表紙:通信業界におけるAIの位置づけ
市場調査レポート
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1289013

通信業界におけるAIの位置づけ

Artificial Intelligence in the Telecommunications Industry: Unlocking Opportunities - How AI is Transforming the Telecoms Industry

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 37 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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通信業界におけるAIの位置づけ
出版日: 2023年05月16日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 37 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、通信業界におけるAIの位置づけを調査し、AI技術の概要、通信分野におけるAI導入の推進因子、通信事業者によるAI戦略のケーススタディなどをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 AI技術の概要

  • AI、機械学習、深層学習の定義
  • 主要なAIベースの技術と用途
  • AIのバリューチェーン

第3章 通信分野におけるAIの推進因子

  • 通信分野の主要課題
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子- 5Gとその先への進化
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子- AIベースの用途
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子- サイバー攻撃の巧妙化
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子- 効果的なネットワーク管理
  • 通信分野におけるAI導入の推進因子- 収益の増加、コストの削減

第4章 通信事業者のAI戦略:ケーススタディ

  • Orange
  • Telefonica
  • Deutsche Telekom
  • AT&T
  • China Mobile
目次
Product Code: M00101aMR

Summary

Artificial Intelligence (AI) is one of the most disruptive technologies of this decade and has the potential to transform every aspect of our society, including vertical industries. Telecom operators are transforming themselves into AI companies, starting with the automation of their network operations.

This report focuses on several key questions:

  • What are the different concepts of AI , including machine learning, deep learning and generative AI?
  • What are the key components of AI, and what is the AI value chain?
  • How do telecom operators position themselves in the AI value chain?
  • What are the drivers for telecom operators to adopt AI?
  • What are the AI strategies of the major telecom operators?

Table of Contents

1. Executive summary

2. Overview of AI technologies

  • 2.1. Definition of artificial intelligence, machine learning and deep learning
  • 2.2. Key AI-based technologies and applications
  • 2.3. Artificial intelligence value chain

3. Drivers of artificial intelligence in the telecom sector

  • 3.1. Key challenges for the telecoms sector
  • 3.2. Drivers of AI adoption in telecommunications
  • 3.3. Drivers of AI adoption in telecoms - Evolution to 5G and beyond
  • 3.4. Drivers of AI adoption in telecoms - AI-based applications
  • 3.5. Drivers of AI adoption in telecoms - Increasing sophistication of cyber-attacks
  • 3.6. Drivers of AI adoption in telecoms - Effective network management
  • 3.7. Drivers of AI adoption in telecoms - Revenue growth, cost reduction

4. Telco AI strategy case studies

  • 4.1. Orange
  • 4.2. Telefonica
  • 4.3. Deutsche Telekom
  • 4.4. AT&T
  • 4.5. China Mobile