表紙:将来のテレビ市場
市場調査レポート
商品コード
1259766

将来のテレビ市場

Future TV: What are the Market Scenarios in the Face of the Current Disruptions?

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 35 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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将来のテレビ市場
出版日: 2023年04月04日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ブロードキャスティングの将来に対する不確定要素は、その性質が変化しています。リニアテレビチャンネルはすぐに消滅するわけではなく、その消費が減少し続け、OTTに取って代わられる見通しであり、この移行は基本的な流れとなっています。ビジネスモデルとしては、SVODが今後も成長し続けるものの、そのペースは近年より緩やかになる見通しです。

当レポートでは、将来のテレビ市場の展望を調査し、技術、経済、戦略、利用などの面から、テレビおよびビデオ市場における動向や現在起きている変化などをまとめています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 テレビおよびビデオ市場の動向

  • 一連の危機により、テレビ市場の下降傾向が強まった
  • テレビ加入者数は世界的に停滞
  • 変化する広告市場
  • コネクテッドTVの復活
  • 欧州におけるOTTサービスのダイナミクス
  • 主要OTTビデオサービスの経済的困難
  • 技術大手の役割
  • 視聴覚コンテンツに関する不確実な領域

第3章 現在の変化

  • リニアTV視聴者の緊張とオンライン消費の増加
  • OTTビデオの用途の変化
  • データ管理の貢献
  • AIの統合の進展
  • 没入感とXR (エクステンデッドリアリティ) の開発
  • 未知のメタバース
  • 「クリエイターエコノミー」の台頭
  • メディアおよびデジタルエンターテイメントに関する欧州の規制
  • 環境への影響への配慮

第4章 テレビおよびビデオ市場の見通し

  • 変化の要因の分析
  • テレビシナリオ
目次
Product Code: M00094MR

Summary

The uncertainties about the future of broadcasting are changing in nature. It is now a given that linear television channels will not disappear tomorrow, but that their consumption will continue to decline in favour of OTT. This transition is a fundamental trend.

In terms of business models, SVOD will continue to grow but at a slower pace than in recent years. Targeted advertising, including on TV, will continue to grow. Both will contribute significantly to the sector's revenues.

Unknowns remain on the place that technology (AI, data, immersivity…) will take in the industry, on the major regulatory choices, on the profitability of the new services or on the possible future industrial configurations and the place of viral video platforms.

This IDATE study covers the latest technical, economic, strategic and usage trends that will impact the future of the sector.

It takes stock of the current situation in the audiovisual landscape and examines the drivers of change that make it possible to draw possible futures for the audiovisual market.

Four breakthrough scenarios are defined: FAST TV, Oligopoly, Uberisation, Specialisation.

Table of Contents

1. Executive summary

2. Trends in the TV & video market

  • 2.1. The series of crises has reinforced the downward trend in the TV market
  • 2.2. The number of TV subscribers stagnates worldwide
  • 2.3. A changing advertising market
  • 2.4. The connected TV revival
  • 2.5. Dynamics of OTT services in Europe
  • 2.6. The economic difficulties of leading OTT video services
  • 2.7. The role of Big tech
  • 2.8. Areas of uncertainty around audiovisual content

3. The changes at work

  • 3.1. Tensions in the linear TV audience, growth in online consumption
  • 3.2. A shift in OTT video usages
  • 3.3. The contribution of data management
  • 3.4. The growing integration of Artificial Intelligence
  • 3.5. The development of immersivity and extended reality
  • 3.6. The unknown of the Metaverse
  • 3.7. The rise of the "creator economy"
  • 3.8. European regulation of media and digital entertainment
  • 3.5. Consideration of environmental impact

4. TV & video market outlook

  • 4.1. Analysis of drivers of change
  • 4.2. TV scenarios 2030