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市場調査レポート
商品コード
1114998
フリーズドライ食品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2B、B2C)、B2Cタイプ別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Freeze-dried Food Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (B2B and B2C), By B2C Type (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores), By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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フリーズドライ食品の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(B2B、B2C)、B2Cタイプ別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年07月29日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 191 Pages
納期: 即納可能
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フリーズドライ食品の世界市場規模は、予測期間中にCAGR7.4%の市場成長率で上昇し、2028年には1,066億米ドルに達すると予測されています。
いくつかの企業が、アウトドア活動に重点を置いたフリーズドライ食品のオンライン販売を開始しました。例えば、Expedition Meals Limited社は、顧客が自分のニーズに合った食品を簡単に選べるように、フリーズドライ食品をカロリーレベルに応じて自社のウェブプラットフォームに並べました。フリーズドライの主な目的は、食品などの基本的な構造を維持したまま水分を完全に除去することです。
水分が除去されれば、食品は長期間腐ることはないです。微生物は生きていくために水を必要とするので、食品は水を抜いても腐らないです。酵素が作用するためには、食品に水がなければならないので、食品を乾燥させると熟成も止まってしまいます。その結果、製品の賞味期限が延びるのです。
COVID-19インパクト分析
北米と欧州の顧客は購買力が高いため、市場全体を支配しており、市場規模に大きく貢献しています。多忙なライフスタイルと雇用者の増加により、食品加工産業が発展し、すぐに食べられる食品またはコンビニエンス食品に対する顧客の需要が大きいです。そのため、スナック、スープ、ソース、ベーカリー、菓子類に活用されるフリーズドライの果物や野菜の需要が高まっています。また、食品保存のために使用される人工食品添加物の悪影響に対する消費者の意識の高まりも、自然で健康的な食品への需要を後押ししています。
市場の成長要因
消費者の多忙なライフスタイルによるジャンクフードからの移行
フリーズドライの果物や野菜の市場成長は、外出先で食べるスナックの人気の高まりによってもたらされています。心臓病、糖尿病、その他の慢性疾患など、ジャンクフードの摂取に伴う健康被害に対する消費者の意識が高まるにつれ、フリーズドライの果物や野菜の需要は増加すると予想されます。フリーズドライの果物や野菜の市場の主な動向の1つは、健康的な食事習慣と多忙なライフスタイルに対する消費者の要望の増加です。フリーズドライの果物や野菜の市場は、フリーズドライ食品が世界中の人々の食生活に大きな影響を与えるようになりつつあり、拡大しています。
利便性の高い食品の需要が増加
フリーズドライ食品は生鮮食品に比べて調理に手間がかからないため、お客様のコンビニエンスフード志向の高まりが間接的に需要増に寄与しています。お客様の忙しいライフスタイルの中で、加工食品事業においても利便性を追求するニーズが高まっています。その結果、冷凍食品に対する消費者のニーズが高まる。また、消費者の購買意欲を高める可処分所得の増加も、フリーズドライ食品事業の拡大に大きな影響を与える要素です。
市場抑制要因
自然食品・生鮮食品への需要拡大
フリーズドライ食品は生鮮食品の代替品ではないという認識が一部の消費者にあることが、市場成長の主な阻害要因の一つとなっています。消費されるまでに1年以上かかる加工食品は、栄養価が高いと考えられています。米国食品医薬品局(FDA)や国際食品情報評議会(IFIC)により、冷凍食品の栄養価について「冷凍食品は生鮮食品と同様に栄養価が高い」などいくつかの主張がなされ、顧客の認識を変えつつあります。
製品の展望
フリーズドライ食品市場は、食品製品に基づき、果物、野菜、肉類、鶏肉・海産物、ペットフード、その他に分けられます。2021年のフリーズドライ食品市場では、肉・鶏肉・海産物分野が大きな収益シェアを示しています。フリーズドライにされた肉は新鮮な味がし、栄養価が高いからです。凍結乾燥プロセスでは、凍結と乾燥の混合技術が使用されます。以前の試みは、凍結段階の潜在的な影響を考慮することなく、主に乾燥工程の最適化に焦点を合わせていました。
流通経路の展望
食品流通に基づき、フリーズドライ食品市場はB2BとB2Cに区分されます。B2Bセグメントは、2021年にフリーズドライ食品市場で最大の収益シェアを調達しました。これは、価格、互換性、より長い保存期間、季節の果物や野菜のストックの簡便さ、季節性など、法人組織によるフリーズドライ食品の購入に影響を与える最も大きな要因によります。
地域別の展望
地域別では、フリーズドライ食品市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年にフリーズドライ食品市場で最大の収益シェアを獲得しました。消費者の多忙なライフスタイルの結果、あらゆる種類の保存食の需要が高まっています。その結果、便利な食事や手軽な昼食の選択肢に対するニーズが大きくなっています。この問題に対する最適な解決策は、簡単に素早く調理できることから、保存食を利用することです。サイエンス・デイリー誌によると、過去20年間でアメリカ人のほぼすべての層が超加工食品の消費を増やしました。
5.1.3.1.1米国のフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.1.3.2.1.1カナダのフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.1.3.3.1.1 B2Cタイプ別メキシコのフリーズドライ食品市場
5.1.3.4.1.1北米その他の地域B2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.2.3.1.1ドイツのフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.2.3.2.1.1英国のB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.2.3.3.1.1フランスのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.2.3.4.1.1 B2Cタイプ別ロシアフリーズドライフード市場
5.2.3.5.1.1スペインのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.2.3.6.1.1イタリアのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.2.3.7.1その他欧州のフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.3.3.1.1中国フリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.3.3.2.1.1 B2Cタイプ別日本フリーズドライ食品市場
