市場調査レポート
商品コード
1259766
将来のテレビ市場Future TV: What are the Market Scenarios in the Face of the Current Disruptions? |
将来のテレビ市場 |
出版日: 2023年04月04日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 35 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ブロードキャスティングの将来に対する不確定要素は、その性質が変化しています。リニアテレビチャンネルはすぐに消滅するわけではなく、その消費が減少し続け、OTTに取って代わられる見通しであり、この移行は基本的な流れとなっています。ビジネスモデルとしては、SVODが今後も成長し続けるものの、そのペースは近年より緩やかになる見通しです。
当レポートでは、将来のテレビ市場の展望を調査し、技術、経済、戦略、利用などの面から、テレビおよびビデオ市場における動向や現在起きている変化などをまとめています。
The uncertainties about the future of broadcasting are changing in nature. It is now a given that linear television channels will not disappear tomorrow, but that their consumption will continue to decline in favour of OTT. This transition is a fundamental trend.
In terms of business models, SVOD will continue to grow but at a slower pace than in recent years. Targeted advertising, including on TV, will continue to grow. Both will contribute significantly to the sector's revenues.
Unknowns remain on the place that technology (AI, data, immersivity…) will take in the industry, on the major regulatory choices, on the profitability of the new services or on the possible future industrial configurations and the place of viral video platforms.
This IDATE study covers the latest technical, economic, strategic and usage trends that will impact the future of the sector.
It takes stock of the current situation in the audiovisual landscape and examines the drivers of change that make it possible to draw possible futures for the audiovisual market.
Four breakthrough scenarios are defined: FAST TV, Oligopoly, Uberisation, Specialisation.