|
市場調査レポート
商品コード
1127056
ウィートグラス(小麦若葉)製品の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2C(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン)、B2B)、形態別(パウダー、ジュース)、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Wheatgrass Products Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (B2C (Supermarket/Hypermarket, Convenience drug store, Online) and B2B), By Form (Powder, Juice), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
ウィートグラス(小麦若葉)製品の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2C(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン)、B2B)、形態別(パウダー、ジュース)、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年08月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 184 Pages
納期: 即納可能
|
ウィートグラス(小麦若葉)製品の世界市場規模は、2028年までに2億5470万米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
今後数年間、製薬業界では様々な病気の治療に小麦若葉を使用することが増えると予測されています。健康志向の高まりから、人々は栄養価の高い食品を好むようになり、これが市場拡大の原動力になると予測されます。ウィートグラス(小麦若葉)製品の天然成分や数々の健康上の利点は、若者の好奇心を刺激しています。
ウィートグラスは、風邪、咳、発熱、消化不良、皮膚疾患など、一般的な健康問題の解決に利用されています。また、エイズやガンなど、より深刻な病気の治療や予防にも利用されています。ウィートグラスは、それを誓う人々によると、植物にその緑の色を与える化学物質であるクロロフィルを含んでいると言われています。ある人によると、クロロフィルは、酸素を運ぶ赤血球に含まれるタンパク質であるヘモグロビンと似た働きをすることで、体内の酸素濃度を上げるのだそうです。
COVID-19の影響分析
パンデミックの流行に伴い、健康食品に対する顧客の需要が急増し、ウィートグラス(小麦若葉)製品の生産者にとって潜在的な可能性が示されました。しかし、サプライチェーンの混乱により、市場収益に悪影響が出ています。しかし、通常の業務が再開されようとしています。企業は、流通活動を維持しながら労働者の福利厚生を守るために、施設に方針と手順を導入するために迅速に動いています。2021年第2四半期以降、主に先進国において、様々なウィートグラスを使用した製品の使用が増加しています。その大半は、食品、飲料、栄養補助食品に採用されています。長期的な成長は、グルテンの代替品としてのウィートグラス(小麦若葉)製品の需要増に後押しされるでしょう。
市場成長要因
ウィートグラス(小麦若葉)製品の売上を増加させる非修飾成分
ウィートグラス(小麦若葉)製品は化粧品、スキンケア、医薬品、食品・飲料、スポーツ、栄養などの分野で利用できるため、メーカーにとっては研究開発の余地が大きいです。世界の健康志向の高まりにより、非遺伝子組み換えの化粧品成分の需要が高まっています。また、育児関連では、市販されているベビーケア用品の内容物に対する関心が高まっており、その結果、非遺伝子組み換え素材が間もなく普及すると予想されます。また、ハトムギの若葉には、タンパク質、ミネラル、ビタミン、活性酵素などが豊富に含まれており、健康志向の高まりに伴い、ハトムギを使った健康食品への関心が高まっています。
スーパーフードに対する消費者の関心の高まり
ウィートグラスは強力な栄養素の組み合わせを含んでいるため、健康全般に非常に有効です。ウィートグラスは、総合栄養食として知られ、いくつかの有益な治療効果があります。ビタミンと栄養素の多様な組み合わせにより、ウィートグラスは健康増進のための優れた代替品となるでしょう。ウィートグラスには、抗菌、抗炎症、抗酸化作用があります。世帯収入の増加や経済状況の改善により、消費者は健康的な食品により多くのお金を費やすようになり、ウィートグラス産業の成長を後押ししています。
市場抑制要因
ウィートグラスによる人体への副作用
ウィートグラスジュースを摂取した後、頭痛を経験した人がいます。ウィートグラスジュースは頭痛や吐き気を和らげるが、飲み過ぎると頭痛がします。また、頭痛は体がウィートグラスジュースに対して不寛容であることの表れであると考える人もいます。ジュースを飲む量を減らせば、頭痛は起こりにくくなるかもしれないです。果汁のメタノール抽出物は、体重1kgあたり2000mgで安全であることが示されました。ジュースの味を隠すために、消費者は他のジュースに混ぜて飲むことができます。頭痛が治まらない場合は、すぐに医師の診察を受けてくださいです。
形状
ウィートグラス(小麦若葉)製品市場は、形態によってパウダー、ジュース、その他に分類されます。2021年のウィートグラス(小麦若葉)製品市場では、ジュース部門が大幅な収益シェアを占めています。これは、ウィートグラスジュースに豊富に含まれ、抗貧血サプリメントとして機能するクロロフィルによるものです。それは、ヘモグロビンを生成する体の能力をサポートします。これは、今後数年間、このセグメントの成長にとって朗報となると予想されます。
流通経路の展望
ウィートグラス(小麦若葉)製品市場は、流通経路によってB2BとB2Cに分けられます。B2Cセグメントは、2021年にウィートグラス(小麦若葉)製品市場で最大の収益シェアを調達しました。これは、家庭での消費レベルの上昇と、健康商品への消費支出の増加によるものです。Walmartは2022年1月に宅配サービスを拡大すると表明し、顧客数の増加を意図しています。
地域別の展望
地域別に見ると、ウィートグラス(小麦若葉)製品市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米は、2021年のウィートグラス(小麦若葉)製品市場で最高の地域収益シェアを調達しました。有機食品への需要の高まりと健康志向の消費者の増加により、現在、米国はウィートグラス市場を独占しています。さらに、米国、カナダ、メキシコの顧客は、植物から作られた有用な製品への関心を高めています。
List of Figures
The Global Wheatgrass Products Market size is expected to reach $254.7 Million by 2028, rising at a market growth of 6.4% CAGR during the forecast period.
