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市場調査レポート
商品コード
1154892
レインウェアの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート素材別、製品タイプ別(ジャケット、スーツ、パンツ、その他)、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Rainwear Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Material, By Product Type (Jacket, Suits, Pants and Others), By Distribution Channel, By End User, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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レインウェアの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート素材別、製品タイプ別(ジャケット、スーツ、パンツ、その他)、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 217 Pages
納期: 即納可能
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レインウェアの世界市場規模は、2028年には15億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.9%で上昇すると予測されています。
レインコートは、降雨から上半身を保護するために着用する耐候性または耐水性のある衣服です。腰まである長袖のレインコートを指してレインジャケットという表現が使われることもあります。レインジャケットとレインパンツを合わせてレインスーツとして着用することもあります。また、レインウェアはボイラースーツのように1枚で構成されることもあります。レインコートは、ポンチョと同様、手を使わずに雨や風を防ぐことができます。
最近のレインコートは、ゴアテックス、タイベック、DWRコーティングナイロンなど、透湿防水性の高い素材が多く使用されています。これらの素材やメンブレンは、水蒸気を通し、汗を外に逃がす呼吸を可能にします。レインコートが耐えられる豪雨の量は、しばしば水量ゲージ(ミリメートル)で測定されます。
COVID-19の影響度分析
COVID-19の影響は、さまざまなビジネスにおいて、多くのアイテムの流通や販売に悪影響を及ぼしています。世界各国では、ウイルスの拡散を防ぐために国境を封鎖しています。そのため、多くのブランドや商社が仕入先の工場への発注をキャンセルしています。その結果、多くのレインウェア企業が生産を停止し、従業員を解雇または一時的に休養させました。COVID-19の物流への影響により、基礎資材の入手が困難になっています。COVID-19の物流への影響により、レインウェアの原材料の入手に支障をきたしています。その結果、生産能力が低下し、製品不足に陥っています。COVID-19が流行している間は、レインウェアの需要が増加すると予想されます。
市場成長要因
労働力人口の増加
都市部では、通勤に公共交通機関を利用するのは時間がかかるとされています。そのため、公共交通機関を利用せず、自家用車やオートバイ、自動車で通勤する人が多くなっています。そのため、人通りの多いところでは、汚染、風、塵、熱などの自然要因から身を守るために、防護服を購入して外に出ることが多くなっています。その結果、世界のあらゆる地域でバイク用レインウエアをはじめとするレインウエアの採用が進んでいます。
世界のミレニアル世代人口の増加
登山やハイキング、クロスカントリーなど、アウトドアやレクリエーションへの参加は、ミレニアル世代の人口増加も一因となっています。その結果、レインウェアの需要も増加しています。先進国・地域では、自然環境下での活動が文化として深く根付いています。また、アウトドアやレクリエーション活動に参加する人の数は、今後数年間で人々の可処分所得が大幅に増加することによっても拍車がかかると考えられます。
市場抑制要因
製品の重い性質
オイルクロスは、技術的に進んだ同等品よりも著しく重いです。これが、オイルクロスを着用してアウトドアスポーツに参加する人をユーザーがあまり見かけない主な理由です。さらに、何人かの船乗りは、オイルを塗ったセイルの方が水に浸したセイルより軽いことを発見しました。しかし、他の素材に比べると防水性は劣ります。ワックス加工された素材が雨をよけるのに役立つという事実にもかかわらず、技術は大きく進歩し、最初の防水布より何光年も進んでいるのです。
素材の展望
素材に基づき、レインウェア市場は、ポリエステル生地、ナイロン、ビニール、その他に分別されます。2021年、ナイロンセグメントはレインウェア市場の重要な収益シェアを獲得しました。同セグメントは、ブランドの成長、より良い贅沢なライフスタイル、ビジネス戦略の変化の結果として、予測期間中に大幅な増加を示すと予測されます。
製品タイプ別の展望
レインウェア市場は、製品タイプ別に、ジャケット、スーツ、パンツ、その他に区分されます。2021年、ジャケット部門はレインウェア市場の中で最も高い収益シェアを獲得しました。さまざまなレイヤー、シェル、素材で構成される3-in-1ジャケットの採用が拡大していることも、レインジャケット市場にとって有益なことです。ハイキングやキャンプなどのアウトドア活動で自転車に乗る人は、レインパンツやレインジャケットなどのレインウェアに対する需要が増加すると考えられます。
流通経路の展望
レインウェア市場は、流通チャネル別に、オンラインとオフラインに二分されます。2021年、オフライン部門はレインウェア市場で最も高い収益シェアを獲得しました。消費者に便利なアクセスを提供するため、世界中でスーパーマーケットやハイパーマーケットの出店が増え、市場の成長率が上昇しています。また、新興国では働く女性の人口が増加しており、この市場を大きく後押ししています。
エンドユーザー別市場展望
レインウェア市場はエンドユーザー別に、メンズ、レディース、キッズに分類されます。2020年のレインウェア市場では、メンズセグメントが最も高い収益シェアを示しました。市場の成長を後押ししている主な要因は、世界中で男性人口が増加していることです。世界中で男性の人口が増加しており、それに伴いレインウェアの需要も急増しています。
地域別の展望
地域別では、レインウェア市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2021年、北米はレインウェア市場で最も高い収益シェアを占めています。この地域市場の成長は、世界中の人々の高い可処分所得に起因しています。地域経済は急速に上昇しており、そのため、地域の人々は新しいプレミアム商品を購入することがより可能になっています。この要因は、北米のレインウェア市場のこのセグメントの成長をさらに押し上げると推定されます。
List of Figures
