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市場調査レポート
商品コード
1150103
アグリツーリズムの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート活動別(アウトドアレジャー、農場内販売、エンターテイメント、教育旅行、宿泊施設、その他)、販売チャネル別、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Agritourism Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Activity (Outdoor Recreation, On-farm Sales, Entertainment, Educational Tourism, Accommodations and Others), By Sales Channel, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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アグリツーリズムの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート活動別(アウトドアレジャー、農場内販売、エンターテイメント、教育旅行、宿泊施設、その他)、販売チャネル別、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年09月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即納可能
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世界のアグリツーリズム市場規模は、2028年までに107億米ドルに達し、予測期間中にCAGR10.7%の市場成長率で上昇すると予想されています。
アグリツーリズムに関する調査は、まだほとんど行われていません。調査に注力する代わりに、アグリツーリズム組織の大半は旅行の促進と支援を行っています。農園や牧場に客を呼び込む農業指向の事業や活動はすべてアグリツーリズムと呼ばれます。
アグリツーリズムというと、最近のことのように思われるかもしれないが、実は以前からあっています。1880年代にアメリカで誕生した観光牧場は、馬に乗り、牛を飼い、農作業を手伝うことで「ワイルド・ウェスト」を体験しようと、地元の人々や海外からの観光客を集めていました。20世紀初頭、イスラエルではキブツと呼ばれる、宿泊しながら農作業ができる共同農場の概念が取り入れられました。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行により、世界経済は深刻な影響を受けていました。コロナウイルスの連鎖反応と拡散を止めるために、世界各国でロックダウンと社会的隔離の規制が行われました。このため、世界中の国内線、国際線に多大な影響を及ぼしました。多数の経済圏ですべての旅行・観光事業の全体または一部が停止したため、この危機は当面続くと予測されています。アグリツーリズムの市場規模は、シナリオが不透明なため予測が難しいが、状況が改善されれば、相応の速度で回復すると予想されます。
市場の成長要因
アグリフードツーリズムの人気上昇
アグリフードツーリズムは急速に人気を集めており、各地で急成長しています。アグリツーリズムの農場経営者は、アグリフードツーリズムを通じて地域料理や郷土料理を販売することで、収入と収益性を高める大きなチャンスに恵まれています。観光客は、アグリフードツーリズムに参加しながら農場や農村地域を巡り、住民の特産物を試食することができます。アグリフードツーリズムの農家では、郷土料理や飲食品、農産物を通して、その歴史や文化、風景を紹介することができます。また、アグリフードツーリズムは、生産者、職人、農家にとって、国内外の観光客を前にして、ブランドや商品を成長させるチャンスとなります。
高まるアグリツーリズムへの行政の支援
アグリツーリズムは業界の主要な促進要因となることが期待されており、各国政府は農業経済の強化に注力しています。例えば、アグリツーリズムは、アメリカの農家や牧場主が、農場見学や「収穫体験」といったレジャーや教育のためにお金を稼ぐのを支援するものです。競争力を維持するため、新規就農者や中小規模の農家はますますアグリツーリズムに注目するようになっています。アグリツーリズムはまた、一般消費者に農業をアピールし、農村経済を活性化させ、農業遺産を保護することができます。
市場抑制要因
組織化されていない産業は新興経済諸国に多い
アグリツーリズムビジネスの構造が無秩序であることは、その拡大にとって大きな障害となります。多くの経済圏ではアグロツーリズムの明確な法的定義がないため、市場の急速な拡大には限界があります。経済発展の主な側面であり、農業政策を決定する重要な要因であるのが、新興経済諸国における農業の相対的な衰退です。相対的な要素賦存量の変化や技術進歩率の不均等といった供給側の変数とは対照的に、この凋落の理由に関する文献は、需要要因、特にエンゲルの法則から生じる相対的な価格効果に集中しています。
活動の見通し
アグリツーリズム市場は、活動内容によって、農場販売、アウトドアレジャー、エンターテイメント、教育旅行、宿泊施設、その他の活動に分類されます。2021年のアグリツーリズム市場では、オンファームセールス部門が大きな収益シェアを記録しました。それは、農作業や農業生産物、そして臨時・季節労働がオンファーム活動に含まれるからです。オンファームでの作業は、バリューチェーンの観点から見ると、バリューチェーンの「スタート地点」で行われます。農場外で行われる農業関連活動はすべて、農場外収益に該当します。
販売チャネルの展望
アグリツーリズム市場は、販売チャネル別に、旅行代理店と直接販売に分けられます。直接販売部門は、2021年のアグリツーリズム市場で最大の収益シェアを獲得しました。これは、代理店が提供する大規模な旅行や旅行パッケージが市場拡大を促進し、世界中で観光客の快適さと財政を念頭に置いているためです。
地域別の展望
地域別に見ると、アグリツーリズム市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。北米セグメントは、2021年にアグリツーリズム市場で最も高い収益シェアを調達しました。地域全体の所得水準の向上、米国とカナダのビジネス環境の改善、農場観光活動を促進するための政府の取り組みが理由です。さらに、この地域の農家は、通常の農業経営に補助的なビジネスや収入源を組み込んでおり、これが予測期間中の市場拡大に拍車をかけると予想されます。
List of Figures
The Global Agritourism Market size is expected to reach $10.7 billion by 2028, rising at a market growth of 10.7% CAGR during the forecast period.
