収益シェアを獲得しています。同市場は主に、ワイヤレスネットワークインフラの重視、クラウドベースの通信サービスのビジネス利用、大きな消費者層によって牽引されています。世論調査によると、この地域の消費者需要の高さと地域の技術的実現性から、この地域はまもなくモバイル加入者の半分以上を獲得する可能性が高くなっています。
List of Figures
The Global Mobile Voice Market size is expected to reach $496.5 billion by 2028, rising at a market growth of 5.4% CAGR during the forecast period.
Voice firewalls are used by MNOs to identify possible fraudulent voice traffic. A flash calling service provider provides these services. In contrast to SMS traffic, however, voice traffic adds a degree of complication owing to the emergence of technologies such as VoLTE and Vo5G. This is because these technologies require several network planes to transport IP-based traffic. Therefore, operators' networks will require a bigger presence of these voice firewalls to identify the volume of unmonetized traffic.
Due to the proliferation of next-generation technologies such as VoLTE and 5G, voice traffic is now transmitted via a data plane as opposed to a specialized voice aircraft. To guarantee that all of these locations are protected by a voice firewall, predict that the implementation of voice firewalls will be more expensive than an SMS firewall. Moreover, as the initial cost of a speech firewall rises, so do the costs associated with implementing a voice firewall on 5G and 5G networks, given their high levels of transparency.
Programmable voice is the capacity to initiate, manage, receive, and monitor calls using voice API software. Voice APIs not only enable an application to connect to a carrier network but also permit the application to manage the carrier service to execute a variety of voice activities, such as call recording and audio conferencing. As the demand for voice APIs grows, operators will be able to monetize these APIs by taking a cut of the income earned by each API request. In today's technological industry, the ability to utilize programmable speech is crucial, since the usage of multi-channel programmable communications is expanding due to the desire of brands and businesses to create a more engaging consumer experience.
Voice-programmable communications will be crucial to the future of the working world. This is a result of the adaptability of these voice APIs, which enables multinational organizations in any market vertical to utilize next-generation technologies without investing in considerable telecom infrastructure and knowledge. Through the integration of apps and workflows, these APIs also support better collaboration, customer engagement, and customer service, allowing brands and organizations to enhance internal efficiency, which will increase profitability.
COVID-19 Impact Analysis
Logistical issues prompted industrial businesses to investigate new automation technologies that compensate for increased wages and boost productivity. During a lockdown situation, a large number of individuals utilized do-it-yourself (DIY) goods to remain engaged and enhance their comfort at home. The market for voice assistants expanded significantly due to the steady increase in automation investments. The increasing use of voice assistants for automotive driver assistance systems and in-vehicle entertainment in the automobile industry. In addition, the growing understanding of the benefits of cloud-based solutions and their incorporation into voice assistant apps is anticipated to create attractive development potential for the voice application industry.
Market Growth Factors
Increased Usage Of Vpn Networks And Investment In Networking Solutions By Businesses
Large enterprises viewed VPNs as an efficient solution for the rising WAN costs, connecting remote users and integrating partners, suppliers, and customers into their networks. Small enterprises utilized VPNs because they were the first affordable WAN or remote-access solution. VPNs are anticipated to save businesses between 30% and 70% in comparison to alternative remote-access methods. The encrypted connection ensures that critical information is sent securely.
Increasing Technological, Digital, And Automation Trends
There is an increase in the number of individuals adopting artificial intelligence and robots in every part of their lives due to the development of technology. Voice user interfaces boost productivity by allowing the user to simultaneously do numerous activities. For instance, using the Voice user interface, the user may simultaneously cook and compose an email. In addition, a sizable portion of the older population prefers the Voice user interface since it facilitates typing, as their visual and motor abilities make reading and typing on smart devices difficult.
Market Restraining Factors
Lack Of Precision In Speech Output Processing
Although the Voice user interface facilitates the day-to-day lives of its users by enabling contact with machines and gadgets, the technology does not process voice inputs with absolute precision. The user interface for Voice is built on artificial intelligence that utilizes a designated lexicon. This dictionary contains several terms with similar pronunciations. In rare instances, the computer conflates words, resulting in an incorrect answer to the user's input. Inaccuracy in the Voice user interface results in grammatical and spelling faults in the output.
Transmission Outlook
Based on the Transmission, the Mobile Voice Market is segmented into Wireline and Wireless. The wireless segment acquired the highest revenue share in the mobile voice market in 2021. Increasing consumer and business usage of wireless communication solutions to manage enterprise communication infrastructure is the primary driver of the segment's growth.
End-User Outlook
On the basis of End-User, the Mobile Voice Market is divided into Consumer/Residential and Business. The business segment recorded a substantial revenue share in the mobile voice market in 2021. It is due to the increased company operations, as well as an increase in cross-functional teams and remote workers, that have compelled businesses to integrate communication solutions at the organizational level to ensure efficient communication practices.
Regional Outlook
Region-wise, the Mobile Voice Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific segment garnered the highest revenue share in the mobile voice market in 2021. The market is primarily driven by an emphasis on wireless network infrastructure, business use of cloud-based communication services, and a big consumer base. According to the poll, the region will likely acquire more than half of the mobile subscribers shortly, due to the region's high consumer demand and regional technological viability.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include AT&T, Inc., Verizon Communications, Inc., SoftBank Group Corporation, Deutsche Telekom AG, Telefonica S.A., Vodafone Group Plc, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, China Mobile Limited, and KT Corporation.
Market Segments covered in the Report:
By Transmission
By End User
By Geography
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