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市場調査レポート
商品コード
1154863
ロボアドバイザリーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:プロバイダー別、エンドユーザー別(富裕層・個人投資家)、サービスタイプ別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Robo Advisory Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Provider, By End User (High Net Worth Individuals and Retail Investor), By Service Type, By Type, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ロボアドバイザリーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:プロバイダー別、エンドユーザー別(富裕層・個人投資家)、サービスタイプ別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 221 Pages
納期: 即納可能
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ロボアドバイザリーの世界市場規模は、予測期間中にCAGR29.9%で成長し、2028年には240億米ドルに達すると予測されています。
数学的原理やアルゴリズムに基づいたデジタル金融アドバイスを提供し、顧客に供給します。プログラマーは、データサイエンティスト、投資マネージャー、ファイナンシャルアドバイザーが考案したこれらのアルゴリズムをソフトウェアにエンコードする役割を担っています。これらのアルゴリズムはソフトウェアによって実行されるため、顧客への金融アドバイスの提供には人間のアドバイザーの関与は必要ないです。
そのアルゴリズムを活用し、お客様が保有する資産を、管理しやすく、短期・長期投資に最適な形で自動的に配分します。ロボアドバイザリーが提供するパーソナライゼーション、裁量、関与、人間的なつながりのレベルは、これらのデジタルファイナンシャルアドバイザーを分類するための基準の1つです。約百種類のロボアドバイザリーサービスが存在します。
COVID-19インパクト分析
COVIDは、ロボアドバイザリービジネスに良い影響を与えました。上位のロボアドバイザリーでポートフォリオを開設してパフォーマンスを分析するバックエンドベンチマークでは、デジタルアドバイザーが扱うポートフォリオの大半は、市場の変動を通じて同様のパフォーマンスを発揮していることが明らかになっています。コロナウイルスの影響で増加するアドバイザーの数が鎖国状態にあるため、オンライン資産管理プラットフォームや資産管理におけるロボアドバイザリーのユーザー数は2倍になっています。ウェルスマネジメント組織から見ると、アドバイザーはコロナウイルスによって個人的・経済的な影響を受けた顧客を管理しています。
市場の成長要因
金融サービスは急速にデジタル化が進んでいる
デジタル化は、金融サービス業界において最も一般的に受け入れられているソリューションの1つであり、コア処理能力の強化、顧客サービスおよびインサイトの強化のために利用されています。さらに、金融サービスのほぼ50%は投資に関連するものでした。また、金融サービスの約半分は投資に関連したものであり、予算的な制約から従来のコンサルティングを受けることができない一般の人々も多く、このようなニーズを満たすことができるようになっています。近年では、金融サービスの近代化、アドバイザリーサービスの充実が進んでいます。
デジタル技術を活用した資産管理の自動化
資産運用、銀行、保険などのビジネスでは、デジタル革命が従来のビジネス環境を変えつつあります。フィンテックとは、ファイナンシャル・テクノロジーの頭文字をとったもので、テクノロジーの進化に伴い、進化を続けています。ウェルスマネジメント(WM)ビジネスも大きな変革期を迎えています。新しいテクノロジーによって形成され、前回の金融危機を経験した新しい世代の投資家は、投資アドバイスや商品の提供に新しい基準を導入しています。
市場の抑制要因
サイバー攻撃やITエラーなどロボアドバイザリーソフトウェアのリスク
ロボアドバイザリー・ソフトウェアは、技術的なシステムに全面的に依存しているため、サイバー攻撃やITの故障・障害に起因するリスクの可能性にさらされる可能性があります。投資信託が十分な保護機能を備えていない場合、ハッカーはデータや資金を盗む機会を何度も得る可能性があります。金融機関は多くの重要な顧客情報に依存しているため、従業員が必要なセキュリティ対策を実施することを保証することが不可欠です。
プロバイダーの展望
ロボアドバイザリー市場は、プロバイダーごとに、フィンテックロボアドバイザリー、銀行、従来のウェルスマネージャー、その他に分けられます。2021年のロボアドバイザリー市場では、銀行セグメントがかなりの収益シェアを記録しました。これは、銀行が商品やサービスをデジタル化することで、顧客に提供する体験の質を向上させるために継続的に取り組んでいるためです。特に中小の金融機関の間では、銀行口座開設のためのデジタル化ソリューションの人気が高まっており、チャットベースのロボアドバイザリーのニーズを満たすのに役立っています。
エンドユーザーの展望
ロボアドバイザリー市場は、エンドユーザーに基づき、個人投資家と富裕層に二分されます。2021年のロボアドバイザリー市場では、個人投資家セグメントがかなりの収益シェアを示しています。個人投資家とは、投資信託や上場投資信託など、資産のバスケットを保有する証券やファンドを売買するプロではない投資家のことです。個人投資家は、個人投資家とも呼ばれます。個人投資家は、個人投資家(ETF)とも呼ばれます。個人投資家が行う取引の大半は、他の形態の投資口座に加え、従来型の証券会社またはオンライン証券会社を通じて行われています。
サービスタイプの展望
ロボアドバイザリー市場は、サービスタイプ別に「ダイレクトプラン型/ゴール型」と「総合財産アドバイザリー」に分類されます。2021年のロボアドバイザリー市場では、ダイレクトプランベース/ゴールベースのセグメントが最も高い収益シェアを獲得しました。投資家は、包括的な目標計画、投資管理、セキュリティ機能、迅速な顧客ケアなどの機能を提供するロボ能力アドバイザーに高い価値を置いています。リスクプロファイリングと目標に基づいた提案を提供する目標ベースのロボアドバイザリーを利用する顧客は、目標計画に関するシナリオを実行でき、成功の可能性を高める行動を取るよう促されます。
タイプの展望