People who visit working farmers or other agriculture activities for recreation, education, or other direct involvement are said to be engaging in agritourism. Numerous different activities are included in agritourism, which gives farmers a way to diversify their businesses and increase their income. Wildlife Research, horseback riding, cannery tours, cooking lessons, wine sampling, harvest festivals, barn dancing, farm vacations, tour guides, and petting zoos are a few examples of such pursuits.
While many tourists partake in agro-tourism for little periods, like an afternoon spent picking berries, others stay for days and, in some cases, labor on the farm. Organic farmers are interested in learning more about successful agro-tourism companies and diversifying their sources of income is a key risk management technique. Additionally, they want a deeper comprehension of the dangers and obligations associated with hosting guests on the farm.
Almost minimal research has been done on agrotourism yet. Instead of focusing on research, the majority of agritourism organizations promote and support travel. Any agriculturally oriented operation or activity that draws guests to a farm or ranch is referred to as agritourism.
Though that may seem like a recent idea, agritourism has been around for a while. The first dude ranches appeared in the USA in the 1880s, drawing both locals and visitors from abroad who wanted to experience the "wild west" by riding horses, herding cattle, and helping out on the farm. Early in the 20th century, Israel adopted the kibbutz concept of communal farming, where guests may stay and work.
COVID-19 Impact Analysis
The worldwide economy had been severely impacted by the COVID-19 pandemic. Lockdown and social segregation regulations were enacted by numerous nations worldwide to stop the chain reaction and spread of the coronavirus. This had a terrible effect on both domestic and international flights worldwide. Due to the entire or partial stoppage of all travel and tourism operations across numerous economies, the crisis is predicted to last for the foreseeable future. It is challenging to forecast the market figures for the agritourism sector due to the uncertainty surrounding the scenario, but with improvements in the situation, the market is anticipated to rebound at a respectable rate.
Market Growth Factor
Agri-Food Tourism is Becoming More and More Popular
Agri-food tourism is gaining popularity quickly and is growing quickly in many places. Agritourism farm owners have a tremendous opportunity to increase their income and profitability by marketing their regional or local cuisines through agri-food tourism. Visitors are welcome to tour farms and rural areas while participating in agri-food tourism, where they can sample residents' specialty foods. Agrotourism farms can showcase their history, culture, and scenery through regional cuisine, alcoholic beverages, and agricultural products due to agri-food tourism. Agri-food tourism also gives producers, craftspeople, and farmers the chance to grow their brands and products in front of both domestic and international visitors.
The Growing Support of Government for Agritourism
By encouraging agritourism, which is expected to be a key growth driver for the industry, governments in various economies are concentrating on enhancing the agriculture economy. For instance, agritourism assists American farmers and ranchers in making money from leisure or educational pursuits like farm tours or "pick-your-own" initiatives. To stay competitive, new and small- to medium-sized farms are increasingly looking towards agritourism. Agritourism also can promote agriculture to the general public, revive rural economies, and protect agricultural heritage.
Market Restraining Factor
The Less Organized Industry is More Common in Developing Economies
The disorganized structure of the agritourism business is a significant barrier to its expansion. There is no clear legal definition of agrotourism in many economies, which limits the market's rapid expansion. A key aspect of economic development and a significant factor in determining agricultural policies is the relative fall of agriculture in economies that are developing. In contrast to supply-side variables such as shifts in relative factor endowments and unequal rates of technical progress, the literature on the reasons for this fall has concentrated on the relative pricing effects resulting from demand factors, particularly Engel's law.
Activity Outlook
Based on the Activity, the Agritourism Market is segmented into On-farm Sales, Outdoor Recreation, Entertainment, Educational Tourism, Accommodations, and Others. The on-farm sales segment recorded a significant revenue share in the agritourism market in 2021. It is because farming and agricultural output, as well as occasional and seasonal labor, are included in on-farm activities. On-farm work takes place at the "start" of the value chain as viewed through the perspective of a value chain. All agriculture-related activities that take place off the farm fall under the category of off-farm revenue.
Sales Channel Outlook
On the basis of Sales Channel, the Agritourism Market is divided into Travel Agents and Direct Sales. The direct sales segment garnered the largest revenue share in the agritourism market in 2021. It is due to the massive trips and travel packages provided by the agencies, which are fueling market expansion and keeping tourists' comfort and finances in mind worldwide.
Regional Outlook
Region-wise, the Agritourism Market analysed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment procured the highest revenue share in the agritourism market in 2021. Because of increasing income levels across the region, a bettering business climate in the U.S. and Canada, and governmental efforts to promote farm tourist activities. Additionally, the farmers in the area are incorporating supplementary businesses and sources of income into their normal farming operations, which is anticipated to spur market expansion during the projection period.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Farm to Farm Tours, Bay Farm Tours, Star Destinations, Expedia, Inc., Select Holidays, Green mount Travel, Blackberry Farm LLC, GTI Travel, Kansas Tourism and Trump Tours, Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Activity
By Sales Channel
By Geography
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