The juvenile grass of a wheat plant is known as wheatgrass. It looks like hay or straw and is dense, dry grass with a bright green hue. It contributes to natural and holistic therapy and might offer certain particular health advantages. Wheatgrass is the young grass of the Triticum aestivum wheat plant, which is gluten-free. Wheatgrass is taken as a powder or as a drink.
Wheatgrass boosts the immune system, detoxifies the body, and prevents illness. It is a natural source of vitamins and minerals such as calcium, iron, selenium, and magnesium as well as vitamins A, E, C, K, and B6. Wheatgrass has anti-inflammatory and antioxidant properties that make it useful for treating a variety of illnesses, including cancer, diabetes, respiratory conditions, arthritis, etc.
Over the coming years, the pharmaceutical industry is projected to increasingly use wheatgrass to treat a variety of ailments. People now prefer nutritious food as a result of rising health consciousness, which is anticipated to drive market expansion. The natural components and numerous health advantages of wheatgrass products have piqued the curiosity of young people.
Believers in wheatgrass utilize it to attempt and treat a variety of common health issues, such as colds, coughs, fevers, digestive issues, and skin diseases. Additionally, wheatgrass has been used to perhaps treat and prevent more severe illnesses including AIDS and cancer. Wheatgrass is said to contain chlorophyll, the chemical that gives plants their green color, according to those who swear by it. According to some, chlorophyll raises oxygen levels in the body by acting similarly to hemoglobin, the protein found in red blood cells that carries oxygen.
COVID-19 Impact Analysis
As the pandemic spread, customer demand for health foods surged, presenting the potential for producers of wheatgrass products. However, market revenue has been harmed by supply chain disruptions. However, normal business operations are about to resume. Companies have moved rapidly to put policies and procedures in place at their facilities to safeguard the well-being of their workers while sustaining distribution activities. Since the second quarter of 2021, the use of various wheatgrass-based products has increased, mostly in industrialized nations. The majority of the time, wheatgrass is employed in foods, drinks, and nutraceuticals. Long-term growth will be aided by rising demand for wheatgrass products as a gluten substitute.
Market Growth Factors
Non-Modified Ingredients Increasing Wheatgrass Product Sales
Wheatgrass products can be used in cosmetics, skincare, medicines, food and drinks, sports, and nutrition, giving manufacturers a lot of room for research and development. The demand for non-GMO cosmetic components has increased due to the rise in the number of health-conscious consumers worldwide. Parenting-related concerns about the contents of baby care items on the market are growing, and as a result, non-GMO materials are expected to gain popularity shortly. Additionally, eating young wheatgrass is a powerful source of proteins, minerals, vitamins, and active enzymes.
Increased Interest Of The Consumer In Superfoods
Wheatgrass is incredibly beneficial to overall health because it contains a potent combination of nutrients. It is known as total feeding and has several beneficial therapeutic effects. Due to its diverse combination of vitamins and nutrients, wheatgrass may be an excellent alternative to enhance general health. Wheatgrass has antibacterial, anti-inflammatory, and antioxidant properties. Because of rising family incomes and bettering economic situations, consumers are spending more money on healthy food products, which is driving the growth of the wheatgrass industry.
Market Restraining Factors
Wheatgrass Side Effects On Human Body
Headaches have been experienced by some after consuming wheatgrass juice. Even while the juice treats headaches and nausea, consuming too much of it can give a headache. Some people believe that the headache may also be a sign of the body's general intolerance to the juice. Headaches might be less likely if drink less juice. The methanol extract of the juice was shown to be safe at 2000 mg per kg of body weight. To disguise the juice's flavor, consumer can mix it with any other juice. Visit doctor straight away if the headache doesn't go away.
Form Outlook
On the basis of Form, the Wheatgrass Product Market is segmented into Powder, Juice, and Others. The juice segment witnessed a significant revenue share in the wheatgrass products market in 2021. It is due to Chlorophyll, which is abundant in wheatgrass juice and functions as an anti-anemia supplement. It supports the body's ability to produce hemoglobin. This is anticipated to be good news for the segment's growth in the upcoming years.
Distribution Channel Outlook
Based on the Distribution Channel, the Wheatgrass Product Market is divided into B2B, and B2C. The B2C segment procured the largest revenue share in the wheatgrass products market in 2021. It is due to the rising levels of consumption at home and rising consumer spending on healthy goods. Walmart stated in January 2022 that it would be expanding its in-home delivery service, intending to increase the number of customers.
Regional Outlook
Region-wise, the Wheatgrass Product Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America procured the highest region revenue share in the wheatgrass products market in 2021. Because of rising demand for organic foods and a rise in health-conscious consumers, the United States currently holds a monopoly on the wheatgrass market. Furthermore, customers in the United States, Canada, and Mexico are becoming more interested in useful products made from plants.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Myprotein (The Hut Group), Amazing Grass (Glanbia Performance Nutrition, Inc.) (Glanbia PLC), Kapiva Ayurveda (Shree Baidyanath Ayurved Bhawan Pvt. Ltd), Nutriblade LLC, NOW Foods, Inc., Nutrisure Ltd. (Naturya), Navitas Organics, Terrasoul Superfoods, PINES Wheat Grass, and Synergy Natural Products Pty Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Form
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research