ロボアドバイザリー市場は、タイプに基づいて、ピュアロボアドバイザリーとハイブリッドロボアドバイザリーに区分されます。ハイブリッドロボアドバイザリーセグメントは、2021年のロボアドバイザリー市場において最も高い収益シェアを獲得しました。これは、これらのアドバイザーが、ロボットシステムの有効性と安定性に、個人的なファイナンシャルアドバイザーの人間的な要素をミックスした結果、ハイブリッドロボアドバイザリーの需要が増加しているためです。この組み合わせは、このカテゴリーの拡大を促進すると予想されます。
地域別の展望
地域別では、ロボアドバイザリー市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2021年のロボアドバイザリー市場では、北米地域が最も高い収益シェアを調達しました。米国では、Betterment、The Vanguard Group, Inc.など、複数の重要な企業が存在することが、ロボアドバイザリー事業の拡大に寄与すると予想されます。例えば、The Vanguard Group, Inc.は、2019年9月にロボアドバイスサービスを開始することを発表しています。
List of Figures
The Global Robo Advisory Market size is expected to reach $24 billion by 2028, rising at a market growth of 29.9% CAGR during the forecast period.
The term "robo-advisor" refers to the algorithm- and computer-driven financial planning that involves very minimal human intervention. Additionally, the robo-advisor collects financial information from clients through the use of an online survey. This information includes the clients' present financial condition as well as their future financial aspirations. In addition, by making use of this information, robo-advisers can provide their customers with several benefits, including expedited account creation, portfolio management, and safety measures.
Several of the world's fastest-growing economies are putting pressure on regional companies to step up their testing and investigation of robo-advisory services. A subcategory of financial counselors known as robo-advisors or robo-advisers, robo-advisors provide clients with financial advice and administration of their investments online while requiring only moderate to low levels of human participation.
They offer digital financial advice based on mathematical principles or algorithms and supply it to customers. Programmers are responsible for encoding these algorithms into the software once they have been devised by data scientists, investment managers, and financial advisers. Because these algorithms are carried out by software, the provision of financial advice to a customer does not necessitate the involvement of a human adviser.
The program makes use of its algorithms to automatically allot resources owned by customers in a manner that is both manageable and optimized for either short-term or long-term investment. The level of personalization, discretion, engagement and human connection offered by robo-advisors is one of the criteria used to classify these digital financial advisers. There are approximately a hundred different robo-advisory services available.
COVID - 19 Impact Analysis
COVID had a good effect on the robo-advisory business. Backend benchmarking, which analyses performance by opening portfolios at top robo-advisors, revealed that the majority of portfolios handled by digital advisors performed similarly throughout market fluctuations. The number of users on an online wealth management platform or robo-advising in wealth management has doubled as the coronavirus puts an increasing number of advisers into lockdown. From the perspective of wealth management organizations, advisers are managing customers who have been personally and financially impacted by the coronavirus.
