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市場調査レポート
商品コード
1563229

モバイルフロントホール(MFH)およびモバイルバックホール(MBH)のための次世代PON

NGPON for Mobile Fronthaul and Backhaul Links - Where are we?

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 26 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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モバイルフロントホール(MFH)およびモバイルバックホール(MBH)のための次世代PON
出版日: 2024年06月06日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 26 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、次世代パッシブ光ネットワーク(次世代PON/NGPON)のモバイルバックホールおよびフロントホール・アーキテクチャへの統合について検討します。まずNGPONの概要とモバイルネットワークにおけるメリットを説明し、PON技術とモバイルネットワークの進化を掘り下げています。次に、IT・通信におけるモバイルバックホールとフロントホールがもたらす具体的な課題と機会について考察しています。

さらに、SWOT分析、展開シナリオ、実際の使用事例を通してNGPONソリューションを探求しています。さらに、NGPONの統合が5Gネットワークに与える影響についても調査しています。最後に、インフラ整備を最適化するために、FTTH展開とモバイルバックホールを組み合わせる可能性を探っています。

目次

第1章 要約

第2章 クラウドゲームの定義と背景

  • クラウドゲームの役割
  • クラウドゲームプロバイダー:オンデマンドゲームプラットフォーム
  • クラウドゲームプロバイダー:リモートプラットフォーム
  • クラウドゲームプロバイダー:B2Bクラウドゲームソリューション
  • 周辺機器
  • クラウドゲームの分析(良い点・悪い点)
  • 対象者
  • クラウドゲーム市場の主要参入企業
  • ビデオゲーム市場
  • Google Stadiaの失敗

第3章 クラウドゲームプロバイダーの使用事例

  • Xcloud(Microsoft)
  • GeForce Now(Nvidia)
  • プレイステーションプラス(SONY)
  • ルナ(Amazon)
  • Netflixの事例
  • Pleio(Bouygues Telecom)
  • アントストリーム
  • その他のクラウドゲーム配信業者
  • 市場ポジショニング

第4章 パートナーシップ

  • クラウドゲームの未来はバンドルにあるのか
  • マイクロソフト対アップル
  • 通信事業者
  • スマートテレビサプライヤー

第5章 有益な技術革新

  • エッジコンピューティング
  • 5Gはクラウドゲームにとって重要な技術的触媒
  • オープンゲートウェイAPI
  • Wifi 7の到来

第6章 市場予測

  • クラウドゲームサービスへのサブスクリプション
  • クラウドゲーム市場の世界的価値

第7章 IDATEについて

図表

List of Tables

2. Understanding NGPON for Mobile Backhaul and Fronthaul

  • 2.1. The rise of Passive Optical Networks (PON)
  • 2.2. Evolution of PON technological characteristics
  • 2.5. Understanding Mobile Backhaul and Fronthaul in Telecommunications Networks
  • 2.6. Evolution of Mobile Backhaul and Fronthaul

3. NGPON Solutions for Mobile Backhaul and Fronthaul

  • 3.2 NGPON Deployments for Mobile Backhaul and Fronthaul

4. Pooling FTTH rollouts and mobile backhaul

  • 4.1. Optimising FTTH and Mobile Backhaul rollout through mutualisation
目次
Product Code: M00118

This report explores the integration of Next-Generation Passive Optical Networks (NGPON) into mobile backhaul and fronthaul architectures.

The report begins with an overview of NGPON and its benefits for mobile networks, delving into the evolution of both PON technology and mobile networks. It then examines the specific challenges and opportunities presented by mobile backhaul and fronthaul in telecommunications.

The report further explores NGPON solutions through a SWOT analysis, deployment scenarios, and real-world use cases. Additionally, it investigates the implications of NGPON integration on 5G networks.

Finally, the report explores the potential for combining FTTH rollouts with mobile backhaul to optimise infrastructure development.

This comprehensive analysis provides insights into the current state and future prospects of NGPON in mobile network infrastructure.

Table of Contents

1. Summary

2. Definition and context of cloud gaming

  • 2.1. The role of cloud gaming
  • 2.2. Cloud games providers: On-demand games platforms
  • 2.3 Cloud game providers: Remote platform
  • 2.4. Cloud gaming providers: B2B cloud gaming solutions
  • 2.5. Peripherals
  • 2.6. Analysis of cloud gaming (positive points / negative points)
  • 2.7. The target audience
  • 2.8. Key players in the cloud gaming market
  • 2.9. The video game market
  • 2.10. The failure of Google Stadia

3. Use cases for cloud gaming providers

  • 3.1 Xcloud (Microsoft)
  • 3.2 GeForce Now (Nvidia)
  • 3.3. Playstation Plus (SONY)
  • 3.4. Luna (Amazon)
  • 3.5. The Netflix case
  • 3.6. Pleio (Bouygues Telecom)
  • 3.7. Antstream
  • 3.8. Other cloud gaming distributors
  • 3.9. Market positioning

4. Partnerships

  • 4.1. Does the future of cloud gaming lie in bundles?
  • 4.2 Microsoft versus Apple
  • 4.3. Telecommunications operators
  • 4.4. Smart TV Suppliers

5. Beneficial technological innovations

  • 5.1. Edge Computing
  • 5.2. 5G is a key technological catalyst for cloud gaming
  • 5.3. Open Gateway APIs
  • 5.4. The arrival of Wifi 7

6. Market forecasts

  • 6.1. Subscriptions to Cloud Gaming services
  • 6.2. Global value of the Cloud Gaming market

7. About IDATE