5.3.3.1.1インドのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.3.3.4.1.1 B2Cタイプ別韓国フリーズドライ食品市場
5.3.3.5.1.1シンガポールのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.3.3.6.1.1マレーシアのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.3.3.7.1その他アジア太平洋地域のB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.4.3.1.1ブラジルのフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.4.3.2.1.1アルゼンチンB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.4.3.3.1.1 UAEフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.4.3.4.1.1サウジアラビアのフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.4.3.5.1.1南アフリカのB2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
5.4.3.6.1.1ナイジェリアのフリーズドライ食品市場(B2Cタイプ別
5.4.3.7.1.1 LAMEAのその他の地域(B2Cタイプ別フリーズドライ食品市場
List of Figures
The Global Freeze-dried Food Market size is expected to reach $106.6 billion by 2028, rising at a market growth of 7.4% CAGR during the forecast period.
Removing liquid from heat-sensitive objects is known as Freeze drying. The substance is kept at a low temperature (-40°C or below), frozen, and under a strong vacuum. Ice changes from a solid to a gaseous state without first being liquid due to the pressure created by the vacuum. This makes it possible to remove water from the material without changing its composition in any other way. Foods, including blood plasma, tissues, and concentrated solutions can all be preserved with freeze drying.
Freeze-dried foods are becoming more and more popular with consumers throughout the world since the corresponding technology keeps the food's natural flavor and taste while also extending its shelf life. Because of this, those who go on travels prefer freeze-dried meals to satisfy their nutritional demands while traveling. The freeze-dried food products come in a range of categories, including meals, bread, cereal, fruit, and vegetable snacks.
Several businesses have started selling freeze-dried food items online with an emphasis on outdoor activities. For instance, to make it simpler for customers to select foods that suit their needs, Expedition Meals Limited arranged freeze-dried foods according to their calorie level on their web platform. According to How Stuff Works, the main goal of freeze-drying is to completely remove water from a product, such as food, while maintaining the substance's fundamental structure.
Food won't go bad for a long time if the water is removed. Food doesn't decay when water is removed from it since microorganisms need water to survive. Food must have water for enzymes to interact with it, so drying food will also stop it from ripening. As a result, the product's shelf life is increased.
COVID-19 Impact Analysis
Due to their greater purchasing power, customers from North America and Europe dominate the market overall and contribute significantly to the market's worth. Due to the busy work lifestyle and a growing number of employed people, the food processing industry is developing and there is a large demand from customers for ready-to-eat or convenience food products. The demand for freeze-dried fruits and vegetables to be utilized in snacks, soups, sauces, bakery, and confectionery goods have therefore increased. The demand for natural and healthful food items is also being fueled by consumers' growing awareness of the negative consequences of artificial food additives used for food preservation.