Market Growth Factors
Financial services are experiencing rapid digitalization
Digitization has been one of the most commonly embraced solutions in the financial services industry for enhancing core processing capabilities and providing enhanced client services and insights. Moreover, almost fifty percent of financial services have been related to investments. They have been able to reach a big portion of the public that has access to traditional consulting owing to budgetary restraints, so filling this need. In recent years, the financial services business has been modernizing and aiding advising services.
Automated wealth management using digital technology
In businesses such as asset management, banking, and insurance, the digital revolution is changing traditional business landscapes. FinTech, an acronym for financial technology, has evolved as a consequence of the ongoing evolution of technology. The wealth management (WM) business is undergoing profound change. A new generation of investors, molded by new technology and having lived through the last financial crisis, has introduced new criteria for the delivery of investment advice and products.
Market Restraining Factors
The Risk Involved with Robo-advisory Software, such as cyberattacks or IT errors
Robo-advisory software platforms are wholly reliant on technological systems, which might expose investors to possible risk circumstances stemming from cyberattacks or IT malfunctions or outages. If the instrument lacks sufficient protection, hackers may have several opportunities to steal data and funds. Because financial institutions rely on a great deal of vital and secret customer information, it is imperative to guarantee that employees implement the necessary security measures.
Provider Outlook
On the basis of Provider, the Robo Advisory Market is divided into Fintech Robo Advisors, Banks, Traditional Wealth Managers, and Others. The banks segment recorded a substantial revenue share in the robo advisory market in 2021. It is because banks are continually working to improve the quality of the experience, they provide their customers by digitalizing their products and services. The rise in popularity of digitalized solutions for opening a bank account, particularly among smaller financial institutions, is helping to feed the need for chat-based robo-advising.
End User Outlook
Based on the End User, the Robo Advisory Market is bifurcated into Retail Investors and High Net Worth Individuals. The retail investor's segment witnessed a substantial revenue share in the robo-advisory market in 2021. An individual investor is a non-professional investor who purchases and sells securities or funds that hold a basket of assets, such as mutual funds and exchange-traded funds. A retail investor is also known as an individual investor. Retail investors are also known as individual investors (ETFs). The majority of trades made by retail investors are conducted through either conventional or online brokerage companies, in addition to other forms of investment accounts.
Service Type Outlook
By Service Type, the Robo Advisory Market is classified into Direct Plan-based/Goal-based and Comprehensive Wealth Advisory. The direct plan-based/goal-based segment garnered the highest revenue share in the robo advisory market in 2021. Investors place a high value on robo-ability advisors to provide them with features such as comprehensive goal planning, investment management, security features, and responsive customer care. Customers who use goal-based robo-advisors, that provide risk profiling and goal-based suggestions, can run scenarios on goal planning and are prompted to take actions that will increase their chances of success.
Type Outlook
Based on the Type, the Robo Advisory Market is segmented into Pure Robo Advisors and Hybrid Robo Advisors. The hybrid robo advisors segment acquired the highest revenue share in the robo advisory market in 2021. It is because the demand for hybrid robo advisors is increasing as a result of the fact that these advisors mix the efficacy and stability of robotic systems with the human component of a personal financial adviser. This combination is expected to fuel the expansion of the category.
Regional Outlook
Region-wise, the Robo Advisory Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region procured the highest revenue share in the robo advisory market in 2021. It is anticipated that the existence of several significant firms, including Betterment, the Vanguard Group, Inc., and others, would contribute to the expansion of the robo-advising business in the United States. For example, The Vanguard Group, Inc. announced that it will be launching its robo-advice service in September 2019.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Wealthify Limited (Aviva plc), The Charles Schwab Corporation, Betterment LLC, Fincite GmbH, Wealthfront Corporation, The Vanguard Group, Inc., Ellevest, Inc., Ginmon Vermogensverwaltung GmbH, SigFig Wealth Management, LLC and Social Finance.
Market Segments covered in the Report:
By Provider
By End User
By Service Type
By Type
By Geography
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