The Global Rainwear Market size is expected to reach $1.5 billion by 2028, rising at a market growth of 5.9 % CAGR during the forecast period.
A product known as rainwear is a clothing item that shields both the wearer and their garments from the effects of rainfall. Examples of products that fall under the category of rainwear include rain boots, raincoats, and rain jackets. The kind of fabric used in its construction as well as the way it's cut are the two primary factors that determine the level of quality and longevity offered by rain gear. Polyester, nylon, and vinyl are the three primary components that go into the production of raingear. Both online and offline retailers make it easy to get customers' hands-on rain gear.
The costs of rainwear goods are relatively low, which has led to an increase in the market's appeal to consumers on the basis of both affordability and demand. The presence of a significant number of local producers in addition to larger players is another factor that contributes to the extremely fragmented nature of the clothing market. Several firms that are active in the market for rainwear are investing heavily in research and development operations that are thorough in order to create products that are friendly to the environment and that are long-lasting. The most important strategies that key businesses have adopted recently include the expansion of their product ranges as well as mergers and acquisitions.
A raincoat is weatherproof or water-resistant clothing worn to shelter the upper body from precipitation. Sometimes, the phrase rain jacket is used to refer to waist-length, long-sleeved raincoats. A rain jacket and a pair of rain pants can be worn together to form a rain suit. Rainwear may also consist of a single piece, similar to a boiler suit. As with rain ponchos, raincoats offer the wearer protection from the rain and weather without the need to use their hands.
Modern raincoats are frequently made from breathable, waterproof fabrics, such as Gore-Tex, Tyvek, and DWR-coated nylon. These textiles and membranes let the passage of water vapor, allowing the garment to breathe so that perspiration can leave. The quantity of torrential rain a raincoat can withstand is frequently measured in water gauges, or millimeters.
COVID-19 Impact Analysis
The impact of COVID-19 has had a negative impact on the distribution as well as sales of many items across a variety of businesses. Many countries throughout the world have blocked their borders to prevent the virus from spreading. Due to the new traveling and gathering restrictions imposed by numerous nations, many brands and merchants cancel orders with their supplier factories. As a result, a number of rainwear firms have halted production and either fired or placed their workers on temporary rest. The logistical impact of COVID-19 has disrupted the availability of basic materials. The impact of COVID-19 on logistics has disrupted the availability of raw materials for rainwear. As a result, the production capacity has dropped and there is a product shortage. During the COVID-19 pandemic, demand for rainwear is expected to increase.