Market Growth Factors
Consumers Are Switching From Junk Food Due To Busy Lifestyle
The growth of the market for freeze-dried fruits and vegetables is being driven by the increase in the popularity of on-the-go snacks. The demand for freeze-dried fruits and vegetables is anticipated to increase as consumer awareness of the health dangers associated with junk food consumption, such as heart disease, diabetes, and other chronic diseases grow. One of the main trends in the market for freeze-dried fruits and vegetables is an increase in consumer desire for healthy eating practices and a busy lifestyle. The market for freeze-dried fruits and vegetables is expanding as freeze-dried foods are becoming a bigger component of people's diets around the world.
Convenience Food Demand Is Increasing
As freeze-dried food needs less time and effort to prepare than fresh foods, the rising customer preference for convenience foods indirectly benefits the rising demand for them. Because of customers' busy lifestyles, there is a rising need for convenience in the processed food business. In turn, this raises consumer demand for frozen goods. Because it boosts consumers' purchasing power, rising disposable income is another such element that has a significant impact on the expansion of the freeze-dried food business.
Market Restraining Factors
Increasing Demand For Natural And Fresh Food Goods
One of the main barriers to this market's growth is the perception among some consumers that freeze-dried food is a subpar alternative to fresh food. Food processed a year or more before it is consumed is thought to be nutritious. Several claims have been made about the nutritional value of frozen foods by the US Food and Drug Administration (FDA) and the International Food Information Council (IFIC), such as "frozen produce is just as nutritionally rich as fresh food," which are changing customer perceptions.
Product Outlook
Based on the Food Product, the Freeze-dried Food Market is divided into Fruits, Vegetables, Meat, Poultry & Sea Foods, Pet Food, and Others. The Meat, Poultry & Sea Foods segment witnessed a significant revenue share in the Freeze-dried Food Market in 2021. It is because the meat that has been freeze-dried tastes fresh and is nutritious. A mixture of freezing and drying techniques is used in the freeze-drying process. Prior attempts mainly focused on drying process optimization without considering the potential impact of the freezing stage.
Distribution Channel Outlook
On the basis of Food Distribution, the Freeze-dried Food Market is segmented into B2B and B2C. The B2B segment procured the largest revenue share in the Freeze-dried Food Market in 2021. It is due to the most significant factors affecting the purchase of freeze-dried foods by corporate organizations including pricing, compatibility, a longer shelf life, the simplicity of stocking seasonal fruits and vegetables, and seasonality.
Regional Outlook
Region-wise, the Freeze-dried Food Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region acquired the largest revenue share in the Freeze-dried Food Market in 2021. The demand for all kinds of preserved food has increased as a result of consumers' busy lifestyles. As a result, there is a larger need for convenient meals and quick lunch options. The best solution to this issue is to use preserved meals because they are easy and quick to prepare. According to Science Daily, nearly every segment of the American population has increased their consumption of ultra-processed foods over the past 20 years.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Asahi Group Holdings Ltd., Ajinomoto Co., Inc., Nestle S.A., Kerry Group PLC, The Hain Celestial Group, Inc., Freeze-Dry Foods LLC., SouthAm Freeze Dry S.A., Harmony House Foods, Inc., European Freeze Dry, and Nuts.com, Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Product
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research
5.1.3.1.1.1 US Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.1.3.2.1.1 Canada Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.1.3.3.1.1 Mexico Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.1.3.4.1.1 Rest of North America Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.1.1.1 Germany Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.2.1.1 UK Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.3.1.1 France Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.4.1.1 Russia Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.5.1.1 Spain Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.6.1.1 Italy Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.2.3.7.1.1 Rest of Europe Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.1.1.1 China Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.2.1.1 Japan Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.3.1.1 India Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.4.1.1 South Korea Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.5.1.1 Singapore Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.6.1.1 Malaysia Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.3.3.7.1.1 Rest of Asia Pacific Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.1.1.1 Brazil Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.2.1.1 Argentina Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.3.1.1 UAE Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.4.1.1 Saudi Arabia Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.5.1.1 South Africa Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.6.1.1 Nigeria Freeze-dried Food Market by B2C Type
5.4.3.7.1.1 Rest of LAMEA Freeze-dried Food Market by B2C Type