表紙:AIの用途と課題:AIが通信業界に与える影響
市場調査レポート
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1289014

AIの用途と課題:AIが通信業界に与える影響

Artificial Intelligence Applications and Challenges: Exploring the Impact of Artificial Intelligence on the Telecommunications Industry - Applications and Challenges

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 28 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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AIの用途と課題:AIが通信業界に与える影響
出版日: 2023年05月16日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 28 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、通信業界におけるAIの動向を調査し、AI技術の概要、用途、バリューチェーン、通信業界におけるAIの主な用途と役割、AI導入の課題などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 AI技術の概要

  • AI、機械学習、深層学習の定義
  • 主要なAIベースの技術と用途
  • AIのバリューチェーン

第3章 通信業界における主なAIの用途

  • 通信におけるAI用途の主なカテゴリー
  • ネットワークサイクル管理におけるAIの役割
  • ファイバーネットワークにおけるAIの役割
  • モバイルネットワークにおけるAIの役割
  • ネットワークオートメーションにおけるAIの役割
  • 不正防止におけるAIの役割
  • 省エネルギーにおけるAIの役割
  • 顧客体験におけるAIの役割
  • 販売・パーソナライズドマーケティングにおけるAIの役割
  • エンタープライズソリューションにおけるAI:垂直産業
  • 通信分野における生成系AIツールの導入

第4章 AI導入の課題

  • 通信分野におけるAI導入の課題
  • 規制コンプライアンス
  • 倫理的配慮
目次
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Summary

Artificial Intelligence (AI) is one of the most disruptive technologies of this decade and has the potential to transform every aspect of our society, including vertical industries. Telecom operators are transforming themselves into AI companies, starting with the automation of their network operations. On the other hand, the emergence of numerous generative AI tools has led to a significant increase in adoption, impacting various aspects of the telecom sector.

This report focuses on several key questions:

  • What are the different concepts of AI , including machine learning, deep learning and generative AI? What are the main components of AI, and what is the AI value chain? How do telecom operators position themselves in the AI value chain?
  • What are the main AI applications in the telecom sector?
  • Finally, what are the challenges that operators face when adopting AI?

Table of Contents

1. Executive summary

2. Overview of AI technologies

  • 2.1. Definition of artificial intelligence, machine learning and deep learning
  • 2.2. Key AI-based technologies and applications
  • 2.3. Artificial intelligence value chain

3. Key AI-based applications in the telecommunications industry

  • 3.1. Main categories of AI applications in telecoms
  • 3.2. The role of AI in network cycle management
  • 3.3. The role of AI in fibre networks
  • 3.4. The role of AI in the mobile network
  • 3.5. The role of AI in network automation
  • 3.6. The role of AI in fraud prevention
  • 3.7. The role of AI in saving energy
  • 3.8. The role of AI in the customer experience
  • 3.9. The role of AI in sales and personalised marketing
  • 3.10. AI in entreprise solution - Vertical industries
  • 3.11. The adoption of generative AI tools in the telecommunications sector

4. The challenges of AI adoption

  • 4.1. Challenges for AI adoption in the telecoms sector
  • 4.2. Regulatory compliance
  • 4.3. Ethical considerations