Market Growth Factor
A rise in the number of people entering the labor force
Commuters in cities often find that taking public transportation is a time-consuming option. As a consequence of this, a lot of people opt to drive their own cars, motorcycles, or automobiles to work rather than take public transportation. Because of this, people who go through highly crowded places often buy protective clothes to wear outside in order to shelter themselves from the adverse effects of natural elements such as pollution, wind, dust, and heat. As a direct consequence of this, commuters in every region of the world are increasingly adopting rainwear such as motorbike rainwear.
Rising millennial population all over the world
The increase in the number of millennials in the population is one factor that is driving the trend of participating in outdoor as well as recreational activities like mountaineering, hiking, and cross-country riding. As a consequence of this, there has been an increase in demand for rainwear. Participating in activities outside of natural settings is deeply ingrained in the culture of developed nations and regions. In addition, the number of people participating in outdoor and recreational activities is also spurred by the significant increase in the disposable income of people in the coming years.
Market Restraining Factor
Heavy nature of the product
Oilcloth is notably heavier than its tech-forward equivalents, which is a major reason why users do not see many people participating in outdoor sports while wearing it. Additionally, several sailors discovered that an oiled sail was lighter than a water-soaked sail. However, it is not as waterproof as certain other materials. The technology has progressed a long way and is light years ahead of the first waterproof fabric, despite the fact that waxed materials can be helpful in deflecting rain.
Material Outlook
Based on Material, the Rainwear Market is segregated into Polyester Fabric, Nylon, Vinyl, and Others. In 2021, the nylon segment procured a significant revenue share of the rainwear market. The segment is anticipated to witness a substantial increase during the forecast period as a result of growing brands, a better luxury lifestyle, and changing business strategies.
Product Type Outlook
On the basis of Product Type, the Rainwear Market is segmented into Jackets, Suits, Pants, and Others. In 2021, the jackets segment garnered highest revenue share of the rainwear market. The growing adoption of 3-in-1 jackets comprised of a range of layers, shells, and materials is also beneficial to the rain jacket market. A person's demand for rainwear, such as rain trousers and rain jackets, is likely to increase if they ride bicycles for activities like hiking, camping, and other outdoor pursuits.
Distribution Channel Outlook
On the basis of Distribution Channel, the Rainwear Market is bifurcated into Online and Offline. In 2021, the offline segment garnered highest revenue share of the rainwear market. The growth of the market is rising as more supermarkets and hypermarkets are opening up around the world to provide consumers with convenient access. The population of working women is increasing in developing nations has significantly fueled this market.
End User Outlook
By End User, the Rainwear Market is categorized into Men, Women, and Kids. In 2020, the men's segment witnessed the highest revenue share of the rainwear market. The major factor that is propelling the growth of the market is the rising male population throughout the world. The number of men is increasing all over the world, due to which, their demand for rainwear is increasing at a very rapid pace.
Regional Outlook
Region-Wise, the Rainwear Market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA. In 2021, North America accounted for the highest revenue share of the rainwear market. The growth of the regional market is owing to the high disposable income of people all over the world. The regional economy is rising rapidly, due to which, regional people are more capable of purchasing new and premium goods. This factor is estimated further boost the growth of this segment of the North American rainwear market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Patagonia, Inc., Columbia Sportswear Company, The North Face (VF Outdoor LLC), Wildcraft India Private Limited, NZ Seasonalwear Pvt Ltd., Fox Umbrellas Ltd., Black Diamond Equipment, Ltd., Svenska Regn AB (Stutterheim) and Ducktail Rainwear
Market Segments covered in the Report:
By Material
By Product Type
By Distribution Channel
By End User
By Geography
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